[Renault 19 16v Turbo]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Is het niet net andersom? Dat daarom diesels ook een korte 1 hebben.
Door veel koppel het beter is om korte versnellingen hebben omdat het vermogen makkelijker kan worden door gegeven zonder dat er wielspin optreed
juist niet volgens mij. vergelijk het met je fiets. als je met een lichte versnelling wegrijd trek je heel snel op maar mocht je op iets HEEL glads rijden slip je snel.

een zware versnelling komt net wat moeilijker op gang en slipt daardoor minder.

toch?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zwaar en lang geeft minder snel doorslaande wielen
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Robke schreef:Hou er ook rekening mee dat wanneer je langere versnellingen hebt, het makkelijker is om het vermogen op de weg te krijgen.

Ik weet wel dat ik met m'n Clio me helemaal lam schakelde als ik eens plankgas wegreed....
en vervolgens een gereviseerde JC5 in 12k kapot reed... (0) (U)
TMC16v schreef:Is het niet net andersom? Dat daarom diesels ook een korte 1 hebben.
Door veel koppel het beter is om korte versnellingen hebben omdat het vermogen makkelijker kan worden door gegeven zonder dat er wielspin optreed.
denk maar eens aan je fiets. In de 1 trek je sneller op dan in de 3, maar heb je wel sneller wielspin :)

edit: ah, deze pagina nog niet gelezen ;)

edit 2: denk aan een F1 uit de jaren 90. TC verboden en in de regen starten er dan vaak auto's in de 2e versnelling om betere tractie te hebben en wielspin dus tegen te gaan.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Haas schreef:
Robke schreef:Hou er ook rekening mee dat wanneer je langere versnellingen hebt, het makkelijker is om het vermogen op de weg te krijgen.

Ik weet wel dat ik met m'n Clio me helemaal lam schakelde als ik eens plankgas wegreed....
en vervolgens een gereviseerde JC5 in 12k kapot reed... (0) (U)
TMC16v schreef:Is het niet net andersom? Dat daarom diesels ook een korte 1 hebben.
Door veel koppel het beter is om korte versnellingen hebben omdat het vermogen makkelijker kan worden door gegeven zonder dat er wielspin optreed.
denk maar eens aan je fiets. In de 1 trek je sneller op dan in de 3, maar heb je wel sneller wielspin :)

edit: ah, deze pagina nog niet gelezen ;)

edit 2: denk aan een F1 uit de jaren 90. TC verboden en in de regen starten er dan vaak auto's in de 2e versnelling om betere tractie te hebben en wielspin dus tegen te gaan.
Gaat mij alleen om de laatste versnelling aangezien 6bak geen haalbare optie is.

Eerst nog maar 1 en ander lassen.
Nieuw draadtappen voor ontluchtingsnippel
Remkracht verdeler na jaar stilstaan gangbaar gemaakt.
En de Katlysator er weer onder.
2 nieuwe banden, en 4 cup velgjes.

Hier en daar roest wegslijpen / schuren onder de bodem. En opnieuw in coating zetten. (Z)

Zoek nog een nette achterbumper,
En zoek nog 2 goede schokbrekers voor achter.

Zo staat de auto erbij waar het allemaal om draaid:
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%201088.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Wat zijn je geschateverwachte Pk's en koppel zometeen ?
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dat weet je zelf toch ook wel? :wink:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hoe moet ik nou weten wat hij inschat ?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Veul pk's en nog meer koppel :D Die van Fastchip gaf rond de 200pk dus het zal wel een leuke tegenstander zijn voor jou :wink:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

jochem de haas schreef:Wat zijn je geschateverwachte Pk's en koppel zometeen ?
180pk en 220nm,
Dat is serieus wat ik denk dat er straks uit komt. Fastchip had andere injectoren en 0.9 bar druk. Ik wil maar 0.5 gaan draaien in het begin.
En de turbo is ook geen hoogvlieger,

Omdat de injectoren simpel niet meer kunnen. En 21T injectoren niet voor het oprapen liggen. Ik heb zo iets laat het eerst maar op 0.5bar een paar duizend kilometer heel blijven. Injectoren wisselen is ook geen dikke ingreep.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Das best netjes....
Zal best vooruit gaan in die 19 verwacht ik :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

En dat andere blok van je ( die tweede die je hebt gebouwd ) ? past dat in een 5 denk je
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

jochem de haas schreef:En dat andere blok van je ( die tweede die je hebt gebouwd ) ? past dat in een 5 denk je
Waarom zal hij er niet in passen?

