Clio dashbord swappen
toenteller werkt, buitentemp klokje heb ik ook al ondervonden hoe je hem
aan moet sluiten met combinatie NTC van 2.5k bij 25 graden.
dus nu alleen watertemp nog.
dit is als goed is een sensor met 2 draadjes ?
1 op massa en 1 naar tellertje ?
en elke sensor moet ik precies hebben ?
aan moet sluiten met combinatie NTC van 2.5k bij 25 graden.
dus nu alleen watertemp nog.
dit is als goed is een sensor met 2 draadjes ?
1 op massa en 1 naar tellertje ?
en elke sensor moet ik precies hebben ?
-
- Contacteer:
Even terugkomen op het watertemperatuur verhaal...ik heb 2 externe meters gekocht. Waarvan 1tje (toerental) al juist is aangesloten nu moe tik alleen nog de watertemperatuur aansluiten...
Het aansluiten van alle kabels moet geen probleem zijn...nu ben ik alleen opzoek naar een plek waar ik mijn sensor in kan draaien.
Ik had gelezen en gevonden dat er al 2 sensoren in de cillinderkop zitten, aan de kant van de versnellingsbak net onder verdeler kap. Maar wat is nu verstandig...1 sensor verwisselen met de sensor van mijn teller of?
Het aansluiten van alle kabels moet geen probleem zijn...nu ben ik alleen opzoek naar een plek waar ik mijn sensor in kan draaien.
Ik had gelezen en gevonden dat er al 2 sensoren in de cillinderkop zitten, aan de kant van de versnellingsbak net onder verdeler kap. Maar wat is nu verstandig...1 sensor verwisselen met de sensor van mijn teller of?
das bij een 16V. Jij hebt een 1.2 toch?
-
- Contacteer:
Ik heb nog een 1.2 iddHaas schreef:das bij een 16V. Jij hebt een 1.2 toch?

ik heb geen idee meer eigenlijk.. Lang geleden dat ik een energyblokkie in mijn handen heb gehad
maar waarom een watertemperatuurmeter, die heb je toch al een??

-
- Contacteer:
Nee niet...ik had alleen een snelheidsmeter + benzinemeterHaas schreef:ik heb geen idee meer eigenlijk.. Lang geleden dat ik een energyblokkie in mijn handen heb gehad![]()

je kunt ook een alu buis oid in je radiateurslang maken, met daarop een moer gelast, waar je sensor ingedraaid zit. hoe je niet in t blok te schroeven, boren, tappen oid..
-
- Contacteer:
Dat is waarschijnlijk wel het verstandigst..k zag t ook ergens in een topic bij een Twingo maar waar kan ik hem dan t beste plaatsen om de temperatuur van de motor zo gelijk mogelijk te krijgen zeg maar...Haas schreef:je kunt ook een alu buis oid in je radiateurslang maken, met daarop een moer gelast, waar je sensor ingedraaid zit. hoe je niet in t blok te schroeven, boren, tappen oid..
na je thermostaat neemt al een fout op zich mee. Als die kapot is, staat je metertje lekker onderin, maar kan je motor al bloedheet zijn. Om dat te voorkomen moet je echt in t primaire circuit zitten...
je kachel zit wel in t primaire circuit toch? kun je m daar in zetten, zo dicht mogelijk bij de motor.
je kachel zit wel in t primaire circuit toch? kun je m daar in zetten, zo dicht mogelijk bij de motor.
-
- Contacteer:
Dacht t wel...ik ga er straks naar kijken en een goede oplossing zien te vinden. Laat nog wel weten hoe het is afgelopen!Haas schreef:na je thermostaat neemt al een fout op zich mee. Als die kapot is, staat je metertje lekker onderin, maar kan je motor al bloedheet zijn. Om dat te voorkomen moet je echt in t primaire circuit zitten...
ja, weet uit me hoofd niet meer 123 hoe dat koelsysteem in mekaar zat, lang geleden datik aan mijn oude clio wat gedaan heb..
c3g kan ja...
net als een dumpvalve aansluiting eigenlijk he..
net als een dumpvalve aansluiting eigenlijk he..

-
- Contacteer:
Gisteravond nog ff bezig geweest met het aansluiten van de watertemperatuurmeter en het is gelukt!
We hebben een stuk buis genomen en zoals Haas al zei een moer op gelast en daarin de sensor gedraaid dit vlakbij het blok in het primaire circuit (kachel) tevens heb ik de originele slang niet hoeven te bewerken. Zal eind van de week ff wat foto's posten

