ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Laat de toekomst maar komen. :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

doe mij maar voor nu de nabije toekomst (van BMW)

wordt een dik bakkie! die nieuwe M3!
[img]http://www.autoblog.nl/images/wp/gespot ... e90_02.jpg[/img]
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Blijft ook mooi zo'n M3.
Maar ik vind tot nu toe de M6 het mooiste. :ja:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

schijthokken :p
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

M5 :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

die M3 is ook meer naam dan wat anders
ja rechtuit zijn ze snel
bochtenwerk blijft ver achter bij diverse andere auto's
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tuurlijk, maar niet echt in zijn klasse... :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ach het is maar hoe je het bekijkt voor 12.000 euri en een beetje handigheid bouw je een vijfje dat op zandvoort sneller is dan menig M3 en zelfs sneller dan een M3 csl
en ja die gozer in die bmw zat echt te trappen :lol: :lol: :lol:

heb je een bak van ik weet niet hoeveel geld
komen er twee idioten in een zwarte vijf zwaaiend voorbij :worship: :worship: :worship:

scheet wel bijna in mijn broek :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Riël schreef:De toekomst van de automobielen !

:worship:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5623&cache=no
Heb nog een uitgebreide PDF hier thuis voor mensen die het echt interessant vinden :)

Martin Eberhard holds the brake down with his left foot and presses on the accelerator with his right. The motor revs, the car strains against the brake. I hear … almost nothing. Just a quiet whine like the sound of a jet preparing for takeoff 5 miles away. We’re belted into a shimmering black sports car on a quiet, tree-lined street in San Carlos, California, 23 miles south of San Francisco. It has taken Eberhard three years to get this proto-type ready for mass production, but with the backing of PayPal cofounder Elon Musk, Google’s Larry Page and Sergey Brin, and ex-eBay chief Jeff Skoll, he has created Silicon Valley’s first real auto company.

“You see any cops?” Eberhard asks, shooting me a mischievous look. The car is vibrating, ready to launch. I’m the first journalist to get a ride.

He releases the brake and my head snaps back. One-one-thousand: I get a floating feeling, like going over the falls in a roller coaster. Two-one-thousand: The world tunnels, the trees blur. Three-one-thousand: We hit 60 miles per hour. Eberhard brakes. We’re at a standstill again – elapsed time, nine seconds. When potential buyers get a look at the vehicle this summer, it will be among the quickest production cars in the world. And, compared to other supercars like the Bugatti Veyron, Ferrari Enzo, and Lamborghini Diablo, it’s a bargain. More intriguing: It has no combustion engine.

The trick? The Tesla Roadster is powered by 6,831 rechargeable lithium-ion batteries – the same cells that run a laptop computer. Range: 250 miles. Fuel efficiency: 1 to 2 cents per mile. Top speed: more than 130 mph. The first cars will be built at a factory in England and are slated to hit the market next summer. And Tesla Motors, Eberhard’s company, is already gearing up for a four-door battery-powered sedan.

In an age when a car’s electronics are worth more than its steel, it seems only natural that the tech sector would have its own car company. The question is, can Eberhard turn the digital era into horsepower, torque, and rpm?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Luco/Alpine-racer schreef:ach het is maar hoe je het bekijkt voor 12.000 euri en een beetje handigheid bouw je een vijfje dat op zandvoort sneller is dan menig M3 en zelfs sneller dan een M3 csl
en ja die gozer in die bmw zat echt te trappen :lol: :lol: :lol:

heb je een bak van ik weet niet hoeveel geld
komen er twee idioten in een zwarte vijf zwaaiend voorbij :worship: :worship: :worship:

scheet wel bijna in mijn broek :D
Precies wat ik zeg... Niet in zijn klasse. Natuurlijk zijn er snellere en misschien wel betere auto's te koop voor hetzelfde of minder geld. Maar niet in hetzelfde segment.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja hij is de enige in zijn segment :D :D :D
en best een mooie auto natuurlijk
vind hem alleen niet zo speciaal als velen je willen laten geloven (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ach, laat de nieuwe m3 maar komen, dalen de prijzen voor de oudjes wellicht nog eens... :lol: :D
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Luco/Alpine-racer schreef:ja hij is de enige in zijn segment :D :D :D
en best een mooie auto natuurlijk
vind hem alleen niet zo speciaal als velen je willen laten geloven (Y)
hee ouwe ben je weer lid? :bang:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Xabre schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ja hij is de enige in zijn segment :D :D :D
en best een mooie auto natuurlijk
vind hem alleen niet zo speciaal als velen je willen laten geloven (Y)
hee ouwe ben je weer lid? :bang:
ja zomaar ineens :lol: (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Luco/Alpine-racer schreef:
Xabre schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ja hij is de enige in zijn segment :D :D :D
en best een mooie auto natuurlijk
vind hem alleen niet zo speciaal als velen je willen laten geloven (Y)
hee ouwe ben je weer lid? :bang:
ja zomaar ineens :lol: (Y)
moet niet gekker worden hierzo .
welkom hierzo dan maar weer Luco (Y)
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

voor de mensen die nog opzoek zijn naar een zeer aparte nieuwe lak soorten. bekijk de site ff helemaal goed door en je ziet de mooiste lak.

