ACT: Benzine
+Clio16v+ schreef:heeft er iemand ervaring met het rijden van V-power uit duitsland (octaan 100) meen ik in een standaard clio 1.8 16v? ik tank nu 98 in d-land, vraag me af hoeveel beter v-power bij de shell in d-land is om te tanken.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
woensdag in arnhem noord bij de shell... 1.335 voor 95.
in waalwijk 0.443 eu per liter.......... LPG wel te verstaan

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
1 keer in de 19 1.8i gehad toen ik na een middagje struinen door Lingen moest tanken bij de Shell in Twist (bij Nieuw-Schoonebeek over de grens).+Clio16v+ schreef:+Clio16v+ schreef:heeft er iemand ervaring met het rijden van V-power uit duitsland (octaan 100) meen ik in een standaard clio 1.8 16v? ik tank nu 98 in d-land, vraag me af hoeveel beter v-power bij de shell in d-land is om te tanken.
Zal allicht beter zijn dan gewoon 95, maar in vergelijking met de NL V-Power merkte ik weinig verschil, kan ook komen doordat ik het niet op langere termijn heb getest.
En of het uitmaakt dat de Duitse V-Power is afgestemd op de Duitse markt? Geen idee.
(NL V-Power heeft bijvoorbeeld dat reinigingsgoedje erin zitten, omdat we hier nogal veel in de file staan en korte stukjes rijden = aanslag op je kleppen, geloof dat dat er in Duitsland niet in zit)
Misschien als ik me binnenkort een keer verveel ofzo, dat ik dan wel ff de Autobahn op ga en een Shell station op zoek

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
nl v-power schijnt minder octaan te hebben dan de duitse v-power, waarschijnlijk loopt de auto er dan beter op als je inplaatst van 98 die v-power tankt. Scheelt misschien ook in vermogen en schonere motor. Zitten er ook nog nadelen aan? (op je porto na) Anders ga ik dat voor komende tijd tanken, kijken of ik het merk. (ligteraan hoe duur dat grij is tegenover 98 )
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Contacteer:
Ja idd, V-Power is in Duitsland 100 octaan. Hier 97.
Schonere motor waag ik te betwijfelen, de Duitse is ook zwavelvrij maar heeft dus niet de reinigingseigenschappen die de Nederlandse heeft...
Schonere motor waag ik te betwijfelen, de Duitse is ook zwavelvrij maar heeft dus niet de reinigingseigenschappen die de Nederlandse heeft...
-
- Contacteer:
Haas schreef:woensdag in arnhem noord bij de shell... 1.335 voor 95.
Lekker he....
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Zolang je ECU niet geprogammeerd is op RON100, haal je er nix meer uit dan met RON98.+Clio16v+ schreef:+Clio16v+ schreef:heeft er iemand ervaring met het rijden van V-power uit duitsland (octaan 100) meen ik in een standaard clio 1.8 16v? ik tank nu 98 in d-land, vraag me af hoeveel beter v-power bij de shell in d-land is om te tanken.
ok, dan blijf ik wel 98 tanken 

euro 95 @ shell express in doetinchem 1.325
lager dan vorige tankbeurt daar
lager dan vorige tankbeurt daar

-
- Contacteer:
Nou, ik ben een beetje van m'n geloof in V-Power af
Zostraks de auto ff weer op top gejaagd, en ineens viel het me op dat de TomTom 182 en vlak daarna 186 aangaf, ik had echt even een 'huh?' moment want hoger dan 181 had ik 'm nog niet aan zien geven, en de snelheidsmeter stond ineens boven de 190 in plaats van vlak eronder! (verschil tussen TomTom en teller is tellerafwijking, door andere banden e.d.)
Trok ook wat vlotter van de 180 naar de 190 toe.
Enige reden die ik me kan bedenken, is de 98 benzine die ik eerder vandaag bij de Texaco heb getankt, of de wind moet net ff heel ideaal hebben gestaan ofzo?
Tis me met V-Power nog nooit gelukt om harder dan net geen 190 op de teller te gaan
Ook met gewone 95 of andere 98 niet.
Zal het nog een beetje testen om uit te sluiten dat het niet net aan de omstandigheden lag
Als het klopt, dan maakt de kwaliteit van benzine toch echt wel verschil
(edit: en is V-Power toch niet beter dan RON98)

