ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Duupke schreef:Ja, maar eerst krijgt die jongen zijn eigen pleintje om naar de chauffeurs te zwaaien. En nu mogen dan de chauffeurs niet meer reageren...

|:

En of er nou zo'n 40-tonner wel of niet toeterend voorbij komt denderen, dat maakt helemaal geen donder meer uit...

Je hoort ze toch wel.
het gaat niet om die vrachtwagens, maar het gaat er juist om dat niet alleen die vrachtwagens toeteren maar ook bijna elke personenauto
en ik weet niet of je het op tv hebt gezien
maar het is nogal druk rond die tijd

kijken wat jij zegt als er elke dag een uur lang non stop voor je deur getoeterd wordt???????
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Tja, wij zitten dan (net als jullie volgens mij) weer in de oefenzone van de Apache's uit Gilze. Wordt je ook niet echt vrolijk van. Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik begrijp ook de frustratie van RJ.

Laat de gemeente dan een nieuw pleintje aanleggen voor die knul, geluidschermpje eromheen o.i.d. en iedereen is weer gelukkig. Pak het die knul iig niet af...
:)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Riël
Über-Spammer

Er moet gewoon een oplossing gevonden worden waar die jongen blij mee is, en die mensen. Ik zou het echt niet accepteren, hoe sneu het ook is, als bij mij in de straat zo veel getoeterd wordt. Bovendien kan die jongen dat best snappen, ik heb jaren gereden met die gasten en ze zijn dan wel gehandicapt, dom zijn ze ook niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

natuurlijk is het niet leuk voor die knul
maar zoals ik in mijn eerste reactie al zei

er zitten twee kanten aan het verhaal, en ik kan me bij beide kanten wel wat voorstellen
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Maar het is wel datgene waar Toontje dag in, dag uit naar uitkijkt...
Riël
Über-Spammer

En waar mensen dag in, dag uit zich aan irriteren.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

als ik eerlijk ben
en er zou hier elke dag een uur lang getoeterd worden
ging ik ze persoonlijk saboteren :D

is gewoon een heel lullig verhaal (N)
maar toontje is nu eenmaal in de minderheid
en dat die gehandicapt is vind ik eigenlijk niet terzake
het kan namelijk niet zo zijn dat het daarom allemaal maar moet kunnen
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Deze stond ook op het V8-forum
Is een echte smartlap, maar er zit in dit geval wel een kern van waarheid in. :)

Gerard de Vries - Teddybeer

Ik heb veel gereisd en veel dingen gedaan om een stuk van de wereld te kunnen zien. In Amerika ben ik bijna twee jaar lang truckchauffeur geweest. En uit die tijd komt dit verhaal. Ik stond met m'n truck even buiten een klein plaatsje in het zuiden, en nam m'n papieren door voor wat betreft de lading en m'n bestemming. M'n mobilofoon stond zoals altijd aan op kanaal 19 en plotseling hoorde ik op de lijn de stem van een kleine jongen. Hij zei "he, is er iemand die luisterd? He truckchauffeurs, praat eens tegen Teddybeer". Ik drukte m'n knop in en zei "je hebt er eebtje, Teddybeer", en de stem van de jongen kwam weer in de lucht. "Ik wil je niet van je werk houden en je eigenlijk niet storen, want mam heeft gezegd dat ik je niet mocht oproepen en van die mobilofoon af moest blijven. Ja sorry hoor, ik voel me een beetje eenzaam en het helpt als je 'ns met iemand praten kan, want dat is een van de weinige dingen die ik kan doen. Ik kan niet lopen." Ik nam de microfoon en zei dat 'ie net zo lang mocht praten als 'ie wilde. "Dit is eigenlijk de mobilofoon van m'n vader, maar hij is nu van mam en mij. M'n pa heeft een ongeluk gehad en die is d'r niet meer. Mam werkt voor ons beiden, en ik ben niet zo'n beste hulp voor haar. Ik kan niet goed uit de weg. Ze zegt vaak: 'geen zorgen, we redden het wel', maar soms hoor ik haar 's avonds laat in bed huilen. Jullie hebben 't druk maar d'r is maar een ding dat ik graag zou willen, omdat m'n vader me wel eens meenam op een rit. Maar dat kan nu niet meer." Niet een chauffeur kwam op 't radiokanaal zolang die jongen met me in gesprek was. Ik kreeg medelijden met 'm, want ik dacht aan m'n eigen knul thuis. "M'n pa zei indertijd: 'eens zal deze truck voor jou zijn, Teddy', maar ik zou toch nooit in een achttienwieler kunnen rijden. Gelukkig zorgt deze oude zendontvanger nog voor een beetje verbinding met al m'n vrinden in de trucks. He, mam komt zo thuis, dus ik moet sluiten, maar toeter eens als je langsrijdt, dan weet ik dat jij 't bent, en dan kom ik wel weer eens op de lijn." "Zeg Teddybeer, waar woon je precies?", vroeg ik hem. Hij noemde z'n adres. Gelukkig had ik geen bederfelijke vracht. Ik keerde m'n truck en reed naar z'n huis. Toen ik de hoek omkwam en de straat inreed wist ik niet wat ik zag. Een stuk of twaalf enorme trucks stonden in colonne geparkeerd. Alle chaffeurs in de omtrek hadden de oproep van Teddybeer gehoord en bezorgden hem nu een waar feest. Ze tilden hem van de ene truck in de andere en overal mocht 'ie even achter 't stuur in de cabine. Als laatste zat 'ie in mijn truck en daarna zette ik 'm in z'n stoel terug. Als ik ooit geluk heb gezien, geluk zoals ik nooit in m'n leven weer zal zien, dan was 't dit keer 't geluk in 't gezicht van die knul. Ik ging met de pet rond om z'n moeder ook nog iets te kunnen geven, en alle jongens namen afscheid van Teddybeer, voordat z'n moeder thuis zou komen. Toen ik weer achter 't stuur zat, stonden er tranen in m'n ogen, want ik had gezien hoe je heel eenvoudig iemand blij kunt maken. Toen kwam er nog een verrassing, een vrouwenstem op de lijn met "bedankt van Teddy's moeder, we wensen jullie alle goeds en zullen bidden voor een veilige rit. Jullie hebben een droom van m'n jongen werkelijkheid gemaakt. Ik ga maar van de lijn, anders ga ik zelf nog huilen. God bless you and goodbye."
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

