Haas schreef:Robke schreef:Hou er ook rekening mee dat wanneer je langere versnellingen hebt, het makkelijker is om het vermogen op de weg te krijgen.
Ik weet wel dat ik met m'n Clio me helemaal lam schakelde als ik eens plankgas wegreed....
en vervolgens een gereviseerde JC5 in 12k kapot reed...
TMC16v schreef:Is het niet net andersom? Dat daarom diesels ook een korte 1 hebben.
Door veel koppel het beter is om korte versnellingen hebben omdat het vermogen makkelijker kan worden door gegeven zonder dat er wielspin optreed.
denk maar eens aan je fiets. In de 1 trek je sneller op dan in de 3, maar heb je wel sneller wielspin
edit: ah, deze pagina nog niet gelezen
edit 2: denk aan een F1 uit de jaren 90. TC verboden en in de regen starten er dan vaak auto's in de 2e versnelling om betere tractie te hebben en wielspin dus tegen te gaan.
Gaat mij alleen om de laatste versnelling aangezien 6bak geen haalbare optie is.
Eerst nog maar 1 en ander lassen.
Nieuw draadtappen voor ontluchtingsnippel
Remkracht verdeler na jaar stilstaan gangbaar gemaakt.
En de Katlysator er weer onder.
2 nieuwe banden, en 4 cup velgjes.
Hier en daar roest wegslijpen / schuren onder de bodem. En opnieuw in coating zetten.
Zoek nog een nette achterbumper,
En zoek nog 2 goede schokbrekers voor achter.
Zo staat de auto erbij waar het allemaal om draaid:
[img]
http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%201088.jpg[/img]