[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

of achter de koplamp en dan binnenscherm eruit, altijd koude lucht
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

binnenscherm past er niet meer in met die schroefset! :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

nou dan is dat de ideale plek voor je luchtfilter, en geen happer meer nodig (Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Krijg je dan niet heel erg veel opspattend water/modder/rotzooi over je filter heen?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

nope zit al een jaar zo en nog nooit schoon hoeven maken (Y)
Marieke

Eén zo'n luchthappertje vind ik ook niet mooi. Als het echt moet doe er dan inderdaad 2 (plattere), dat staat beter. Het mooiste blijft die 16v kap natuurlijk (Y).

PS: als je nog een kap zoekt (zonder happer, mét logo) weet ik ws. nog wel iemand :)
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:of achter de koplamp en dan binnenscherm eruit, altijd koude lucht

...
Kan wel zijn, maar heb hier 2 weken geleden een clio gehad ter reparatie: krukaslagers eruit.
Luchtaanzuigbuis van het filter ook achter het scherm, binnenscherm eruit.

Resultaat: filter kapot van de nattigheid, zand zat nog in het inlaatspruitstuk (Y).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Car: Megane RS

goed, klein updateje van gister.

Onderkantje is zo zwart als ...... roet :lol:

Eerst nog ff met de schuur en slijptol in de weer geweest, alles roestvrij gemaakt. ML erop gemikt in overvloede, daarna met de spuitbus Tectyl in de weer om er vervoglens bijna 1kg van die dikke toei tegenaan te mikken. Wederom was ik zelf ook het slachtoffer, maar goed, resultaat mag er zijn. Nog 6 stukjes niet gehad, de krikpunten (staan nu steunen onder) en de twee plekken onder de achterbank die nog gelast moeten worden.

Verder nog wat aan het rommelen geweest, stuurhuis opnieuw erin gezet, zat half los en niet naar mijn zin en de carburateur van de motor afgehaald. Kwam er achter dat er een scheur in zat :S Dussuh.. moet een andere hebben :P

Wassie weer..

Morgen voortrein en de motor eruithalen en de oude achteras er ff onderknopen, dan kan ze binnenkort op transport :)

iemand nog tips voor het loshalen van torsiestaven na ongeveer een liter kruipolie verdeeld over drei weken? Gister drie M10bouten compleet kort gedraaid en die staven zitten nog vrolijk op zijn plaats. Ze zijn ieder een mm of 4 gekomen, maar dat was het... Tips? ideeen?
Riël
Über-Spammer

Bout uit versnellingsbak halen (10.8) en liefst een 'lange' moer gebruiken.

;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ferdy
Über-Spammer

Haas schreef: Morgen voortrein en de motor eruithalen en de oude achteras er ff onderknopen, dan kan ze binnenkort op transport :)
morgen weer aan de slag ?
hoe laat ben je bezig ?
als het mooi weer is, tuf ik even langs
Haas

Riël schreef:Bout uit versnellingsbak halen (10.8) en liefst een 'lange' moer gebruiken.

;)
yeps, moet ik eigenlijk ook ff halen, maar heb niets meer liggen.. :S

Had ff snel wat praxistoei gehaald, zat me daar te draaien en te draaien. Steeds zwaarder. OP een gegeven moment... *PONG*... Denk mooi: hij is los. Vrolijk verder draaien en draaien en draaien en draaien.... Hmz...compleet het draad gesloopt en zat lekker in het luchtledige te draaien :lol:
goeie kwaliteit :P Had ik ook kkunnen weten, maar eruit 'kijken' was me nog niet gelukt.

es ff wat regelen..

