ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Dennis_16v

Jolanda van Luco schreef:
Dennis_16v schreef:ik denk zelf dat die mocrootjes nog steeds lui op de bank liggen :lol:
maar een werknemer die te oud is vind niet meer zo snel n baan ;) terwijl hij/zij t nog zo hard probeert... moet je deze dan ook zo hard straffen als mensen die nix uitvreten ?
ja dat is moeilijk, maar nogmaals
als je wil werken kan je werken
ook ouderen (Y) (Y)
alleen zijn veel mensen te kieskeurig in wat ze willen doen
ik vind dat als je werkloos bent je alles aan moet pakken, ook al is het niet je vakgebied of ben je voor die baan te hoog opgeleid
ik heb het gevoel dat veel mensen zich te goed voelen voor bepaalde baantjes
ben ik volledig met je eens Jolanda, meestal hebben die mensen ook zoiets van:
vuilnisman, vakkenvuller of putjesschepper, wat schiet ik daar nu mee op, 50 euro in de maand meer... dan doen ze net zo goed niets.
In dat opzicht ben ik het wel met je eens, maar ik ben het er niet mee eens dat mensen die hun stinkende best doen om een baan te zoeken, het niet lukt, gekort worden op hun uitkering. En dit terwijl er genoeg mensen zijn in NL die helemaal niets doen, bij wie dit ook gebeurd.
Helaas is de VVD hier voorstander van, dat de uitkeringen nog meer omlaag moeten, en dat hardwerkende sollicitanten hier de dupe van worden vind ik schandig (N) :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

al die dingen die ze nu roepen ken je eigenlijk gelijk door de plee spoelen, roepen ze alleen maar om zieltjes te winnen :S
-jacco-
Über-Spammer

Dennis_16v schreef:...vuilnisman...
Vuilnisman schijnt nog best goed te verdienen ook :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Erik (Schepjes)
Contacteer:

echt wel.. :p
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Paul1916v schreef:al die dingen die ze nu roepen ken je eigenlijk gelijk door de plee spoelen, roepen ze alleen maar om zieltjes te winnen :S
iid, je keuze heb je de afgelopen 4 jaar al kunnen bepalen.
Dennis_16v

Jacco Osté schreef:Mijn stem gaat hoogstws naar het CDA...

Waarom... Simpel: Ik vind Bos een ontzettende paardenfluisteraar (ja, ik bedoel iets anders, maar dan krijg je van die rare tekentjes (0) ) en wil dus absoluut niet dat hij aan de macht komt...
Leuk zo'n debat 's avonds:

"Generaal pardon voor 10000 (!!!) illegalen" |: |: |:

Alsof we onze belastingcenten niet beter kunnen gebruiken (S)

En voor de mensen die gelijk gaan roepen dat is een discrimineel ben:
Ik heb aan 2 dingen een ontzettende hekel: (Eigenlijk 3, maar de 3e zal ik hier niet noemen :P )
Politie en de belastingdienst |:
PvdA gaat ook mijn voorkeur niet uit.
Politie & belastingdienst , en dat 3e, zeg dan gwn dat je allochtonen hier ook niet moet :D
Maar allochtonen ben ik t ook maar deels mee eens.
Sommigen zijn noodgedwongen hier naartoe gekomen.. anderen die de maatschappij verliggen te ruineren mogen ook van mij het land verlaten.
Dit kun je niet altijd op het conto v/d jongeren afschuiven. Het ligt voor 99% aan de opvoeding van de ouders. De ouders hoor je eigelijk te straffen, en niet de jongeren :)
-jacco-
Über-Spammer

Ik zei niet allochtonen, dat maak jij ervan :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Mike (spitsoor)
Contacteer:

D8 dat de 3e roestende renault's waren :lol: (0)
Riël
Über-Spammer

Hoe kom je er eigenlijk bij dat de VVD de uitkeringen omlaag doet? Dat is zoiets stoms. De uitkeringen voor mensen die het écht nodig hebben gaan zelfs omhoog. Beejte beetje je huiswerk doen.

De VVD doet de uitkeringen i.i.g. niet OMHOOG, zoals de SP dat doet. Wie betaalt dat? JIj en ik (Y).

OM een sterk sociaal opvangnet te hebben is gewoon geld nodig. En dat geld is er nog niet. Dat is een feit. Daarvoor moet je de economie goed draaiend hebben. Vanuit daar kun je mensen ondersteunen.

