Rammelend geluid

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Badlands
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 18:04
Locatie: Vlissingen (zeeland)

Ik zit dus met het volgende probleem,
als ik gas geeft dan rammelt er iets.. En het is NIET mijn uitlaat.. het lijkt ergens tussen het blok vandaan te komen..

Iemand enig idee? :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Tsja, kan van alles zijn :) Hitteschildje ergens ofzo??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Badlands
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 18:04
Locatie: Vlissingen (zeeland)

kan ik daar van bovenaf bij?
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Wat voor rammel?

Bij mij rammelde het hitteschild van mijn spruitstuk.
moest dus ff van onder. Maar bij de 2500-3500 toeren hoorde je het.

Eigelijk moet je hem ff op een brug zetten en al die plekkies nalopen.
Frankie
Berichten: 33
Lid geworden op: do 8 jun 2006 20:02
Locatie: Noord Holland

@ badlands Heb ik ook gehad met mijn clio 1.4 S 1993.
Boven het uitlaatspruitstuk zit een metalen kap met de aanzuigslamg naar het luchtfilter, deze metalen kap zit met 3 lange draadeinden in het blok.
Waarschijnlijk is deze plaat rond de moeren doorgeroest. Dit zie je bijna niet, maar kan je "BIJ KOUDE MOTOR" anders verbrand je je fikken, controleren door op de plaat te duwen en te kijken of deze beweegt t.o.v. de moeren.
Ik heb er zelf een flinke tijd naar lopen zoeken, maar heb het uiteinelijk gevonden.
Bij de garage wilde ze het niet repareren tenzij ik er eventueel 500 euro voor over had. volgens de monteur, was hij voor 95 % zeker dat de draadeinden zouden afbreken bij demontage en dan de afgebroken stukken uitgeboord moesten worden enz, enz
Bij elkaar kon dat wel eens een klus van een hele dag worden.

Uit eindelijk heb ik de kap met staaldraad zo vastgebonden dat deze niet meer rammelde.
Plaats reactie