
PaulM's Clio I 1.8 16v topic

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
misschien wel leuk om het todo lijstje bij te werken. Dit staat voorlopig nog op de planning voor de clio:
- rechterspiegelkap overspuiten (was slecht gedaan)
- remklauwen spuiten in kleur carroserie.
- nog kleine aanpassingen speakers in deuren en bedrading
- nieuwe achterklep spoiler (is verweert, kost alleen 120 euro bij dealer dus ff zoeken naar andere oplossing)
- nieuwe stootstrips zijkant. Ook vergrijsd.
- nieuwe dak rubbers, zijn allebij vergrijsd en uitgedroogd (spaanse zon?), weet alleen de prijs nog niet
- achterklep deukje eruit laten halen (bedankt buurt
)
- deukje in dak verwijderen
- parkeer deuken verwijderen
- steenslag verwijderen
- fixen temperatuur ledje dashboard
- fixen irritant gepiep bij 120+ snelheden rechtsvoor bij dashboard
- audio systeem goed installeren
- originele ph2 hoedenplank ritselen (de quest continues)
- veerpoot brug in kleur carroserie voor wegligging
- nieuwe ruitenwisserschakelaar stuurkolom (niet ori en doet soms vaag met achterwisser)
- voorbumper opnieuw spuiten (lak begint te bladeren op sommige stukjes)
- sigaret beschadigingen stoel stof repareren
- als nodig is sport schokbrekers voor betere wegliggen (als huidige op zijn)
- andere uitlaat want ik krijg de schijt van de huidige (roest flink en vanaf oktober erop) tevens bonkt ie onder de auto op temperatuur
- misschien nog tectyleren
- e-waterpomp functie nalopen
- roest linker deurstijl weglaten halen
- nieuw deurrubber voor deurstijl
- originele velgen laten repareren en spuiten voor winterbanden doeleinden.
als dit allemaal gedaan is... komt er vast wel weer ander puntje
het al gedaan lijstje:
- hitteschild uitlaatspruitstuk vervangen
- F16 I.E. kapje vervangen
- nieuwe pookknop
- echt leren pookhoes
- nieuwe automatten
- nieuwe wielen
- speaker roosters en houders
- kaartbakken
motorisch:
- reviseerde versnellingsbak
- koppelingsset
- distributie set
- voorruit met zonneband
- apex verlagingsveren 3cm
- waterpomp
en verder nog de standaard onderhoud dingen, keer beurtje, nieuwe remschijven en blokken enz.
- rechterspiegelkap overspuiten (was slecht gedaan)
- remklauwen spuiten in kleur carroserie.
- nog kleine aanpassingen speakers in deuren en bedrading
- nieuwe achterklep spoiler (is verweert, kost alleen 120 euro bij dealer dus ff zoeken naar andere oplossing)
- nieuwe stootstrips zijkant. Ook vergrijsd.
- nieuwe dak rubbers, zijn allebij vergrijsd en uitgedroogd (spaanse zon?), weet alleen de prijs nog niet
- achterklep deukje eruit laten halen (bedankt buurt

- deukje in dak verwijderen
- parkeer deuken verwijderen
- steenslag verwijderen
- fixen temperatuur ledje dashboard
- fixen irritant gepiep bij 120+ snelheden rechtsvoor bij dashboard
- audio systeem goed installeren
- originele ph2 hoedenplank ritselen (de quest continues)
- veerpoot brug in kleur carroserie voor wegligging
- nieuwe ruitenwisserschakelaar stuurkolom (niet ori en doet soms vaag met achterwisser)
- voorbumper opnieuw spuiten (lak begint te bladeren op sommige stukjes)
- sigaret beschadigingen stoel stof repareren
- als nodig is sport schokbrekers voor betere wegliggen (als huidige op zijn)
- andere uitlaat want ik krijg de schijt van de huidige (roest flink en vanaf oktober erop) tevens bonkt ie onder de auto op temperatuur
- misschien nog tectyleren
- e-waterpomp functie nalopen
- roest linker deurstijl weglaten halen
- nieuw deurrubber voor deurstijl
- originele velgen laten repareren en spuiten voor winterbanden doeleinden.
als dit allemaal gedaan is... komt er vast wel weer ander puntje

