Clio dashbord swappen

Post hier al je vragen over de Clio
chevymike
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 6 jan 2006 19:01

Dat klopt jongens 5 draadjes en alles werkt.
Glenn
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 1 dec 2003 19:33

beetje late reactie maar ik heb het werkend gekregen !!! :worship:
Glenn
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 1 dec 2003 19:33

toenteller werkt, buitentemp klokje heb ik ook al ondervonden hoe je hem
aan moet sluiten met combinatie NTC van 2.5k bij 25 graden.

dus nu alleen watertemp nog.

dit is als goed is een sensor met 2 draadjes ?

1 op massa en 1 naar tellertje ?

en elke sensor moet ik precies hebben ?
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Even terugkomen op het watertemperatuur verhaal...ik heb 2 externe meters gekocht. Waarvan 1tje (toerental) al juist is aangesloten nu moe tik alleen nog de watertemperatuur aansluiten...
Het aansluiten van alle kabels moet geen probleem zijn...nu ben ik alleen opzoek naar een plek waar ik mijn sensor in kan draaien.
Ik had gelezen en gevonden dat er al 2 sensoren in de cillinderkop zitten, aan de kant van de versnellingsbak net onder verdeler kap. Maar wat is nu verstandig...1 sensor verwisselen met de sensor van mijn teller of?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das bij een 16V. Jij hebt een 1.2 toch?
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Haas schreef:das bij een 16V. Jij hebt een 1.2 toch?
Ik heb nog een 1.2 idd ;) Maar er zitten 2 sensoren onder de verdelerkap zijn deze beide van mijn watertemperatuur?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik heb geen idee meer eigenlijk.. Lang geleden dat ik een energyblokkie in mijn handen heb gehad (U)

maar waarom een watertemperatuurmeter, die heb je toch al een??
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Haas schreef:ik heb geen idee meer eigenlijk.. Lang geleden dat ik een energyblokkie in mijn handen heb gehad (U)

maar waarom een watertemperatuurmeter, die heb je toch al een??
Nee niet...ik had alleen een snelheidsmeter + benzinemeter (N) En dat voor een luxe 1.2 Energy versie :@ Maar daar komen nu 2 externe toeren + watertemperatuur meters bij alleen...ben ik dus voor dat laatste geval een oplossing aan t zoeken/bedenken
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

je kunt ook een alu buis oid in je radiateurslang maken, met daarop een moer gelast, waar je sensor ingedraaid zit. hoe je niet in t blok te schroeven, boren, tappen oid..
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Haas schreef:je kunt ook een alu buis oid in je radiateurslang maken, met daarop een moer gelast, waar je sensor ingedraaid zit. hoe je niet in t blok te schroeven, boren, tappen oid..
Dat is waarschijnlijk wel het verstandigst..k zag t ook ergens in een topic bij een Twingo maar waar kan ik hem dan t beste plaatsen om de temperatuur van de motor zo gelijk mogelijk te krijgen zeg maar...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

na je thermostaat neemt al een fout op zich mee. Als die kapot is, staat je metertje lekker onderin, maar kan je motor al bloedheet zijn. Om dat te voorkomen moet je echt in t primaire circuit zitten...

je kachel zit wel in t primaire circuit toch? kun je m daar in zetten, zo dicht mogelijk bij de motor.
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Haas schreef:na je thermostaat neemt al een fout op zich mee. Als die kapot is, staat je metertje lekker onderin, maar kan je motor al bloedheet zijn. Om dat te voorkomen moet je echt in t primaire circuit zitten...

je kachel zit wel in t primaire circuit toch? kun je m daar in zetten, zo dicht mogelijk bij de motor.
Dacht t wel...ik ga er straks naar kijken en een goede oplossing zien te vinden. Laat nog wel weten hoe het is afgelopen!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, weet uit me hoofd niet meer 123 hoe dat koelsysteem in mekaar zat, lang geleden datik aan mijn oude clio wat gedaan heb..
Glenn
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 1 dec 2003 19:33

zown buis tussen een slang is idd trouwens wel een goed id !
dat kan bij mij opzich makkelijk.. ( heb C3G blok (van twingo dacht ik))
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

c3g kan ja...
net als een dumpvalve aansluiting eigenlijk he.. :)
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Gisteravond nog ff bezig geweest met het aansluiten van de watertemperatuurmeter en het is gelukt! :)
We hebben een stuk buis genomen en zoals Haas al zei een moer op gelast en daarin de sensor gedraaid dit vlakbij het blok in het primaire circuit (kachel) tevens heb ik de originele slang niet hoeven te bewerken. Zal eind van de week ff wat foto's posten (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ben benieuwd :)