mooi verhaal en inderdaad een smartlap en (Y) (Y) (Y)

maar nu even naar het echte leven
hoeveel van de 1000 chauffeurs zouden zoiets nu in werkelijkheid doeN?
misschien 2 op de duizend?
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:mooi verhaal en inderdaad een smartlap en (Y) (Y) (Y)

Vergelijk dit verhaal met dat van Toontje, als er 2 op de 1000 chauffeurs toeteren wonen er echt mauwerds in Velsen-zuid... :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Duupke schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:mooi verhaal en inderdaad een smartlap en (Y) (Y) (Y)

Vergelijk dit verhaal met dat van Toontje, als er 2 op de 1000 chauffeurs toeteren wonen er echt mauwerds in Velsen-zuid... :wink:
is appels met peren vergelijken duupke :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

hayden wk :worship: :worship: :worship:

en bayliss haha stapt ff op als invaller en wint :worship: (Y)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Ik had begrepen dat ze in Velsen over zijn gegaan op lichtsignalen, tuurlijk elke dag die luchthoorns is ook niet alles.

Zoek nou als gemeente een plekje waar het minder overlast bezorgd, is iedereen weer blij.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Embarrassing |:

KLIK
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

mwah..zou me ook niet in kunnen houden denk ik :p :lol:
Florus

Riël schreef:Bovendien kan die jongen dat best snappen, ik heb jaren gereden met die gasten en ze zijn dan wel gehandicapt, dom zijn ze ook niet.
Dus ze zijn allemaal hetzelfde............je weet echt niet waar je over praat.......... :dSb:
-jacco-
Über-Spammer

Florus schreef:
Riël schreef:Bovendien kan die jongen dat best snappen, ik heb jaren gereden met die gasten en ze zijn dan wel gehandicapt, dom zijn ze ook niet.
Dus ze zijn allemaal hetzelfde............je weet echt niet waar je over praat.......... :dSb:
Volgens mij wordt er nergens beweerd dat "ze" allemaal hetzelfde zijn :)
Maar uit de verhalen is wel op te maken dat er nog enigszins verstand in zit en het dus ook wel aanneembaar is dat Toon het begrijpt (Y)

En nee, ik heb er ook geen verstand van, maar heb wel jaren allerlei mensen uit tehuizen, instellingen en dagbestedingen van en naar huis gebracht.
Daarnaast nog een vriendin gehad die met deze mensen werkte en zelf bijna opgenomen in zo'n tehuis (0)
(Voordat men weer begint je gieren en te brullen: Dat laatste was maar een geintje :beer: )
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Robert-Jan

Florus schreef:
Ik kan 1 ding zeggen Florus, kijk een keer naar een truckrun voor mensen met een verstandelijk beperking, als je daar 1 keer geweest ben zie je ook is wat dat soort dingen voor die mensen betekent en das heel veel!!! :worship:
VLK Groep
Robert-Jan

Jacco Osté schreef:
Maar uit de verhalen is wel op te maken dat er nog enigszins verstand in zit en het dus ook wel aanneembaar is dat Toon het begrijpt (Y)
Toon begrijpt het dus niet!!!!!

Dat is het probleem, die jongen begrijpt dus niet waarom dat niet meer mag (S)
VLK Groep
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

het kan wel zo zijn dat toon het niet begrijpt en natuurlijk is het heel erg voor die jongen
(ik heb zelf ook met gehandicapten gereden met de jumborun)
maar dat mag niet netekenen dat een hele buurt er overlast van mag hebben
en nee daar kan toon niks aan doen
maar die zogenaamde meelevende chauffeurs en automobilisten wel
maar nee wat gaan ze doen
een toeteractie organiseren

ik vraag me dan ook echt af wie het nu niet begrijpt en stommer is

ik gok de chauffeurs (N) (N)
Xabre
Car: 19 16V

25 meter verderop 24/7 er 2 agenten neerzetten en iedere toeteraar beboeten, zinloos claxoreren mag niet :p :beer: levert nog geld op ook :p
Robert-Jan

De chauffeurs de schuld in de schoenen schuiven is de makkelijkste weg.

