GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Autostyle rommel :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

weg met dat tankje, zo los je dat op :D

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_2277.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

misschien een stomme vraag, maarre bij dat tankje zitten er 2 aansluitingen op, de ene is voor de "toevoer" en de ander voor de "afvoer" toch? dus die gaat weer naar je carter toe.......
R 5 Convertible Rulezz
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ey, staat Paul daar toe te kijken? :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

eeej geen appels en peren vergelijken he
Immer wieder die verdammte Holländer
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

-Ray- schreef:weg met dat tankje, zo los je dat op :D

http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_2277.jpg
was dit zeker weer een idee van menno :lol:
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Jacco Osté schreef:Ey, staat Paul daar toe te kijken? :lol:
Lijkt er wel op :lol: :lol: :lol:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ja nee hier zit ik op te wachten.... :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Christian schreef:
-Ray- schreef:weg met dat tankje, zo los je dat op :D

http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_2277.jpg
was dit zeker weer een idee van menno :lol:



Ray gaat voor de stoomboot look :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Steven schreef:[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/Ray_nosefilter.jpg[/img]

Nix Paul :p
Was die gok nog niet groot genoeg ?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Een zaterdagmiddag tussen 16.00 en 21.00

Ik had al langer wat last van roken bij gas los en soms bij stationair loop, dacht altijd dat het aan mijn turbo lag. Maar ben er vanavond achtergekomen dat het toch wat anders was dat dit veroorzaakte.

Was vanmiddag onderweg naar een maatje van me en nu begon de gtt toch wel heel erg veel te roken, toch maar effe kap open hij had er ook nog al veel olie uitgegooit via de carter ventilatie :(

Afbeelding

Naja niet echt lekker dus, olie bijgevult en op het gemakje terug gereden naar de garage, er daar nog eens onder gekeken. en olie gepijlt bijna 2.5L op 10km is toch beetje teveel van het goede

Afbeelding

tering zooi, eerste effe wat eten en daarna maar kijken wat er aan de hand is. Ik had nog steeds het idee dat de turbo via een seal olie lekte naar de uitlaat en dat ie daarom lekte, maar dat verklaart nog niet die olie zooi uit de carterventilatie. Dus eerst maar de turbo gecontroleerd alle slangen los, elbow eraf. nix te merken aan de turbo op een paar scheuren in het huis bij de wastegate klep na. Toen maar besloten om "effe"de kop eraf te trekken, ik wilde weten wat nu de oorzaak was en vertrouwde om eerlijk te zijn mijn blok niet meer.
Kopje was er zo af, maar ook hier was nix raars te zien

Afbeelding


Toen ik daarna eens goed naar het blok keek wist ik hoelaat het was, 4 bussen en 4 zuigers gaar :( , dikke vreet sporen percies op de plaats waar de piston pen uit de zuiger komt. dus ik denk dat dit de oorzaak is. Maandagavond of morgen het carter er maar vanonder gooien en dan de zuigers en bussen er (weer) uit (N) (N) :( . Baal hier behoorlijk van, het enige wat ik bij de motor revisie niet zelf heb gedaan is het overzetten van de drijfstangen op de nieuwe zuigers, dit heb ik bij een revisie bedrijf laten doen |: |:


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door -PAZ- op za 2 dec 2006 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

teruggaan naar die lui :( :( :(

zonde paz
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Gelijk maar lage compressie zuiger :p

Dan maar van een nood een deugt maken :beer:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

@ lex. weet het nog niet, dit WAREN +/- 4500km geleden ook nieuwe zuigers en bussen, wel origenele compressie. en denk niet dat het veel nut heeft lage compressie spullen er in te gooien zolang ik toch nog met origenele turbo rijd

en setje lage comp zuigers is bijna 2X zo duur als origeneel spul
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

maar neem aan dat jij dit niet gaat betalen ???????
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

was ik idd niet vanplan, ga maandag of dinsdag effe langs daar als ik de zuigers en bussen eruit heb. dan moet hij maar kijken wat hij er mee gaat doen. baal er wel erg van, enige wat ik niet zelf doe en door een "specialist" laat doen loopt ie op stuk
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Pofferdikkie, dasnie mis...

Denk dat je wel wat kunt proberen bij dat revisiebedrijf, maar ik vraag me af of ze wat voor je gaan betekenen.
Toch vreemd dat die pistonpennen losgekomen zijn, tis een krimppassing, maar misschien dat het gat in de zuiger stiekum te groot is, waarbij de pen loskomt als de zuiger heet is? In principe kun je hier weinig fout aan doen, tenzij je de pennen er gewoon koud inperst. (kun je de zuiger ovaal duwen).
Naja iig wel mooi klote, zal wel een set nieuwe bussen en zuigerveren worden.

