
[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen
@ Ferdy:

Uhm...nog niet echt...
ik dacht dat je er had staan:Ferdy schreef:heb je al een tijd in gedachten ?
Ferdy schreef:heb je al een tijdje in gedachten ?

Uhm...nog niet echt...
gheheHaas schreef:@ Ferdy:
ik dacht dat je er had staan:Ferdy schreef:heb je al een tijd in gedachten ?
Ferdy schreef:heb je al een tijdje in gedachten ?
Uhm...nog niet echt...
ja, ik heb je al een tijdje in gedachten, haas
vuile smeerpijp...
nu DURF ik vanmiddag niet eens meer langs te komen

Nice avarar, Fer!
"Iz it because I iz black?"
Binnenkort komt de film van Borat uit.
[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/Avat ... tdance.gif[/img]
"Iz it because I iz black?"

Binnenkort komt de film van Borat uit.

[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/Avat ... tdance.gif[/img]
wat voor velgen heb je liggen?? Heb je een fototje en de maten?Haas schreef:velgen, banden, bumpers, uitlaten, troep..GJ schreef:Zit er nog iets decoratiefs bij?Haas schreef:Hebben? Moet er vanaf....wordt moe van als die zooiGJ schreef:Zo dan, jij hebt veel op voorraad
niets voor een Clio II in ieder geval.. Denk dat je er weinig aan hebt voor je auto. Misschien een GT Turbo onderblok voor aan de muur?
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Bel maar ffFerdy schreef:ghehe
thanx
binnenkort die film maar weer eens kijken

stalen 13" r5 velgenSjoerd B schreef:wat voor velgen heb je liggen?? Heb je een fototje en de maten?

vandaag met Ferdy weer wat gehobbyd. Rem- en benzineleidingen eraf gesloopt, benzinetank en schokdempers achter. Nu zit er niets meer onder, op het subframe na.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0120-1.jpg[/img]
Tank met pomp, filter en leidingrommel
Ferdy vond het wel chill zo zonder interieur...
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0122-1.jpg[/img]
Big pimpin' style!!!
Wilde ff de hoofdremcilinder erafchoppen en de rembekrachtiger aangezien ik die vervang exemplaren van een Laguna 2.0 16V. Nu wist ik toch zeker welke moeren eraf moesten, dus Ferdy eerst een poging gewaagd, maar er bleef er 1 zitten. Dat ging niet. Nu ben ik nogal eigenwijs, dus ben er zelf maar ingekropen........dan lig je dus zo:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0123-1.jpg[/img]
Best comfortabel nog...zo zonder stoel. In deze positie met een stoel onder je en je benen door het raam naar buiten, das ook niet alles.... Wel lachwekkend en fotomomentwaardig, toch Paul?
Het paste niet...was toch de conclusie. Tsja, dan toch maar t dashboard eruit, in de trant van, er zit nog IETS op, dus opzouten met die rommel. Zaken die ik in de motorruimte al was tegengekomen, bleken ook hier meer dan veelvuldig aanwezig te zijn, wat een rommel is die electra zeg, klosje hier, kroonsteentje, btje aan mekaar draaien, tapeje voldoet wel, 1 grote bende is het!
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0124-1.jpg[/img]
Nou, uitiendelijk kwam hij er toch af, na het wegknippen van wat draden, waar ik bij god niet van wist waar het van was. Niet origineel in ieder geval. Kwam ook nog een mooi setje Neons tegen
Vet PIMP!
Check ook die rode draad die in het niets eindigt net boven de zekeringenkast.....heerrrrrlijk!
Nou, toen was alles weg hoor
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0125-1.jpg[/img]
Toen bleek dus ook dat niet de pedalen eruit hoeven voor de rembekrachtiger
Achja, je hebt -9.5 of je hebt t niet he...
En tsja, als je toch aan t slopen bent.. 
Btje roest aan de onderzijde van het gat waar je pedalen monteert, das t grootste, verder nog wat kleine plekkies maar mag eigenlijk geen naam hebben. Zelfs onder de voorruit was het knoeperd hard, waar ik eigenlijk voor vreesde als ik op de buitenkant af mocht gaan...
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0127-1.jpg[/img]
Hee...kijk nou, ken via me voeten me turbo zien hangen
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0128-1.jpg[/img]
Onder de tank kwamen toch twee vrij grote roestplekken naar voren van ongeveer 5cm doorsnee. Deze zitten ter hoogt van de voorzijde van de achterbankzitting, precies in de bolling. Vanaf binnen is er niets te zien, vanaf onder wel:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 010131.jpg[/img]
Komt die vaker voor en hoe komt dit? Ik kan t niet achterhalen......
@Ferdy: ga t maandag toch vragen
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0120-1.jpg[/img]
Tank met pomp, filter en leidingrommel
Ferdy vond het wel chill zo zonder interieur...
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0122-1.jpg[/img]
Big pimpin' style!!!

