Gideon's R5 project...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-Gideon-

Even voorstellen maar...
Ik ben Gideon, ben 23 jaar en woonachtig in Delft. Op dit moment ben ik werkzaam als operator bij Unilever. Nou genoeg over mezelf, tijd voor de belangrijkere dingen :~

Sinds Januari 2002 helemaal GTT verslaafd... De eerste (een zwarte gtt, ook wel bekend als die van Dennie23), veel aan verbouwd maar deze auto was echt vervloekt ofzo :gun:
Continu met Jeroen L. en een andere maat van me bezig geweest om alle kinderziektes er uit te krijgen... Nooit geslaagd natuurlijk :lol: :lol:

Na alle drama een tijdje geen gtt meer, op zoek naar wat anders... Dit zou een Megane 2.0 16v worden, maar na een paar proefritjes leken deze wel een zeepkist (F) om in te rijden. Toch maar weer een gtt dan, het moest en zou een Bleu Sport worden (jaja jochem, een BLEU SPORT). Na enige tijd zoeken de juiste gevonden (L) en hier rijdt ik al 2 jaar met alle plezier (en af en toe een traantje) in.

Ik zou er graag een paar :foto: voor jullie op willen zetten maar heb nog niet uitgevogeld hoe dit moet, dit volgt later natuurlijk nog :) :)
Overigens ben ik (volgens mij) 2 jaar geleden nog naar die afsluitings meeting van de RTC geweest (die met die Engelse 5-jes), veel gelachen, leuke projecten, en nog belangrijker: Gezellige mensen (Y) (Y)
pierre

maar wat is het projekt dan ?
-Gideon-

Ik zou er graag een paar foto's bij zetten om het allemaal duidelijk voor je te maken pierre alleen weet ik (nog) niet hoe dit moet :~ :~
het zal je dan gelijk duidelijk worden dat ook dit een projekt is waar al veel aan gedaan is, maar nog meer gebeuren moet....
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=20762

Lees hier wat meer over hoe je foto's kan posten!

Ben benieuwd naar de foto's (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Weer een nieuw lid erbij! (Y)

Foto's zijn onderweg heb ik mij laten vertellen :p :foto:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Hee gideon.....hoe is het nou ?
Dat die bleu krot het nog doet jo :p :wink:.....
Ben benieuwd naar de foto's..

Heeft tony die rode 5 ook nog of weet je het niet ?
Ivo
Über-Spammer

Dus idd dezelfde persoon als ik dacht..., was altijd wel lache he bij Jeroen....shoarma eten....tot laat sleutelen in dat kouwe hok.... :lol:

Gooi maar is wat online man, en foto's van Tony's GT mag ook hoor... :wink:

Nog contact met Jeroen trouwens..., wij hebben em al lang niet meer gesproken...
Ivo
Über-Spammer

Wat is je kenteken eigenlijk..., waar hebbie em destijds gekocht..?
-Gideon-

He jochem, ja die heeft Ton nog steeds. Zelfs nog geen problemen mee gehad, terwijl ik al 2 keer m'n blok heb moeten "liften". De foto's... tja ik ben er mee bezig maar snap er geen ruk van :~ :~ (zelfs niet met die uitleg)....

Verder is die van mij ook net bij de spuiterij vandaan, en ben ik op dit moment bezig met de audio. Het enigste probleem hierbij is dat ik alles buiten op straat moet doen, en het wordt alweer een beetje koud :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Mail die foto's maar hoor ;) Ik zet ze wel voor je online :foto:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Gideon-

@Chris

Zoo dan, jij bent goed op de hoogte :worship: Ik heb hem in Groningen gekocht, kenteken is YD-21-LB, en ook de foto klopt :lol:
Ik heb gelijk effe op je site gekeken maar natuurlijk :wink: stond ie al geregistreerd..

@Ivo
Jeroen spreek ik ook bijna nooit meer, al heb ik in Schiedam toch wel de allerbeste tijd gehad :beer:
Ik kwam er laatst trouwens nog langs en zag dat het helemaal afgefikt was :~ ook dat van Reno car parts... Ik ben nog een enkele keer
in Zevenhuizen?? bij 'm langs geweest maar toen waren de ouwe glorie-tijden toch wel verdwenen....
Waar hangen jullie eigenlijk de laatste tijd uit, dan komen we (Ton en ik) weer eens langs om ff te ouwehoeren :beer: :p en de gt's effe
te bekijken natuurlijk (Y)
Ivo
Über-Spammer

Lijkt me een keer gezellig man..., neem alletwee je GT maar mee...
Leiden op vrijdagavond wil nog wel is leuk zijn, maar 's winter's erg fris natuurlijk :)
-Gideon-

Lijkt me een keer gezellig man..., neem alletwee je GT maar mee...
Leiden op vrijdagavond wil nog wel is leuk zijn, maar 's winter's erg fris natuurlijk
We hebben niet allemaal meerdere GT's :wink: 1 bak roest en narigheid is voor mij meer dan genoeg :lol:
-Gideon-

Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Toch handig zo'n ton en zijn spuitweekzaamheden ....

