Hee mensen,
Na een paar jaartjes probleemloos rond gereden te hebben staat mijn bak op het punt om ermee te kappen. Er komt herrie uit van meerdere lagers. Tijd om weer eens groot onderhoud te doen en alles rond het blok te vervangen.
Welk type bak hangt er in een 1991er?
Wat kost een nieuwe revisie bak?
Renault 19 16v had volgens mij ook zo'n zelfde bak?
Revisie bedrijf?
Greetz,
Ben
[clio16v] Versnellingsbak op punt van begeven
JB3048 als ik het me goed herinner 
bij reinier rond de 650 eu incl jaar garantie voor een gereviseerde bak. (althans, dat was het toen)
Maaruh...had ook in het ACT gemogen

bij reinier rond de 650 eu incl jaar garantie voor een gereviseerde bak. (althans, dat was het toen)
Maaruh...had ook in het ACT gemogen

eeeuu idd maar krijg 9 van de 10 keer geen reactie in ACT dus denk nu gelijk maar een topic 
Damn dat is geen kattepis.
Hoopte rond de 3 a 400 euro max.
Koppeling, nieuwe distri riem, multisnaar + lagers, nieuwe remklauwen, aandrijfassen.
Kuch weer +1000 pleuro lichter.

Damn dat is geen kattepis.
Hoopte rond de 3 a 400 euro max.
Koppeling, nieuwe distri riem, multisnaar + lagers, nieuwe remklauwen, aandrijfassen.
Kuch weer +1000 pleuro lichter.
Laatst gewijzigd door Ben op di 11 jul 2006 6:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, je kunt toch ook een gebruikte bak nemen van een sloper. Moet je alleen wel een btje een bak nemen die je vertrouwd, dus niet de eerste de beste. Dan heb je er een voor 150 a 200 eu. Alleen nogmaals, tis nogal zuur als je er een koopt, die inbouwt en er dan achterkomt dat ook die gaar is.... 
Ik zou voor zekerheid gaan, maar het kost idd geen knaak en een rol drop
edit: pm/bel reinier eens ff anders

Ik zou voor zekerheid gaan, maar het kost idd geen knaak en een rol drop

edit: pm/bel reinier eens ff anders

Ik heb idd geen zin om 2 keer die bak erin en uit te halen. Als we er nog zin in hadden dan was een bak zelf reviseren niet zo'n probleem. Maar de puf is er een beetje uit om aan auto's te sleutelen.
Dus blok eruit, snel alles vervangen en er weer in.
Zal je altijd zien dit soort shit komt er altijd aan als je hem net wil verkopen. Zo valt hij niet te verkopen. Weer 1000 euro erin pompen en verkopen is weer zonde lol. Rot renaults haha je komt er nooit meer vanaf
Straks maar even gaan rond bellen, ik rij nog in de clio, maar het einde van de week haalt die bak niet als op de herrie af moet gaan
Dus blok eruit, snel alles vervangen en er weer in.
Zal je altijd zien dit soort shit komt er altijd aan als je hem net wil verkopen. Zo valt hij niet te verkopen. Weer 1000 euro erin pompen en verkopen is weer zonde lol. Rot renaults haha je komt er nooit meer vanaf

Straks maar even gaan rond bellen, ik rij nog in de clio, maar het einde van de week haalt die bak niet als op de herrie af moet gaan

ik was 650 euro kwijt voor revisiebak van reinier. Als je echt alles erbij wil vervangen, zoals koppelingsset, rollagers en distributieriem en nog meer spul, kom je al snel aan tot over de 1000 euro. weet niet hoe de rest van je motor erbij staat, mijn koppelingsset was al 11 jaar oud
dus die meteen erbij vervangen.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Poe 650 euro. Dacht dat die dingen altijd rond de 400 euro zaten.
We vervangen gelijk alles kan hij weer effe mee. Blok zelf is nog tip top in orde. Koppeling geen idee hoe oud hij is. Ik hoor mijn synchromesh ringen wel. Dat wordt een paar festivalletjes schrappen
@Abel: Ik heb net mijn lease clio in moeten leveren ivm nieuwe baan en dan kapt uiteraard mijn prive auto ermee haha.
Als je door mijn straat rijd, aan het eind links en door rijd tot t kruising dan 10 meter naar rechts loopt staat daar een zwarte gtt met dubbele uitlaten. Zo te zien zijn ze hem aan het opknappen.
Ik woon inmiddels al weer een jaar bij mijn ouders thuis in de straat. Ben er weinig ivm werk (buitenland) dus vind het wel even best zo.Goedkoper kan niet lol.
Iemand enig idee wat een revisie bak bij renault kost?
We vervangen gelijk alles kan hij weer effe mee. Blok zelf is nog tip top in orde. Koppeling geen idee hoe oud hij is. Ik hoor mijn synchromesh ringen wel. Dat wordt een paar festivalletjes schrappen

