hmm zojuist een klein stukje gereden, aantal kilometer, motor was warm, sta daarna paar minuten stil, motor stationair en de meter v/d koelvloeistof loopt op tot het laatste streepje bovenaan voor de "gevarenzone" zogezegd. toen maar snel gaan rijden, direct weer naar beneden...
bedoele je tussen 3/4 en 4/4 van je meter? als hij zover gaat kan het zijn dat je electrische waterpomp kapot is (zit ongeveer onder het luchtfilter bij je carrosorie), of dat je fan niet aanslaat.
kan nu niks zien en hij is nog te warm dus morgenvroeg even checken dan of er toch nog meer koelvloeistof bij kan.. de ene keer staat ie laag, de andere keer hoog..
dit is normaal, vloeistof zet uit als het warm word, daarbij moet je dekseltje van je tankje de overdruk weg kunnen laten in je systeem.
verder maakt ie 70-90% van de keren dat ik naar links stuur een tikkend/ratelend geluid.. alsof ie iets raakt. dat stangetje om de motorkap open te houden hang lost dus dat weggehaald maar het probleem blijft.
Kan dit te maken hebben met een klein dingetje van de linkerkoplamp dat loshangt (omdat er iets afgebroken is)? Rob.H en Ruudjuh weten wat ik bedoel..
hangt de kabel van je knipperlicht links in je spatbord ergens tegen de band, zitten je kappen goed vast in je wielkuip? denk niet dat het komt van een afgebroken deel van je koplamp.