ACT: Clio II

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Foeke schreef:En als je nu een ruil computer neemt van bijv. fastchip dan moet je hem neem ik aan ook je sleutels aanmelden en dat doet een dealer niet voor je neem ik aan :D . Deze vragen vanwege dat mij startonderbreker wel eens staat te flippen, als ik m'n seutel in het contact steek het ledje begint te knipperen of constant gaat branden. Of moet ik het toch meer in de sleutel gaan zoeken?????
Als je een reflash neemt van bv. Fastchip, wijzigt hij alleen het stuk van het flash-geheugen waar de motor-programmering in staat, denk ik. Hij wijzigt dus de inhoud van de computer, je krijgt geen andere. Hij zal overigens ook de procedure wel kennen om nieuwe sleutels aan te melden en/of oude sleutels te verwijderen. Mensen willen nog wel eens een sleutel verliezen, vandaar. Staat dit niet gewoon in het onderhoudsboekje?

Overigens zijn we nu een paar posts verder, en nu pas vertel je wat er aan de hand is! :)

Voor problemen met de startblokkering kunnen veel oorzaken zijn. Bijvoorbeeld: Heb je je autosleutel aan een grote bos met andere sleutels? Staan er zenders(GSM, UMTS, DECT, draadloos internet etc.) in de buurt van je auto? Dit kan beide de werking verstoren. Heb je de problemen altijd als je auto op een vaste plek staat? Doet je reserve sleutel het wel goed? Heb je al eens met de Renault dealer gebeld?
Foeke

#Ron# schreef:
Foeke schreef:En als je nu een ruil computer neemt van bijv. fastchip dan moet je hem neem ik aan ook je sleutels aanmelden en dat doet een dealer niet voor je neem ik aan :D . Deze vragen vanwege dat mij startonderbreker wel eens staat te flippen, als ik m'n seutel in het contact steek het ledje begint te knipperen of constant gaat branden. Of moet ik het toch meer in de sleutel gaan zoeken?????
Als je een reflash neemt van bv. Fastchip, wijzigt hij alleen het stuk van het flash-geheugen waar de motor-programmering in staat, denk ik. Hij wijzigt dus de inhoud van de computer, je krijgt geen andere. Hij zal overigens ook de procedure wel kennen om nieuwe sleutels aan te melden en/of oude sleutels te verwijderen. Mensen willen nog wel eens een sleutel verliezen, vandaar. Staat dit niet gewoon in het onderhoudsboekje?

Overigens zijn we nu een paar posts verder, en nu pas vertel je wat er aan de hand is! :)

Voor problemen met de startblokkering kunnen veel oorzaken zijn. Bijvoorbeeld: Heb je je autosleutel aan een grote bos met andere sleutels? Staan er zenders(GSM, UMTS, DECT, draadloos internet etc.) in de buurt van je auto? Dit kan beide de werking verstoren. Heb je de problemen altijd als je auto op een vaste plek staat? Doet je reserve sleutel het wel goed? Heb je al eens met de Renault dealer gebeld?
Oke daar gaan we.....
Nee hangt niet aan een groot sleutelbos.
Nee geen zenders in de buurt.
Nee verschillende plekken.
Reserve sleuten heb ik niet meer, want ja mensen raken wel eens wat kwijt.
En tot slot nee nog NOOIT met een Renault dealer gebeld. :D
<-------So you know don't mess with a Reno------->
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Foeke schreef:En tot slot nee nog NOOIT met een Renault dealer gebeld. :D
Zou ik dan toch maar eens gaan doen, want ik geloof niet dat we er hier uit komen. :)
Foeke

Dat denk ik ook niet, zag ook al zoiets staan in het RS mankementen topic... ^O^
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Reserve sleutel kwijt??? Das lekker handig (S) Stel ik zou hem vinden :p Kom ik naar friesland druk op het knoppie en open is een RS. Sleutel in contactslot starten en wegrijden :lol: . De mijne ligt gelukkig hier in een kluis ik weet altijd waar ie is.
Foeke

Die vind je als het goed is niet :D
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Foeke schreef:Die vind je als het goed is niet :D
Maar dat is niet voor 100%..... :smoke:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Wat vinden jullie van deze (persoonlijk vind ik em vet!)

