
GTT project Paz. VERKOCHT!!
weg met dat tankje, zo los je dat op 
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_2277.jpg[/img]

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_2277.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
eeej geen appels en peren vergelijken he
Immer wieder die verdammte Holländer
was dit zeker weer een idee van menno-Ray- schreef:weg met dat tankje, zo los je dat op
http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_2277.jpg

ja nee hier zit ik op te wachten.... 

Immer wieder die verdammte Holländer
Christian schreef:was dit zeker weer een idee van menno-Ray- schreef:weg met dat tankje, zo los je dat op
http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_2277.jpg
Ray gaat voor de stoomboot look

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Was die gok nog niet groot genoeg ?
Een zaterdagmiddag tussen 16.00 en 21.00
Ik had al langer wat last van roken bij gas los en soms bij stationair loop, dacht altijd dat het aan mijn turbo lag. Maar ben er vanavond achtergekomen dat het toch wat anders was dat dit veroorzaakte.
Was vanmiddag onderweg naar een maatje van me en nu begon de gtt toch wel heel erg veel te roken, toch maar effe kap open hij had er ook nog al veel olie uitgegooit via de carter ventilatie
![Afbeelding]()
Naja niet echt lekker dus, olie bijgevult en op het gemakje terug gereden naar de garage, er daar nog eens onder gekeken. en olie gepijlt bijna 2.5L op 10km is toch beetje teveel van het goede
![Afbeelding]()
tering zooi, eerste effe wat eten en daarna maar kijken wat er aan de hand is. Ik had nog steeds het idee dat de turbo via een seal olie lekte naar de uitlaat en dat ie daarom lekte, maar dat verklaart nog niet die olie zooi uit de carterventilatie. Dus eerst maar de turbo gecontroleerd alle slangen los, elbow eraf. nix te merken aan de turbo op een paar scheuren in het huis bij de wastegate klep na. Toen maar besloten om "effe"de kop eraf te trekken, ik wilde weten wat nu de oorzaak was en vertrouwde om eerlijk te zijn mijn blok niet meer.
Kopje was er zo af, maar ook hier was nix raars te zien
![Afbeelding]()
Toen ik daarna eens goed naar het blok keek wist ik hoelaat het was, 4 bussen en 4 zuigers gaar
, dikke vreet sporen percies op de plaats waar de piston pen uit de zuiger komt. dus ik denk dat dit de oorzaak is. Maandagavond of morgen het carter er maar vanonder gooien en dan de zuigers en bussen er (weer) uit
. Baal hier behoorlijk van, het enige wat ik bij de motor revisie niet zelf heb gedaan is het overzetten van de drijfstangen op de nieuwe zuigers, dit heb ik bij een revisie bedrijf laten doen
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Ik had al langer wat last van roken bij gas los en soms bij stationair loop, dacht altijd dat het aan mijn turbo lag. Maar ben er vanavond achtergekomen dat het toch wat anders was dat dit veroorzaakte.
Was vanmiddag onderweg naar een maatje van me en nu begon de gtt toch wel heel erg veel te roken, toch maar effe kap open hij had er ook nog al veel olie uitgegooit via de carter ventilatie

Naja niet echt lekker dus, olie bijgevult en op het gemakje terug gereden naar de garage, er daar nog eens onder gekeken. en olie gepijlt bijna 2.5L op 10km is toch beetje teveel van het goede
tering zooi, eerste effe wat eten en daarna maar kijken wat er aan de hand is. Ik had nog steeds het idee dat de turbo via een seal olie lekte naar de uitlaat en dat ie daarom lekte, maar dat verklaart nog niet die olie zooi uit de carterventilatie. Dus eerst maar de turbo gecontroleerd alle slangen los, elbow eraf. nix te merken aan de turbo op een paar scheuren in het huis bij de wastegate klep na. Toen maar besloten om "effe"de kop eraf te trekken, ik wilde weten wat nu de oorzaak was en vertrouwde om eerlijk te zijn mijn blok niet meer.
Kopje was er zo af, maar ook hier was nix raars te zien
Toen ik daarna eens goed naar het blok keek wist ik hoelaat het was, 4 bussen en 4 zuigers gaar