het al gedaan lijstje:
- hitteschild uitlaatspruitstuk vervangen
- F16 I.E. kapje vervangen
- nieuwe pookknop
- echt leren pookhoes
- nieuwe automatten
- nieuwe wielen
- speaker roosters en houders
- kaartbakken
motorisch:
- reviseerde versnellingsbak
- koppelingsset
- distributie set
- voorruit met zonneband
- apex verlagingsveren 3cm
- waterpomp
en verder nog de standaard onderhoud dingen, keer beurtje, nieuwe remschijven en blokken enz.
Laatst gewijzigd door PaulM op za 22 jul 2006 8:31, 4 keer totaal gewijzigd.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ja is wel een lange termijn lijst
staan ook hoop kleine dingetjes op die zijn wel zo gepiept. De wat grotere dingen zoals bumper spuiten enz dat gaat nog wel even op zich wachten. Qua uiterlijk wil ik niet zo heel veel veranderen. Ga er iig geen bodykits op gooien. Wil hem mooi origineel houden. Met wat kleine vernieuwings aanpassingen (zoals de strips enz) en wat kleine wegliggings aanpassingen (de veerpoot brug o.a.)

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
voor die parkeerdeukjes kun je misschien volgende week wel in Oss terecht 

komen ze daar van de grote beurt dan langs ofzo



Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
zoiets ja
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
he Paul,
leuk lijstje wat er nog gaat gebeuren
gelukkig heb je de distributie, bak en koppeling al. dat zijn echt de minder leuke werkjes aa de auto. succes met klussen
leuk lijstje wat er nog gaat gebeuren

gelukkig heb je de distributie, bak en koppeling al. dat zijn echt de minder leuke werkjes aa de auto. succes met klussen
wellicht een wiellager?- fixen irritant gepiep bij 120+ snelheden rechtsvoor bij dashboard
dat gepiep zou kunnen, haas heeft het gister ook gehoord. bij de 120 en hoger is het onregelmatig soms gepiep (piep.....pieeeeeep............. piep.... pieeep...) , rij ik 180, 190 is het continue (pieeieieieieiieieeeeeep
).

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ziet er goed uit!
(lijkt het nu oftie van mij lager staat?)
![Afbeelding]()
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Ik heb dat ook ben er nog steeds niet achter wat is, vrij irrttant geluid+Clio16v+ schreef:dat gepiep zou kunnen, haas heeft het gister ook gehoord. bij de 120 en hoger is het onregelmatig soms gepiep (piep.....pieeeeeep............. piep.... pieeep...) , rij ik 180, 190 is het continue (pieeieieieieiieieeeeeep).
VLK Groep
@arno, ja lijkt er wel op
kan misschien ook komen omdat jij er skirts onder hebt en ik niet.
vind wel bruut staan hoor deze velgen
elke keer als ik er naartoe loop heb ik zon *bling* gevoel

vind wel bruut staan hoor deze velgen

elke keer als ik er naartoe loop heb ik zon *bling* gevoel

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ruimte zaaaaaaaat 
![Afbeelding]()

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ruitenwisser of raamrubber is het meestal.Robert-Jan schreef:Ik heb dat ook ben er nog steeds niet achter wat is, vrij irrttant geluid+Clio16v+ schreef:dat gepiep zou kunnen, haas heeft het gister ook gehoord. bij de 120 en hoger is het onregelmatig soms gepiep (piep.....pieeeeeep............. piep.... pieeep...) , rij ik 180, 190 is het continue (pieeieieieieiieieeeeeep).
Gewoon een keer de ruitenwissers aanzetten als het weer piept, dan weet je of het daar vandaan komt.
Anders even kijken of het raamrubber nog goed zit.
ik zou er geen cent voor geven wat het is. Zelfde geluid zat ooit in de twingo van me moeder, daar wiellagers van vervangen, was het geluid er nog. Tis daarna vanzelf verdwenen... 
Ziet er goed uit Paul!
@Arno, denk dat ze ongeveer even hoog staan, als je naar de wielkasten voor en achter kijkt, maar door jouw skirts en voorlip, lijktie lager denk ik

Ziet er goed uit Paul!
@Arno, denk dat ze ongeveer even hoog staan, als je naar de wielkasten voor en achter kijkt, maar door jouw skirts en voorlip, lijktie lager denk ik

