ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Haas
Car: Megane RS

heeft een clio 16V Gp bredere draagarmen voor als een std16V? maw..willi draagarmen?
Robke
Car: Lexus IS250

Nope.
Haas

nee, ja wist t niet meer. Dacht ook van niet, maar begon te twijfelen..
jiggy
Contacteer:

is het normaal dat de clio rond de 100 graden zit in de drie olie meters. en de meter tussen de tellerklok rond de driekwart hoor te zijn als hij normaal warm. anders wordt die van mij een beetje te warm :lol:
Haas

normaal gebruik, olie rond de 90 graden, water temp op "10 uur"..
MarcoG
Contacteer:

Bij mij is de olie ook gauw 100.
90 als ik wel heeeel erg rustig rij, meer rol dan rij eigenlijk.
PaulM

100 is bij mij meestal wat gassen, 110 continue gassen. (bv 180 op snelweg voor een tijdje)
Dennis 16V

Bij mij staat de olie temp normaal ook rond 100 graden en bij wat doorrijden wil deze ook nogal snel richting de 110 graden oplopen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

bij de mijne 90 graden olietemperatuur gewoon rijden, 100 bij gassen, 110+ bij continu vol rijden.

water temp bij normaal gebruik 70 graden, bij continu gassen 75.

word niet zo warm blijkbaar. zit wel een andere thermostaat in en een nieuwe radiateur.
Donleben
Contacteer:

Nu we het toch over olie temperaturen hebben:

Is het normaal dat de wijzer in gaat dalen naar mate je meer toeren draait?

bv 110 graden, volgas optrekken, en dan tussen de 5500-7000 toeren, dat hij hopt naar 60,90,80, etc? Bij minder vol gas of rustig aan, staat hij weer goed.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Tom
Moderator
Car: MB

volgens mij hoort dat niet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat vind ik ook vreemd. je ziet dat wel eens bij de oliedruk. als je toerental stijgt daalt de druk. dan is er ergens wat versleten in je motorblok. oliepomp bijvoorbeeld.

maar de temp van je olie, erg vreemd!
Tom
Moderator
Car: MB

ligt dan natuurlijk aan je metertje of de bekabeling. Dat je olie zo snel veranderd in Temp. is natuurlijk uitgesloten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als je een amperemeter op je draden van de sensor houd, dan zou de temp toch moeten veranderen al naar gelang je de spanning van je meter verandert?
Donleben
Contacteer:

De sensor had ik al gewisseld. Nu heb ik ook een ander blok en oliepomp, dus dat lijkt met sterk. Dacht dat t misschien normaal was...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nee het hoort niet zo te zijn.

check dat eens met een amperemeter achterop je sensor. je sensor geeft echt niet opeens aan dat de olie afkoelt als je gasgeeft. sowieso kan dat niet zo snel verschillend zijn.
Haas

goeie massa overal?
Dennis_16v

jongens, ik zit met een klein probleempje...

soms als ik auto start en stationair laat lopen gaatie van 1000tpm, naar 0,8, en dan hoor je broem broem broem, gaat ie schokken, wortie te laag, dan gaatie vanzelf weer omhoog naar 2000tpm.
Dit is dan nog niet zo'n groot probleem, maar bij het rijden, als ik overschakel van de 1 naar de 2, en ik zit ong op 2,5xxx toeren, terwijl ik t gas op hetzelfde manier inhou, looptie terug naar de 2000... en gaatie schokken, vervolgens trap ik t gaspedaal dan ietsje harder in, en krijg vervolgens een hele grote schok vooruit.

Wat kan dit zijn, dit is alleen in de lage toeren, misschien de gaskabel? een braampje dat ergens tussen zit, of moet ik wat olie ergens tussenin smeren.
Wie heeft een oplossing :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heeft hij dit koud en warm? hier is op de vorige pagina's reeds over gesproken namelijk.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

kan bijvoorbeeld de stappenmotor of ecu sensor zijn :wink:
Dennis_16v

J-P-S schreef:heeft hij dit koud en warm? hier is op de vorige pagina's reeds over gesproken namelijk.
warme motor heb ik dit nog niet uitgeprobeerd, wel bij een koude motor.. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

probeer het maar eens uit. als hij het bij koude motor heeft is het waarschijnlijk de ecu sensor zoals op de vorige pagina's beschreven. anders kan het ook je stappenmotor zijn. dit is een soort bypass bij de luchtinlaat.
PaulM

dit is precies het zelfde dat ik ook heb. maar alleen als ik net uit de wasstraat kom (jaja ik weet het).