klik hier
Skuller
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 21:14

....... :foto:
Laatst gewijzigd door Skuller op wo 11 apr 2007 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Skuller schreef:Wat een onzin.
Werelds beste coureurs hebben niks dan lof over de bmw m-series.
En dan zou een Renaultje 5 beter zijn dan een Bmw M ?

Zet een kundig Coureur maar eens in een E30 m3 en in een Weetikveelwat Renaultje 5 turbo. Kijken wie er de beste tijd neerzet.

En opvoeren kan altijd, zowel bij een Renault als bij een BMW.
Bouw je op een bmw een turbo dan blaast ie een stuk harder dan een 5 turbo.

Ga je racen, dan kun je vrijwel elke auto zo op een circuit afstemmen dat ie beter is dan een bepaalde andere auto is.
Kijk bijv. naar de Topgear aflevering waar een 45duizend euro Lancer Turbo een Lambo schijt rijdt.
Alles kan, onder de juiste omstandigheden.

Maar de dag moet nog aanbreken dat een standaard Turbo 5 ( whatever welke ) een standaard BMW M eruit rijdt.
(F) :gaap:
Niet huilen, er worden wel meer mensen door een GT eruit gereden.
Je hoeft je nergens voor te schamen, hoor. Als je er over wil praten dan mag je mij altijd PM-en. Anders ben je welkom op de jaarlijkse bijeenkomst voor BMW-rijders-met-een-te-grote-ego-die-door-een-GT-zoekgereden-zijn-Avond die wij organiseren.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Luco/Alpine-racer schreef:
Xabre schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ja hij is de enige in zijn segment :D :D :D
en best een mooie auto natuurlijk
vind hem alleen niet zo speciaal als velen je willen laten geloven (Y)
hee ouwe ben je weer lid? :bang:
ja zomaar ineens :lol: (Y)
Waar is mijn veto gebleven?!? :lol: :D
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Nu op Nederland 3 Tequila (Y) :lol:
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Chris@R5 schreef:
Skuller schreef:Wat een onzin.
Werelds beste coureurs hebben niks dan lof over de bmw m-series.
En dan zou een Renaultje 5 beter zijn dan een Bmw M ?

Zet een kundig Coureur maar eens in een E30 m3 en in een Weetikveelwat Renaultje 5 turbo. Kijken wie er de beste tijd neerzet.

En opvoeren kan altijd, zowel bij een Renault als bij een BMW.
Bouw je op een bmw een turbo dan blaast ie een stuk harder dan een 5 turbo.

Ga je racen, dan kun je vrijwel elke auto zo op een circuit afstemmen dat ie beter is dan een bepaalde andere auto is.
Kijk bijv. naar de Topgear aflevering waar een 45duizend euro Lancer Turbo een Lambo schijt rijdt.
Alles kan, onder de juiste omstandigheden.

Maar de dag moet nog aanbreken dat een standaard Turbo 5 ( whatever welke ) een standaard BMW M eruit rijdt.
(F) :gaap:
Niet huilen, er worden wel meer mensen door een GT eruit gereden.
Je hoeft je nergens voor te schamen, hoor. Als je er over wil praten dan mag je mij altijd PM-en. Anders ben je welkom op de jaarlijkse bijeenkomst voor BMW-rijders-met-een-te-grote-ego-die-door-een-GT-zoekgereden-zijn-Avond die wij organiseren.
Wa haha :D :lol: Go chris!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

MikeVV schreef:
Chris@R5 schreef:
Skuller schreef:Wat een onzin.
Werelds beste coureurs hebben niks dan lof over de bmw m-series.
En dan zou een Renaultje 5 beter zijn dan een Bmw M ?

Zet een kundig Coureur maar eens in een E30 m3 en in een Weetikveelwat Renaultje 5 turbo. Kijken wie er de beste tijd neerzet.

En opvoeren kan altijd, zowel bij een Renault als bij een BMW.
Bouw je op een bmw een turbo dan blaast ie een stuk harder dan een 5 turbo.

Ga je racen, dan kun je vrijwel elke auto zo op een circuit afstemmen dat ie beter is dan een bepaalde andere auto is.
Kijk bijv. naar de Topgear aflevering waar een 45duizend euro Lancer Turbo een Lambo schijt rijdt.
Alles kan, onder de juiste omstandigheden.

