Nieuwe XENONSETS. Nu ook BI-XENON goedkoop!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Murray

Sander2 schreef: Ze mogen de site weleens updaten dan....

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actue ... 95-15133-4 :lol:

Maare, mijn clio heeft standaard xenon, denk dat het 6000 of 6500K is, dit geeft gewoon een normale witte brede lichtbundel. Het blauw/paarse wat je soms ziet wordt veroorzaakt door de optica in de koplamp (projectie) unit geloof ik. Overigens is het qua gezicht wel leuk om dan witte (PIAA) ledjes ernaast te zetten. Ziet er beter uit!
:wink:
Nieuwsberichten in een nieuwsarchief worden nooit geupdate. Het feit dat je in een archief zit te zoeken duit al op gedateerde informatie :)

Klik hier

Het blauw/paarse dat je ziet heet voor het grootste gedeelte te maken met de kleur van de lamp: 10000K of 12000K Bijna alle xenonlampen worden in heldere koplampunits geplaatst die gewoon alle kleuren direct terug reflecteren.

Mooie koplamunits trouwens! Ik zit ook te twijfelen wat voor licht het is. Het lijkt wel effe blauwer, dus voor het gevoel zeg ik 8000K. Maarja, foto's vertekenen wel eens
Sander2

Murray schreef:
Sander2 schreef: Ze mogen de site weleens updaten dan....

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actue ... 95-15133-4 :lol:

Maare, mijn clio heeft standaard xenon, denk dat het 6000 of 6500K is, dit geeft gewoon een normale witte brede lichtbundel. Het blauw/paarse wat je soms ziet wordt veroorzaakt door de optica in de koplamp (projectie) unit geloof ik. Overigens is het qua gezicht wel leuk om dan witte (PIAA) ledjes ernaast te zetten. Ziet er beter uit!
:wink:
Nieuwsberichten in een nieuwsarchief worden nooit geupdate. Het feit dat je in een archief zit te zoeken duit al op gedateerde informatie :)

Klik hier

Het blauw/paarse dat je ziet heet voor het grootste gedeelte te maken met de kleur van de lamp: 10000K of 12000K Bijna alle xenonlampen worden in heldere koplampunits geplaatst die gewoon alle kleuren direct terug reflecteren.

Mooie koplamunits trouwens! Ik zit ook te twijfelen wat voor licht het is. Het lijkt wel effe blauwer, dus voor het gevoel zeg ik 8000K. Maarja, foto's vertekenen wel eens
Nee, dit is geloof ik echt niet meer dan 6500K. De foto geeft inderdaad vertekend beeld.
Murray

Ja dat zou heel goed kunnen. Foto's zijn nu eenmaal niet de betrouwbaarste dingen kwa kleur, en al helemaal niet in de setting als jij hem genomen hebt.
De foto zelf (het beeld) is wel netjes!
Alpine
Contacteer:

De aanmeldingen:
1. -PAZ-, H4, 8000K
2. Christian, onbekend, onbekend
3. RenaultclioII16v (Peter), H7, 8000K
4. Daniël W., H4, 8000K
5. Erik (schepjes), H7, 10 000K
6. Marcel, H4, 8000K
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Menno schreef:Ik zit nog ff te twijfelen, maar klinkt goed.

Voor de clio 2 eigenaren: check wat er nu in zit. Je hebt phase 1 en 2, dubbel of enkele lampen, en dan groot en gewoon licht, en dat zijn allemaal verschillende pitten. Het is iig geen H7
Hier ben ik het niet helemaal met je eens. De ph I heeft idd andere lampen dan de PH II. Let wel bij de ph II is het wel degelijk H7 voor het normale dim licht gedeelte en H1 voor het groot licht gedeelte. Rijd zelf een Ph II met een ombouw kit naar xenon
Menno

Okay, misschien zei ik 't een beetje rot, maar de strekking van m'n verhaal was iig, kijk ff wat er nu in zit, want er zijn nogal wat verschillen.

