ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

heeft een clio 16V Gp bredere draagarmen voor als een std16V? maw..willi draagarmen?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Nope.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, ja wist t niet meer. Dacht ook van niet, maar begon te twijfelen..
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

is het normaal dat de clio rond de 100 graden zit in de drie olie meters. en de meter tussen de tellerklok rond de driekwart hoor te zijn als hij normaal warm. anders wordt die van mij een beetje te warm :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

normaal gebruik, olie rond de 90 graden, water temp op "10 uur"..
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Bij mij is de olie ook gauw 100.
90 als ik wel heeeel erg rustig rij, meer rol dan rij eigenlijk.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

100 is bij mij meestal wat gassen, 110 continue gassen. (bv 180 op snelweg voor een tijdje)
Dennis 16V
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
Locatie: Eindhoven

Bij mij staat de olie temp normaal ook rond 100 graden en bij wat doorrijden wil deze ook nogal snel richting de 110 graden oplopen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

bij de mijne 90 graden olietemperatuur gewoon rijden, 100 bij gassen, 110+ bij continu vol rijden.

water temp bij normaal gebruik 70 graden, bij continu gassen 75.

word niet zo warm blijkbaar. zit wel een andere thermostaat in en een nieuwe radiateur.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Nu we het toch over olie temperaturen hebben:

Is het normaal dat de wijzer in gaat dalen naar mate je meer toeren draait?

bv 110 graden, volgas optrekken, en dan tussen de 5500-7000 toeren, dat hij hopt naar 60,90,80, etc? Bij minder vol gas of rustig aan, staat hij weer goed.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

volgens mij hoort dat niet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dat vind ik ook vreemd. je ziet dat wel eens bij de oliedruk. als je toerental stijgt daalt de druk. dan is er ergens wat versleten in je motorblok. oliepomp bijvoorbeeld.

maar de temp van je olie, erg vreemd!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ligt dan natuurlijk aan je metertje of de bekabeling. Dat je olie zo snel veranderd in Temp. is natuurlijk uitgesloten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

als je een amperemeter op je draden van de sensor houd, dan zou de temp toch moeten veranderen al naar gelang je de spanning van je meter verandert?
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

De sensor had ik al gewisseld. Nu heb ik ook een ander blok en oliepomp, dus dat lijkt met sterk. Dacht dat t misschien normaal was...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

nee het hoort niet zo te zijn.

check dat eens met een amperemeter achterop je sensor. je sensor geeft echt niet opeens aan dat de olie afkoelt als je gasgeeft. sowieso kan dat niet zo snel verschillend zijn.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

goeie massa overal?
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

jongens, ik zit met een klein probleempje...

soms als ik auto start en stationair laat lopen gaatie van 1000tpm, naar 0,8, en dan hoor je broem broem broem, gaat ie schokken, wortie te laag, dan gaatie vanzelf weer omhoog naar 2000tpm.
Dit is dan nog niet zo'n groot probleem, maar bij het rijden, als ik overschakel van de 1 naar de 2, en ik zit ong op 2,5xxx toeren, terwijl ik t gas op hetzelfde manier inhou, looptie terug naar de 2000... en gaatie schokken, vervolgens trap ik t gaspedaal dan ietsje harder in, en krijg vervolgens een hele grote schok vooruit.

Wat kan dit zijn, dit is alleen in de lage toeren, misschien de gaskabel? een braampje dat ergens tussen zit, of moet ik wat olie ergens tussenin smeren.
Wie heeft een oplossing :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

heeft hij dit koud en warm? hier is op de vorige pagina's reeds over gesproken namelijk.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

kan bijvoorbeeld de stappenmotor of ecu sensor zijn :wink:
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

J-P-S schreef:heeft hij dit koud en warm? hier is op de vorige pagina's reeds over gesproken namelijk.
warme motor heb ik dit nog niet uitgeprobeerd, wel bij een koude motor.. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

probeer het maar eens uit. als hij het bij koude motor heeft is het waarschijnlijk de ecu sensor zoals op de vorige pagina's beschreven. anders kan het ook je stappenmotor zijn. dit is een soort bypass bij de luchtinlaat.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

dit is precies het zelfde dat ik ook heb. maar alleen als ik net uit de wasstraat kom (jaja ik weet het).

