Clio II RS ph I/II/III: de verschillen
Goedendag mijn voorstel topic is hier te vinden:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 56#1819456
en mijn eerste vraag is,
Ik ben eens aan het rond kijken naar een Renault Clio tussen 2000 en 2005
(ik neem aan dat dat de Clio II is?).
Ik zoek dan wel een snelle uitvoering en al gauw stuit ik op RS en Sport uitvoeringen alleen is het mij niet duidelijk wat de verschillen zijn...
Voor zover ik weet zijn ze wel allebei uitgerust met een 2.0 16v.
Dus als iemand mij uitleg zou kunnen geven graag.
p.s. in advertenties kom ik vermogens van 169pk t/m 173pk tegen , klopt dit voor een standaard 2.0 16v ?
Alvast bedankt.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 56#1819456
en mijn eerste vraag is,
Ik ben eens aan het rond kijken naar een Renault Clio tussen 2000 en 2005
(ik neem aan dat dat de Clio II is?).
Ik zoek dan wel een snelle uitvoering en al gauw stuit ik op RS en Sport uitvoeringen alleen is het mij niet duidelijk wat de verschillen zijn...
Voor zover ik weet zijn ze wel allebei uitgerust met een 2.0 16v.
Dus als iemand mij uitleg zou kunnen geven graag.
p.s. in advertenties kom ik vermogens van 169pk t/m 173pk tegen , klopt dit voor een standaard 2.0 16v ?
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door mdk op ma 18 sep 2006 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
RS en Sport zijn hetzelfde
, je vermogens verschillen kunnen kloppen omdat die Clio II phase 1, dus zonder het logo op de kofferklep eigenlijk de 172 pk niet haalde officieel dacht ik ( correct me if am wrong ). Ook heb je nog een Clio 2.0 16v met 182 pk. Die zie je niet zoveel maar is te herkennen aan de 2 uitlaatpijpjes in het midden van de bumper.
Dat zijn dezelfde auto's ja.
Wat betreft het vermogen, ze hebben volgen Renault zelf 172 pk, maar als je het vermogen van kW naar pk omrekent kom je op 169 pk uit.
De fase 3 had 182 pk (volgens opgave).
Ik denk zelf dat de Clio meer een auto is voor het snellere bochtenwerk en de Ibiza een wat comfortabelere auto.
Ik heb overigens pas 1 keer in een Clio RS gereden en nog nooit in een Ibiza FR.
De Clio 2 is volgens mij gemaakt vanaf 1999 t/m 2006, waarin je 3 verschillende fases had.
Wat betreft het vermogen, ze hebben volgen Renault zelf 172 pk, maar als je het vermogen van kW naar pk omrekent kom je op 169 pk uit.
De fase 3 had 182 pk (volgens opgave).
Ik denk zelf dat de Clio meer een auto is voor het snellere bochtenwerk en de Ibiza een wat comfortabelere auto.
Ik heb overigens pas 1 keer in een Clio RS gereden en nog nooit in een Ibiza FR.
De Clio 2 is volgens mij gemaakt vanaf 1999 t/m 2006, waarin je 3 verschillende fases had.
Dus als ik in een advertentie RS zie staan dan is dat hetzelfde als een Sport?AnthonyR schreef:RS en Sport zijn hetzelfde, je vermogens verschillen kunnen kloppen omdat die Clio II phase 1, dus zonder het logo op de kofferklep eigenlijk de 172 pk niet haalde officieel dacht ik ( correct me if am wrong ). Ook heb je nog een Clio 2.0 16v met 182 pk. Die zie je niet zoveel maar is te herkennen aan de 2 uitlaatpijpjes in het midden van de bumper.
2 benamingen voor een zelfde type? rare jongens die fransen