En die lage compressiezooi isnie heilig hoor, met normale compressie kun je ook 1,5 bar draaien. En ik zie hier niet dusdanig lomp grote turbos opduiken die 2+ bar gaan doen :p
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Echt balen -PAZ- (N)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Steven schreef: maar misschien dat het gat in de zuiger stiekum te groot is, waarbij de pen loskomt als de zuiger heet is?
De pistonpen zit toch in de drijfstang geperst?, en draait toch juist i/d zuiger? :)


Mooi kl#te, Paz (N)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

lekker kut is dat zeg paz! (N) balen man! :S
Hopelijk valt er wat te regelen met dat bedrijf man! succes!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(N) (N)

bedrijf moet hier toch echt wel wat mee gaan doen hoor!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik vraag me toch af of het bedrijf hier wel wat mee te maken heeft...
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Pistonpen zit geperst in de drijfstang ja (foei Steven) en draait in de zuiger.

En ik denk wel dat het revisiebedrijf een fout heeft gemaakt. Maar om te weten wat moet het zaakje verder uit elkaar.
Ik zou zeggen dat ze de pistonpen niet precies in het midden hebben geperst van de drijfstang....

Dat een pistonpen loskomt uit het small end bij een GTT.... zeg nooit nooit, maar ik denk dat het zelden voorkomt.

Dat revisiebedrijf zal wel geen kosten voor zn rekening willen nemen vrees ik, terwijl ik niet zou WETEN wiens fout het wel is.......

In dat geval: 4 bussen-4 ramen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

rtc knokploeg is eigenlijk niet zon slecht idee voor dit soort gevallen :D :lol:

of als ze niks willen doen, kalm blijven, ze het weer opnieuw laten doen en dan gewoon niet betalen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

canonballman schreef:Pistonpen zit geperst in de drijfstang ja (foei Steven) en draait in de zuiger.

En ik denk wel dat het revisiebedrijf een fout heeft gemaakt. Maar om te weten wat moet het zaakje verder uit elkaar.
Ik zou zeggen dat ze de pistonpen niet precies in het midden hebben geperst van de drijfstang....

Dat een pistonpen loskomt uit het small end bij een GTT.... zeg nooit nooit, maar ik denk dat het zelden voorkomt.

Dat revisiebedrijf zal wel geen kosten voor zn rekening willen nemen vrees ik, terwijl ik niet zou WETEN wiens fout het wel is.......

In dat geval: 4 bussen-4 ramen
Hehe moet eerlijk zeggen dat ik nooit de zuiger-drijfstang echt goed bestudeerd heb van dichtbij. ;)

Neemt niet weg dat het verhaal niet heel anders wordt, jouw optie klinkt wel logisch dat ze scheef zitten, maar als ze wel losgelopen zijn krijg je zeker weten nix van het revisiebedrijf. (Logisch, tis ws. niet hun materiaal).
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

morgen avond ga ik de boel verder los halen, carter los en zuigers + bussen eruit. denk dat ik dan gewoon langs ga daar en vragen of ze een oorzaak weten van de motorschade zonder te zeggen dat dit mijn blok is dat hun die zuigers geperst hebben. kijken of ik hem uit de tent kan lokken. En denk niet dat er iets betaald gaat worden van hun kant, dus kost me gewoon weer setje zuigers :( . En voor revisie bedrijf eigenaren maken ze ook gips geloof ik dus kwaad worden kan altijd nog :) 8)
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zuigers? Ik neem aan een set bussen + zuigerveren.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ah ja tuurlijk, gaat natuurlijk gewoon weer alles nieuw in zuigers met nieuwe veren en bussen
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Pofferdikkie, dasnie mis...


En die lage compressiezooi isnie heilig hoor, met normale compressie kun je ook 1,5 bar draaien. En ik zie hier niet dusdanig lomp grote turbos opduiken die 2+ bar gaan doen :p
Vanaf welke druk is het eigenlijk intersant om met lage compressie te rijden?? want met origeneel spul kan je ook al goed op hoge drukken rijden lijkt mij
R5GTT. Drive it like you stole it
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Kutzooi :(
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

-PAZ- schreef:
Steven schreef:Pofferdikkie, dasnie mis...


En die lage compressiezooi isnie heilig hoor, met normale compressie kun je ook 1,5 bar draaien. En ik zie hier niet dusdanig lomp grote turbos opduiken die 2+ bar gaan doen :p
Vanaf welke druk is het eigenlijk intersant om met lage compressie te rijden?? want met origeneel spul kan je ook al goed op hoge drukken rijden lijkt mij
sterkere bussen zijn eerder interessant dan lage compressie zuigers, maar daar verschillen de meningen nogal over.
there is no spoon.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

heb je wat meer info over die bussen???
R5GTT. Drive it like you stole it
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Tering paz das niet best . S6 met het herstel en vooral met het verhaal halen van (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja sterkere bussen, lage compressie etc. is leuk als je echt vermogen wil gaan draaien. Tis maar net wat je goal is, maar 200pk moet in principe prima kunnen op standaard onderblok, mits de rest gewoon in orde is. En dat laatste is nog wel es lastig ;)

Tis logischer om dat meer-geld op te sparen voor injectie bijv.
Plaats reactie