[img]http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/ ... 280186.JPG[/img]
[img]http://www.mzr2.free.fr/LesForums/Clio/ClioLogo2.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Wel origineel maar ik hoef em niet op mijn clio.
Cleaned Style
Projecttopic
Erik (Schepjes)
Contacteer:

ja maar jij ben sowieso logo loos.. ;)
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Fan van "Cleane look"
Remco_Rs
Contacteer:

Waar zijn die logo,s verkrijgbaar :p
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:ja maar jij ben sowieso logo loos.. ;)
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Fan van "Cleane look"
Geh geh geh :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

WouterW schreef:Wat vinden jullie van deze (persoonlijk vind ik em vet!)
Heel gaaf gedaan! (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

das wel stoer gedaan (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Jespr

Wat vinden jullie hier nou van?

link

Is het het waard?

(sorry, ff vergeten hoe de BB-code ookweer werkt en de link daarvan is dood...)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Jespr schreef:Wat vinden jullie hier nou van?

Is het het waard?

(sorry, ff vergeten hoe de BB-code ookweer werkt en de link daarvan is dood...)
Als je studeert voor Renault monteur misschien. :p
Jespr

haha ok dan. Niet de moeite waard dus voor de thuisknutselaar...
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Jespr schreef:haha ok dan. Niet de moeite waard dus voor de thuisknutselaar...
Nou weet ik niet hoor! Ik kan net zelf mijn olie controleren... Dus je kan het beter aan iemand anders (of aan de verkoper) vragen. :beer:
Marco (ClioII)

Wat voor motorolie hoort er in een clio 1.6 16v uit 2002? Tijdens een grote beurt hebben ze olie ververst (10w40) maar ik weet niet of dit de goede olie is.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

geen idee,

mischien staat het hier in http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=7082
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Storm schreef:Wat voor motorolie hoort er in een clio 1.6 16v uit 2002? Tijdens een grote beurt hebben ze olie ververst (10w40) maar ik weet niet of dit de goede olie is.
Dit staat gewoon in het onderhoudsboekje hoor... :p
Cleaned Style
Projecttopic
Marco (ClioII)

RenaultclioII16v (Peter) schreef:
Storm schreef:Wat voor motorolie hoort er in een clio 1.6 16v uit 2002? Tijdens een grote beurt hebben ze olie ververst (10w40) maar ik weet niet of dit de goede olie is.
Ja dat dacht ik dus ook.
Ze hebben mijn olie ververst en dus niet opgeschreven wat voor olie er in zit. Ik hoorde van de dealer dat hun altijd 10W40 gebruiken maar ik heb daar mijn twijfels over.
Remco_Rs
Contacteer:

Storm schreef:
Ja dat dacht ik dus ook.
Ze hebben mijn olie ververst en dus niet opgeschreven wat voor olie er in zit. Ik hoorde van de dealer dat hun altijd 10W40 gebruiken maar ik heb daar mijn twijfels over.
Hier hoef je niet over te twijfelen hoor 10w40 is goed.....
Marco (ClioII)

REMCO-X schreef:
Storm schreef:
Ja dat dacht ik dus ook.
Hier hoef je niet over te twijfelen hoor 10w40 is goed.....
Bedankt voor de info :)
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Opgelost dan! :D
Cleaned Style
Projecttopic
Marco (ClioII)

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Opgelost dan! :D
Ik zal eerst nog ff wat pielen met me radio en er komt binnenkort toch een andere radio :D :p
Remy

Hier ff een snelle update van mij. De Clio gaat de deur uit helaas :( :( :( Maar vanwege mijn werk moet ik zoveel gaan rijden, dat een auto van de zaak beter is. Opzich jammer want ik had nog wel n jaar of 2 met de Clio willen rijden (net nu hij af is).

Hij staat al op de RTC markt dus mocht jullie toevallig iemand weten die een leuke Clio zoekt :D :D :D Dan hou ik me altijd aanbevolen.

Ps. de nieuwe wordt een Citroen C4 Berline 1.6 HDIF EB6V Ligne Business (ook niet onaardig :) :) :) )
Remco_Rs
Contacteer:

Nou was dus laatst door de politie aangehouden vanwege mijn uitlaat geluid...Had dus net 4 weken een orbisound cupdemper op mijn 1.6 Si,hartstikke gaaf geluid .Nu heb ik dus weer mijn standaart uitlaat erop zitten en een prent van 200 euro aan mijn broek hangen.Maar zit er dus zwaar aan te twijfelen om weer die Cupdemper eronder te hangen.Aangezien ze zowat nooit controleren om uitlaatgeluid hier in de buurt.Maarja als ik wel weer word aangehouden ben ik wel weer flink de lul natuurlijk :( ...Want tja Mis het geluid wel erg hoor :smoke:
franx

eronder gooien die bak !

die agenten waren van het gefrustreerde type denk ik...
franx

overigens, nog een compleet Cup-orbisoud systeem te koop !
kijk op RTC Markt 8)
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Storm schreef:
Ik zal eerst nog ff wat pielen met me radio en er komt binnenkort toch een andere radio :D :p
Veranderd de "dikte" van de olie ook dan? :smoke:

Ps ik heb nog een pioneer DEH 9600 liggen :p
Marco (ClioII)

Storm schreef:
Veranderd de "dikte" van de olie ook dan? :smoke:

Ps ik heb nog een pioneer DEH 9600 liggen :p
Hoe veranderd de dikte van de olie?
Xabre
Car: 19 16V

REMCO-X schreef:Nou was dus laatst door de politie aangehouden vanwege mijn uitlaat geluid...Had dus net 4 weken een orbisound cupdemper op mijn 1.6 Si,hartstikke gaaf geluid .Nu heb ik dus weer mijn standaart uitlaat erop zitten en een prent van 200 euro aan mijn broek hangen.Maar zit er dus zwaar aan te twijfelen om weer die Cupdemper eronder te hangen.Aangezien ze zowat nooit controleren om uitlaatgeluid hier in de buurt.Maarja als ik wel weer word aangehouden ben ik wel weer flink de lul natuurlijk :( ...Want tja Mis het geluid wel erg hoor :smoke:
hoe ziet je uitlaatlijn er verder uit dan? alles demperloos behalve die orbisound cupeinddemper?
Remco_Rs
Contacteer:

Xabre schreef:
REMCO-X schreef:Nou was dus laatst door de politie aangehouden vanwege mijn uitlaat geluid...Had dus net 4 weken een orbisound cupdemper op mijn 1.6 Si,hartstikke gaaf geluid .Nu heb ik dus weer mijn standaart uitlaat erop zitten en een prent van 200 euro aan mijn broek hangen.Maar zit er dus zwaar aan te twijfelen om weer die Cupdemper eronder te hangen.Aangezien ze zowat nooit controleren om uitlaatgeluid hier in de buurt.Maarja als ik wel weer word aangehouden ben ik wel weer flink de lul natuurlijk :( ...Want tja Mis het geluid wel erg hoor :smoke:
hoe ziet je uitlaatlijn er verder uit dan? alles demperloos behalve die orbisound cupeinddemper?
Mijn kat zit er nog onder en voor de rest een rechte pijp ,samen met de orbisound...Maar denk dat ik een silencer ga maken voor het ding,en anders gewoon zonder rijden.want als je normaal rijdt hoor je hem zowat niet eens.Pas als je lekker door rijdt:p begint hij lekker te brullen..Oja mocht 83db hebben en het waren er 95 na correctie
Plaats reactie