Kan ik nog ergens terug vinden wat het vershil is tussen de 3 fases?
Laatst gewijzigd door mdk op za 16 sep 2006 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Oke de feiten:
-RS (Renault Sport) en de Sport zijn het zelfde.
- gemaakt van 1999 t/m 2006.
- uitgebracht in 3 phases.
- Phase I = 169pk.
Phase II= 172 pk ?
phase III= 182 pk ?
en in welke jaartallen zijn de 3 verschillende phases gemaakt?
en wat zijn de belangrijkste wijzigingen in de verschillende phases?
Overigens klopt het dat er een RS en RSi bestaat?
-RS (Renault Sport) en de Sport zijn het zelfde.
- gemaakt van 1999 t/m 2006.
- uitgebracht in 3 phases.
- Phase I = 169pk.
Phase II= 172 pk ?
phase III= 182 pk ?
en in welke jaartallen zijn de 3 verschillende phases gemaakt?
en wat zijn de belangrijkste wijzigingen in de verschillende phases?
Overigens klopt het dat er een RS en RSi bestaat?
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Phase I = 172 pkmdk schreef:Oke de feiten:
-RS (Renault Sport) en de Sport zijn het zelfde.
- gemaakt van 1999 t/m 2006.
- uitgebracht in 3 phases.
- Phase I = 169pk.
Phase II= 172 pk ?
phase III= 182 pk ?
en in welke jaartallen zijn de 3 verschillende phases gemaakt?
en wat zijn de belangrijkste wijzigingen in de verschillende phases?
Overigens klopt het dat er een RS en RSi bestaat?
Phase II = 172 pk
Phase III = 182 Pk
Phase I 172PK:
[img]http://www.richtreen.co.uk/events/trax2 ... G_3754.jpg[/img]
Phase II 172PK:
[img]http://www.richtreen.co.uk/events/trax2 ... G_3774.jpg[/img]
Phase III 182PK
[img]http://www.richtreen.co.uk/events/trax2 ... G_3732.jpg[/img]
[img]http://www.richtreen.co.uk/events/trax2 ... G_3675.jpg[/img]
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
mdk schreef:Overigens klopt het dat er een RS en RSi bestaat?
Klopt, een RSI is een Clio I, 1.8 8v...

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
@ AnthonyR: bedankt voor de foto's , nu heb ik er gelijk een beeld bij
Het zal dan de Clio II phase 2 of 3 worden ( vanwege de uitstraling).
Had begrepen dat de phase 3 wat moeilijker te vinden is , en te herkennen is aan de dubbele uitlaat , klopt dit?
@ Siem: Ik ging er al vanuit dat een RS een betere wegliging heeft als de FR met turbo maar, ja aan de andere kant kom ik bij een stoplichtsprint niet zo snel scherpe bochten tegen
@ Duupke: bedankt voor je antwoord , nu weet ik gelijk dat ik niet naar het verschil tussen een RS of RSi hoef te kijken omdat deze allen op de Clio I te vinden is.

Het zal dan de Clio II phase 2 of 3 worden ( vanwege de uitstraling).
Had begrepen dat de phase 3 wat moeilijker te vinden is , en te herkennen is aan de dubbele uitlaat , klopt dit?
@ Siem: Ik ging er al vanuit dat een RS een betere wegliging heeft als de FR met turbo maar, ja aan de andere kant kom ik bij een stoplichtsprint niet zo snel scherpe bochten tegen
@ Duupke: bedankt voor je antwoord , nu weet ik gelijk dat ik niet naar het verschil tussen een RS of RSi hoef te kijken omdat deze allen op de Clio I te vinden is.

-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Jupmdk schreef:@ AnthonyR: bedankt voor de foto's , nu heb ik er gelijk een beeld bij![]()
Het zal dan de Clio II phase 2 of 3 worden ( vanwege de uitstraling).
Had begrepen dat de phase 3 wat moeilijker te vinden is , en te herkennen is aan de dubbele uitlaat , klopt dit?
@ Siem: Ik ging er al vanuit dat een RS een betere wegliging heeft als de FR met turbo maar, ja aan de andere kant kom ik bij een stoplichtsprint niet zo snel scherpe bochten tegen
@ Duupke: bedankt voor je antwoord , nu weet ik gelijk dat ik niet naar het verschil tussen een RS of RSi hoef te kijken omdat deze allen op de Clio I te vinden is.
Suc6 met de aanschaf van je Clio RS.
Ik zelf het de fase 1 die vindt ik persoonlijk de mooiste
Maar smaken verschillen, gelukkig maar
Ik zelf het de fase 1 die vindt ik persoonlijk de mooiste
Maar smaken verschillen, gelukkig maar

Een aantal verschillen tussen de 3 phases:
-uiterlijk verschil tussen enerzijds phase I en anderzijds phase II en III.
-pk verschil , phase I en II beide 172pk en phase 3 182pk.
- dubbele uitlaat phase III.
Maar wat zijn nou nog meer echte verschillen tussen de 3 phases , b.v. onderstel., afstelling , sneller/langzamer, enz, enz.... ( en dan het liefst de verschillen tussen phase II en III).
-uiterlijk verschil tussen enerzijds phase I en anderzijds phase II en III.
-pk verschil , phase I en II beide 172pk en phase 3 182pk.
- dubbele uitlaat phase III.
Maar wat zijn nou nog meer echte verschillen tussen de 3 phases , b.v. onderstel., afstelling , sneller/langzamer, enz, enz.... ( en dan het liefst de verschillen tussen phase II en III).
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Denk dat #ron# je daar meer over kan vertellen. Hij heeft een ph II RS gehad en rijdt nu als ik me niet vergis in een ph III RS rond
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Er staat op http://www.vkv-renault.nl en op http://www.meure.nl nog een mooie RS te koop
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Je hebt gelijk, Clio RS en dan komt de V6...



houdt het ontopic heren.. 
Het is een mooi topic om de verschillen aan te geven, laten we dat niet vervuilen met andere opmerking ...