Maar ziet er goed uit je bleu krot ( zal het altijd blijven :lol:)
En die van ton behoud ook nog steeds zijn rode kleur.......
-PAZ-
Über-Spammer

mooi ding die bleu sport (Y) (Y) erg strak ding, vooral de wielen vind ik erg mooi
R5GTT. Drive it like you stole it
Edwin16v
Contacteer:

Chris schreef:BTW, de GT die je van de week zag bij de Total is denk ik de HN-JX-86. :)
Hé dat is mijn oude GTE(Turbo) 8)
Ivo
Über-Spammer

Ey Edwin, jij wil ook weer graag een GT denk ik zo..., overal zie je een bid staan op Marktplaats van je :lol:
Edwin16v
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Ey Edwin, jij wil ook weer graag een GT denk ik zo..., overal zie je een bid staan op Marktplaats van je :lol:
Ja het begint weer te kriebelen :D
De Super Campus heeft nu een GTT metamorfose ondergaan optisch en is voor mijn vriendin. Ik wil weer een GT.
-Gideon-

Chris schreef:Nette bakkies heren! :p :worship:

Ton is trouwens pas gespot op de A13 volgens het GT register. :D
Toffe site chris (Y) dat 5gt.nl
Vooral die allereerste foto van jouw GT doet het heel erg goed :p
Pr0f

Welkom hier :)
Heb jou en een aantal van je vrienden al wel eens gesproken hier in delft.
Groets, de eigenaar van de andere "rode" gtt in delft.
-Gideon-

Pr0f schreef: Groets, de eigenaar van de andere "rode" gtt in delft.
Hey, alles goed?
Hoe vergaat 't met het projekt waar jij op dit moment eigenlijk mee bezig bent/was? Ik kan me herinneren dat ook daar
nog aardig wat werk aan was? Veel succes daar i.i.g. nog mee en ik kom je vast wel weer een x tegen in Delft (Y)
-Gideon-

Zo, afgelopen weekend lekker met de audio bezig geweest. Alles speelt nu alleen zit ik met het volgende probleem: Mijn accu trekt het niet meer
en ik heb ook het vermoeden dat m'n dynamo het allemaal niet meer kan bijhouden (N) Moet ik nu alleen een grotere/betere accu kopen of
stel ik het probleem dan alleen maar uit?
Abel
Über-Spammer

zwaardere dynamo gok ik.. in combinatie met een andere accu
-Gideon-

Ok,
ook ik ben vandaag weer met de schokdempers bezig geweest... Alleen stuit :~ .. ik al geruime tijd op het volgende probleem:

1- Ik heb bij Brezan nieuwe monroe reflex voor-schokdempers gekocht, wat blijken dus fase1 dempers te zijn.

2- Ik heb 2 sets nieuwe verlagingsveren (een is bij MB -40mm vandaan, de andere is van Biesheuvel -35mm).

Aangezien dit dus niet past op mijn fase2 gtt ben ik op zoek gegaan naar de juiste monroe's. Gelukkig heeft Arco deze voor mij kunnen regelen :worship: , maar nu komt het volgende probleem..

Ik had eerder in een topic (post van Florus) gelezen dat fase2 veerpoten korter zijn dan de fase1. Nu blijkt uit mijn metingen dat deze, de nieuwe monroe's, gelijk zijn, namelijk 56cm. Het blijkt ook dat de originele (de oude demper op de foto's) korter zijn, namelijk 52 cm. Ik snap nu dus niet hoe het kan dat niks past, mischien wel, maar probeer ik het verkeerd... :~

de foto's :foto: (I)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... IM0331.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... IM0319.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... IM0329.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... IM0327.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... IM0328.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... IM0317.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... IM0330.JPG[/img]

Ok, de korte veren zijn van MB--->dit zijn PLS verlaginsveren van -40mm en zijn zodanig kort dat ze tussen de schotels "bungelen" :~ dit is dus APK afkeur..

De langere zijn van Biesheuvel Autosport--->dit zijn OMP verlagingsveren van -35 mm en kan ik er zonder verenspanner net op krijgen. Zoals het hoort kan ik me herinneren... :)

Waarom past er dan niks, en lijkt m'n auto wel verhoogt ipv verlaagt...word er een beetje gek van :@ :@
Ik heb 1 optie nog niet geprobeerd (ga ik morgen doen als ik afgekoeld ben..) en dat is de fase2 monroe's met de biesheuvel veren. Het zal vast gaan, maar die 4 cm. die ze langer zijn moet ik toch ergens kwijt.. die zal die toch niet extra inveren??

Wie o wie kan er helpen, wat doe ik verkeerd.. :~
Robke
Car: Lexus IS250

Dan lijkt mij de meest logische verklaring dat het fase 1 veerpoten zijn?
-Gideon-

De beide type's monroe's die ik heb liggen fase1 is typenr.E4207 en de fase2 is typenr. E4212 zijn allebei even lang :s
Het enigste verschil in de twee zijn de bevestigings gaten voor aan het fusee :~ Verder zijn zijn ze allebei 4cm. langer dan de originele dempers :s
Plaats reactie