
ACT: Clio16V I
Voor achter wil het wel eens helemaal oplossen, bijvoorbeeld als 2 trillingen elkaar overlappen/uitdoven etc 

voor en achter wisselen bedoel je?
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:


kan 't niet aan de stuur/fuseekogels liggen?
ik heb nu toch kunnen concluderen dat de nieuwe luchtschuif en de nieuwe temperatuur (ecu) sensor, niet mijn probleem (laag terugvallen van toerental bij koude motor) hebben opgelost.
is het niet bv mogelijk en nuttig om de auto bij de renault aan de computer te koppelen, omdat misschien de ecu verkeerd staat ingesteld???
is het niet bv mogelijk en nuttig om de auto bij de renault aan de computer te koppelen, omdat misschien de ecu verkeerd staat ingesteld???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
als je ecu het in het verleden goed deed moet hij het nu ook goed doen. heb je de luchtmassameter al eens schoongemaakt? dit is een bypass aan de luchtinlaat.
heeft er iemand toevallig wel eens een eigen luchtfilterbuis in elkaar gesleuteld die luchtdicht is maar wel veel geluid door kan latuh?
heb nu de buis vanaf me ori luchtfilter naar de 2de buis voor de bumper eraf liggen, en daardoor brult ie lekker
. Nu wil ik eigenlijk beide dus kouwe lucht en toch nog die brul.
heeft iemand zoiets al eens in elkaar geknutseld of kan ik die beter kant en klaar kopen?
heb nu de buis vanaf me ori luchtfilter naar de 2de buis voor de bumper eraf liggen, en daardoor brult ie lekker

heeft iemand zoiets al eens in elkaar geknutseld of kan ik die beter kant en klaar kopen?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
kent er iemand de totaal afmeeting van een radiator van een clio1 16v ? Niet enkel het koelblok maar de hele afmeeting. En waar zitten de slangaansluitingen precies ?
dank bij voorbaat.
dank bij voorbaat.
koelwater in, bestuurderskant halverwege:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... CF0010.jpg[/img]
koelwater uit, bijrijderskant helemaal onderin, omhoog stekend onder een hoek van ongeveer 30 gr tov vertikaal.
daar heb ik ff geen foto van. Evenals afmetingen, heb dat ding niet in me tas zitten helaas
hopelijk wat wijzer?!
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... CF0010.jpg[/img]
koelwater uit, bijrijderskant helemaal onderin, omhoog stekend onder een hoek van ongeveer 30 gr tov vertikaal.
daar heb ik ff geen foto van. Evenals afmetingen, heb dat ding niet in me tas zitten helaas

hopelijk wat wijzer?!

sorry dat ik je uit de droom moest helpen 

links is bij mij bestuurderskant... Zitte niet in engeland he 
edit:
rsi radiateur is wel zo, beiden aan bijrijderskant:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0142-1.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 010133.jpg[/img]

edit:
rsi radiateur is wel zo, beiden aan bijrijderskant:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0142-1.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 010133.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Haas op wo 6 sep 2006 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
uh...boven?? 
heb t verkeerd ingetikt zie...
zie edit

heb t verkeerd ingetikt zie...

zie edit

Ahh, haas mag nog niet écht zelf rijden-jo- schreef:wat is dan de passagierskant voor jou ??
blauwe watte???
@Riel....shit....geheim onthult. Heb eigenlijk niet eens een rijbewijs
@Riel....shit....geheim onthult. Heb eigenlijk niet eens een rijbewijs

een blauwe druk code,
op je expansievatje staat een dop (echt waar
) en die heeft een bepaalde kleur (blauw, bruin, wit e.a). Die kleur bepaald welke druk de radiator kan hebben of heeft.
op je expansievatje staat een dop (echt waar

heb je dat dan nodig ? 43% rijd zelfs zonder geldige verzekering...Haas schreef:blauwe watte???
@Riel....shit....geheim onthult. Heb eigenlijk niet eens een rijbewijs
nooit geweten, weer wat geleerd 

-jo- schreef:heren , welke drukcode (kleur) heeft een 19 16 v op het expansievatje ? (blauw? Zeg aub dat het blauw is)
Gabri schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto_344-----.JPG[/img]
bruin?
of is deze wit?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/foto_1991-.JPG[/img]
is btw wel dezelfde auto dus weet niet of het wat uitmaakt.
was even zo vrij om edwin19 zn foto's te lenen
Xabre schreef:ik had eerst een druine dop erop zitten
maakt dat wat uit dan?
Slebber schreef:volgens mij heb ik een witte dop bij m'n 16v....
edwin19 schreef:ik heb gewoon een nieuwe besteld bij de dealer en die kwamen met deze dop....... kan mij die kleur nou boeien, spuit ik hem toch gewoon over![]()
Stephan19 schreef:Volgens mij heb ik een blauwe dop op mijn 1.8i
begrijp je wat ik bedoel...