vermoed ook iets van sensor die niet goed is bij jou, en bij mij nat is geworden ofzo.
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:dit is precies het zelfde dat ik ook heb. maar alleen als ik net uit de wasstraat kom (jaja ik weet het).

vermoed ook iets van sensor die niet goed is bij jou, en bij mij nat is geworden ofzo.
goh, die van mij heeft ook een hekel aan de wasstraat :wink:
gaatie inhouden i.d.d. net of de ecu helemaal stopt :evil:
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

dit was zeker een koopje bij renault, hadden ze nog over ofzo :lol:
[img]http://img165.imageshack.us/img165/8246 ... 074zc6.jpg[/img]
'k had ze al eens op 't net gespot, maar nooit in 't wild :D
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

le mouton noir (sandy) schreef:
+Clio16v+ schreef:dit is precies het zelfde dat ik ook heb. maar alleen als ik net uit de wasstraat kom (jaja ik weet het).

vermoed ook iets van sensor die niet goed is bij jou, en bij mij nat is geworden ofzo.
goh, die van mij heeft ook een hekel aan de wasstraat :wink:
gaatie inhouden i.d.d. net of de ecu helemaal stopt :evil:
wil iemand bij mij dan daar eens naar kijken, want het is gewoon echt rot om mee te rijden, rijd je in de binnen bewouwde kom met een koude motor, loopt toerental terug van 2000 naar 1500, en krijgt vervolgens een schok voortwaarts, niet echt een pretje, zit je bijna op je voorganger :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik had dat ook bij een 16v van me. je kunt die sensor zelf vervangen als je een beetje handig bent. lees de vorige pagina's maar dan wijst het zich uit.

vervelend is het zeker, en ook niet al te goed voor je motorsteunen en versnellingsbak. die krijgen telkens een flinke knal :(
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

ik ben dus niet handig, weet nauwelijks hoe alle onderdelen heten... wat ik alleen nog kan, is olie bijvullen, en mn oliepeil controleren.. verder ben ik echt een kneusje wat betreft iets vervangen.. :p
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

koop eens een haynes, of een werkplaatshandboek, dan zal je zien dat je best veel kan zelf! een jaar geleden kon ik ook nog niets!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

koop eens een haynes, of een werkplaatshandboek, dan zal je zien dat je best veel kan zelf! een jaar geleden kon ik ook nog niets!
precies. het is wel te doen hoor. gewoon rustig de tijd pakken en het boekje lezen en het forum raadplegen. ik heb op korte tijd best veel geleerd. kun je zelf ook (Y)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

de bestelde sensor is tot heden nog steeds niet binnen bij de renault, als die binnen en gemonteerd is dan laat ik jullie weten of ik daadwerkelijk van mijn probleem af ben.

en dat probleem wat hierboven besproken werd, dat is weer iets anders dan weet ik heb hoor. k heb alleen last van koude start onregelmatig toerentoel met stilstaan.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ben wel benieuwd of het vervangen van zon sensor het wasstraat stotteren verhelpt. Hoeduur is zon kreng? zal wel weer geziljion miljioen zijn. ;)
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

kreeg dit te horen bij pf:

eerder de stappen motor spuit er is in met kruipolie en de klep met een schroevendraaiertje soepel maken ;p
werkt bij bmwtjes altijd
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

+Clio16v+ schreef:ben wel benieuwd of het vervangen van zon sensor het wasstraat stotteren verhelpt. Hoeduur is zon kreng? zal wel weer geziljion miljioen zijn. ;)
is het niet de bedrading die slecht is van die rode (tps?) sensor ofzo???

toen mijn auto al rijdend inhield was dat mijn probleem...

en die sensor kost een kleine 50 euro bij de renault, k heb maandag besteld, maar nog steeds nx gehoord

ik heb geen last van inhouden als ik rij, ik heb alleen last van onregelmatig toerental bij stilstand, maar alleen als de motor koud is.
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

ooow dus rond de 100 graden is wel aardig normaal voor de olie begrijp ik :worship: dan zou het wel komen omdat ze met m'n oude blok met de koeling hadden geknoeit.
Gesloten