Ipv Zwart blauw is die geel blauw:

Filmpje van maand geleden:
http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20625.avi
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

jochem de haas schreef:En dat andere blok van je ( die tweede die je hebt gebouwd ) ? past dat in een 5 denk je
(0)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ben schreef:Kan iemand mij misschien van een plaatje voorzien hoe de tandwielen van de distributieriem moeten staan van een clio 16v ph1?

- Blokkeer het vliegwiel met behulp van het speciaal gereedschap in de boring opzij van het vliegwiel (zie ook figuur 2.66).

plaatje? misschien

AFBEELDING 2.66

[img]http://members.lycos.nl/csa51/ASW/266.gif[/img]

AFBEELDING 2.80


[img]http://members.lycos.nl/csa51/ASW/280.gif[/img]

AFBEELDING 2.81


[img]http://members.lycos.nl/csa51/ASW/281.gif[/img]



:beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Rara wat is het? Nee het is geen banaan en geen vliegtuig:

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20695.jpg[/img]
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan is het een frietpan. :p (~)
baszos
Berichten: 1313
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 19:15
Locatie: Geleen @home

aanvoerslang voor directe inspuiting van je compressiepoeder?



:p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Flexibele douche slang
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

olieslang voor de turbo ;)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Een handvat voor je motorblok.
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Jugendstil deurgreep (Y)

Waarom zitten daar 2 flensjes aan? Hoeft er toch maar 1?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

een aanzuigbuis voor je 'elektronische' compressor voor +50pk?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

dennisvr schreef:olieslang voor de turbo ;)
D8 hetzelfde
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

lijkt wel een slang voor EGR, maar dat zul jij niet toepassen denk ik...

zal wel een olieslang zijn :P
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

gaat dat nog wel passen met je aandrijfassen ?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Ik houd precies 3,5cm ruimte over. Maar het is een flex slang. Ga hem op het werk nog even warmstoken en er een 90graden knik van maken. deze is voor een vito bedoeld.


[img]http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16 ... 90067k.jpg[/img]
[img]http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16 ... 90060k.jpg[/img]

Daar zijn we nu dus mee bezig.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

O oke want ik heb ooit weleens gezien dat de ruimte tussen carter en aandrijfas vrij krap is .....
Zeker als je de as moet monteren ...dan krijg je hem slecht langs de olieretour.....
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee jochem ook leker met een 16v turbo aan het opbouwen? :D
of heb je de donor nog niet gesloopt? :D
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

RRRRRRRR

geile turbo :worship: :worship:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

mark 5t schreef:hee jochem ook leker met een 16v turbo aan het opbouwen? :D
of heb je de donor nog niet gesloopt? :D
nope ...helaas ...PS als je de zwarte 19 bedoelt die is al ff weg
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

jochem de haas schreef:
mark 5t schreef:hee jochem ook leker met een 16v turbo aan het opbouwen? :D
of heb je de donor nog niet gesloopt? :D
nope ...helaas ...PS als je de zwarte 19 bedoelt die is al ff weg
ja die is hier. :lol: (iig is de bedoeling)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja die 19 die laatst te koop stond op mp bedoel ik .
kleur weet ik zo niet meer
heb jij die gekocht haas?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

mark 5t schreef:ja die 19 die laatst te koop stond op mp bedoel ik .
kleur weet ik zo niet meer
heb jij die gekocht haas?
Was dat ooit een 19 Turbo dan?
Want die carroserie kom zaterdag mijn kant op.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja
Gesloten