Maar de dag moet nog aanbreken dat een standaard Turbo 5 ( whatever welke ) een standaard BMW M eruit rijdt.
(F) :gaap:
Niet huilen, er worden wel meer mensen door een GT eruit gereden.
Je hoeft je nergens voor te schamen, hoor. Als je er over wil praten dan mag je mij altijd PM-en. Anders ben je welkom op de jaarlijkse bijeenkomst voor BMW-rijders-met-een-te-grote-ego-die-door-een-GT-zoekgereden-zijn-Avond die wij organiseren.
Wa haha :D :lol: Go chris!
en het was niet eens een 5 turbo :lol: :lol: :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ojee krijgen we nu weer zo'n hey-kijk-mijn-lul-is-groter-dan-de-jouwe-disccussie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nee hoor ik heb de kleinste xabre :lol:

het enige wat ik wou zeggen is dat de M3 zeker niet zo goed is als velen zeggen, niet meer en niet minder hoor (Y) (Y)
en hij is best mooi om te zien, maar het rijgedrag vind ik tegenvallen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Luco/Alpine-racer schreef:
MikeVV schreef:
Chris@R5 schreef:
Skuller schreef:Wat een onzin.
Werelds beste coureurs hebben niks dan lof over de bmw m-series.
En dan zou een Renaultje 5 beter zijn dan een Bmw M ?

Zet een kundig Coureur maar eens in een E30 m3 en in een Weetikveelwat Renaultje 5 turbo. Kijken wie er de beste tijd neerzet.

En opvoeren kan altijd, zowel bij een Renault als bij een BMW.
Bouw je op een bmw een turbo dan blaast ie een stuk harder dan een 5 turbo.

Ga je racen, dan kun je vrijwel elke auto zo op een circuit afstemmen dat ie beter is dan een bepaalde andere auto is.
Kijk bijv. naar de Topgear aflevering waar een 45duizend euro Lancer Turbo een Lambo schijt rijdt.
Alles kan, onder de juiste omstandigheden.

Maar de dag moet nog aanbreken dat een standaard Turbo 5 ( whatever welke ) een standaard BMW M eruit rijdt.
(F) :gaap:
Niet huilen, er worden wel meer mensen door een GT eruit gereden.
Je hoeft je nergens voor te schamen, hoor. Als je er over wil praten dan mag je mij altijd PM-en. Anders ben je welkom op de jaarlijkse bijeenkomst voor BMW-rijders-met-een-te-grote-ego-die-door-een-GT-zoekgereden-zijn-Avond die wij organiseren.
Wa haha :D :lol: Go chris!
en het was niet eens een 5 turbo :lol: :lol: :D
RTC-Traumalijn 0900-7824857 (0900-rtchulp).
Ik vind het nu wel zielig voor 'm (F)
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

zou n standaard clio 16v een standaard 5 GTT eruit trekken?
Omdat deze theoretisch allebei op 8.0sec aan de 100 zitten :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dream on :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

rond dit tijdstip zeker (S) (S) (S) :lol:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dennis_16v schreef:zou n standaard clio 16v een standaard 5 GTT eruit trekken?
Omdat deze theoretisch allebei op 8.0sec aan de 100 zitten :)
Ja ik denk dat de clio sneller is ..ik bedoel allebei 8 sec naar de 100
en de clio heeft een grotere motor en meer pk's kan hem veel verder door trekken
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

En toch moet ik de eerste standaard Clio 16V nog tegenkomen die ook nog daadwerkelijk zo snel is als Renault beweerde wat betreft aceleratie.....

Toen ik bijvoorbeeld net mijn 16V had, werd ik er gewoon uitgereden door een Stift GTI.......

Een Williams heeft over het algemeen meer vermogen dan opgegeven, een 16V minder lijkt het wel. :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

bedoel je dan een 16v die de 0 tot 100km/u tijd niet haald of het opgegeven vermogen op bijvoorbeeld een dynobank wat te laag blijkt te zijn??
R5GTT. Drive it like you stole it
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Beide....
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

je computer extra beveiligen klik hier :p

http://hwl.skynet.be/www.triggerhappy.b ... nsaver.php
R5GTT. Drive it like you stole it
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

(0)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

jochem de haas schreef:
Dennis_16v schreef:zou n standaard clio 16v een standaard 5 GTT eruit trekken?
Omdat deze theoretisch allebei op 8.0sec aan de 100 zitten :)
Ja ik denk dat de clio sneller is ..ik bedoel allebei 8 sec naar de 100
en de clio heeft een grotere motor en meer pk's kan hem veel verder door trekken
Hee, jullie hebben toch vaak zat een gtt naast een clio gezet? Een gtt is gewoon een stuk sneller, die schiet al meters weg voordat de clio wakker wordt :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gesloten