@Ferdy, ja morgen zeker wel, moet alleen ff wat spullen ophalen voor de charade :~ En nog ff kijken of ik nog naar belgie moet ...
-PAZ-
Über-Spammer

carb heb ik evt nog liggen voor je, mocht je interesse hebben hoor ik het wel
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas

ben virtueel in t bezit van een Groep A carb, met dank aan Paz (Y)

Levertijd: onbekend :P ;)
-PAZ-
Über-Spammer

levertijd bekend :)

af te halen vanaf 20 ste deze maand :p :wink:
Haas

(Y)
Haas

morgen ff kijken bij een motorkap.. :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Neem voor je torsie ff een kopbout ...die is veel sterker dan een bout van een bak.....
Menno

Bij mij kreeg ik de linkerkant redelijk eenvoudig los, weliswaar met lange moer en harde bout.

De rechter kant was d'r echter met geen mogelijkheid uit te trekken. Ook niet na dagen wd40'en en stoken. Toen maar eens geprobeerd om 'm er vanaf de andere kant uit te slaan. Massieve staaf, een hamer van een meter, en hopla, losgetikt. :)
rev it like a rental
Haas

tnx voor de tips!

vandaag een hoop willen doen, weinig van terecht gekomen. Eerst wat rommel op wezen halen voor de charade. Daarna met de Laguna van pa naar Roermond gegast (nouja..wat heet gassen, met al die kutsleurhutten op de weg (N) ) om n motorkap te bekijken. Die beviel uitermate goed. Gloedjenieuw, stond nog in de grondlak, stickers er nog op, was zelfs nog nooit gemonteerd geweest. Gast had m gekocht omdat hij een steen had geraakt, maar heeft de auto snel erna verkocht en had m over...vriendenprijssie dus :D

Die naar huis mee genomen, tegen half drie terug...zucht.... Nederlands verkeer zuigt grote tijden! Motorkap weggezet, achterklep van mijn clio afgeschroefd samen met pa. Die weggebracht naar mijn kamer in nijmegen. Daar mijn nieuwe achterklep opgehaald met alle andere rommel die ik er nog had liggen (oliekoeler, aandrijfashoezen, spoiler, hoofdremcillinder en bekrachtiger, gasveren, enz). Bij mijn ouders terug de nieuwe achterklep er ff snel aangehangen. Alleen lastig, als er geen knoppie meer inzit, als je m dan sluit, krijg je m niet meer open :lol: Dan het rubber er maar op en de slotbeugel erafgeschroefd :P

Foto's heb ik neit gemaakt, was mijn toestelletje vergeten :bonk:

zal ik morgen ff doen.

Paul was er nog ff en Ferdy kwam nog ff langs mijn zijn Mini.... Toen was t gedaan met de goede instelling :P Wat een apparaatje zeg, booooh! Overdekt karten heeft een nieuwe betekenis gekregen :P

Edit:
owja, dit vond ik nog op rdw, vond t wel lachen, vooral die laatste regel:

Datum eerste afgifte Nederland 5 januari 1993
Datum eerste toelating 5 januari 1993
Datum aanvang tenaamstelling 30 juni 2005

Vervaldatum APK 5 juli 2003
Ferdy
Über-Spammer

nieuwe kap = booskijkers ? :P

ghehe, ja was koel man
bij de eerste bocht begon die haas al te lachen en dat hield pas op toen we een stuk nijmegen in waren :lol: :lol:
ABS !
Haas

booskijkers? Hmz....... :P

Ja, vind je t gek, wat een bruut karretje man. Tis net als bij rob in de charade stappen, je weet van tevoren dat je lol voor tien hebt :lol: (Y)
PaulM

bochten werk ging wel lekker in die mini ;) zaten al meteen op me ass als ik de rotonde af reed. (reed wel rustig hoor ;) motor was nog koud) :P
Ferdy
Über-Spammer

ja die Mini was ook nog koud,
maar echt doorstampen zat er niet bij
kon merken dat je ineens gas gaf, toen was jij ook weg :)

btw,
erg lekkere velgen zeg !! :worship: :worship:
-PAZ-
Über-Spammer

die cup spiegels heb ik gewoon bij autostyle bestelt, en had ze vrij snel in huis, verwacht alleen niet te veel van de adaptorplaten die je erbij moet bestellen. de mijne zouden voor R5 zijn maar echt 100% lekker passen doet dat spul niet
Haas

nee, weet het, dat had ik bij mijn oude cupspiegels ook, op me vorige clio.