Wilde ff de hoofdremcilinder erafchoppen en de rembekrachtiger aangezien ik die vervang exemplaren van een Laguna 2.0 16V. Nu wist ik toch zeker welke moeren eraf moesten, dus Ferdy eerst een poging gewaagd, maar er bleef er 1 zitten. Dat ging niet. Nu ben ik nogal eigenwijs, dus ben er zelf maar ingekropen........dan lig je dus zo:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0123-1.jpg[/img]
Best comfortabel nog...zo zonder stoel. In deze positie met een stoel onder je en je benen door het raam naar buiten, das ook niet alles.... Wel lachwekkend en fotomomentwaardig, toch Paul?

Het paste niet...was toch de conclusie. Tsja, dan toch maar t dashboard eruit, in de trant van, er zit nog IETS op, dus opzouten met die rommel. Zaken die ik in de motorruimte al was tegengekomen, bleken ook hier meer dan veelvuldig aanwezig te zijn, wat een rommel is die electra zeg, klosje hier, kroonsteentje, btje aan mekaar draaien, tapeje voldoet wel, 1 grote bende is het!
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0124-1.jpg[/img]
Nou, uitiendelijk kwam hij er toch af, na het wegknippen van wat draden, waar ik bij god niet van wist waar het van was. Niet origineel in ieder geval. Kwam ook nog een mooi setje Neons tegen

Check ook die rode draad die in het niets eindigt net boven de zekeringenkast.....heerrrrrlijk!

Nou, toen was alles weg hoor

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0125-1.jpg[/img]
Toen bleek dus ook dat niet de pedalen eruit hoeven voor de rembekrachtiger



Btje roest aan de onderzijde van het gat waar je pedalen monteert, das t grootste, verder nog wat kleine plekkies maar mag eigenlijk geen naam hebben. Zelfs onder de voorruit was het knoeperd hard, waar ik eigenlijk voor vreesde als ik op de buitenkant af mocht gaan...
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0127-1.jpg[/img]
Hee...kijk nou, ken via me voeten me turbo zien hangen

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0128-1.jpg[/img]
Onder de tank kwamen toch twee vrij grote roestplekken naar voren van ongeveer 5cm doorsnee. Deze zitten ter hoogt van de voorzijde van de achterbankzitting, precies in de bolling. Vanaf binnen is er niets te zien, vanaf onder wel:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 010131.jpg[/img]
Komt die vaker voor en hoe komt dit? Ik kan t niet achterhalen......
@Ferdy: ga t maandag toch vragen

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
je laatste plaatje was stuk 
toch netjes dat je nog steeds door zet
edit

toch netjes dat je nog steeds door zet

edit

ff opgelost, dat plaatje...was fout cijfertje
Tsja, doorzetten..tis soms moeilijk, maar ja, ik MOET dat ding gewoon op de weg hebben!
@Ferdy, tnx nog voor vandaag!

Tsja, doorzetten..tis soms moeilijk, maar ja, ik MOET dat ding gewoon op de weg hebben!
@Ferdy, tnx nog voor vandaag!
is goed man, volgende keer weerHaas schreef:ff opgelost, dat plaatje...was fout cijfertje![]()
Tsja, doorzetten..tis soms moeilijk, maar ja, ik MOET dat ding gewoon op de weg hebben!
@Ferdy, tnx nog voor vandaag!
vind het zelf ook leuk om te doen,
zo leer je nog eens wat
thanx dat ik aan je hok mocht prutsen

en kenk alvast wennen aan het sleutelen...
voor als die Mini komt

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Toch nog aan het sleutelen gegaan dus? volgens mij ben je nu helemaal klaar met slopen of niet? tijd om op te gaan bouwen?




? ik weet van niets?toch Paul?


wasn't me 
ziet er goed uit haas, je gaat echt tot het bot met dat wagentje

ziet er goed uit haas, je gaat echt tot het bot met dat wagentje

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als je zo doorgaat ( met uitelkaar halen ) komt ie nooit meer de weg opHaas schreef:
Tsja, doorzetten..tis soms moeilijk, maar ja, ik MOET dat ding gewoon op de weg hebben!

nee, dat zegt me ma ook constant... 
Laten we t er op houden, dat t met een reden is......