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
nou kwam ik vandaag van de apk vandaan, en heb gezienle mouton noir (sandy) schreef:'t is i.d.d. in eens gekomen
niks geraakt ofzo
kan 't niet aan de stuur/fuseekogels liggen?
dat er in m'n rechter motorsteun redelijk veel beweging zat
hoeveel mag deze bewegen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik neem aan dat je met rechts de bijrijderskant bedoelt?nou kwam ik vandaag van de apk vandaan, en heb gezien
dat er in m'n rechter motorsteun redelijk veel beweging zat
hoeveel mag deze bewegen?
deze mag niet veel bewegen want je motorblok hangt niet heel ver weg van je subframe aan die kant.
als het de bak kant is mag hij ook maar weinig bewegen. anders gaat je hele blok en bak schuddelen.
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
jup de passagiers kant, ik kan hem met de hand een aantal mm bewegen
als ik er een koevoet tussen stop zie ik hem enkele cm bewegen
als ik er een koevoet tussen stop zie ik hem enkele cm bewegen
De kleur van de dop staat voor de druk waarbij het overdrukklepje in de dop open gaat. Dat is dus de absolute druk van het koelsysteem, en zegt verder niks over het drukverschil over de radiator. Niet te veel van aantrekken dus.
Daarnaast heeft die dop pas invloed bij kokende motor, zowiezo niet zo spannend dus.
Daarnaast heeft die dop pas invloed bij kokende motor, zowiezo niet zo spannend dus.
rev it like a rental
Men nederlands is niet zo sterk, thx voor de uitleg MennoMenno schreef:De kleur van de dop staat voor de druk waarbij het overdrukklepje in de dop open gaat. Dat is dus de absolute druk van het koelsysteem, en zegt verder niks over het drukverschil over de radiator. Niet te veel van aantrekken dus..

ow, dan wordt het bij mij wel heel spannendMenno schreef:Daarnaast heeft die dop pas invloed bij kokende motor, zowiezo niet zo spannend dus.

PS@menno: ik heb krukas, drijfstangen en vliegwiel weggebracht om te controleren, eventueel bijslijpen en te balanceren. Wil het zaakje goed voor mekaar hebben. Heb je trouwens men sms ontvangen ?
net motorblokkieHaas schreef:koelwater in, bestuurderskant halverwege:
koelwater uit, bijrijderskant helemaal onderin, omhoog stekend onder een hoek van ongeveer 30 gr tov vertikaal.
daar heb ik ff geen foto van. Evenals afmetingen, heb dat ding niet in me tas zitten helaas
hopelijk wat wijzer?!


iemand nog luchtfilterbuis ideeen?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik ben aan het denken om zelf een buis te maken die een bocht naar beneden maakt, en dan het filter ergens achter de bumper.net motorblokkie
iemand nog luchtfilterbuis ideeen?
zelf van die ovale flensen maken en een buis is ook wel zelf te maken.
*to be continued*
ik heb weer wat nieuws...
als ik een stukje gereden heb dan zit er klein beetje olie boven mijn linker koplamp en op de zijscherm
het is denk de olie van stuurbekrachtiging, dr zit zo'n gaatje in de dop en daar komt de olie er dan uit
is dat normaal???
als ik een stukje gereden heb dan zit er klein beetje olie boven mijn linker koplamp en op de zijscherm
het is denk de olie van stuurbekrachtiging, dr zit zo'n gaatje in de dop en daar komt de olie er dan uit
is dat normaal???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
nee dat is niet normaal. wellicht heb je wat veel olie erin maar dat is onwaarschijnlijk. als je oliedoorvoer slecht is kan hij druk opbouwen in het systeem.