binnen verlichting en km teller is ineens weg van me twingo!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
suusiejjj
Contacteer:

ik ging vanavond naar me vriend toe tot ik eens me zelf ergens in een raam zag en toen zag ik dat maar 1 koplamp het deed van me twingo... ik dacht kan gebeuren zit mischien gewoon een draadje los ofzo.. :p
dus ik deed me koplalmpen ff aan en uit en op eens had ik helemaal geen km teller meer ( dat hele display was gewoon uit wat op de twingo zit) dus was ineens beetje donker in de auto maar me koplampen deden het wel heel raar en toen deed ik me richting aanwijzers aan maakt die ineens een heel ander geluid als wat die normaal doet als ik de richting aan doe.
toen heb ik me koplampen uit gedaan en toen brande het display van de km teller enz heel erg zwak.
ik dacht zelf dat het aan de angel ayes lag dat die iets van kortsluiting gafe ofzo maar die heb ik er nu ongv een maandje op zitten en nooit geen problemen mee gehad.

wie heeft er een idee wat het kan wezen?
bij mij thuis dachten ze de dynamo.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

moeilijk te zeggen, maar ik denk een zekeringetje.

bij mij deed laatst ineens de linker koplamp, het linker achterlicht en de verlichting van het instrumentenpaneel het niet meer. ook de verlichting van het digitale klokje in m'n megane, en de verlichting van de digitale kilometerstandteller waren weg.
zekering even met een andere omgewisseld, en toen was het weer goed. 8)

dynamo oid kan natuurlijk ook, maar ik heb het idee dat het simpeler ligt. vaak zitten dingen op 1 zekering, maar niet allemaal op dezelfde want anders zou je ineens helemaal zonder verlichting enz. zitten.
Laatst gewijzigd door Edward op za 21 okt 2006 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-PAZ-
Über-Spammer

mijn eerste idee zou ook zijn dynamo kapot, en je verlichting zal dan raar zijn gaan doen omdat de boordspanning terug aan het lopen was. Meet maar eens met draaiende motor op de accu polen als het goed is zit dit rond de 14 volt, maar dat zal je niet halen denk ik
R5GTT. Drive it like you stole it
suusiejjj
Contacteer:

ik denk zelf ook dynamo want ik heb al een hele poos dat het accu lampje constant blijft branden terwijl ik niets geen problemen met de accu heb. ik had er al iemand naar laten kijken en die zei dat de dynamo niet meer best was denk dat hij nu echt overleden is. dus ik zal van de week maar eens naar de sloop gaan ofzo of even kijken op onderdelen lijn.. :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ook ik dit geval;

Misschien alleen de koolborstels? Nieuwe spanningsregelaar en klaar...

Om zeker te weten of die versleten zijn, even de spannigsregelaar eraf schroeven. Als daar niks mis mee is, dan kun je inderdaad opzoek gaan naar een andere dynamo :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Miekje16V

Goh hangen dynamo problemen deze week in de lucht ofzo??? :lol:
suusiejjj
Contacteer:

jou auto er ook last van dan? :D
Miekje16V

Uhuh helaas heeft mijn auto ook problemen met de dynamo; vandaar mijn reactie (0)

Kijk anders even in mijn topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=245

Groetjes Marieke :)
basje24

bij mij is de dynamo net gereviseerd wandt die was ook dood. dus lijkt op dynamo d-day :smoke:
suusiejjj
Contacteer:

wou vanmorgen me auto ff starte om hem naar huis te rijden ( is maar 5 min) kon die daar gemaakt worden, maar zelfs starten doet ie niet meer hij maakt aleen een gek piep geluidje meer niet.. :(
Laatst gewijzigd door suusiejjj op di 24 okt 2006 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Rianne RT

Heb jij geluk! Stel je voor dat hij zelf start en wegrijdt!
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
suusiejjj
Contacteer:

kan ook handig wezen...:P
suusiejjj
Contacteer:

nou auto'tje is klaar.:D zit nieuwe spannings regelaar op.. :)
Plaats reactie