Clio II RS ph I/II/III: de verschillen

Post hier al je vragen over de Clio
mdk
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 sep 2006 17:00

Goedendag mijn voorstel topic is hier te vinden:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 56#1819456

en mijn eerste vraag is,

Ik ben eens aan het rond kijken naar een Renault Clio tussen 2000 en 2005
(ik neem aan dat dat de Clio II is?).

Ik zoek dan wel een snelle uitvoering en al gauw stuit ik op RS en Sport uitvoeringen alleen is het mij niet duidelijk wat de verschillen zijn...
Voor zover ik weet zijn ze wel allebei uitgerust met een 2.0 16v.

Dus als iemand mij uitleg zou kunnen geven graag.

p.s. in advertenties kom ik vermogens van 169pk t/m 173pk tegen , klopt dit voor een standaard 2.0 16v ?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door mdk op ma 18 sep 2006 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

RS en Sport zijn hetzelfde :wink: , je vermogens verschillen kunnen kloppen omdat die Clio II phase 1, dus zonder het logo op de kofferklep eigenlijk de 172 pk niet haalde officieel dacht ik ( correct me if am wrong ). Ook heb je nog een Clio 2.0 16v met 182 pk. Die zie je niet zoveel maar is te herkennen aan de 2 uitlaatpijpjes in het midden van de bumper.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dat zijn dezelfde auto's ja.

Wat betreft het vermogen, ze hebben volgen Renault zelf 172 pk, maar als je het vermogen van kW naar pk omrekent kom je op 169 pk uit.

De fase 3 had 182 pk (volgens opgave).

Ik denk zelf dat de Clio meer een auto is voor het snellere bochtenwerk en de Ibiza een wat comfortabelere auto.

Ik heb overigens pas 1 keer in een Clio RS gereden en nog nooit in een Ibiza FR.

De Clio 2 is volgens mij gemaakt vanaf 1999 t/m 2006, waarin je 3 verschillende fases had.
mdk
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 sep 2006 17:00

AnthonyR schreef:RS en Sport zijn hetzelfde :wink: , je vermogens verschillen kunnen kloppen omdat die Clio II phase 1, dus zonder het logo op de kofferklep eigenlijk de 172 pk niet haalde officieel dacht ik ( correct me if am wrong ). Ook heb je nog een Clio 2.0 16v met 182 pk. Die zie je niet zoveel maar is te herkennen aan de 2 uitlaatpijpjes in het midden van de bumper.
Dus als ik in een advertentie RS zie staan dan is dat hetzelfde als een Sport?

2 benamingen voor een zelfde type? rare jongens die fransen :D

Kan ik nog ergens terug vinden wat het vershil is tussen de 3 fases?
Laatst gewijzigd door mdk op za 16 sep 2006 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

R= Renault
S= Sport

RS = Renault Sport..

Dus in principe heb je dan een Renault Clio Renault Sport :wink:
mdk
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 sep 2006 17:00

Oke de feiten:

-RS (Renault Sport) en de Sport zijn het zelfde.
- gemaakt van 1999 t/m 2006.
- uitgebracht in 3 phases.
- Phase I = 169pk.


Phase II= 172 pk ?
phase III= 182 pk ?

en in welke jaartallen zijn de 3 verschillende phases gemaakt?
en wat zijn de belangrijkste wijzigingen in de verschillende phases?

Overigens klopt het dat er een RS en RSi bestaat?
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

mdk schreef:Oke de feiten:

-RS (Renault Sport) en de Sport zijn het zelfde.
- gemaakt van 1999 t/m 2006.
- uitgebracht in 3 phases.
- Phase I = 169pk.


Phase II= 172 pk ?
phase III= 182 pk ?

en in welke jaartallen zijn de 3 verschillende phases gemaakt?
en wat zijn de belangrijkste wijzigingen in de verschillende phases?

Overigens klopt het dat er een RS en RSi bestaat?
Phase I = 172 pk
Phase II = 172 pk
Phase III = 182 Pk

Phase I 172PK:
[img]http://www.richtreen.co.uk/events/trax2 ... G_3754.jpg[/img]

Phase II 172PK:

[img]http://www.richtreen.co.uk/events/trax2 ... G_3774.jpg[/img]

Phase III 182PK

[img]http://www.richtreen.co.uk/events/trax2 ... G_3732.jpg[/img]

[img]http://www.richtreen.co.uk/events/trax2 ... G_3675.jpg[/img]
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

mdk schreef:Overigens klopt het dat er een RS en RSi bestaat?

