Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zoals een aantal van jullie weten is mijn clio 16v een aantal weken geleden totall los geraakt :(

begin er nu na alle moeite van de vorige toch weer een beetje zin in te krijgen om te knutselen. met andere woorden: de replica williams word niet verkocht, en aankomend weekend ga ik beginnen met demonteren van de hele boel. motor moet eruit, deze is kapot gedraaid (N)...

wellicht komend jaar weer tnm met een clio :D , daarvoor moet ik het even doen met een r21 gts :p
Patrick L.

shit man dat je schade gereden hebt (N) , buiten je schuld hoorde ik van Jos.
Behoorlijk ruk dat je maar zo`n korte tijd hebt kunnen genieten van je Clio, na al die inspanningen.
Krijg je nog wat verzekeringsgeld terug?

Succes in ieder geval met de "weder-wederopbouw"..... (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nja het bedrag is gewoon............ kl#te na al die uren en investeringen. dat is eigenlijk onbetaalbaar. hij heeft bij de vorige eigenaar 4 jaar stilgestaan, wij hebben een jaar eraan geklust om hem in echte technische topstaat te krijgen... hij had origineel electrisch dak, electrische spiegels, buiten temp meter, abs, stuurbekrachtiging, leren interieur, gewoonweg alle opties! en dat met slechts 133000km. hij heeft 5 jaar stilgestaan en toen 3 weken gereden.

hopelijk gaat het de andere clio beter af dan deze :p een hele tijd heb ik wel getwijfeld om nog eens aan zo'n project te beginnen, en om anders een vr6 te kopen ofzo... maar de clio waar we nu aan beginnen is gewoon een hoby auto, niet voor dagelijks. komt bij de 5 turbo en a110 van pa te staan zegmaar. dus het is niet echt m'n dagelijkse auto.

voor mij komt tzt wel iets anders in de plaats. het snelle blok en leren interieur staat hier te wachten in elk geval :D
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Patrick L. schreef:Stan, succes met de GTE, brand em maar flink dicht :wink:
trouwens als je de achteras eronderuit haalt kun je toch steunen op de krikpuntenachter, of heb ik het nu mis?
Denk dat dat de enige oplossing is...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Denk dat dat de enige oplossing is...
das juist, moest ik ook met het slopen van m'n clio :(
RoyH

hmm zojuist een klein stukje gereden, aantal kilometer, motor was warm, sta daarna paar minuten stil, motor stationair en de meter v/d koelvloeistof loopt op tot het laatste streepje bovenaan voor de "gevarenzone" zogezegd. toen maar snel gaan rijden, direct weer naar beneden...

kan nu niks zien en hij is nog te warm dus morgenvroeg even checken dan of er toch nog meer koelvloeistof bij kan.. de ene keer staat ie laag, de andere keer hoog..

verder maakt ie 70-90% van de keren dat ik naar links stuur een tikkend/ratelend geluid.. alsof ie iets raakt. dat stangetje om de motorkap open te houden hang lost dus dat weggehaald maar het probleem blijft.

Kan dit te maken hebben met een klein dingetje van de linkerkoplamp dat loshangt (omdat er iets afgebroken is)? Rob.H en Ruudjuh weten wat ik bedoel..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hmm zojuist een klein stukje gereden, aantal kilometer, motor was warm, sta daarna paar minuten stil, motor stationair en de meter v/d koelvloeistof loopt op tot het laatste streepje bovenaan voor de "gevarenzone" zogezegd. toen maar snel gaan rijden, direct weer naar beneden...
bedoele je tussen 3/4 en 4/4 van je meter? als hij zover gaat kan het zijn dat je electrische waterpomp kapot is (zit ongeveer onder het luchtfilter bij je carrosorie), of dat je fan niet aanslaat.
kan nu niks zien en hij is nog te warm dus morgenvroeg even checken dan of er toch nog meer koelvloeistof bij kan.. de ene keer staat ie laag, de andere keer hoog..
dit is normaal, vloeistof zet uit als het warm word, daarbij moet je dekseltje van je tankje de overdruk weg kunnen laten in je systeem.
verder maakt ie 70-90% van de keren dat ik naar links stuur een tikkend/ratelend geluid.. alsof ie iets raakt. dat stangetje om de motorkap open te houden hang lost dus dat weggehaald maar het probleem blijft.

