ik wil velgen gaan kopen. nu ff een vraagje over de maximale maat bij 14 inch banden. de één zegt namelijk dat 185/55/14 wel aanloopt en het andere bedrijf zegt dat het past. past dit wel of niet? of past zelfs nog bredere banden?
wel graag dat het totaal niet aanloopt ook niet bij max. sturen
Gabri schreef:maar je hebt toch 14" velgjes, daar krijg je dus geen 195/45/15 omheen
nee ik heb nog geen 14 inch , ik was het van plan, maar ik twijfel sterk, omdat 15 inch met een zeer platte band erg mooi staat,maar dan moet die wel perfect zijn en niet aanlopen, ook al zit ik met 4 mensen in de auto.
2e prijs is de ex btw prijs waar je m voor zou moeten kunnen vinden.
De sporttrac is prima band voor dat geld.
SPORTRAC 2
195/45 R15 78V Velgbescherming
68,50 inclusief btw verzenden en verwijderings bijdrage, exusief montage
autobandenmarkt.nl
oke, dit is dus een goeie band ? zijn dit all season banden ?
en is 195/45/15 echt 100% goed? de één zegt namelijk van wel en de ander zegt dat de rolomtrek te groot is en weer de ander zegt dat het aanloopt
IK hoor nergens aanlopen.
Mijn vriendin rijdt met een verlaagde clio RT met 195/50/15 en dat loopt eigenlijk niet aan, tenzij je het stuur met kracht vol instuurt. Dan gaat 45 zeker passen.
En wat boeit de rolomtrek? Dat is verwaarloosbaar.
de banden weet ik nog niet zeker... ik wil echt goeie banden hebben, maar eigelijk het liefst winterbanden voor optimale grip, maar die heb je niet in die maat ?
wizzerd schreef: maar eigelijk het liefst winterbanden voor optimale grip, maar die heb je niet in die maat ?
Winterbanden moet je niet voor de grip kopen, want dat hebben ze niet. Als je er sportief mee gaat rijden, slijten ze heel hard want het rubber is veel zachter. Ik heb mijn winterbanden om mijn 13inch stalen velgen gedaan. Zonde van je mooie velgen om daar me door de pekel heen te rijden. En winterbanden moet je ook niet te breed nemen, omdat je dan het gewicht meer verdeeld waardoor de lamellen van de banden minder open gaan staan, en dan ben je het voordeel in de sneeuw weer deels kwijt.
En over de afrol-omtrek: Mijn teller met 13inch week bij 120 ongeveer 10% af. Nu heb ik er grotere banden onder en nu is de afwijking nog maar 1 km/h.
wizzerd schreef: maar eigelijk het liefst winterbanden voor optimale grip, maar die heb je niet in die maat ?
Winterbanden moet je niet voor de grip kopen, want dat hebben ze niet. Als je er sportief mee gaat rijden, slijten ze heel hard want het rubber is veel zachter. Ik heb mijn winterbanden om mijn 13inch stalen velgen gedaan. Zonde van je mooie velgen om daar me door de pekel heen te rijden. En winterbanden moet je ook niet te breed nemen, omdat je dan het gewicht meer verdeeld waardoor de lamellen van de banden minder open gaan staan, en dan ben je het voordeel in de sneeuw weer deels kwijt.
En over de afrol-omtrek: Mijn teller met 13inch week bij 120 ongeveer 10% af. Nu heb ik er grotere banden onder en nu is de afwijking nog maar 1 km/h.
ja das waar, ik zit er over na te denken om nu gewoon winterbanden 13 inch te kopen op me winterbanden en dalijk in het voorjaar velgen te kopen, hoe duur is een beetje goeie winterband voor 13 inch en wat voor maat raden jullie aan ? heb nu 165/65
ja das waar, ik zit er over na te denken om nu gewoon winterbanden 13 inch te kopen op me winterbanden en dalijk in het voorjaar velgen te kopen, hoe duur is een beetje goeie winterband voor 13 inch en wat voor maat raden jullie aan ? heb nu 165/65
Ik heb vredestein snowtrack in 155-17-13 voor 49 euro per stuk. Bevalt mij prima. Mijn ma heeft 155-65-14 michelin alpine, iets duurder bevalt ook goed.