OPGELOST: Kleppendekselpakking Clio 1.8 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Liquidtim

Na een avond rondtouren begon m'n Clio'tje te bokken en te stotteren met het resultaat dat ie niet meer aan de praat was te krijgen (sta je dan in the middle of no where om 1 uur 'snachts) :@
Na een kwartiertje toch eindelijk aangeslagen, maar na een minuutje stationair lopen weer uitgevallen :@ .
Toen heb ik de hulptroepen maar ingeschakeld welke me hebben afgesleept.. :worship: dan krijg je uiterraard het commentaar dat 'n Renault moest worden afgesleept door 'n VW :p .

Volgende dag maar even wat dingetjes checken, wat blijkt...olie was op..dat was vreemd aangezien die eerder nog op peil was. Haal ik de doppen van de bougies drupte de linker 2 doppen met olie, staan de schachten vol hiermee.

Conclusie: kleppendekselpakking naar de haaien |: .
Dus heb ik vandaag de nieuwe pakking besteld en 4x rubberen afdichtringen.

Nu is mijn vraag, een gast bij de Renault garage zei dat dit maar zelden voorkwam, dat de kleppendekselpakking ging lekken. Kan dit zomaar of is dit een probleem wat er al langer aan zat te komen?
Moet het kleppendeksel onder moment worden vastgezet? en zo ja, welke waarde?

Alvast bedankt :)
Laatst gewijzigd door Liquidtim op za 4 nov 2006 17:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Haas
Car: Megane RS

4 kleppendekselpakkingen?

meestal lekken de kleppendeksel pakking een etage lager, dus waar de nokkenassen in gelagerd zitten. Dat zijn er 2. Als je die vervangt, zal je blok eruit moeten denk ik (ivm distributie)

owja, kleppendeksel hoeft niet op moment vast. Vast is vast :)
Haas

ff uit ander topic:
canonballman schreef:Je hebt daar 3 pakkingen zitten broer konijn:
-kleppendekselpakking (papier)
-2 nokkenashuispakkingen (vloeibare pakking)

De eerste gaat meestal lekken, de vloeibare pakking zelden.

De eerste is ook het makkelijkste om te vervangen, hoeven de nokkenassen er niet uit.
Liquidtim

Nee nee, waar de kunstof kap zit, waar die kunstofschachten aanzitten en naar beneden lopen, daar zitten nog 4 rode rubberen ringen op, en deze waren ook niet meer helemaal lekker :(
Haas

Haas schreef:
Oke, kleppendekselpakkingen vervangen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
denk dat je die ringen op de eerste foto rechts heb gekocht, 4 stuks? Die zijn voor eventueel vocht, geen olie.
Dat blauwige op de 3e foto denk dat lekt bij jou..
Liquidtim

Hoe heet die pakking dan, want degene die ik heb besteld zijn die 4 ringen van foto 1, + de pakking die daar onder het deksel zit.
Maar die blauwe van foto 3 niet. Daar hoeft het blok niet voor gelicht te worden toch? die kan gewoon vanuit de motorruimte vervangen worden?
Moet dit dan wel weer onder moment worden bevestigd?

Excuses voor de hoeveelheid vragen :)
Liquidtim

Leesfoutje |:

Dit is alleen een vloeibare pakking of ook nog een papieren?
Menno

Om het plastic kapje bij de bougies zitten van die losse afdichtringen. Niet echt tegen olie, meer tegen water van buitenaf.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer

Die blauwe kun je ook goed vervange, maar moet je distributieriem en nokkenas uitbouwen...

Is t een hevige lekkage?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Liquidtim

Nee, het is geen hevige lekkage..en mijn kennis gaat niet zover dat ik de nokkenas en distributie kan uitbouwen, dus dan houd het even op. Ik vervang de andere pakking alvast misschien dat dit iets uithaald.
Haas

ik heb de nokkenassen er neit uitgehaald bij bovenstaande 'operation'. Alleen de nokkenaslagerkappen erafgehaald, handel goed schoongemaakt, vloeibare tjap erop en de boel weer dichtgedraaid. Werkte perfect.

wel distributie losgehaald uiteraard..
martijnclio

Maar als je de vloeibare pakking vervang bij de nokkenassen moet je niet zo veel doen want dat is veeeelste veel :)
PaulM

dat blok van mij kom ik ook over tegen ke :P
Haas

matrix tuning schreef:Maar als je de vloeibare pakking vervang bij de nokkenassen moet je niet zo veel doen want dat is veeeelste veel :)
ja, moet t dicht, of moet t dicht..... Boeie of daar een kloddertje meer hangt.
+Clio16v+ schreef:dat blok van mij kom ik ook over tegen ke :P
kool he ;)
Riël
Über-Spammer

Klopt, assen hoeven er niet uit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Liquidtim

Thanks voor de snelle hulp, de papierenpakking heb ik daarstraks opgehaald en de afdichtringen zullen morgen wel binnenkomen (waren later ivm een feestdag in Belgie ofzoiets) vreemd volk :p :)
martijnclio

He Haas maar als die pakking in de olie komt dan ben je wel de lul als het in een olie doorsmeer kanaaltje komt (N)
Liquidtim

Zojuist de nieuwe pakking geplaatst, de vloeibare pakking was nog OK, dus alleen de papiere vervangen maar hier bleek het probleem niet mee te zijn verholpen :@

Ik heb 'm een kwartiertje laten warmlopen, plusminus 90 graden..vervolgens een aantal keer flink gas gegeven, niks aan het handje, bleef perfect lopen.
Dus ga ik enthousiast een stukje rijden, ben ik 2 straten verderop, begint ie weer de stotteren en te bokken..en na weer 'n straat valt ie uit met een (kleine) knal uit de uitlaat zonder dat ik gas gaf overigens :~

Nu heb ik dus sterk het vermoeden dat m'n dynamo naar de haaien is, want ik had m'n accu helemaal volgeladen en vervolgens gaan rijden. Wanneer de dynamo stuk is kan het dan zo zijn dat ie z'n toevoer neemt van de accu totdat deze leeg is en dan uitvalt?

Of heeft iemand andere suggestie's?

dank U :worship:
Robke
Car: Lexus IS250

Een kapotte dynamo kun je zo nameten natuurlijk.....
Kijk even of je nog wel een vonk hebt.
Liquidtim

En nu slaat ie ook niet meer aan :@ ...
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Gaat het lampje van de accu aan onder het rijden? Of brand dat lampje nog wel als de auto op contact staat?
Liquidtim

Om de een of andere reden blijft ie nu lopen en is alles opgelost, ben even een eindje gaan rijden met de sleeptroepen achter me :p ..maar die bleken overbodig..wat het geweest is? Ik denk dat m'n bakje bougie-vonkjes leeg was :lol: .

Bedankt voor alle info :)
Haas

matrix tuning schreef:He Haas maar als die pakking in de olie komt dan ben je wel de lul als het in een olie doorsmeer kanaaltje komt (N)
ja,wel ff laten drogen uiteraard... :)
martijnclio

Dat ook maar als er wat afbreekt / scheurt dan kan het er nog in een kanaaltje komen en dat is echt minder want je blok kan dan op sommige stukken of helemaal droog lopen.
Plaats reactie