Laten we t er op houden, dat t met een reden is......

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
balen, dan moet ik werken.. 

aangezien de electra een zooitje was, wil ik achter het dashboard een kabelboom van een Clio16V plaatsen, aangezien ik ook electrische ramen wil hebben, wat ik dan in de toekomst makkelijk kan plug en playen.
Heb ook de extra tellers van een 16V, nu alleen de vraag, hoe compatibel zijn die met de meters van het gtt blok? Wil ze namelijk wel erg graag werkend hebben..
Heb ook de extra tellers van een 16V, nu alleen de vraag, hoe compatibel zijn die met de meters van het gtt blok? Wil ze namelijk wel erg graag werkend hebben..

Kleine kans.
Het is echter geen grote moeite die oliepeilplug om te schroeven van de clio 16v, en de temp sensor in de zijkant van de gtturbokop te zetten.
De rest is compatible, alles zit op de witte stekker, die hoef je maar door te verbinden naar binnen.
Trek je de kabelboom door de koker ook mee? (de stekker die in het zwarte bakje onder de kap zit).
Het is echter geen grote moeite die oliepeilplug om te schroeven van de clio 16v, en de temp sensor in de zijkant van de gtturbokop te zetten.
De rest is compatible, alles zit op de witte stekker, die hoef je maar door te verbinden naar binnen.
Trek je de kabelboom door de koker ook mee? (de stekker die in het zwarte bakje onder de kap zit).
die zat er al niet eens meer in 
Wil het wel weer zo origineel mogelijk terugleggen...
Zal vd week thuis nog eens ff kijken wat ik er allemaal uit heb gehaald, want van de motorruimte is al bijna een jaar geleden

Wil het wel weer zo origineel mogelijk terugleggen...
Zal vd week thuis nog eens ff kijken wat ik er allemaal uit heb gehaald, want van de motorruimte is al bijna een jaar geleden

dat ook, maar wat plannen en informeren kan nooit kwaad 

Die oliepijl ding van een clio is 2x zo lang riel!! dat gaat niet passenRiël schreef:Kleine kans.
Het is echter geen grote moeite die oliepeilplug om te schroeven van de clio 16v, en de temp sensor in de zijkant van de gtturbokop te zetten.
De rest is compatible, alles zit op de witte stekker, die hoef je maar door te verbinden naar binnen.
Trek je de kabelboom door de koker ook mee? (de stekker die in het zwarte bakje onder de kap zit).
de pijl zal wel werken denk ik zo... olie temp met een universeel ding zal ook wel werken zal wel zo'n ptc100 ding zijn
Abel schreef:Die oliepijl ding van een clio is 2x zo lang riel!! dat gaat niet passenRiël schreef:Kleine kans.
Het is echter geen grote moeite die oliepeilplug om te schroeven van de clio 16v, en de temp sensor in de zijkant van de gtturbokop te zetten.
De rest is compatible, alles zit op de witte stekker, die hoef je maar door te verbinden naar binnen.
Trek je de kabelboom door de koker ook mee? (de stekker die in het zwarte bakje onder de kap zit).
de pijl zal wel werken denk ik zo... olie temp met een universeel ding zal ook wel werken zal wel zo'n ptc100 ding zijn
Hou je een vlammetje aan het plastic, buig je het 20 graden naar recht en dan past ie schuin er wel in

zoveel dieper is dat cliocarter echt niet lijkt me

maar waarschijnlijk lukt t ook wel met de orginele sensoren. Zin om een eigen kabelboompje in elkaar te knutselen?

dat zal het toch wel worden, Riël 
Die peilstok zal misschien met enige modificatie wel passen, maar dan nog, wat bij de Clio dan max peil is, is moeilijk te schatten bij het gtt carter. Bovendien zal de 'schaalverdeling' ook lastig overeenkomen, omdat de inhoud van het carter van een 16V en een gtt best wel verschillen.. Kortom daar gaan we nog even over nadenken.

Die peilstok zal misschien met enige modificatie wel passen, maar dan nog, wat bij de Clio dan max peil is, is moeilijk te schatten bij het gtt carter. Bovendien zal de 'schaalverdeling' ook lastig overeenkomen, omdat de inhoud van het carter van een 16V en een gtt best wel verschillen.. Kortom daar gaan we nog even over nadenken.

en dan ga je 'm d'r in draaien !Riël schreef:
Hou je een vlammetje aan het plastic, buig je het 20 graden naar recht en dan past ie schuin er wel in
zoveel dieper is dat cliocarter echt niet lijkt me![]()
rev it like a rental