Klopt, een RSI is een Clio I, 1.8 8v...

:)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Ibiza is leuk met een turbo. Heb gereden met een 200+pk turbo.
Gaat hard, tot er een bocht aan komt. DAn heb je veel meer aan een Renault, veel betere wegligging, betere stoelen.
Gewoon gaan proefrijden
mdk
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 sep 2006 17:00

@ AnthonyR: bedankt voor de foto's , nu heb ik er gelijk een beeld bij (Y)

Het zal dan de Clio II phase 2 of 3 worden ( vanwege de uitstraling).
Had begrepen dat de phase 3 wat moeilijker te vinden is , en te herkennen is aan de dubbele uitlaat , klopt dit?

@ Siem: Ik ging er al vanuit dat een RS een betere wegliging heeft als de FR met turbo maar, ja aan de andere kant kom ik bij een stoplichtsprint niet zo snel scherpe bochten tegen :wink:

@ Duupke: bedankt voor je antwoord , nu weet ik gelijk dat ik niet naar het verschil tussen een RS of RSi hoef te kijken omdat deze allen op de Clio I te vinden is. :D
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

mdk schreef:@ AnthonyR: bedankt voor de foto's , nu heb ik er gelijk een beeld bij (Y)

Het zal dan de Clio II phase 2 of 3 worden ( vanwege de uitstraling).
Had begrepen dat de phase 3 wat moeilijker te vinden is , en te herkennen is aan de dubbele uitlaat , klopt dit?

@ Siem: Ik ging er al vanuit dat een RS een betere wegliging heeft als de FR met turbo maar, ja aan de andere kant kom ik bij een stoplichtsprint niet zo snel scherpe bochten tegen :wink:

@ Duupke: bedankt voor je antwoord , nu weet ik gelijk dat ik niet naar het verschil tussen een RS of RSi hoef te kijken omdat deze allen op de Clio I te vinden is. :D
Jup :wink:
Mol
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 6 sep 2006 20:48
Locatie: Westland
Contacteer:

Suc6 met de aanschaf van je Clio RS.
Ik zelf het de fase 1 die vindt ik persoonlijk de mooiste :wink:

Maar smaken verschillen, gelukkig maar :p
mdk
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 sep 2006 17:00

Een aantal verschillen tussen de 3 phases:

-uiterlijk verschil tussen enerzijds phase I en anderzijds phase II en III.
-pk verschil , phase I en II beide 172pk en phase 3 182pk.
- dubbele uitlaat phase III.

Maar wat zijn nou nog meer echte verschillen tussen de 3 phases , b.v. onderstel., afstelling , sneller/langzamer, enz, enz.... ( en dan het liefst de verschillen tussen phase II en III).
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Denk dat #ron# je daar meer over kan vertellen. Hij heeft een ph II RS gehad en rijdt nu als ik me niet vergis in een ph III RS rond
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Er staat op http://www.vkv-renault.nl en op http://www.meure.nl nog een mooie RS te koop
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Er staan 4 Clio II RS modellen bij VKV Gorinchem, weet alleen niet of ze allemaal te koop zijn , 2x phase I en 2x phase II.
mdk
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 sep 2006 17:00

Het is toch ook zo dat er tussen de RS 2.0 16v en de V6 geen andere uitvoeringen meer zitten toch?