vermoed ook iets van sensor die niet goed is bij jou, en bij mij nat is geworden ofzo.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:dit is precies het zelfde dat ik ook heb. maar alleen als ik net uit de wasstraat kom (jaja ik weet het).

vermoed ook iets van sensor die niet goed is bij jou, en bij mij nat is geworden ofzo.
goh, die van mij heeft ook een hekel aan de wasstraat :wink:
gaatie inhouden i.d.d. net of de ecu helemaal stopt :evil:
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

dit was zeker een koopje bij renault, hadden ze nog over ofzo :lol:
[img]http://img165.imageshack.us/img165/8246 ... 074zc6.jpg[/img]
'k had ze al eens op 't net gespot, maar nooit in 't wild :D
Dennis_16v

le mouton noir (sandy) schreef:
+Clio16v+ schreef:dit is precies het zelfde dat ik ook heb. maar alleen als ik net uit de wasstraat kom (jaja ik weet het).

goh, die van mij heeft ook een hekel aan de wasstraat :wink:
gaatie inhouden i.d.d. net of de ecu helemaal stopt :evil:
wil iemand bij mij dan daar eens naar kijken, want het is gewoon echt rot om mee te rijden, rijd je in de binnen bewouwde kom met een koude motor, loopt toerental terug van 2000 naar 1500, en krijgt vervolgens een schok voortwaarts, niet echt een pretje, zit je bijna op je voorganger :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik had dat ook bij een 16v van me. je kunt die sensor zelf vervangen als je een beetje handig bent. lees de vorige pagina's maar dan wijst het zich uit.

vervelend is het zeker, en ook niet al te goed voor je motorsteunen en versnellingsbak. die krijgen telkens een flinke knal :(
Dennis_16v

ik ben dus niet handig, weet nauwelijks hoe alle onderdelen heten... wat ik alleen nog kan, is olie bijvullen, en mn oliepeil controleren.. verder ben ik echt een kneusje wat betreft iets vervangen.. :p
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

koop eens een haynes, of een werkplaatshandboek, dan zal je zien dat je best veel kan zelf! een jaar geleden kon ik ook nog niets!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

koop eens een haynes, of een werkplaatshandboek, dan zal je zien dat je best veel kan zelf! een jaar geleden kon ik ook nog niets!
precies. het is wel te doen hoor. gewoon rustig de tijd pakken en het boekje lezen en het forum raadplegen. ik heb op korte tijd best veel geleerd. kun je zelf ook (Y)
willow

de bestelde sensor is tot heden nog steeds niet binnen bij de renault, als die binnen en gemonteerd is dan laat ik jullie weten of ik daadwerkelijk van mijn probleem af ben.

en dat probleem wat hierboven besproken werd, dat is weer iets anders dan weet ik heb hoor. k heb alleen last van koude start onregelmatig toerentoel met stilstaan.
PaulM

ben wel benieuwd of het vervangen van zon sensor het wasstraat stotteren verhelpt. Hoeduur is zon kreng? zal wel weer geziljion miljioen zijn. ;)
Dennis_16v

kreeg dit te horen bij pf:

eerder de stappen motor spuit er is in met kruipolie en de klep met een schroevendraaiertje soepel maken ;p
werkt bij bmwtjes altijd
willow

+Clio16v+ schreef:ben wel benieuwd of het vervangen van zon sensor het wasstraat stotteren verhelpt. Hoeduur is zon kreng? zal wel weer geziljion miljioen zijn. ;)
is het niet de bedrading die slecht is van die rode (tps?) sensor ofzo???

toen mijn auto al rijdend inhield was dat mijn probleem...

en die sensor kost een kleine 50 euro bij de renault, k heb maandag besteld, maar nog steeds nx gehoord

ik heb geen last van inhouden als ik rij, ik heb alleen last van onregelmatig toerental bij stilstand, maar alleen als de motor koud is.
jiggy
Contacteer:

ooow dus rond de 100 graden is wel aardig normaal voor de olie begrijp ik :worship: dan zou het wel komen omdat ze met m'n oude blok met de koeling hadden geknoeit.
Gesloten