Mooi dat het werk (Y)
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Op de één of andere manier is de buis na zorgvuldig lassen nog steeds niet geheel dicht...vanaf de buitenkant is het niet te zien maar er komen hele kleine belletjes met koelvloeistof.
Aangezien het nog best een werkje was om een nieuwe buis te gaan fixen en tevens een moertje te vinden die fatsoenlijk op het hele fijne draad kan worden gedraaid op de sensor...hebben we toch maar de oude buis behouden en hierop een laagje vloeibaar metaal gesmeerd dus als het goed is moet het morgen hard zijn en dan gaan we na het weekend een 2de poging doen (en heb ik dan ook wat foto's) :)
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Het heeft ff geduurt maar t is voor mekaar.
Zie hier een aantal foto's na de aanpassingen:

[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... aeb8a1.jpg[/img]

[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... cf81-1.jpg[/img]

[img]http://i11.photobucket.com/albums/a196/ ... cccf81.jpg[/img]
Mucky
Berichten: 12
Lid geworden op: za 14 okt 2006 15:40
Locatie: Alkmaar

Mooi gedaan, alleen achter die tellers kan een hele vrachtwagen verdwijnen lijkt mij...
Heb je daar geen last van?
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Mucky schreef:Mooi gedaan, alleen achter die tellers kan een hele vrachtwagen verdwijnen lijkt mij...
Heb je daar geen last van?
Je moet bij haakse bochten idd wel wat beter opletten want er kan wel een auto in verdwijnen...mjaa gewoon ff beter opletten (Y)
AlbertG
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 apr 2006 18:56
Locatie: Oosterwolde

Ik heb van het weekend een ander teller erin gezet van volgens mij een Clio S. Ik heb alles werkend (toerenteller, temperatuur), behalve de knipperlichten, daar kom ik niet helemaal uit hoe dat aan te sluiten.

Maar waar ik nu eigenlijk het meeste meezit is dat mijn toerenteller reageert op de ruitenwisser. Als ik de ruitenwisser gebruik, slaat de wijzer van de toerenteller twee keer achter elkaar naar beneden. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

AlbertG schreef:Ik heb van het weekend een ander teller erin gezet van volgens mij een Clio S. Ik heb alles werkend (toerenteller, temperatuur), behalve de knipperlichten, daar kom ik niet helemaal uit hoe dat aan te sluiten.

Maar waar ik nu eigenlijk het meeste meezit is dat mijn toerenteller reageert op de ruitenwisser. Als ik de ruitenwisser gebruik, slaat de wijzer van de toerenteller twee keer achter elkaar naar beneden. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Hmm...weet ook niet precies hoe het zit met de draden die uit je 'nieuwe' Clio S dashboard komen. Maar ik heb gewoon alle draden die uit je tellerunit komen gecheckt met een multimeter. (Contact aan - Contact uit...en dan kijken op welke er een spanning komt te staan, dit geldt dus ook voor de knipperlichten en ruitewissers)
Mjaa t is fftjes zoeken maar dit werkt daarna wel fatsoenlijk, neem aan dat je oude tellerunit niet dezelfde aansluitingen had als die van de Clio S.!?
AlbertG
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 apr 2006 18:56
Locatie: Oosterwolde

Alles werkt gewoon, alleen reageert de toerenteller op de ruitenwissers. Mischien ergens een massa storing, of zo. Ik heb geen idee.
henry20
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 4 dec 2006 20:38
Locatie: emmen

ik heb een toerenteller gekregen van een collega van het merk autostyle maar dan moet ik hem op de min van de bobine aansluiten maar hoe vind ik de min en kan nergens een aansluitschema vinden ??? ik heb een clio 1.2 bj 94
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

henry20 schreef:ik heb een toerenteller gekregen van een collega van het merk autostyle maar dan moet ik hem op de min van de bobine aansluiten maar hoe vind ik de min en kan nergens een aansluitschema vinden ??? ik heb een clio 1.2 bj 94
De bruin/geelkleurige kabel moet je hebben op je ontsteking. Das dus 1 v/d 3 kabels aan de kant van de accu (zit klein zwartkleurig kunstof kapje op). Anders gewoon ff proberen met een stroomverneukertje (gevalletje dat tijdelijk signaal meeneemt)...
nicks0ns
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:24

Ik heb ook een 1.2 chippie en heb nu 1.8 16v teller erin alles werkt behalve de toeren welke draden moet ik hiervoor aanpassen of trekken?

Gr nick
henry20
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 4 dec 2006 20:38
Locatie: emmen

ik heb de toerenteller aan gesloten op de - maar hij doed nix
en als ik hem op mijn ma zijn alto aan sluit pakt hij hem wel
vet raar misschien dat hij tezwak is heeft iemand een tip welke toerenteller ik het best kan gebruiken voor een clio bj 94 1.2
en waar ik het best een puls draad of wat dan ook kan pakken

alvast bedankt

groetje henry
Plaats reactie