Laatst gewijzigd door -PAZ- op za 2 dec 2006 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
teruggaan naar die lui
zonde paz



zonde paz
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
@ lex. weet het nog niet, dit WAREN +/- 4500km geleden ook nieuwe zuigers en bussen, wel origenele compressie. en denk niet dat het veel nut heeft lage compressie spullen er in te gooien zolang ik toch nog met origenele turbo rijd
en setje lage comp zuigers is bijna 2X zo duur als origeneel spul
en setje lage comp zuigers is bijna 2X zo duur als origeneel spul
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
maar neem aan dat jij dit niet gaat betalen ???????
was ik idd niet vanplan, ga maandag of dinsdag effe langs daar als ik de zuigers en bussen eruit heb. dan moet hij maar kijken wat hij er mee gaat doen. baal er wel erg van, enige wat ik niet zelf doe en door een "specialist" laat doen loopt ie op stuk
R5GTT. Drive it like you stole it
Pofferdikkie, dasnie mis...
Denk dat je wel wat kunt proberen bij dat revisiebedrijf, maar ik vraag me af of ze wat voor je gaan betekenen.
Toch vreemd dat die pistonpennen losgekomen zijn, tis een krimppassing, maar misschien dat het gat in de zuiger stiekum te groot is, waarbij de pen loskomt als de zuiger heet is? In principe kun je hier weinig fout aan doen, tenzij je de pennen er gewoon koud inperst. (kun je de zuiger ovaal duwen).
Naja iig wel mooi klote, zal wel een set nieuwe bussen en zuigerveren worden.
En die lage compressiezooi isnie heilig hoor, met normale compressie kun je ook 1,5 bar draaien. En ik zie hier niet dusdanig lomp grote turbos opduiken die 2+ bar gaan doen
Denk dat je wel wat kunt proberen bij dat revisiebedrijf, maar ik vraag me af of ze wat voor je gaan betekenen.
Toch vreemd dat die pistonpennen losgekomen zijn, tis een krimppassing, maar misschien dat het gat in de zuiger stiekum te groot is, waarbij de pen loskomt als de zuiger heet is? In principe kun je hier weinig fout aan doen, tenzij je de pennen er gewoon koud inperst. (kun je de zuiger ovaal duwen).
Naja iig wel mooi klote, zal wel een set nieuwe bussen en zuigerveren worden.
En die lage compressiezooi isnie heilig hoor, met normale compressie kun je ook 1,5 bar draaien. En ik zie hier niet dusdanig lomp grote turbos opduiken die 2+ bar gaan doen

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
lekker kut is dat zeg paz!
balen man! 
Hopelijk valt er wat te regelen met dat bedrijf man! succes!


Hopelijk valt er wat te regelen met dat bedrijf man! succes!


bedrijf moet hier toch echt wel wat mee gaan doen hoor!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Pistonpen zit geperst in de drijfstang ja (foei Steven) en draait in de zuiger.
En ik denk wel dat het revisiebedrijf een fout heeft gemaakt. Maar om te weten wat moet het zaakje verder uit elkaar.
Ik zou zeggen dat ze de pistonpen niet precies in het midden hebben geperst van de drijfstang....
Dat een pistonpen loskomt uit het small end bij een GTT.... zeg nooit nooit, maar ik denk dat het zelden voorkomt.
Dat revisiebedrijf zal wel geen kosten voor zn rekening willen nemen vrees ik, terwijl ik niet zou WETEN wiens fout het wel is.......
In dat geval: 4 bussen-4 ramen
En ik denk wel dat het revisiebedrijf een fout heeft gemaakt. Maar om te weten wat moet het zaakje verder uit elkaar.
Ik zou zeggen dat ze de pistonpen niet precies in het midden hebben geperst van de drijfstang....
Dat een pistonpen loskomt uit het small end bij een GTT.... zeg nooit nooit, maar ik denk dat het zelden voorkomt.
Dat revisiebedrijf zal wel geen kosten voor zn rekening willen nemen vrees ik, terwijl ik niet zou WETEN wiens fout het wel is.......
In dat geval: 4 bussen-4 ramen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
rtc knokploeg is eigenlijk niet zon slecht idee voor dit soort gevallen
of als ze niks willen doen, kalm blijven, ze het weer opnieuw laten doen en dan gewoon niet betalen


