Vermogen verlies
-
Hallo beste mensen, ik heb een r19 16v met standaard 148pk deze is inmiddels gechipt maar ik heb het idee dat ik drastisch vermogen verlies ergens onder de kap of een vermogen beperking heb. heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Allereerst heeft een 19 16V geen 148 PK standaard, maar 137. En dat is aan de krukas, en niet aan de wielen. ALs je er 100 aan de wielen overhoudt, mag je in je handjes klappen. 
Hoe bemerk je het vermogensverlies of heb je het op de vermogensbank gemeten?

Hoe bemerk je het vermogensverlies of heb je het op de vermogensbank gemeten?
en als die na het chippen is gebeurt..is dat wel degelijk gebeurd dan? 

-
sorry klopt ja van die 137 had me vergist, brrb maar 100 op de wielen dat is niet zo gek veel...
ik heb geen idee of het chippe wel degelijk gebeurt is...zal eens met hem naar de rollerbank moete gaan.
ik bemerk het vermogen verlies omdat iedere normale gezins wage mij er zowat uitrijdt

ik bemerk het vermogen verlies omdat iedere normale gezins wage mij er zowat uitrijdt

-
- Contacteer:
wat versta jij onder een gezinswagen?
een rs4/rs6 is ook geen gezinswagen..
een rs4/rs6 is ook geen gezinswagen..

Wat versta jij onder een normale gezins wagen?Q-Bucks 16v schreef:sorry klopt ja van die 137 had me vergist, brrb maar 100 op de wielen dat is niet zo gek veel...ik heb geen idee of het chippe wel degelijk gebeurt is...zal eens met hem naar de rollerbank moete gaan.
Een 19 16v moet toch ook wel aardig door rijden.
Ik heb een clio 16v zelfde blokkie. Maar daarmee kan ik de meeste bakken toh wel voor blijven. 19 moet toch ongeveer de zelfde specs hebben.
-
dat weet ik dus niet.. heb hem gekocht met chip
en met een gezinswagen bedoel ik een ford focus
niet dat je zegt ubersnel als ook nog 3 man er in zitten en het was ook geen ST of RS

en met een gezinswagen bedoel ik een ford focus

-
- Contacteer:
zo'n tdci met rood kachelt ook wel aardig door...
-
dan moet ik waarschijnlijk gewoon afkloppen
maar ik zal hem wel eens op de bak zetten. maar toch was het niets speciaals er stond immers niets achterop.

Je moet toch wel een beetje een idee hebben over de accelleratietijden, of niet? Probeer ze eens te klokken met een vriend naast je of zo. Een 19 16V zou ongeveer in 8,5 sec. naar de 100 moeten gaan.
Maakt de auto verder geen rare geluiden of houdt 'ie in of zo?
Maakt de auto verder geen rare geluiden of houdt 'ie in of zo?
Toevallig een open lucht filter op het beestje zitten?
Dit werkt vermogenverlies ook in de hand. Kijk anders maar eens in het topic beste open lucht filter, daar staan wat uitdraaien met een open lucht filter.
Scheelde in het ergste geval bij een clio 19 PK en in het minst erge geval nog altijd 6 PK.
Dit werkt vermogenverlies ook in de hand. Kijk anders maar eens in het topic beste open lucht filter, daar staan wat uitdraaien met een open lucht filter.
Scheelde in het ergste geval bij een clio 19 PK en in het minst erge geval nog altijd 6 PK.
bedenk ook dat met dit hete weer je ook minder vermogen hebt.. hoeveel dat scheelt geen idee.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
ja ik heb een open airfilter van green erop zitten deze zit momenteel waar de orriginele filter heeft gezeten maar ben van plan om hem onder voor de gril te plaatsen naast de claxon hoorntjes.
verder heb ik ik geen rare ratelende geluiden onder de kap vandaan komen.
verder heb ik ik geen rare ratelende geluiden onder de kap vandaan komen.
-
oo en over dat inhoude, dat lijkt hij wel af en toe te doen 

Heb je het originele luchtfilterhuis nog? Persoonlijk zou ik die echt effe terugzetten. Het geluid wordt wel minder, maar dat ding is efficienter dan een open luchtfilter.
Hoe staat het met het algehele onderhoud van de auto? Olie, bougies, kabels, verdeler, rotor, etc...
Hoe staat het met het algehele onderhoud van de auto? Olie, bougies, kabels, verdeler, rotor, etc...
-
neej helaas heb ik die niet meer... heb de auto gekocht met openair. het onderhoud is 100% in orde heb alles laatst vervangen (rotor verdelerkap bougies olie)
Nou idd. openairfilter zo snel mogelijk eraf.
Of zorgen voor goeie koude lucht aanvoer.
Maar beste resultaat haal je volgens mij met orgineel luchtfilterhuis met een vervangingsfilter.
Als het zo warm is buiten 30 graden, en je hebt een warme motor vind ik het niet zo vreemd dat je vermogens verlies hebt.
Of zorgen voor goeie koude lucht aanvoer.
Maar beste resultaat haal je volgens mij met orgineel luchtfilterhuis met een vervangingsfilter.
Als het zo warm is buiten 30 graden, en je hebt een warme motor vind ik het niet zo vreemd dat je vermogens verlies hebt.
-
dan heb ik nog un vraagie
, is het op een goede en GEZONDE manier mogelijk om een turbo op zo'n blok te bouwen? 

Jazeker, maar wat is je budget? Of je zult op zeer lage druk moeten rijden, of je zult heel veel moeten aanpassen... Het is al vaker gedaan en met veel succes. Maar het vergt best wat werk en je moet weten waar je mee bezig bent.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
En een flinke zak met geld hebben 

-
dus om het kort te houde... het hele blok moet aangepast worden enz.
mmz dan bewaren we dat maar voor in de toekomst. ik ben bang dat mn budget wat te kort schiet.. zit rond 2000 euries. maar wil ook graag wat geld overhoude voor eventuele verrassingen die de auto me brengt
mmz dan bewaren we dat maar voor in de toekomst. ik ben bang dat mn budget wat te kort schiet.. zit rond 2000 euries. maar wil ook graag wat geld overhoude voor eventuele verrassingen die de auto me brengt