Beter nog maken we hier een lijstje
normaal groot
ph1 enkele koplampen ? ?
ph1 dubbele koplampen HB3 ?
ph2 H7 H1
rev it like a rental
Murray

Alpine schreef:De aanmeldingen:
1. -PAZ-, H4, 8000K
4. Daniël W., H4, 8000K
6. Marcel (Alpine), H4, 8000K
Vandaag geen respons gekregen van het bedrijf, dus ik neem aan dat ze dit morgen wel doen.
Kom op jongens, 6 aanmeldingen... dat kunnen er nog veeeel meer worden :)
knarF16V
Contacteer:

zeg ehm wat ben ik kwijt voor zo'n setje h4 ?
en wat is het verschil tussen H4 (hi/lo) en H4 bi-xenon???

gr frank

ps. ik moet nog ff afwachten of mijn financiele middellen het toelaten, maar in principe ben ik wel geïnteresseerd.
CLIO 16V --> 19 16V
Erik (Schepjes)
Contacteer:

knarF16V schreef:
ps. ik moet nog ff afwachten of mijn financiele middellen het toelaten, maar in principe ben ik wel geïnteresseerd.
wat is dit nou voor geouwehoer, ze vragen niet of je intresse hebt, maar of je wilt kopen.. geen geld = niet kopen dus een nutteloze reactie :)
-PAZ-
Über-Spammer

de setjes zouden weg mogen voor 139.5 ex verzendkosten mist er natuurlijk genoeg mensen zijn om te bestellen
R5GTT. Drive it like you stole it
Murray

Erik (Schepjes) schreef:
knarF16V schreef:
wat is dit nou voor geouwehoer, ze vragen niet of je intresse hebt, maar of je wilt kopen.. geen geld = niet kopen dus een nutteloze reactie :)
Nou nou :P

Alle informatie staat op de eerste post. Mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik ga er vanuit dat we binnen een week de bestelling de deur uit gaan doen. Dat is natuurlijk als er genoeg aanmeldingen zijn.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

H4 bi-xenon is zowel bij dim als bij grootlicht xenon (zal het setje zaterdag er even inzetten hoor joeri :wink: ) en dan zal de 'gewone' H4 wel enkel dim of grootlicht zijn
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-PAZ-
Über-Spammer

dat is bij deze sets toch ook zo, zowel dim als groot licht xenon??
Murray

Ze bieden ook bi-xenon aan ja.
Let wel, het verschil van dimlicht naar groot licht is minder extreem dan je gewend bent met halogeen. Het lichtbeeld met xenon is al zoveel malen beter dat de overgang minder lijkt.
Sander2

Ik zie net dat het voor iedere auto is, en niet specifiek Renault, ff kijken wat voor type lamp mijn pa in z'n auto heeft zitten, want dan neem ik ook wel een setje af. Leuk cadeautje toch? :wink:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

bij mij is het ook niet voor in een renault (0)
Murray

De setjes zijn inderdaad model onafhankelijk. Het enige wat van belang is, is het type lamp dat je hebt :)
Ohja, en je moet het zelf inbouwen.... maar das alles :)
Sander2

Da's mooi, ik heb de info ook naar een vriend van mij verstuurd want hij had het toevallig over xenon afgelopen weekend, dus ik heb hem wat linkjes gestuurd :)
Murray

Heel mooi, schop het balletje maar wat verder :D
Sander2

Murray schreef:De setjes zijn inderdaad model onafhankelijk. Het enige wat van belang is, is het type lamp dat je hebt :)
Ohja, en je moet het zelf inbouwen.... maar das alles :)
Wat ik even niet zo snel kan vinden op de site is wat 1 lampje kost mocht deze kapot gaan na de garantie periode? Iemand enig idee?
Murray

Om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet. Ze gaan een pittige tijd mee. Ik heb wel eens gelezen bij gemiddeld gebruik tot de 200.000km. Nieuwe lampjes kosten rond de 80 euro, dat is dan wel weer prijzig... maarja wie mooi wil zijn :P