Het is een mooi topic om de verschillen aan te geven, laten we dat niet vervuilen met andere opmerking ...

-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
op die oude pagina (niet /test/) zie ik nu dit, waar jij gemodereerd hebt haas:
Code: Selecteer alles
[mod:22bbbbeb72]... geen betrekking op het onderwerp ...[/mod:22bbbbeb72]
Er bestaat, gebaseerd op de phase 2 modellen, ook nog een hardcore uitvoering. De ragnotti. Veel lichter, sneller en betere handling. Daarentegen ook geen overbodige luxe toepassingen. Laat er nou toevallig maar één in Nederland zijn die ook nog te koop is....
Laat iedere Ibiza, ook de cupra R, ver achter zich......
Voor meer info, zie: http://www.cliorally.com/HTML/Clio%20Ragnotti.htm
[img]http://www.cliorally.com/HTML/IMG_0718%20(Medium).jpg[/img]
Laat iedere Ibiza, ook de cupra R, ver achter zich......
Voor meer info, zie: http://www.cliorally.com/HTML/Clio%20Ragnotti.htm
[img]http://www.cliorally.com/HTML/IMG_0718%20(Medium).jpg[/img]
er is ook een 166 pk versie, die van tim is zo 1 trouwens. Maakt in belgië een enorm verschil op de taxen.
p1-166 en 172 pk
p2-172 pk
p3-182 pk
ragnotti 172 pk zonder airco en toestanden (kleine 100 kg lichter dan de andere modellen)
p1-166 en 172 pk
p2-172 pk
p3-182 pk
ragnotti 172 pk zonder airco en toestanden (kleine 100 kg lichter dan de andere modellen)



maar niet standaard nee

Nee die compenseren dat niet. Overigens is het niet alleen het lagere gewicht. Ook het aangepaste onderstel maken de Ragnotti tot de best handling clio die er te koop is. Na phase 1 en 2 te hebben gereden onderstreep ik die zienswijze van ganzer harte.Als ik het goed begrijp 172pk (net als phase I en II)met als verschil 80kg minder aan boord. Zou die 10pk meer van de phase 3 dat niet goedmaken
Op http://www.cliosport.net is m.b.t. bovenstaande veel relevante informatie te vinden.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Hartstikke goed als jullie de verschillen proberen uit te leggen, maar hou het wel even bij de FEITEN. Meeste klopt hier wel maar:
- Een 166pk versie? Nog nooit van gehoord. Zeker niet in Nedeland geleverd!
- Er zijn geen Clio's met Turbo moter standaard uit de fabriek geleverd.
- Tussen de Clio Sport phase 1 en 2 zit standaard geen gewichtsverschil.
- De Ragnotti is nooit is Nederland als model vanuit de dealer geleverd.
- Phase 3 heeft soms een sportonderstel. Meestal herkenbaar aan de grijze 17" wielen. Dit zorg voor een nog scherpere auto. De phase 3's zijn uiteraard wel veel nieuwer en dus duurder.
- Een 166pk versie? Nog nooit van gehoord. Zeker niet in Nedeland geleverd!
- Er zijn geen Clio's met Turbo moter standaard uit de fabriek geleverd.
- Tussen de Clio Sport phase 1 en 2 zit standaard geen gewichtsverschil.
- De Ragnotti is nooit is Nederland als model vanuit de dealer geleverd.
- Phase 3 heeft soms een sportonderstel. Meestal herkenbaar aan de grijze 17" wielen. Dit zorg voor een nog scherpere auto. De phase 3's zijn uiteraard wel veel nieuwer en dus duurder.
!!!!!!! je hoeft niet te schreeuwen hoor, staat duidelijk bij in BELGIË. En als je denkt dat ik uit men nek lul zal ik Tim zen boorddocumenten even vragen om te scannen.elmotheelk (Eric) schreef:Hartstikke goed als jullie de verschillen proberen uit te leggen, maar hou het wel even bij de FEITEN. Meeste klopt hier wel maar:
- Een 166pk versie? Nog nooit van gehoord. Zeker niet in Nedeland geleverd!.
geleverd niet, wel gebouwd. Net zoals het Lotus project. 1 ervan is naar nederland gegaan, koper onbekend. Evenals een modus RS.elmotheelk (Eric) schreef:- Er zijn geen Clio's met Turbo moter standaard uit de fabriek geleverd..
Ik heb trouwens niet beweerd dat ze geproduceerd werden met turbo, staan smiley's in...begrijpend lezen is blijkbaar weer moeilijk.
geen discussieelmotheelk (Eric) schreef:- Tussen de Clio Sport phase 1 en 2 zit standaard geen gewichtsverschil
en hierboven lees ik dat er 1 te koop staatelmotheelk (Eric) schreef:- De Ragnotti is nooit is Nederland als model vanuit de dealer geleverd...

