Hallo ik had even een vraag of iemand het slurpende geluid van de stuurbekrachtiging kan verklaren bij het in sturen.
het gaat hier om een clio 1.8 rsi uit '95.
alvast bedankt,
erik betting
slurpend geluid met stuurbekrachtiging
Hij zit netjes tussen de min en de max !
kan ik nu niet zo zeggen ga de auto morgen ophalen
is bij mij al jaren dat de stuurbekrachtiging geluid maakt bij het sturen (met name bij bv inparkeren enz). is niks mis mij volgens mij
of is de stuurbekrachting van een rsi anders dan van een 16v ph2
of is de stuurbekrachting van een rsi anders dan van een 16v ph2
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: vr 17 sep 2004 9:08
- Locatie: Delft
Het peil moet altijd op de max staan. Dat is trouwens ook zo bij het koelvloeistofreservoir en met het oliepeil.
Verder weet ik niet beter dat elke clio 1 met stuurbekrachtiging een "beetje" geluid maakt. Het is als het goed is je pomp.
Bij mijn Clio begon vorig jaar de pomp steeds meer geluid te maken en het peil nam af. Het was het stuurhuis wat lekte. Dit is toen gerepareerd en daarna was het erge geluid weg. Maar je blijft altijd je pomp een beetje horen.
Wat jij dus hebt, lijkt mij normaal. Ik zou wel wat D2 olie bijvullen zodat ie op z'n max staat.
Verder weet ik niet beter dat elke clio 1 met stuurbekrachtiging een "beetje" geluid maakt. Het is als het goed is je pomp.
Bij mijn Clio begon vorig jaar de pomp steeds meer geluid te maken en het peil nam af. Het was het stuurhuis wat lekte. Dit is toen gerepareerd en daarna was het erge geluid weg. Maar je blijft altijd je pomp een beetje horen.
Wat jij dus hebt, lijkt mij normaal. Ik zou wel wat D2 olie bijvullen zodat ie op z'n max staat.
dat je je pomp hoort, is logisch, maar das tzelfde soort geluid als je brandstofpomp. als t dat niet is, is er wat mis...
piepende geluiden kan of de riem/lager zijn of een te laag vloeistofniveau (de pomp loopt dan even droog) Bijvullen en ontluchten (hoop stuurbewegingen met lopende motor) moeten dat verhelpen.
piepende geluiden kan of de riem/lager zijn of een te laag vloeistofniveau (de pomp loopt dan even droog) Bijvullen en ontluchten (hoop stuurbewegingen met lopende motor) moeten dat verhelpen.