Dus op nr 1 de V6 en op nr 2 de RS 2.0 16v
Of zit er tussen deze uitvoeringen in nog een snel gebakkie :D
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Nee, :wink:
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Je hebt gelijk, Clio RS en dan komt de V6... (Y) :)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gewoon lekker een ph3 nemen met sportief onderstel (herkenbaar aan de donker grijze (originele) velgen) en je hebt een prima auto! (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

houdt het ontopic heren.. :)

Het is een mooi topic om de verschillen aan te geven, laten we dat niet vervuilen met andere opmerking ... (Y)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

op die oude pagina (niet /test/) zie ik nu dit, waar jij gemodereerd hebt haas:

Code: Selecteer alles

 [mod:22bbbbeb72]... geen betrekking op het onderwerp ...[/mod:22bbbbeb72]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tnx johan, wist ik niet, zal t aanpassen :)

EDIT: done.. posts verwijderd

ontopic.. (Y)
gisissi
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 9:31

Er bestaat, gebaseerd op de phase 2 modellen, ook nog een hardcore uitvoering. De ragnotti. Veel lichter, sneller en betere handling. Daarentegen ook geen overbodige luxe toepassingen. Laat er nou toevallig maar één in Nederland zijn die ook nog te koop is.... :wink:

Laat iedere Ibiza, ook de cupra R, ver achter zich......

Voor meer info, zie: http://www.cliorally.com/HTML/Clio%20Ragnotti.htm

[img]http://www.cliorally.com/HTML/IMG_0718%20(Medium).jpg[/img]
mdk
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 sep 2006 17:00

Als ik het goed begrijp 172pk (net als phase I en II)met als verschil 80kg minder aan boord. Zou die 10pk meer van de phase 3 dat niet goedmaken?

Overigens zijn er vanaf 2000 geen Clio's (origineel) met turbo te vinden toch?
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Er zijn toch nooit Clio's met turbo's gebouwd? :s
Gast

er is ook een 166 pk versie, die van tim is zo 1 trouwens. Maakt in belgië een enorm verschil op de taxen.

p1-166 en 172 pk
p2-172 pk
p3-182 pk

ragnotti 172 pk zonder airco en toestanden (kleine 100 kg lichter dan de andere modellen)
Gast

AnthonyR schreef:Er zijn toch nooit Clio's met turbo's gebouwd? :s
jawel !!!! :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:biertjuh: (Z) (D)

maar niet standaard nee :)
gisissi
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 9:31

Als ik het goed begrijp 172pk (net als phase I en II)met als verschil 80kg minder aan boord. Zou die 10pk meer van de phase 3 dat niet goedmaken
Nee die compenseren dat niet. Overigens is het niet alleen het lagere gewicht. Ook het aangepaste onderstel maken de Ragnotti tot de best handling clio die er te koop is. Na phase 1 en 2 te hebben gereden onderstreep ik die zienswijze van ganzer harte.

Op http://www.cliosport.net is m.b.t. bovenstaande veel relevante informatie te vinden.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Hartstikke goed als jullie de verschillen proberen uit te leggen, maar hou het wel even bij de FEITEN. Meeste klopt hier wel maar:
- Een 166pk versie? Nog nooit van gehoord. Zeker niet in Nedeland geleverd!
- Er zijn geen Clio's met Turbo moter standaard uit de fabriek geleverd.
- Tussen de Clio Sport phase 1 en 2 zit standaard geen gewichtsverschil.
- De Ragnotti is nooit is Nederland als model vanuit de dealer geleverd.
- Phase 3 heeft soms een sportonderstel. Meestal herkenbaar aan de grijze 17" wielen. Dit zorg voor een nog scherpere auto. De phase 3's zijn uiteraard wel veel nieuwer en dus duurder.
Gast

elmotheelk (Eric) schreef:Hartstikke goed als jullie de verschillen proberen uit te leggen, maar hou het wel even bij de FEITEN. Meeste klopt hier wel maar:
- Een 166pk versie? Nog nooit van gehoord. Zeker niet in Nedeland geleverd!.
!!!!!!! je hoeft niet te schreeuwen hoor, staat duidelijk bij in BELGIË. En als je denkt dat ik uit men nek lul zal ik Tim zen boorddocumenten even vragen om te scannen.
elmotheelk (Eric) schreef:- Er zijn geen Clio's met Turbo moter standaard uit de fabriek geleverd..
geleverd niet, wel gebouwd. Net zoals het Lotus project. 1 ervan is naar nederland gegaan, koper onbekend. Evenals een modus RS.