We hebben een stuk buis genomen en zoals Haas al zei een moer op gelast en daarin de sensor gedraaid dit vlakbij het blok in het primaire circuit (kachel) tevens heb ik de originele slang niet hoeven te bewerken. Zal eind van de week ff wat foto's posten

ben benieuwd
Mooi dat het werk

Mooi dat het werk

-
- Contacteer:
Op de één of andere manier is de buis na zorgvuldig lassen nog steeds niet geheel dicht...vanaf de buitenkant is het niet te zien maar er komen hele kleine belletjes met koelvloeistof.
Aangezien het nog best een werkje was om een nieuwe buis te gaan fixen en tevens een moertje te vinden die fatsoenlijk op het hele fijne draad kan worden gedraaid op de sensor...hebben we toch maar de oude buis behouden en hierop een laagje vloeibaar metaal gesmeerd dus als het goed is moet het morgen hard zijn en dan gaan we na het weekend een 2de poging doen (en heb ik dan ook wat foto's)
Aangezien het nog best een werkje was om een nieuwe buis te gaan fixen en tevens een moertje te vinden die fatsoenlijk op het hele fijne draad kan worden gedraaid op de sensor...hebben we toch maar de oude buis behouden en hierop een laagje vloeibaar metaal gesmeerd dus als het goed is moet het morgen hard zijn en dan gaan we na het weekend een 2de poging doen (en heb ik dan ook wat foto's)

-
- Contacteer:
Het heeft ff geduurt maar t is voor mekaar.
Zie hier een aantal foto's na de aanpassingen:
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... aeb8a1.jpg[/img]
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... cf81-1.jpg[/img]
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... cccf81.jpg[/img]
Zie hier een aantal foto's na de aanpassingen:
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... aeb8a1.jpg[/img]
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... cf81-1.jpg[/img]
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... cccf81.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Je moet bij haakse bochten idd wel wat beter opletten want er kan wel een auto in verdwijnen...mjaa gewoon ff beter oplettenMucky schreef:Mooi gedaan, alleen achter die tellers kan een hele vrachtwagen verdwijnen lijkt mij...
Heb je daar geen last van?

Ik heb van het weekend een ander teller erin gezet van volgens mij een Clio S. Ik heb alles werkend (toerenteller, temperatuur), behalve de knipperlichten, daar kom ik niet helemaal uit hoe dat aan te sluiten.
Maar waar ik nu eigenlijk het meeste meezit is dat mijn toerenteller reageert op de ruitenwisser. Als ik de ruitenwisser gebruik, slaat de wijzer van de toerenteller twee keer achter elkaar naar beneden. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Maar waar ik nu eigenlijk het meeste meezit is dat mijn toerenteller reageert op de ruitenwisser. Als ik de ruitenwisser gebruik, slaat de wijzer van de toerenteller twee keer achter elkaar naar beneden. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
-
- Contacteer:
Hmm...weet ook niet precies hoe het zit met de draden die uit je 'nieuwe' Clio S dashboard komen. Maar ik heb gewoon alle draden die uit je tellerunit komen gecheckt met een multimeter. (Contact aan - Contact uit...en dan kijken op welke er een spanning komt te staan, dit geldt dus ook voor de knipperlichten en ruitewissers)AlbertG schreef:Ik heb van het weekend een ander teller erin gezet van volgens mij een Clio S. Ik heb alles werkend (toerenteller, temperatuur), behalve de knipperlichten, daar kom ik niet helemaal uit hoe dat aan te sluiten.
Mjaa t is fftjes zoeken maar dit werkt daarna wel fatsoenlijk, neem aan dat je oude tellerunit niet dezelfde aansluitingen had als die van de Clio S.!?
ik heb een toerenteller gekregen van een collega van het merk autostyle maar dan moet ik hem op de min van de bobine aansluiten maar hoe vind ik de min en kan nergens een aansluitschema vinden ??? ik heb een clio 1.2 bj 94
-
- Contacteer:
De bruin/geelkleurige kabel moet je hebben op je ontsteking. Das dus 1 v/d 3 kabels aan de kant van de accu (zit klein zwartkleurig kunstof kapje op). Anders gewoon ff proberen met een stroomverneukertje (gevalletje dat tijdelijk signaal meeneemt)...henry20 schreef:ik heb een toerenteller gekregen van een collega van het merk autostyle maar dan moet ik hem op de min van de bobine aansluiten maar hoe vind ik de min en kan nergens een aansluitschema vinden ??? ik heb een clio 1.2 bj 94
ik heb de toerenteller aan gesloten op de - maar hij doed nix
en als ik hem op mijn ma zijn alto aan sluit pakt hij hem wel
vet raar misschien dat hij tezwak is heeft iemand een tip welke toerenteller ik het best kan gebruiken voor een clio bj 94 1.2
en waar ik het best een puls draad of wat dan ook kan pakken
alvast bedankt
groetje henry
en als ik hem op mijn ma zijn alto aan sluit pakt hij hem wel
vet raar misschien dat hij tezwak is heeft iemand een tip welke toerenteller ik het best kan gebruiken voor een clio bj 94 1.2
en waar ik het best een puls draad of wat dan ook kan pakken
alvast bedankt
groetje henry