@Abel: Ik heb net mijn lease clio in moeten leveren ivm nieuwe baan en dan kapt uiteraard mijn prive auto ermee haha.
Als je door mijn straat rijd, aan het eind links en door rijd tot t kruising dan 10 meter naar rechts loopt staat daar een zwarte gtt met dubbele uitlaten. Zo te zien zijn ze hem aan het opknappen.
Ik woon inmiddels al weer een jaar bij mijn ouders thuis in de straat. Ben er weinig ivm werk (buitenland) dus vind het wel even best zo.Goedkoper kan niet lol.
Iemand enig idee wat een revisie bak bij renault kost?
meen rond de 1250?
tel uit je winst...
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
gewoon doen he
je mag me voor vragen wel pm en
je mag me voor vragen wel pm en
binnenzijde, waar je koppeling en vliegwiel zit, zitten wat boutjes geloof ik. Bij je diff nog wat. Zwarte kapje ook al losgehad?Donleben schreef:Hoe moet je een 16v bak demonteren? Had al wat bouten losgehaald van mijn oude bak, maar krijg m niet helemaal uit ekaar.
anders reinier ff raadplegen, of mark idd

-
- Contacteer:
Alle boutjes heb ik al gedemonteerd, maar moet ik ook het zwarte gedeelte rond de midelste as met al die kartels ook loshalen? Ik zie trouwens dat de bevestiging bij een JC5 bak iets anders is. Daar zit het nog met twee boutjes vast.
![Afbeelding]()
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
idd 5 er ook vanaf halen 

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de bak er het makkelijkst uit te halen is zonder het blok eruit te halen?
Ik sta even aan mijn hooft te krabben maar zie zo snel geen simpele oplossing. (net terug uit de garage)
of weet er iemand een topic te vinden waar dat mooi in staat? ik kan nog steeds niet goed zoeken met die search some how
Ik sta even aan mijn hooft te krabben maar zie zo snel geen simpele oplossing. (net terug uit de garage)
of weet er iemand een topic te vinden waar dat mooi in staat? ik kan nog steeds niet goed zoeken met die search some how
gewoon motor en bak er in 1 keer uit is veel makkelijker
Ik zou zeggen waag er een belletje aan
ik zat op veban evolution parts lol de verkeerde kon geen tel nr of adres gegevens vinden
maar die knakkers zitten dus in Rijswijk.
Ze hebben er nog 1 voor 750 euro ex btw.
Slik.
Het is niet anders mijn pa is nu onderweg erheen.
Auto staat nu al 2 dagen op de brug en mijn pa begint ruzie te krijgen met de baas lol. Dus moet vandaag weer in elkaar.
Met het demonteren kwamen we er achter dat remblokken voor door 2en gebroken waren
We hebben besloten ook gelijk remschijven, blokken, koppeling, drukgroep, versnellingsbak, multisnaar & distributieriem + rollen, olie filter, bougies + kabels, nieuwe radiotor, lucht filter etc...
Gereviseerde aandrijfassen en remklauwen heb ik er toevallig paar weken geleden ondergezet.
Weer een technisch nieuwe auto.
There goes my vacation money. Gelukkig hebben we de creditcard nog
maar die knakkers zitten dus in Rijswijk.
Ze hebben er nog 1 voor 750 euro ex btw.
Slik.
Het is niet anders mijn pa is nu onderweg erheen.
Auto staat nu al 2 dagen op de brug en mijn pa begint ruzie te krijgen met de baas lol. Dus moet vandaag weer in elkaar.
Met het demonteren kwamen we er achter dat remblokken voor door 2en gebroken waren