Het is altijd hetzelfde: CDA is aan de macht, er worden rottige maatregelen genomen. Mensen niet blij, hoop blablabla, na 4 jaar is de PvdA weer, die pakken de zak geld die het heeft opgeleverd en gooit dit naar de mensen toe, daarna is CDA weer omdat er niets anders gebeurt is, etc etc.

Tijd voor nog een jaartje CDA en VVD! Dat het eens wat wordt met dit land ipv dat gepruts. Ik hoop dat meer mensen dit gaan inzien.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Laat al dat politieke gezeur met stemmen en al die onzin maar gauw voor bij zijn (S)
Gast

deuren (bijna) dicht bij VW Vorst (belgië), 4000 ontslagen en naar schatting 13.000 in totaliteit (toeleveringsbedrijven e.d). Weet op wie je stemt...
Riël
Über-Spammer

-jo- schreef:deuren (bijna) dicht bij VW Vorst (belgië), 4000 ontslagen en naar schatting 13.000 in totaliteit (toeleveringsbedrijven e.d). Weet op wie je stemt...
Niet op VW?

Uiteraard, dit is zeer erstig. Ik ben heel blij dat bij NedCar nog eniszins een sisser heeft plaatsgevonden. Probleem is dat je daar vanuit het binnenland bijna niets aan kan doen. Bij nedcar pure afhankelijkheid van de Japanners, bij VW van de Wolfsburgers. Ik hoop dat het daar in Vorst nog goed gaat komen!!

Is het niet dat daar personeel weigert om weer 38 uur te gaan werken? (Terwijl ze nu nog geen 30 werken omdat het zo goed ging)... Ja, dan heb je ook een probleem als bedrijf. (In duitsland he, niet in belgie)
Dennis_16v

Jacco Osté schreef:Ik zei niet allochtonen, dat maak jij ervan :wink:
etnische minderheden dan, om het netjes te zeggen :D
Riël
Über-Spammer

Freek de jonge is weer erg leuk op ned 1 :D
Jolanda van Luco

Dennis_16v schreef:
Jacco Osté schreef:Mijn stem gaat hoogstws naar het CDA...

Waarom... Simpel: Ik vind Bos een ontzettende paardenfluisteraar (ja, ik bedoel iets anders, maar dan krijg je van die rare tekentjes (0) ) en wil dus absoluut niet dat hij aan de macht komt...
Leuk zo'n debat 's avonds:

"Generaal pardon voor 10000 (!!!) illegalen" |: |: |:

En voor de mensen die gelijk gaan roepen dat is een discrimineel ben:
Ik heb aan 2 dingen een ontzettende hekel: (Eigenlijk 3, maar de 3e zal ik hier niet noemen :P )
Politie en de belastingdienst |:
PvdA gaat ook mijn voorkeur niet uit.
Politie & belastingdienst , en dat 3e, zeg dan gwn dat je allochtonen hier ook niet moet :D
Maar allochtonen ben ik t ook maar deels mee eens.
Sommigen zijn noodgedwongen hier naartoe gekomen.. anderen die de maatschappij verliggen te ruineren mogen ook van mij het land verlaten.
Dit kun je niet altijd op het conto v/d jongeren afschuiven. Het ligt voor 99% aan de opvoeding van de ouders. De ouders hoor je eigelijk te straffen, en niet de jongeren :)
ben ik niet met je eens dennis de oudere allochtonen die hiernaartoe werden gehaald hebben altijd gewerkt, de meeste dan
de jongeren worden door partijen als de pvda verteld waar ze hun geld kunnen halen en er niks voor hoeven te doen (N) (N)
die zijn dus verpest door de regels hier en niet door hun ouders
MikeVV
Contacteer:

kom niet meer bij.....hahah

doet hij dit jaar ook de oudejaarsconference???
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Dennis_16v

Jolanda van Luco schreef: ben ik niet met je eens dennis de oudere allochtonen die hiernaartoe werden gehaald hebben altijd gewerkt, de meeste dan
de jongeren worden door partijen als de pvda verteld waar ze hun geld kunnen halen en er niks voor hoeven te doen (N) (N)
die zijn dus verpest door de regels hier en niet door hun ouders
Ik doelde hier eigenlijk meer op de normen en waarden die ethnische minderheden vanuit thuis hebben meegekregen. Ik ben t met je eens dat de PvdA niet de ideaalste partij is om op te stemmen. Als je uitkeringsgerechtigd wilt zijn moet je er ook watvoor doen.
Maargoed het is al laat, ik kan niet meer verder discussiëren... ben ik momenteel te moe voor (0)
Morgen de stemdag.
Waarschijnlijk CDA op 1, PvdA op 2, SP op 3, en VVD op 4.

