morgen ook maar effe naar veghel karren voor 10 liter 10W40 competition. Ik ben weer door mijn olie voorraad
[Tom] Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
die bestel ik bij reno morgen. inclusief oliefiltetje, ringetje, een een stapeltlje moeren en bouten
morgen ook maar effe naar veghel karren voor 10 liter 10W40 competition. Ik ben weer door mijn olie voorraad
morgen ook maar effe naar veghel karren voor 10 liter 10W40 competition. Ik ben weer door mijn olie voorraad
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik zou ook ff zo'n nieuw stelmechanisme bestellen, voor de spanrol van je distributieriem. Zo'n soort tandwieltje..
Huh? Sinds wanneer zit er een stelmechanisme op de distributieriem dan? Weet wel dat er 1 op de multiriem zit.....Haas schreef:ik zou ook ff zo'n nieuw stelmechanisme bestellen, voor de spanrol van je distributieriem. Zo'n soort tandwieltje..
die dan 
weet nog dat er bij paul een afgebroken tandje op zat, of niet meer zat, net hoe je t bekijkt

weet nog dat er bij paul een afgebroken tandje op zat, of niet meer zat, net hoe je t bekijkt

welk paul? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
zo net effe bij de dealer geweest. Die stempel voor de keerring lenen ze wel uit denk ik. Daar deze ze niet moeilijk over (eigenlijk alleen aan bedrijven maar vooruit0
Ook meteen even het een en ander opgehaald bij de onderdelenhandel. Voor de liefhebbers:
ex prijzen
multiriem: 14.23 euro
koppelingsset valeo (incl. centreerpen): 96.60 euro
Spanrol: 68.18 euro
Looprol: 53.40 euro
Waterpomp: 36.34 euro
distr riem gates: 42.80 euro
Ook meteen even het een en ander opgehaald bij de onderdelenhandel. Voor de liefhebbers:
ex prijzen
multiriem: 14.23 euro
koppelingsset valeo (incl. centreerpen): 96.60 euro
Spanrol: 68.18 euro
Looprol: 53.40 euro
Waterpomp: 36.34 euro
distr riem gates: 42.80 euro
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nee is niet zinvol... een vliegwiel moet goed geborgd zijn en kan in onbalans raken en dus lostrillen. Een waterpomp staat gewoon stil en de de krukaspoelie zit op een passing, daar dient de bout puur als borging.
Ga je nu ook de aanhaalmomenten van de waterpomp vragen?
Ga je nu ook de aanhaalmomenten van de waterpomp vragen?

de jouwe...+Clio16v+ schreef:welk paul?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Levert Renault tegenwoordig mann olie filters? Kreeg net een mann filter mee, normaal was dat altijd purflux.
Verder alles op 1 slangetje na binnen. Vrijdag effe de keerringstempel oppikken en gaan met die banaan
Verder alles op 1 slangetje na binnen. Vrijdag effe de keerringstempel oppikken en gaan met die banaan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ga je t weekend klussen?
ja, precies...btje doorwerken,dan komt t goed!
met rob erbij lukt dat doorwerken wel...haha!
succes!
met rob erbij lukt dat doorwerken wel...haha!
succes!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
twee vraagjes
moet je die krukaskeerring droog monteren? of eerst in de olie leggen?
en bij die koppelingsset zit zo'n klein rond stalen ding dat aan een kant open is. iemand een idee wat je daar mee moet doen
moet je die krukaskeerring droog monteren? of eerst in de olie leggen?
en bij die koppelingsset zit zo'n klein rond stalen ding dat aan een kant open is. iemand een idee wat je daar mee moet doen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
toevallig soort van centreerbus/pen? drukgroeppie en druklager herken je wel toch...?Tom schreef: en bij die koppelingsset zit zo'n klein rond stalen ding dat aan een kant open is. iemand een idee wat je daar mee moet doen

beetje olie op de zijkant met je vinger
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
niet lullen he martijnHaas schreef:drukgroeppie en druklager herken je wel toch...?