Kan dit te maken hebben met een klein dingetje van de linkerkoplamp dat loshangt (omdat er iets afgebroken is)? Rob.H en Ruudjuh weten wat ik bedoel..
hangt de kabel van je knipperlicht links in je spatbord ergens tegen de band, zitten je kappen goed vast in je wielkuip? denk niet dat het komt van een afgebroken deel van je koplamp.
RoyH

ja 4/4 idd, fan slaat aan, deze hoorde ik namelijk draaien, daardoor keek ik ook naar de temperatuur dus dat zou het niet moeten zijn.. hoe kan ik checken of het die elektrische pomp is? doormeten? en wat zou hij moeten aangeven?

die kabel zou ik niet weten eerlijk gezegd, de kappen zitten naar mijn weten allemaal goed vast, ik heb ook stilstaand de wielen in alle posities gedraaid en hierbij raakte ik niets.

morgen bij daglicht maar eens verder experimenteren

bedankt alvast voor de hulp!
Riël
Über-Spammer

Het is die electrische pomp niet. Als de fan aanslaat zit er waarschijnlijk lucht in je systeem.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
voske

RoyH schreef:ja 4/4 idd, fan slaat aan, deze hoorde ik namelijk draaien, daardoor keek ik ook naar de temperatuur dus dat zou het niet moeten zijn.. hoe kan ik checken of het die elektrische pomp is? doormeten? en wat zou hij moeten aangeven?

die kabel zou ik niet weten eerlijk gezegd, de kappen zitten naar mijn weten allemaal goed vast, ik heb ook stilstaand de wielen in alle posities gedraaid en hierbij raakte ik niets.

op de radioteur zit ook een punt om de lucht eruit te laten. dit zit bovenaan de linkerzijde vanuit de auto gezien. deze rustig open draaien druk op het koelstofreservoir zetten of motor laten draaien en daar ontluchten dus tot dat er koelvloeistof uitkomt. dichtdraaien en nog eens goed kijken wat er gebeurt. ohw ja en bij het ontluchten daarna de dop van het koelreservoir eraf laten. Zo is dit probleem bij een vriend van mij ook verholpen het precies hetzelfde. ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en dat je het snapt en lukt alvast suc6

groetjes
RoyH

voske schreef:
RoyH schreef:ja 4/4 idd, fan slaat aan, deze hoorde ik namelijk draaien, daardoor keek ik ook naar de temperatuur dus dat zou het niet moeten zijn.. hoe kan ik checken of het die elektrische pomp is? doormeten? en wat zou hij moeten aangeven?

op de radioteur zit ook een punt om de lucht eruit te laten. dit zit bovenaan de linkerzijde vanuit de auto gezien. deze rustig open draaien druk op het koelstofreservoir zetten of motor laten draaien en daar ontluchten dus tot dat er koelvloeistof uitkomt. dichtdraaien en nog eens goed kijken wat er gebeurt. ohw ja en bij het ontluchten daarna de dop van het koelreservoir eraf laten. Zo is dit probleem bij een vriend van mij ook verholpen het precies hetzelfde. ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en dat je het snapt en lukt alvast suc6

groetjes
bedankt voor de uitleg, ik ben zo a-technisch als een kip dus ik weet niet eens waar ik de radioteur vind (N) maar daaarom hang ik ook hier rond om daar achter te komen :D

edit: danny to the rescue :worship: :worship:
dinsdag de troep onluchten, meteen even checken waar dat geratel vandaag komt. het is alleen bij het naar links sturen, als ik zachtjes door een bocht ga doet ie het niet, dus alleen bij een snelheid boven de 30 (gok ik) en dan alleen als ik lichtjes naar links stuur.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

kan ook je as zijn, maar ik denk dat je beter verder kunt in je eigen topic of clio 16v topic :wink:
Bram (vospower)

