Radio valt uit, als (Mist)lichten/electrische ramen aangaan

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
RRemco

Hallo,, ik zit altijd wat te zoeken op dit forum voor te doen aan me Clio II 1.4RN bouwjaar 2000.

ik heb er nu andere boxen en een andere kenwood mp3 speler inzitten. Alleen sinds 1 week ongeveer valt mijn radio soms uit... ik wist niet hoe dit kwam maar nu kwam ik er vandaag achter dat als ik me electrische ramen opendoe/lichten/mistlampen aandoe me radio uitvalt...

Als me radio/cd uitvalt dan stopt eerst het geluid en daarna verdwijnt ook het display na 3 seconde.

Om mijn radio dan weer werkend te krijgen moet ik de zekering uit de radio halen en hem weer terug stoppen en dan gaat die na een aantal keer weer aan.

Mijn auto heeft nu net aan 20.000 kilometer gereden en is uit het jaar 2001. ik heb zelf geen idee waar het aan kan liggen, het lijkt mij voor de hand liggend dat het in de richting van de bobine/dynamo/accu ligt...

de auto heb ik nu ongeveer 3 weken en heeft voor mij 2 jaar stil gestaan,, kan het daardoor zijn dat de accu leeg is ofzo. ik heb de zekering van de radio al vervangen en daarna viel die weer uit.

Alvast Bedankt Remco :~
PaulM

RRemco schreef:ik heb er nu andere boxen en een andere kenwood mp3 speler inzitten. Alleen sinds 1 week ongeveer valt mijn radio soms uit...
volgens mij geef je hier al deels antwoord op je vraag/oorzaak?
RRemco

+Clio16v+ schreef:
RRemco schreef:ik heb er nu andere boxen en een andere kenwood mp3 speler inzitten. Alleen sinds 1 week ongeveer valt mijn radio soms uit...
volgens mij geef je hier al deels antwoord op je vraag/oorzaak?
ik snap eerlijk gezegt niet wat je bedoelt, ligt het aan de radio?
ik heb ook mijn andere standaard meegeleverde radio geprobeerd maar die viel toen ook uit.

MVG Remco
Abel
Über-Spammer

wat heb je veranderd om je nieuwe radio aan te sluiten? en, het is toch kut weer, en mistlampen zijn toch niet verplicht. Dus gewoon niet gebruiken :lol: :p
RRemco

Abel schreef:wat heb je veranderd om je nieuwe radio aan te sluiten? en, het is toch k#t weer, en mistlampen zijn toch niet verplicht. Dus gewoon niet gebruiken :lol: :p
ik heb alleen de draadjes aangesloten, verder niks veranderd eraan. zou dit wel gemoet hebben??

ik heb de oude radio eruit gehaald, toen de draadjes aangesloten op het andere stekkertje. Alle draadjes pasten erop behalve 1 blauwe draad die had de vorige eigenaar (van de radio) ook niet aangesloten.

hahah jaa maar ik moet ook altijd de ramen opendoen al wil ik het schoolterrein oprijden,, dus daar gaat me radio zzmmmm weer uit |:
Abel
Über-Spammer

heb je geen iso stekkers gebruikt?
RRemco

ik heb de stekkers die uit de oude radio kwamen aangesloten in de radio, doormiddel van stekkers inderdaad. ik heb ook de stekkers gecontroleeerd of die goed zijn aangesloten alleen dat wou ook niet helpen.

de standaard radio die werkt ook niet meer, dus daarom denk ik niet dat het aan de nieuwe radio ligt.
Robke
Car: Lexus IS250

Het is wat duidelijker als je een paar foto's maakt van hoe het aangesloten zit.....

Zaten er losse draden in, of heb je zo de radio's om kunnen steken?
RRemco

ik zal morgen even wat foto's ervan maken, en online zetten hier...

ik heb de radio's om kunnen zetten, met de stekkertjes die al aan de nieuwe radio zat. ik heb dus alle kabels gewoon kunnen overzetten,

Alvast bedankt :worship:
RRemco

op de 1 of andere manier komt het probleem minder vaak voor,, ik laat het voor wat het is op dit moment,, al word het erger kijk ik er wel naar;)

iedereen bedankt :worship: deze mag dicht
Plaats reactie