Zostraks de auto ff weer op top gejaagd, en ineens viel het me op dat de TomTom 182 en vlak daarna 186 aangaf, ik had echt even een 'huh?' moment want hoger dan 181 had ik 'm nog niet aan zien geven, en de snelheidsmeter stond ineens boven de 190 in plaats van vlak eronder! (verschil tussen TomTom en teller is tellerafwijking, door andere banden e.d.)
Trok ook wat vlotter van de 180 naar de 190 toe.
Enige reden die ik me kan bedenken, is de 98 benzine die ik eerder vandaag bij de Texaco heb getankt, of de wind moet net ff heel ideaal hebben gestaan ofzo?
Tis me met V-Power nog nooit gelukt om harder dan net geen 190 op de teller te gaan

Zal het nog een beetje testen om uit te sluiten dat het niet net aan de omstandigheden lag

Als het klopt, dan maakt de kwaliteit van benzine toch echt wel verschil

(edit: en is V-Power toch niet beter dan RON98)
misschien berg af wind mee en meer massa door volle tank dat je sneller bergaf ging 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
met die wind van vandaag in de rug..zomaar 10km harder hoor! 
waaide goed zeg maar

waaide goed zeg maar
-
- Contacteer:
sorry, geen bergen hier rond Emmen+Clio16v+ schreef:misschien berg af wind mee en meer massa door volle tank dat je sneller bergaf ging

wind zou idd een rol kunnen hebben gespeeld, heb 'm tenslotte door onbekende reden op datzelfde stuk ook al eens niet boven de 170 kunnen krijgen, dus andersom kan misschien ook wel, ja.
zal nog een paar keer op top jagen de komende dagen

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Met wind zijn het de km's die je aan topsnelheid wint.
mooie rijmelaarlij.
mooie rijmelaarlij.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Contacteer:
Vanavond nog ff getest, met duidelijk wind tegen (handje uit het raam voordat ik 'm de sporen gaf) toch weer harder dan eerst, vaag
Teller precies op de streep 190, en volgens de TomTom 184 km/u (voor gister dus nog niet harder dan 181 km/u op de TomTom, en altijd iets voor de streep 190)

Teller precies op de streep 190, en volgens de TomTom 184 km/u (voor gister dus nog niet harder dan 181 km/u op de TomTom, en altijd iets voor de streep 190)
-
Vanochtend hier in de buurt van eindhoven gaan tanken en voor 1 litertje euro 95 betaalde ik 1.30 

53.2 voor een liter LPG

Ik ben bezig met een klein onderzoekje naar Shell V-Power... Vanochtend voor de 2e keer V-Power getankt, maar ik heb grote twijfels bij de voordelen. Ik merk eigenlijk geen verbetering wat betreft vermogen, wel heb ik een klein beetje het idee dat de motor wat soepeler loopt op hogere toeren. Daarentegen lijkt de auto bij koude start en lage toeren minder soepel te lopen.
Het lijkt wel of hij heel lichtjes inhoudt soms, terwijl dat voorheen absoluut niet het geval was (BP Euro95).
De actieradius niet (nog) niet noemenswaardig verbeterd, maar misschien moet je daarvoor wat vaker V-Power getankt hebben. Vandaar dat ik vanochtend voor de 2e keer de tank volgegooid heb.

De actieradius niet (nog) niet noemenswaardig verbeterd, maar misschien moet je daarvoor wat vaker V-Power getankt hebben. Vandaar dat ik vanochtend voor de 2e keer de tank volgegooid heb.
Even over de grens in maasmechelen (15 km van hieruitXabre schreef:me moeder heeft eens 59 cent betaald voor LPG aan de snelwegkom je hier terug in het dorp is het 48 cent bij de lokale pomp

Over V-power ben ik ook niet uit, hetzelfde als jij zegt, loopt wat raar. Ik heb veel betere ervariging met BP Ultimate of Total Excellium.
net in kleve duitsland, super plus (98 ) getankt voor 1,249 euro de liter 

in waalwijk LPG std rond de 44 cent.. prima te doen!
-
- Contacteer:
En hier nog iemand die goede ervaring heeft met BP ultimate.Riël schreef:Ik heb veel betere ervariging met BP Ultimate of Total Excellium.
Maatje van me trouwens met dezelfde ervaring.
Loopt wat lekkerder, warm of koud.
En het rijdt zuiniger tot zo`n bijna 40km meer op een tank.
-
- Contacteer:
Zaterdag nog ff weer op top gehad, weer de teller op 190 weten te krijgen. Ditmaal met 98 van de Total. Omgevingstemperatuur was een 12 graden dus daar zou het natuurlijk ook aan kunnen liggen, veel zuurstof in de lucht.Edward(ForeverYoung) schreef:Vanavond nog ff getest, met duidelijk wind tegen (handje uit het raam voordat ik 'm de sporen gaf) toch weer harder dan eerst, vaag![]()
Tis me met V-Power alleen nog niet gelukt.