CDA gaat in coalitie of met VVD & (PVV), (CU) of met PvdA.. blijft nog spannend dus :)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Riël schreef:Ook tegen de europese grondwet zijn is al het eerste waar ik bij mijn hoofd niet bij kan, daar we met 14 milj mensen niet veel meer voorstellen dan een scheet bij harde wind.
Als je ziet wat we per inwoner hier betalen om 'lid' te mogen zijn van de EU, dan vind ik dat we best wat in de melk te brokkelen hebben. Heb nu op dit tijdstip geen zin om exacte cijfers op te zoeken, maar het is schrikbarend, in vergelijking met andere landen.
Ik ben niet tegen de EU ofzo, maar waarom wij, als klein landje, meer betalen dan een groter land, is onbegrijpelijk.
Het was toen even een heet hangijzer, jaartje geleden ofzo, maar ik geloof niet dat er iets veranderd is (correct me if I'm wrong)
Jacco Osté schreef:"Generaal pardon voor 10000 (!!!) illegalen" |: |: |:

Ik probeer me dan altijd een beetje te verplaatsen in die mensen, die al jarenlang niet weten of ze hier nou wel of niet mogen blijven... Lijkt me geen fijne situatie........

En door dat ontzettend trage werken van de IND en het (wan)beleid van Verdonk wordt hun situatie er ook niet beter op, ofzo.
En tja, ze zijn hier toch al, krijgen volgens mij nu ook geld (want werken mogen ze niet |: ) dus zorg dan gewoon dat het nu eens een keer snel gebeurd is met het gedoe. Vind ik dan. :)

Zo, nu ff een minder serieuze mededeling :p
Clio lady schreef:Nee nee... da's toch zo'n liedje |: Mannenkoor Karrespoor ofzo (ja dat is mooi mooi mooi man).
"Mooi Man" was er voor "Lekker op de trekker", 't zijn 2 verschillende liedjes. Wel allebei van Mannenkoor Karrespoor, uit 1992 :)
(Zo'n slecht geheugen en toch onthoud ik dit soort nutteloze info :p )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Haas
Car: Megane RS

ik vind t toch weer genieten. In t ledendeel staan 6 posts en hier staat weer een epistel vol over de verkiezingen.
Dennis_16v schreef: Het ligt voor 99% aan de opvoeding van de ouders. De ouders hoor je eigelijk te straffen, en niet de jongeren :)
wat een gel*l!

Mensen wordt het veel te makkelijk gemaakt niets te doen. Die mensen een hogere uitkering geven, maakt het ze alleen maar makkelijker op de bank te blijven liggen. En dan heb ik t niet over mensen die het écht nodig hebben door zaken waar ze niets aan kunnen doen, zoals arbeidsongeschikten, enz.

Vaak zijn de mensen die t hardst schreeuwen over te lage uitkeringen, wel de figuren die allemaal ene mercedes rijden, roken, 33 kinderen hebben belspelletjes spelen enz. Laat ze eerst kijken waar ze het geld laten, voor ze gaan mekkeren om meer. In een bodemloze put flikkeren kan ik ook, das niet moeilijk. Ik heb t nooit slecht gehad, maar dat hoeft niemand in nederland. Je moet alleen niet verwachten dat mensen t geld aan komen dragen...
Riël
Über-Spammer

110% eens.

Het gebeurt écht he, een vrouwtje, klagen klagen heo weinig ze wel niet kreeg. Maar de auto, nee, ja die kan ik niet laten staan mag ik dan niks meer?!

Ik moet ook krom liggen om de safrane te rijden :p Die centen komen me heus niet aangewaaid.

En Edward, betalingen aan de Europese unie moet je relatief zien, zeker met de landbouwvergoedingen die we er weer voor terug hebben gekregen. Iedereen ziet één kant van het spelletje. Bovendien zijn die betalingen allang sterk teruggedraaid door Zalm.

Belangrijker is, zetten we ons in voor een Economisch sterk en onafhankelijk europa? Want dat zijn we nu niet. Als Poetin de kraan dichtdraait hebben we wel een probleem. En de storing in Duitsland dan? Bijna heel Europa zat al zonder stroom. Dáar mag van mij aan gewerkt worden, Nederland is niet meer in deze vorm over 20 jaar denk ik en dat is ook helemaal niet erg.

