hallo allemaal,
mijn vader heeft een renault laguna, de auto bevalt 'm goed (op de peperdure apk meteen na aankoop) alleen heeft de auto iets vreemds.
het lijkt of de auto aan de achterwielen verlaagd is.
iedere keer als je alleen al met 4 volwassenen in de auto rijd en je rijde over een drempel mag de uitlaat of trekhaak kennis maken met de drempel.
ik heb het eens goed bekeken en merk dat auto veel minder bodemvrijheid heeft dan andere laguna's, de dempers op zijn, als je alleen rijd en je remt hard merk je dat de achterkant omhoog komt en dan aantal seconden blijft doorveren. ga ik in de kofferbak staan, dan merk ik dat de auto echt flinke cm's doorzakt. ik dacht dat er schroefveren oid onder zaten maar ik zie
niets, zitten er, net als onder mijn megane, van die torsie staven of zo iets onder ?
wat kun je tegen dit probleem doen ? hoe kun je ' m iets verhogen ?
of zit het probleem toch echt aan de dempers die op zijn ?
groetjes
Versace1
probleem met vering laguna 94
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Nou, als jij zegt dat ie een paar seconden door blijft veren, dan zijn de dempers vrij ver weg denk ik. Je zou de auto ook kunnen verhogen door de torsie as te verstellen, maar ik denk dat de dempers de oorzaak van het probleem is...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Hallo, ik heb dit probleem ook... alleen is het bij je pa al iets verder dan bij mij...
Aan de achterzijde van de Laguna zitten net als bij de Megane torsie staven.
Het probleem zit 'm in de achterschokbrekers, deze moeten vervangen worden...
succes ermee
Aan de achterzijde van de Laguna zitten net als bij de Megane torsie staven.
succes ermee
het plaatsen van een paar hulpveren kan ook wel eens helpen, weet alleen niet of dat een 123 klusje is bij eenlaguna