Al met al vind ik het makkelijk opwegen tegen wat je er voor terug krijgt. Meer zicht, meer veiligheid en een lange levensduur van je lampen
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Hoeveel mensen hebben we nu incl safrane forum ?
CChris

xenonlampen gingen toch levenslang mee?? of iig het leven van de auto.........??
R 5 Convertible Rulezz
-PAZ-
Über-Spammer

*edit* :)
Laatst gewijzigd door -PAZ- op do 9 nov 2006 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Fleetwood

bi-xenon heeft wel een ander prijskaartje...
ik word er zoo moei van.
Daniël W.
Car: 5TL-T

Bi-xenon zit op €195.
Tunex schreef:De H4 sets zijn er in 2 soorten: een H4 singel beam hierbij; is het dimlicht in xenon en het groot licht in halogeen (het groot licht is dan vrij zwak); en H4-Bi xenon. Hierbij is zowel het groot als dimlicht in xenon
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-PAZ-
Über-Spammer

Hou het dan toch maar bij de gewone, als het verschillen tussen dim en groot licht toch niet zo enorm is. (Y)
Sander2

De aanmeldingen:
1. -PAZ-, H4, 8000K
4. Daniël W., H4, 8000K
6. Marcel, H4, 8000K
7. Sander2, H7, 6000K
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Wat ik me nou afvraag is als je xenon hebt wat 6000K is en er gaat een lamp stuk. En je zal ze beide vervangen gelijk kan je dan ook een lamp van 8000K erin zetten of kunnen de omvormers dat niet aan?
Riël
Über-Spammer

Dat heeft niets met de omvormers te maken, dat kan dus.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Oke dan daar zat ik ook aan te denken weet ik dat ik makkelijk de kleur kan aanpassen dan (Y) Bij nader inzien wil ik 8000K lampen erin hebben :lol:
Mrtn
Car: R5GTT

kvind 10% niet zoveel, de marges voor de tussenhandel zijn best lonend en het is simpel dozen 'doorschuif'werk, d'r hoeft nix aan gedaan te worden. Ga nog maar 's babbelen.
Mrtn = Maarten
Murray

De volle prijs is ook beschikbaar.
Het gaat nu helaas niet meer om een aantal afname, maar om verschillende uitvoeringen die in één keer besteld worden.

Mensen die H4 in hun wagen hebben: Deze lampen worden gebruikt voor dim én grootlicht. In sommige gevallen hebben deze wagens een apparte lamp voor groot licht, maar in de meeste gevallen niet. In dit geval heb je dus Bi-Xenon nodig, om toch groot licht te hebben. Dit is een APK verplichting als ik me niet vergis.

Zodra ik alle aanmeldingen binnen heb leg ik deze voor aan Tunex, en hieruit wordt onze korting berekend.
Aanmeldingen lopen tot dit weekend, as maandag bel ik Tunex en dan weten we meer.
-PAZ-
Über-Spammer

dus als je xenon wilt in de gtt zul je zowieso voo bi-xenon moeten gaan, mist je niet elke keer met apk als wilt ombouwen.

edit. H4 is toch altijd groot en dimlicht in 1 lamp, dus heb je nooit een extra groot licht lamp. Dus bij deze xenon sets voor H4 is het dus eigenlijk alleen maar dimlicht, en bij bi-xenon groot en dim
Daniël W.
Car: 5TL-T

Dit staat op hun site:
Tunex schreef:De H4 sets zijn er in 2 soorten: een H4 single beam hierbij; is het dimlicht in xenon en het groot licht in halogeen (het groot licht is dan vrij zwak); en H4-Bi xenon. Hierbij is zowel het groot als dimlicht in xenon
Hier staat gewoon dat hun single beam kits (wat wij willen) dus xenon dimlicht hebben, en halogeen groot licht. Of lees ik raar?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Plaats reactie