@ Royke: koelsysteem goed onluchten idd, en checken of je fan wel aanslaat (die waaier achter je radiateur), en wat dat ratelend geluid betreft, dat kan best je aandrijfas zijn, kijk wat je hoort bij wat meer gas als je redelijk ingestuurd bent

good luck :)
RoyH

fan slaat aan, dit heb ik gehoord en gezien en Riel heeft t ook gezien zojuist. Riel heeft m ook ontlucht dit was ook niet het probleem, dus het ligt ergens anders.

de fan draait wel maar heel kort iedere keer... binnenkort Riel maar eens verder laten snuffelen (als ie wil) :p alvast bedankt voor de gedane hulp :worship:

ik weet wel wat ik hoor maar ik weet niet wanneer het dan de aandrijfas zou zijn :P moet binnenkort maar eens iemand z'n oortje lenen :D

achja gaat wel goed komen, beetje investeren en dan komt t goed.
baszos

heb me vandaag maar een fiets gekocht :smoke:

[img]http://www.bikenet.nl/BikeFotos/0003644 ... 17DEFa.jpg[/img]
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Riël
Über-Spammer

Waar zijn de trappers?

:beer:

nee, vette sjit, neaf :bang:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
baszos

trappers waren optioneel, krijg ik gelukkig wel erbij :p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
RoyH

wow nice :worship:

wanneer ga je voor t grote broertje R1? :D
baszos

R1 was eerst de bedoeling om te kopen, aangezien ik nog niet gek lang me rijbewijs heb was het toch verstandiger om op een R6 te beginnen.... (Y)

R1 is gewoon echt een wils apparaat, denk dat ik dan meer op me rug lig met dat ding dan wat anders :p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
RoyH

hehe op zich wel verstandig inderdaad om met een iets lichtere variant te beginnen dan.

motorrijbewijs ligt ook in de planning, maar eerst afstuderen (planning zomer 2007), vaste baan vinden en een eigen plekkie :p
StanGTE
Car: Renault 5 GTE

probleem met de achteras is inderdaad wel op te lossen... alleen wil ik hem op de blokken laten steunen en die komen op de krikpunten, dus waar dan op te krikken, dat was een beetje het punt!

verder is de linker koker zo goed als kaal, rechts is nog even werk, daarna de achteras....

ik kwam onder het vloerkleed nog wat spullen tegen... patrick mis je nog wat haarspeldjes? :p

verder ga ik nog veel slijpen, en ook slijpen en dan uiteindelijk nog veel slijpen!!!! :bang:
cyberdanny

Donderdag is weer TNM! Wie komt er allemaal? :D
RoyH

Komt wel donderdag:

- Roy

Komt niet donderdag/weet niet:

-
cyberdanny

Donderdag 16 november TNM @ Geuselt Maastricht rond 20.30u

- Roy
- Danny en Ilona
-
baszos

bassie weet nog niet.....

HEEL mischien heb ik motortje al... kom ik op motortje :D
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Nette bike Baszos, mooie kleur (Y)
baszos

Thnx, ben er oook tevreden mee (L)

GRRRRRRR :(

Wachten duurt te lang :p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Hij past wel mooi bij de kleur van je wagen :p
baszos

ja idd :p

kies nie voor niks een blauwe uit :beer:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Zit je ook op het motor-forum zie ik :p
MoJo

- Roy
- Danny en Ilona
- Jos
-
baszos

Ronnie schreef:Zit je ook op het motor-forum zie ik :p
idd.. eens ff kijken naar wat leuke motor-forums, maar motor-forum vind ik nu al niet zo'n fijn forum, niet erg overzichtelijk enz :(

nu nog ff zoeken of erg ergens een R6 forum rondzweeft :beer:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Rianne RT

- Roy
- Danny en Ilona
- Jos
- Riel en Rianne
Rob.H

- Roy
- Danny en Ilona
- Jos
- Riel en Rianne

- Rob.h (weet niet zeker of ik kom, heb donderdag een tentamen tot 18.30 (wie verzint t) en vrijdag heb ik er ook nog 2)
Rik

- Roy
- Danny en Ilona
- Jos
- Riel en Rianne
- Rik

- Rob.h (weet niet zeker of ik kom, heb donderdag een tentamen tot 18.30 (wie verzint t) en vrijdag heb ik er ook nog 2)
Gesloten