Zo zie je maar weer hoe makkelijk de gemiddelde nederlander denkt, zal je wel even een voorbeeld noemen.

Wat veel mensen niet weten is dat je voor die truckruns moet betalen als chauffeur zijnde om mee te doen, das dat betekend dat er tussen de 100 en 200 man die meedoen aan een truckrun een deel van hun salaris inleveren, dat alleen om mensen met een verstandelijke beperking de dag van hun leven te bezorgen (Y)
VLK Groep
-jacco-
Über-Spammer

Robert-Jan schreef:
Jacco Osté schreef:
Toon begrijpt het dus niet!!!!!

Dat is het probleem, die jongen begrijpt dus niet waarom dat niet meer mag (S)
Zoals ik al zei: Uit de verhalen is wel op te maken dat er nog wat verstand in zit, misschien dat een goede uitleg helpt :)
Hij begreep immers wel gelijk dat er iets mis was toen hem verteld werd dat er klachten waren...
Robert-Jan schreef:Moeder Lena heeft Toontje nu op het dagverblijf voorzichtig uitgelegd dat er klachten waren over zijn hobby. "Toen werd hij heel stil."
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
paulvanrooij
Contacteer:

lastige kwestie hoor..
tuurlijk zielig voor de beste man, maar aan de andere kant ook zeer irritant als je er zou wonen..denk niet dat er een oplossing voor is hoor..half nederland zal erover vallen als ze niet mogen toeteren, maar zodra het in hun eigen straat zou zijn, zouden ze ook gaan klagen!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Robert-Jan schreef:De chauffeurs de schuld in de schoenen schuiven is de makkelijkste weg.

Zo zie je maar weer hoe makkelijk de gemiddelde nederlander denkt, zal je wel even een voorbeeld noemen.

Wat veel mensen niet weten is dat je voor die truckruns moet betalen als chauffeur zijnde om mee te doen, das dat betekend dat er tussen de 100 en 200 man die meedoen aan een truckrun een deel van hun salaris inleveren, dat alleen om mensen met een verstandelijke beperking de dag van hun leven te bezorgen (Y)
ja en???
dat doen die motorrijders met zijspan ook
wat is daar zo bijzonder aan??
het is leuk dat ze het doen
maar als ikwil kan ik ook elke week aan zon run meedoen hoor

is dat nou een reden om ze op een voetstuk te plaatsen
omdat ze een keer met een gehandicapte een rondje rijden??

er zijn nog duizensen mensen die vrijwillig iets voor gehandicapten doen

maar daar ging het hier niet over
Steven
Car: M536

Whehe ik ben, net als Thijs, ook medeplichtig aan toeteren.
Ik rijd er ook regelmatig langs en zoals dat kereltje reageert ist wel geinig.

En tja misschien kunnen ze em 2 stoplichten verderop verhuizen (100 meter verder). Daar hebben ze er wat minder last van.
Florus

Robert-Jan schreef:
Florus schreef:
Ik kan 1 ding zeggen Florus, kijk een keer naar een truckrun voor mensen met een verstandelijk beperking, als je daar 1 keer geweest ben zie je ook is wat dat soort dingen voor die mensen betekent en das heel veel!!! :worship:
M'n vader heeft een aantal jaren geleden ook meegedaan toen het met Telekranen werd gedaan in R'dam,die mensen beleven echt de dag van hun leven bij dat soort evenementen :yest: :wink:

En m'n vrouw werkt al meer dan 10 jaar als verzorger/groepsleider op een gehandicapten woning,en kan je zekerheid geven dat ze een hoop begrijpen,maar veel dingen ook weer niet.......
Vandaar de reactie richting Riël :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

yessssssssssssssssssssssssssssssssssss :pompom: :pompom2: :pompom: :pompom2: :pompom: :pompom2: :pompom: :pompom2: :pompom: :pompom2: :pompom: :pompom2: :pompom: :pompom2: :pompom: :pompom2: :pompom: :pompom2: :pompom: :pompom2:

we zijn het eens geworden over het aankoopbedrag van de boerderijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

dus als het meezit en alles verloopt naar wens dan zitten we voor de kerst in ons droomhuisje (0) (0) (0) (0) (0) (0) (0) (0) (0)
paulvanrooij
Contacteer:

gefeliciteerd! (Y)

uitnodiging voor de housewarming komt online te staan? :p :p
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Het zal onrustig worden in Broek. :lol: :lol:

Maar van harte...
(Y)
Marcus

Van harte Luco (Y)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Nice luco nice (Y)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Gefeliciteerd Luco, waar ga je ergens heen?
Xabre
Car: 19 16V

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ronnie schreef:Gefeliciteerd Luco, waar ga je ergens heen?
als het allemaal goed gaat naar babyloniebroek :D
Gesloten