Als laatste, het door jou genoemde wanbeleid van verdonk is niets anders dan het uitvoeren van regels die andere parijen opgesteld hadden maar er nooit wat mee deden. Go Verdonk (Y)! :)
Haas

juist, iedereen mekkert dat afspraken er niet komen of dat ze niet nageleefd worden, maar als dat wel gebeurt op een wat gevoelig onderwerp worden daar meteen de verkeerde conclusies aan verbonden. Iedereen hekelt Verdonk en dat alleen maar omdat ze zich aan de opgestelde regels houdt! We mogen blij zijn dat er eindelijk eens wat mensen opstaan die niet van die zachtgekookte eitjes zijn en niet bang om afgezeken te worden, als ze hun werk uitvoeren. Precies wat er gister ook al gezegd werd in dat debat: "de boodschap was niet altijd leuk, maar het is wel gebeurd om verbetering te bewerkstelligen"

:)
Xabre
Car: 19 16V

als verdonk nou echt flink was geweest had ze die ayaan hirsi ali erook uitgezet.. valse naam opgegeven, vluchtverhaal waar geen moer van klopt.

slappe knieën bestuurders (N)
Haas

denk dat ze al genoeg afgefikt werd....
paulvanrooij
Contacteer:

Altijd geweten dat die groningers niet sporen:
http://www.nu.nl/news/895178/89/Groning ... _melk.html

:lol: :lol: :lol: :beer:
Wilma
Contacteer:

:lol: Zal wel schijnzwanger zijn dan :p :lol:
Jolanda van Luco

Haas schreef:juist, iedereen mekkert dat afspraken er niet komen of dat ze niet nageleefd worden, maar als dat wel gebeurt op een wat gevoelig onderwerp worden daar meteen de verkeerde conclusies aan verbonden. Iedereen hekelt Verdonk en dat alleen maar omdat ze zich aan de opgestelde regels houdt! We mogen blij zijn dat er eindelijk eens wat mensen opstaan die niet van die zachtgekookte eitjes zijn en niet bang om afgezeken te worden, als ze hun werk uitvoeren. Precies wat er gister ook al gezegd werd in dat debat: "de boodschap was niet altijd leuk, maar het is wel gebeurd om verbetering te bewerkstelligen"

:)
juist (Y) (Y)
weg met dat slappe gelul en tijd om de regels eens streng na te leven (Y) (Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Die broer van Verdonk das ook een leuk exemplaar :nee: ...wel verdacht dat dat verhaal opeens nu naar voren komt (I)
Laatst gewijzigd door Hessel op wo 22 nov 2006 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:deuren (bijna) dicht bij VW Vorst (belgië), 4000 ontslagen en naar schatting 13.000 in totaliteit (toeleveringsbedrijven e.d). Weet op wie je stemt...
Tis mij wel duidelijk jo, Europa is dood......vreemd dat een goedkopere en beter renderende fabriek dicht moet omdat de heren van vag de fabriek in Duitsland open willen houden.....tis dus toch allemaal nationaal spelletje
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Riël
Über-Spammer

Uiteraard speelt de werkgelegenheid in duitsland zeker mee hoor, dat kan ik wel begrijpen.
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Uiteraard speelt de werkgelegenheid in duitsland zeker mee hoor, dat kan ik wel begrijpen.
Natuurlijk maar heren en dames politici willen toch zo graag 1 europa...nu is er dus minder werkgelegenheid in Belgie...blijkbaar kan t de duitsers niet veel schelen dat er in belgie 13000+ gezinnen een probleem hebben :( , kan der best boos om worden.
Jolanda van Luco

waar zou jij voor kiezen als je vw was
in eigen land 13.000 eruit of in het buitenland?
die keuze is zooooo makkelijk en te begrijpen
natuurlijk is het niet leuk, maar jij zou hetzelfde doen denk ik
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

dat is zo zou misschien zelf ook die beslissing wel nemen maar dan lijkt het me het beste om al het geld dat rondgepompt word in het een worden van europa in andere zaken te steken.......natuurlijk heeft het ws voordelen (1 europa) maar ik zie zoweinig van terecht komen.
PaulM

iemand nog tips voor het schoonmaken van een kvs vaatje van een clio (of 19)? ding is smerig ke ;)
paulvanrooij
Contacteer:

Nieuwe bestellen ;) :p

Nee kattengrind schijnt te helpen, heb ik ooit ergens gelezen
PaulM

dat is wel goeie ja :D nieuwe is 60 euro btw :~
Gesloten