zat eens bij sk en reichhard te kijken, maar dat schiet ook niet echt op. Denk dat het maar gewone autostyle rommel word en dan meteen door naar de praxis voor wat Dremel accesoires :P
-PAZ-
Über-Spammer

opzich zijn die spullen van auto style helemaal zo slecht nog niet, ben over de spullen die ik daar tot nu toe gekocht heb gewoon tevreden. en de levering was vrij snel ,en gtt is toch ook al een oud hok dus da viel me nix tegen
Haas

nee, is ook zo. Spiegels die ik op mijn oude clio had gemaakt, heb ik overgekocht van Robbie (thoompie), hij had ze ook bij een lokale spoilerboer gehaald. Twas ff wat schaaf en dremel werk, maar uitendelijk zaten ze best netjes.. :)
Robke
Car: Lexus IS250

Alleen jammer dat ze zo lelijk zijn. :lol: :wink:

Op je vorige Clio zag het er echt triest uit, die dingen hangen gewoon naar beneden. Beetje Droopy syndroom zeg maar. :p
Haas

me ex noemde het altijd mickey mouse oren ... |: :lol:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

En daarom is het zeker ook je ex geworden? :p :wink: :D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Moet het even overleggen, maar ik geloof dat er hier/in dieren nog een setje cupspiegels liggen die over zijn :wink:

Intresse? 8) [/i]
-PAZ-
Über-Spammer

Haas schreef:me ex noemde het altijd mickey mouse oren ... |: :lol:

hier noemen ze de spiegels op mijn gtt teddy oren :~ (S)
Haas

Frits schreef:Moet het even overleggen, maar ik geloof dat er hier/in dieren nog een setje cupspiegels liggen die over zijn :wink:

Intresse? 8)
uiteraard.... :) Pm me maar (Y)
paz-maniac schreef:
Haas schreef:me ex noemde het altijd mickey mouse oren ... |: :lol:
hier noemen ze de spiegels op mijn gtt teddy oren :~ (S)
:lol:
vrouwvolk... |:
Sjoerd B

Haas schreef:goed, klein updateje van gister.

Onderkantje is zo zwart als ...... roet :lol:

Eerst nog ff met de schuur en slijptol in de weer geweest, alles roestvrij gemaakt. ML erop gemikt in overvloede, daarna met de spuitbus Tectyl in de weer om er vervoglens bijna 1kg van die dikke toei tegenaan te mikken. Wederom was ik zelf ook het slachtoffer, maar goed, resultaat mag er zijn. Nog 6 stukjes niet gehad, de krikpunten (staan nu steunen onder) en de twee plekken onder de achterbank die nog gelast moeten worden.

Verder nog wat aan het rommelen geweest, stuurhuis opnieuw erin gezet, zat half los en niet naar mijn zin en de carburateur van de motor afgehaald. Kwam er achter dat er een scheur in zat :S Dussuh.. moet een andere hebben :P

Wassie weer..

Morgen voortrein en de motor eruithalen en de oude achteras er ff onderknopen, dan kan ze binnenkort op transport :)

iemand nog tips voor het loshalen van torsiestaven na ongeveer een liter kruipolie verdeeld over drei weken? Gister drie M10bouten compleet kort gedraaid en die staven zitten nog vrolijk op zijn plaats. Ze zijn ieder een mm of 4 gekomen, maar dat was het... Tips? ideeen?
Bij mij sloegen we met een hamer daar in het midden van de torsi as.
Telkens als we erop sloegen konden we de torsi er weer een stukje verder uit draaien.
Succes ;-)
Haas

morgen weer een poging :)

hoop volgende week te kunnen beginnen met schuren :)
Plaats reactie