Bedankt Ray
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
just kiddin' 
als je hulp nodig hebt, bel je maar

als je hulp nodig hebt, bel je maar

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
vanmiddag al effe in mijn eentje aan de gang geweest. Alle vloeistoffen eruit, aandrijfassen eruit, bumper eraf, computer los, en nog een hoop kleine dingen verwijderd.
Zo effe naar reno en de motortakel halen en dan straks weer verder
Zo effe naar reno en de motortakel halen en dan straks weer verder
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Zo, genoeg voor vanavond. Met dank aan Rob
zit de nieuwe krukaskeerring er in, nieuwe koppeling erin en zit de bak weer vast aan het blok. Morgen de andere kant van het blok eens gaan doen. Foto's volgen nog een keer 


Ex GT Turbo, Ex Clio Williams

als de keerring weer lekt....tis niet mijn schuld he


-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
zo, weer genoeg voor vandaag, moet zo ook nog werken....
Update:
Gisteren begon het allemaal vrij goed. Bak er af, nieuwe zooi erop
ik aan het werk...(rechts op de hoek zie je de tool van renault staan)
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_01.jpg[/img]
en nog een keer...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_03.jpg[/img]
Oude koppeling was nog erg goed...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_05.jpg[/img]
en blijkbaar hebben ze ooit een borgring van mijn diff vast gelast...?!
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_02.jpg[/img]
Vanochten effe wielen onder de auto gezet en naar de wasbox geduwt (20 meter).
voor....
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_04.jpg[/img]
en na effe snel afspuiten...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_06.jpg[/img]
Toen begon de ellende met de bout van de krukas poelie. Lucht op 10 bar maar helaas, luchtsleutel niet sterk genoeg. Dan maar dat gat zoeken voor die blokkeerpen. Gat gevonden. Weet het niet meer zeker maar was een M10 draad volgens mij. Probleem. M10 past niet in de uitsparing van de krukas. ok dan een M8 stuk er........
Draaien draaien draaien....klonk
. Hmmz, draadeindje er weer uit dan. Ging dus niet meer, omgebogen
. Weer een stap terug. Karterpan eraf, helaas omgebogen. Zagen zagen zagen en het was er weer uit. Dan maar een M10 10.9 bout gezocht en deze Heeft Rob effe staan bewerken tot het perfecte tooltje:
Zie hier...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_09.jpg[/img]
Toen lukte het wel met de hand en hefboom om de poelie los te krijgen. Uiteindelijk alles vervangen (na een paar dolle bouten) en alles zit er nu weer op en aan. Alleen het contrelen van de optijdheid (nieuw woord) van de distributie moesten we even over nadenken maar ging allemaal in ene keer goed.
Hier nog de karterpan net voordat hij er weer onder ging...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_11.jpg[/img]
nog een overzichtje...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_10.jpg[/img]
en ikke aan de koffie
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_12.jpg[/img]
Update:
Gisteren begon het allemaal vrij goed. Bak er af, nieuwe zooi erop

ik aan het werk...(rechts op de hoek zie je de tool van renault staan)
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_01.jpg[/img]
en nog een keer...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_03.jpg[/img]
Oude koppeling was nog erg goed...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_05.jpg[/img]
en blijkbaar hebben ze ooit een borgring van mijn diff vast gelast...?!
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_02.jpg[/img]
Vanochten effe wielen onder de auto gezet en naar de wasbox geduwt (20 meter).
voor....
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_04.jpg[/img]
en na effe snel afspuiten...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_06.jpg[/img]
Toen begon de ellende met de bout van de krukas poelie. Lucht op 10 bar maar helaas, luchtsleutel niet sterk genoeg. Dan maar dat gat zoeken voor die blokkeerpen. Gat gevonden. Weet het niet meer zeker maar was een M10 draad volgens mij. Probleem. M10 past niet in de uitsparing van de krukas. ok dan een M8 stuk er........
Draaien draaien draaien....klonk





Zie hier...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_09.jpg[/img]
Toen lukte het wel met de hand en hefboom om de poelie los te krijgen. Uiteindelijk alles vervangen (na een paar dolle bouten) en alles zit er nu weer op en aan. Alleen het contrelen van de optijdheid (nieuw woord) van de distributie moesten we even over nadenken maar ging allemaal in ene keer goed.
Hier nog de karterpan net voordat hij er weer onder ging...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_11.jpg[/img]
nog een overzichtje...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_10.jpg[/img]
en ikke aan de koffie

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_12.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams