Maare, mijn clio heeft standaard xenon, denk dat het 6000 of 6500K is, dit geeft gewoon een normale witte brede lichtbundel. Het blauw/paarse wat je soms ziet wordt veroorzaakt door de optica in de koplamp (projectie) unit geloof ik. Overigens is het qua gezicht wel leuk om dan witte (PIAA) ledjes ernaast te zetten. Ziet er beter uit!
Nieuwsberichten in een nieuwsarchief worden nooit geupdate. Het feit dat je in een archief zit te zoeken duit al op gedateerde informatie
Het blauw/paarse dat je ziet heet voor het grootste gedeelte te maken met de kleur van de lamp: 10000K of 12000K Bijna alle xenonlampen worden in heldere koplampunits geplaatst die gewoon alle kleuren direct terug reflecteren.
Mooie koplamunits trouwens! Ik zit ook te twijfelen wat voor licht het is. Het lijkt wel effe blauwer, dus voor het gevoel zeg ik 8000K. Maarja, foto's vertekenen wel eens
Maare, mijn clio heeft standaard xenon, denk dat het 6000 of 6500K is, dit geeft gewoon een normale witte brede lichtbundel. Het blauw/paarse wat je soms ziet wordt veroorzaakt door de optica in de koplamp (projectie) unit geloof ik. Overigens is het qua gezicht wel leuk om dan witte (PIAA) ledjes ernaast te zetten. Ziet er beter uit!
Nieuwsberichten in een nieuwsarchief worden nooit geupdate. Het feit dat je in een archief zit te zoeken duit al op gedateerde informatie
Het blauw/paarse dat je ziet heet voor het grootste gedeelte te maken met de kleur van de lamp: 10000K of 12000K Bijna alle xenonlampen worden in heldere koplampunits geplaatst die gewoon alle kleuren direct terug reflecteren.
Mooie koplamunits trouwens! Ik zit ook te twijfelen wat voor licht het is. Het lijkt wel effe blauwer, dus voor het gevoel zeg ik 8000K. Maarja, foto's vertekenen wel eens
Nee, dit is geloof ik echt niet meer dan 6500K. De foto geeft inderdaad vertekend beeld.
Ja dat zou heel goed kunnen. Foto's zijn nu eenmaal niet de betrouwbaarste dingen kwa kleur, en al helemaal niet in de setting als jij hem genomen hebt.
De foto zelf (het beeld) is wel netjes!
Menno schreef:Ik zit nog ff te twijfelen, maar klinkt goed.
Voor de clio 2 eigenaren: check wat er nu in zit. Je hebt phase 1 en 2, dubbel of enkele lampen, en dan groot en gewoon licht, en dat zijn allemaal verschillende pitten. Het is iig geen H7
Hier ben ik het niet helemaal met je eens. De ph I heeft idd andere lampen dan de PH II. Let wel bij de ph II is het wel degelijk H7 voor het normale dim licht gedeelte en H1 voor het groot licht gedeelte. Rijd zelf een Ph II met een ombouw kit naar xenon
Vandaag geen respons gekregen van het bedrijf, dus ik neem aan dat ze dit morgen wel doen.
Kom op jongens, 6 aanmeldingen... dat kunnen er nog veeeel meer worden
knarF16V schreef:
ps. ik moet nog ff afwachten of mijn financiele middellen het toelaten, maar in principe ben ik wel geïnteresseerd.
wat is dit nou voor geouwehoer, ze vragen niet of je intresse hebt, maar of je wilt kopen.. geen geld = niet kopen dus een nutteloze reactie
Nou nou
Alle informatie staat op de eerste post. Mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik ga er vanuit dat we binnen een week de bestelling de deur uit gaan doen. Dat is natuurlijk als er genoeg aanmeldingen zijn.
H4 bi-xenon is zowel bij dim als bij grootlicht xenon (zal het setje zaterdag er even inzetten hoor joeri ) en dan zal de 'gewone' H4 wel enkel dim of grootlicht zijn
Ze bieden ook bi-xenon aan ja.
Let wel, het verschil van dimlicht naar groot licht is minder extreem dan je gewend bent met halogeen. Het lichtbeeld met xenon is al zoveel malen beter dat de overgang minder lijkt.
Ik zie net dat het voor iedere auto is, en niet specifiek Renault, ff kijken wat voor type lamp mijn pa in z'n auto heeft zitten, want dan neem ik ook wel een setje af. Leuk cadeautje toch?
De setjes zijn inderdaad model onafhankelijk. Het enige wat van belang is, is het type lamp dat je hebt
Ohja, en je moet het zelf inbouwen.... maar das alles
Da's mooi, ik heb de info ook naar een vriend van mij verstuurd want hij had het toevallig over xenon afgelopen weekend, dus ik heb hem wat linkjes gestuurd
Murray schreef:De setjes zijn inderdaad model onafhankelijk. Het enige wat van belang is, is het type lamp dat je hebt
Ohja, en je moet het zelf inbouwen.... maar das alles
Wat ik even niet zo snel kan vinden op de site is wat 1 lampje kost mocht deze kapot gaan na de garantie periode? Iemand enig idee?
Om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet. Ze gaan een pittige tijd mee. Ik heb wel eens gelezen bij gemiddeld gebruik tot de 200.000km. Nieuwe lampjes kosten rond de 80 euro, dat is dan wel weer prijzig... maarja wie mooi wil zijn
Al met al vind ik het makkelijk opwegen tegen wat je er voor terug krijgt. Meer zicht, meer veiligheid en een lange levensduur van je lampen
Tunex schreef:De H4 sets zijn er in 2 soorten: een H4 singel beam hierbij; is het dimlicht in xenon en het groot licht in halogeen (het groot licht is dan vrij zwak); en H4-Bi xenon. Hierbij is zowel het groot als dimlicht in xenon
::.. Renault 5 TL '86 C1EC1J B18FT ..:: Criticism comes easier than craftsmanship
Wat ik me nou afvraag is als je xenon hebt wat 6000K is en er gaat een lamp stuk. En je zal ze beide vervangen gelijk kan je dan ook een lamp van 8000K erin zetten of kunnen de omvormers dat niet aan?
kvind 10% niet zoveel, de marges voor de tussenhandel zijn best lonend en het is simpel dozen 'doorschuif'werk, d'r hoeft nix aan gedaan te worden. Ga nog maar 's babbelen.
De volle prijs is ook beschikbaar.
Het gaat nu helaas niet meer om een aantal afname, maar om verschillende uitvoeringen die in één keer besteld worden.
Mensen die H4 in hun wagen hebben: Deze lampen worden gebruikt voor dim én grootlicht. In sommige gevallen hebben deze wagens een apparte lamp voor groot licht, maar in de meeste gevallen niet. In dit geval heb je dus Bi-Xenon nodig, om toch groot licht te hebben. Dit is een APK verplichting als ik me niet vergis.
Zodra ik alle aanmeldingen binnen heb leg ik deze voor aan Tunex, en hieruit wordt onze korting berekend.
Aanmeldingen lopen tot dit weekend, as maandag bel ik Tunex en dan weten we meer.
dus als je xenon wilt in de gtt zul je zowieso voo bi-xenon moeten gaan, mist je niet elke keer met apk als wilt ombouwen.
edit. H4 is toch altijd groot en dimlicht in 1 lamp, dus heb je nooit een extra groot licht lamp. Dus bij deze xenon sets voor H4 is het dus eigenlijk alleen maar dimlicht, en bij bi-xenon groot en dim
Tunex schreef:De H4 sets zijn er in 2 soorten: een H4 single beam hierbij; is het dimlicht in xenon en het groot licht in halogeen (het groot licht is dan vrij zwak); en H4-Bi xenon. Hierbij is zowel het groot als dimlicht in xenon
Hier staat gewoon dat hun single beam kits (wat wij willen) dus xenon dimlicht hebben, en halogeen groot licht. Of lees ik raar?
::.. Renault 5 TL '86 C1EC1J B18FT ..:: Criticism comes easier than craftsmanship