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
heb je achter ook van die geboorde schijfjes zitten trouwens?
nee maar die wil ik eigenlijk wel, staat wel vet. alleen heeft het weinig nut en is waarschijnlijk stukkie duurder.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
op de renault days in zolder zag ik een paar willies staan die zo'n schijfjes erop hadden zitten. zijn dat soms die van omni zoals de wat momenteel op marktplaats staan?nee maar die wil ik eigenlijk wel, staat wel vet. alleen heeft het weinig nut en is waarschijnlijk stukkie duurder.
die schijven dat komt misschien nog wel
eerst op vakantie 


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Zijn bij mij de ruitenwisserbladen, gisterenavond even getestRobke schreef:
Ruitenwisser of raamrubber is het meestal.
Gewoon een keer de ruitenwissers aanzetten als het weer piept, dan weet je of het daar vandaan komt.
Anders even kijken of het raamrubber nog goed zit.

VLK Groep
vanmiddag ff bij haas wat gebalanceert, rechtsvoor opgekrikt. Ziet linksachter het toch wel vet uit als ie nog wat verder verlaagt is 
![Afbeelding]()
kon er alleen me klauwen niet meer tussen steken

kon er alleen me klauwen niet meer tussen steken

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Heb je die naafkapjes nog niet?
jawel, maar aangezien het balanceren nog steeds niet 100% is, zitten die er nog niet op. Steeds erop en eraf, worden ze ook niet beter van...


achteraf lach je je een ongeluk, maar had t toen ff gehad..

en jij nog meer

gelukkig rijdt t beestje al weer enige 1000en kilometers naar alle plezier en probleemloos.
Blijkbaar kan ik toch nog wel iets


hehe ja werd er zelf niet vrolijk van.
En dat niet kunnen rijden maakt je toch stuk chagarijniger
(ook omdat ik toen geen vervangende auto had). Ja ik rij nu in het rijdende bewijs dat je wat kan sleutel haas
Maargoed hij doet het nu nog goed (+-) iig.
:D



Maargoed hij doet het nu nog goed (+-) iig.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
nu ik de nieuwe velgen heb heb ik beter uitzicht op me remschijven voor en achter. Nu wil ik zowiezo de remklauwen nog spuiten in carrosserie kleur, alleen ik zit te twijfelen wat te doen met de remschijven.
Het loopvlak waar op geremd wordt is niet verroest (ja duh
) de rest alleen wel. Nu wil ik dit dus bewerken, weet alleen niet hoe. Heeft iemand suggesties?
Dacht roest eraf schuren, en dan insmeren/spuiten zodat je de blanke metaal behoudt zonder dat het gaat roesten. Of kan je dat gedeelte beter meespuiten in de kleur van de velgen of van de carroserie?
Bij de achterremmen heb je de 'schotel' om de remschijf zitten, deze is ook verroest, kan je die makkelijk vervangen?
Het loopvlak waar op geremd wordt is niet verroest (ja duh

Dacht roest eraf schuren, en dan insmeren/spuiten zodat je de blanke metaal behoudt zonder dat het gaat roesten. Of kan je dat gedeelte beter meespuiten in de kleur van de velgen of van de carroserie?
Bij de achterremmen heb je de 'schotel' om de remschijf zitten, deze is ook verroest, kan je die makkelijk vervangen?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
lijkt mij niet de moeite, maar goed...
denk dat wat je er ook aan doet, snel verdwijnt als je remt..
denk dat wat je er ook aan doet, snel verdwijnt als je remt..
Die schotel bij je achterremschijf kun je ook gewoon weer opnieuw spuiten, en het spuiten van je remklauwen blijft vaak maar tijdelijk mooi, ook al gebruik je bv hammerrite of hittebestendige lak.
er is van dei speciale lak voor remklauwen, deze blijft er ook mooi opzitten als het warm word. andere lak zal er al snel afbranden. gewoon effe busje van die hitte bestendigde lak halen werkt prima en ziet er 100% beter uit dan roestige klauwen.
velgen staan em erg goed trouwens

velgen staan em erg goed trouwens


R5GTT. Drive it like you stole it
Dat blijft iets langer zitten, maar gaat naar verloop van tijd d'r ook wel weer af jammer genoeg.
Het zit er bij mij ook nog wel op, maar niet zo mooi meer als in het begin. 