Ik heb trouwens niet beweerd dat ze geproduceerd werden met turbo, staan smiley's in...begrijpend lezen is blijkbaar weer moeilijk.

elmotheelk (Eric) schreef:- Tussen de Clio Sport phase 1 en 2 zit standaard geen gewichtsverschil
geen discussie
elmotheelk (Eric) schreef:- De Ragnotti is nooit is Nederland als model vanuit de dealer geleverd...
en hierboven lees ik dat er 1 te koop staat :~
elmotheelk (Eric) schreef:- Phase 3 heeft soms een sportonderstel. Meestal herkenbaar aan de grijze 17" wielen. Dit zorg voor een nog scherpere auto. .
(S)

elmotheelk (Eric) schreef:De phase 3's zijn uiteraard wel veel nieuwer en dus duurder.
geleverd met ingebouwde navigatie...

afsluitertje: ben der in Dieppe genoeg gaan ophalen, dus aub spaar me de preek. Neem anders effe contact op met Herman Minderhout , Bleekemolen, Veban waar ze per vrachtwagen geleverd werden.
Marcel GTT
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
Locatie: IJsselstein (UT)
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:Hartstikke goed als jullie de verschillen proberen uit te leggen, maar hou het wel even bij de FEITEN. Meeste klopt hier wel maar:
- Een 166pk versie? Nog nooit van gehoord. Zeker niet in Nedeland geleverd!
- Er zijn geen Clio's met Turbo moter standaard uit de fabriek geleverd.
- Tussen de Clio Sport phase 1 en 2 zit standaard geen gewichtsverschil.
- De Ragnotti is nooit is Nederland als model vanuit de dealer geleverd.
- Phase 3 heeft soms een sportonderstel. Meestal herkenbaar aan de grijze 17" wielen. Dit zorg voor een nog scherpere auto. De phase 3's zijn uiteraard wel veel nieuwer en dus duurder.
Phase 1 is lichter! geen xenon esp en andere snufjes.
phase 3 met sportonderstel staat op antraciete 16 inch wielen.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

-Jo- er is ook een ragnotti te koop alleen is ingevoerd, voor een bedrag van € 15.875,00 is die van jou :wink: . :D
Prachtige en exclusieve Renault clio Ragnotti. Deze uitvoering is door Renault geproduceerd als hommage aan Jean Ragnotti, een legende in de rallysport. De ragnotti wijkt af van de alledaagse rs door het veel lagere gewicht, de 16" Speedline Turini velgen, de Azuur blauwe mettalic lak en een aangepast onderstel. Om de gewichts reductie mogelijk te maken zijn luxe toepassingen als xenon verlichting, ABS, en airco niet aanwezig. Bovendien zijn er lichtere ramen geplaatst en zijn er geen isolatiematten. Het resultaat van dit alles is een auto die aanmerkelijk sneller en merkbaar beter handled dan een standaard rs.

De clio rs Ragnotti is in gelimiteerde oplage gefabriceerd. Slechts 300 zijn er gemaakt die allen zijn verkocht in Frankrijk. Deze Ragnotti heeft een volledige Renault onderhouds geschiedennis met documentatie. Absoluut schadevrij en in uitmuntende staat.

Algemene gegevens:

Bouwjaar : 03/2003
Km. stand : 78000
Gewicht : 1021 kg.
Apk : bij aflevering

Uitrusting:

* Radio/cd speler met stuurbediening
* Electrisch bedienbare ramen
* Sportstoelen
* Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
* startonderbreker


Voor meer informatie kunt u zich richten tot bovenstaand e-mail adres of telefoon nummer.

Bieden mag maar de vraagprijs is slechts marginaal bespreekbaar.

gisissi@tiscali.nl of tiche202@planet.nl


Website: http://www.cliorally.com/HTML/Clio%20Ragnotti.htm
mdk
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 sep 2006 17:00

AnthonyR schreef:Er zijn toch nooit Clio's met turbo's gebouwd? :s
Ik zag in Haas zijn onderschrift Clio turbo staan vandaar dat ik het maaf ff vraagde. (De Clio wereld is nog nieuw voor mij :~ ).

Als ik door de Clio-bomen probeer naar het Renault-bos te kijken begrijp ik dat er niet alleen 3 phases te koop zijn maar dat de phase III er ook nog in 2 uitvoeringen is nl. met en zonder sportonderstel/17" velgen??? :bonk: :H:
Plaats reactie