elmotheelk (Eric) schreef:- Phase 3 heeft soms een sportonderstel. Meestal herkenbaar aan de grijze 17" wielen. Dit zorg voor een nog scherpere auto. .

geleverd met ingebouwde navigatie...elmotheelk (Eric) schreef:De phase 3's zijn uiteraard wel veel nieuwer en dus duurder.
afsluitertje: ben der in Dieppe genoeg gaan ophalen, dus aub spaar me de preek. Neem anders effe contact op met Herman Minderhout , Bleekemolen, Veban waar ze per vrachtwagen geleverd werden.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
- Locatie: IJsselstein (UT)
- Contacteer:
Phase 1 is lichter! geen xenon esp en andere snufjes.elmotheelk (Eric) schreef:Hartstikke goed als jullie de verschillen proberen uit te leggen, maar hou het wel even bij de FEITEN. Meeste klopt hier wel maar:
- Een 166pk versie? Nog nooit van gehoord. Zeker niet in Nedeland geleverd!
- Er zijn geen Clio's met Turbo moter standaard uit de fabriek geleverd.
- Tussen de Clio Sport phase 1 en 2 zit standaard geen gewichtsverschil.
- De Ragnotti is nooit is Nederland als model vanuit de dealer geleverd.
- Phase 3 heeft soms een sportonderstel. Meestal herkenbaar aan de grijze 17" wielen. Dit zorg voor een nog scherpere auto. De phase 3's zijn uiteraard wel veel nieuwer en dus duurder.
phase 3 met sportonderstel staat op antraciete 16 inch wielen.
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
-Jo- er is ook een ragnotti te koop alleen is ingevoerd, voor een bedrag van 15.875,00 is die van jou
.

Prachtige en exclusieve Renault clio Ragnotti. Deze uitvoering is door Renault geproduceerd als hommage aan Jean Ragnotti, een legende in de rallysport. De ragnotti wijkt af van de alledaagse rs door het veel lagere gewicht, de 16" Speedline Turini velgen, de Azuur blauwe mettalic lak en een aangepast onderstel. Om de gewichts reductie mogelijk te maken zijn luxe toepassingen als xenon verlichting, ABS, en airco niet aanwezig. Bovendien zijn er lichtere ramen geplaatst en zijn er geen isolatiematten. Het resultaat van dit alles is een auto die aanmerkelijk sneller en merkbaar beter handled dan een standaard rs.
De clio rs Ragnotti is in gelimiteerde oplage gefabriceerd. Slechts 300 zijn er gemaakt die allen zijn verkocht in Frankrijk. Deze Ragnotti heeft een volledige Renault onderhouds geschiedennis met documentatie. Absoluut schadevrij en in uitmuntende staat.
Algemene gegevens:
Bouwjaar : 03/2003
Km. stand : 78000
Gewicht : 1021 kg.
Apk : bij aflevering
Uitrusting:
* Radio/cd speler met stuurbediening
* Electrisch bedienbare ramen
* Sportstoelen
* Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
* startonderbreker
Voor meer informatie kunt u zich richten tot bovenstaand e-mail adres of telefoon nummer.
Bieden mag maar de vraagprijs is slechts marginaal bespreekbaar.
gisissi@tiscali.nl of tiche202@planet.nl
Website: http://www.cliorally.com/HTML/Clio%20Ragnotti.htm
Ik zag in Haas zijn onderschrift Clio turbo staan vandaar dat ik het maaf ff vraagde. (De Clio wereld is nog nieuw voor mijAnthonyR schreef:Er zijn toch nooit Clio's met turbo's gebouwd?

Als ik door de Clio-bomen probeer naar het Renault-bos te kijken begrijp ik dat er niet alleen 3 phases te koop zijn maar dat de phase III er ook nog in 2 uitvoeringen is nl. met en zonder sportonderstel/17" velgen???