of als ze niks willen doen, kalm blijven, ze het weer opnieuw laten doen en dan gewoon niet betalen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hehe moet eerlijk zeggen dat ik nooit de zuiger-drijfstang echt goed bestudeerd heb van dichtbij.canonballman schreef:Pistonpen zit geperst in de drijfstang ja (foei Steven) en draait in de zuiger.
En ik denk wel dat het revisiebedrijf een fout heeft gemaakt. Maar om te weten wat moet het zaakje verder uit elkaar.
Ik zou zeggen dat ze de pistonpen niet precies in het midden hebben geperst van de drijfstang....
Dat een pistonpen loskomt uit het small end bij een GTT.... zeg nooit nooit, maar ik denk dat het zelden voorkomt.
Dat revisiebedrijf zal wel geen kosten voor zn rekening willen nemen vrees ik, terwijl ik niet zou WETEN wiens fout het wel is.......
In dat geval: 4 bussen-4 ramen

Neemt niet weg dat het verhaal niet heel anders wordt, jouw optie klinkt wel logisch dat ze scheef zitten, maar als ze wel losgelopen zijn krijg je zeker weten nix van het revisiebedrijf. (Logisch, tis ws. niet hun materiaal).
morgen avond ga ik de boel verder los halen, carter los en zuigers + bussen eruit. denk dat ik dan gewoon langs ga daar en vragen of ze een oorzaak weten van de motorschade zonder te zeggen dat dit mijn blok is dat hun die zuigers geperst hebben. kijken of ik hem uit de tent kan lokken. En denk niet dat er iets betaald gaat worden van hun kant, dus kost me gewoon weer setje zuigers
. En voor revisie bedrijf eigenaren maken ze ook gips geloof ik dus kwaad worden kan altijd nog




R5GTT. Drive it like you stole it
Vanaf welke druk is het eigenlijk intersant om met lage compressie te rijden?? want met origeneel spul kan je ook al goed op hoge drukken rijden lijkt mijSteven schreef:Pofferdikkie, dasnie mis...
En die lage compressiezooi isnie heilig hoor, met normale compressie kun je ook 1,5 bar draaien. En ik zie hier niet dusdanig lomp grote turbos opduiken die 2+ bar gaan doen
R5GTT. Drive it like you stole it
sterkere bussen zijn eerder interessant dan lage compressie zuigers, maar daar verschillen de meningen nogal over.-PAZ- schreef:Vanaf welke druk is het eigenlijk intersant om met lage compressie te rijden?? want met origeneel spul kan je ook al goed op hoge drukken rijden lijkt mijSteven schreef:Pofferdikkie, dasnie mis...
En die lage compressiezooi isnie heilig hoor, met normale compressie kun je ook 1,5 bar draaien. En ik zie hier niet dusdanig lomp grote turbos opduiken die 2+ bar gaan doen
there is no spoon.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Tering paz das niet best . S6 met het herstel en vooral met het verhaal halen van 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Tja sterkere bussen, lage compressie etc. is leuk als je echt vermogen wil gaan draaien. Tis maar net wat je goal is, maar 200pk moet in principe prima kunnen op standaard onderblok, mits de rest gewoon in orde is. En dat laatste is nog wel es lastig 
Tis logischer om dat meer-geld op te sparen voor injectie bijv.

Tis logischer om dat meer-geld op te sparen voor injectie bijv.