We hebben besloten ook gelijk remschijven, blokken, koppeling, drukgroep, versnellingsbak, multisnaar & distributieriem + rollen, olie filter, bougies + kabels, nieuwe radiotor, lucht filter etc...
Gereviseerde aandrijfassen en remklauwen heb ik er toevallig paar weken geleden ondergezet.
Weer een technisch nieuwe auto.
There goes my vacation money. Gelukkig hebben we de creditcard nog

wel een lekker beurtje 

kon je beter een andere gekocht hebben ...
en dan half jaar later weer zelfde geintje krijgen 

dan koop je uiteraard eentje die juist dat geintje doorstaan heeft ...+Clio16v+ schreef:en dan half jaar later weer zelfde geintje krijgen
paul doelt op het feit van een gebruikte bak...
Persoonlijk zou ik dat nooit doen, zeker niet voor dat geld! Kijk, voor een honderdje of twee......
Persoonlijk zou ik dat nooit doen, zeker niet voor dat geld! Kijk, voor een honderdje of twee......
veel te duur 

Het was niet anders. Met een week ben ik op vakantie.
De auto stond al het hele weekend op de brug en dat werd niet met dank afgenomen.
Als ik mijn ouwe bak inlever om te reviseren bij anderen kost het 650 ex btw. Veban 750 ex btw. Was 900 pleuro kwijt.
Niemand had een bak op voorraad en bij inlevering zou ik hem een week kwijt zijn. Geen optie.
Ik heb over een ouwe bak van de sloop zitten denken, maar dat vind te veel risico. De klus is te groot om het nogmaals te doen vind ik.
Ik heb gister 60 km in totaal gefiets km gefiets naar mijn werk en dat ben ik goed zat haha. Snel een auto ergens los weten te peuteren.
Met distri riem rollen drukgroep koppeling remschijven voor en achter, 4 nieuwe wiellagers etc... was ik in totaal 1400 euro kwijt. Met 30% korting van de brezan.
Gister avond tot een uurtje of 1 's nachts bezig geweest het blok met subframe hangt er weer in. Vandaag de boel aansluiten en blazen.
Ik neem gelijk de bodem/wielkassen nog een keer mee in de tectyl.
Helaas geen foto's van de operatie. Daar waren we te sjaggerijnig voor
@tut andere clio kopen is geen optie. Heb deze toen voor 600 pieter mannen gekocht en nu bij elkaar 3000 euro aan materiaal erin verdeeld over de afgelopen 3 a 4 jaar? geen idee meer wanneer ik hem gekocht heb. Als ik een andere koop voor 2500 en heb er gezeik mee ben ik veel duurder uit
De auto stond al het hele weekend op de brug en dat werd niet met dank afgenomen.
Als ik mijn ouwe bak inlever om te reviseren bij anderen kost het 650 ex btw. Veban 750 ex btw. Was 900 pleuro kwijt.
Niemand had een bak op voorraad en bij inlevering zou ik hem een week kwijt zijn. Geen optie.
Ik heb over een ouwe bak van de sloop zitten denken, maar dat vind te veel risico. De klus is te groot om het nogmaals te doen vind ik.
Ik heb gister 60 km in totaal gefiets km gefiets naar mijn werk en dat ben ik goed zat haha. Snel een auto ergens los weten te peuteren.
Met distri riem rollen drukgroep koppeling remschijven voor en achter, 4 nieuwe wiellagers etc... was ik in totaal 1400 euro kwijt. Met 30% korting van de brezan.

Gister avond tot een uurtje of 1 's nachts bezig geweest het blok met subframe hangt er weer in. Vandaag de boel aansluiten en blazen.
Ik neem gelijk de bodem/wielkassen nog een keer mee in de tectyl.
Helaas geen foto's van de operatie. Daar waren we te sjaggerijnig voor

@tut andere clio kopen is geen optie. Heb deze toen voor 600 pieter mannen gekocht en nu bij elkaar 3000 euro aan materiaal erin verdeeld over de afgelopen 3 a 4 jaar? geen idee meer wanneer ik hem gekocht heb. Als ik een andere koop voor 2500 en heb er gezeik mee ben ik veel duurder uit