ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
-PAZ-
Über-Spammer

effe door NAP halen, dan weet je al een stuk meer over de "echte" km stand
R5GTT. Drive it like you stole it
LotuzClioWilliams

Een paar posts terug staat Kees z'n verhaal hierover.
Tom
Moderator
Car: MB

vreemd, je km.stand wordt toch iedere APK doorgegeven
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer

:D :D nu zie ik het jah, is idd wel zuur dat ie dan nu weer te koop staat met een km stand die niet klopt. op deze manier word er weer iemand gefucked. km standen terug draaien :mg:
-PAZ-
Über-Spammer

Tom schreef:vreemd, je km.stand wordt toch iedere APK doorgegeven
jah dat wel, maar als er een lagere stand word opgeven een jaar later word daar verder nix mee gedaan, behalve opslaan in NAP. kan ook andere oorzaken hebben, ander tellerblok bijvoorbeeld
Tom
Moderator
Car: MB

dan is je laatst ingegeven stand na 1,5 jaar dus niet meer die van 200.000. Dat bedoel ik. :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

officieel is het niet strafbaar, in België wel.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
keesuitklundert

Alle km standen worden doorgegeven voor NAP. Ik heb de gegevens van de GX-GD-55 doorgekregen vanaf jaar 2000:
- 2000: 171.501
- 2001: 187.392
- 2002: 200.483
- (black hole)
- 2004: 109.753 (augustus doorgegeven)
Ik kocht hem in nov 2004 met die km stand.

Deze gegevens komen vanuit pc-scherm. Een officiele uitdraai van NAP wordt na het fucken met km stand niet meer vrijgegeven. Doorgeven bij apk geeft geen feedback dat iets niet klopt.
De kopers waar ik mijn clio had ingeruild wilden de koop omdraaien of mij aansprakelijk stellen (volgt een keten). Die auto konden ze niet meer kwijt op een serieuze en eerlijke manier.
Ik belde de vorige verkoper/handelaar (Autoexclusief) en vertelde hem aansprakelijk te stellen voor dit gebeuren. Hij deed niet moeilijk, vroeg of ie nog netjes was en gaat hem halen bij de nieuwe verkoper voor het gevraagde bedrag.
Tuurlijk dat tie nog netjes is, maarreh, zegt genoeg over vorige bezitter.
clio ns

Najbolji auto svih vremena... :worship:
Maus

Juist ja.....
antoine
Car: Renault Clio III RS

keesuitklundert schreef:Alle km standen worden doorgegeven voor NAP. Ik heb de gegevens van de GX-GD-55 doorgekregen vanaf jaar 2000:
- 2000: 171.501
- 2001: 187.392
- 2002: 200.483
- (black hole)
- 2004: 109.753 (augustus doorgegeven)
Ik kocht hem in nov 2004 met die km stand.

Deze gegevens komen vanuit pc-scherm. Een officiele uitdraai van NAP wordt na het fucken met km stand niet meer vrijgegeven. Doorgeven bij apk geeft geen feedback dat iets niet klopt.
De kopers waar ik mijn clio had ingeruild wilden de koop omdraaien of mij aansprakelijk stellen (volgt een keten). Die auto konden ze niet meer kwijt op een serieuze en eerlijke manier.
Ik belde de vorige verkoper/handelaar (Autoexclusief) en vertelde hem aansprakelijk te stellen voor dit gebeuren. Hij deed niet moeilijk, vroeg of ie nog netjes was en gaat hem halen bij de nieuwe verkoper voor het gevraagde bedrag.
Tuurlijk dat tie nog netjes is, maarreh, zegt genoeg over vorige bezitter.
Kan het niet zo zijn dat er een ander blok ingelegt is, waarna ze de kilometerstand terug hebben gedraait? Misschien is er wel gebruik gemaakt van de teller die bij het blok hoort?!
crazy ass clio

dat is bij die van mij ook gebeurt ik ging van een 16v met 180000 naar een williams met 60000 km toen

mischien moet je eens navragen waar hij in onderhoud is geweest
GeniustheGzA

Zit ik een beetje te surfen. Kijk ik sinds een tijdje weer eens op http://www.cliowilliams.co.uk. In de techspec beetje lezen, kennis bijwerken.
Standard For All Williams Models
.........
Williams 1 says "Williams", Williams 2 says "Williams 2" and Williams 3 says "Williams 3"
.........
Oil Cooler fitted, the 16v didn't have one
.........
Zijn deze specificaties alleen in de UK zo geleverd? Of ontbrak er het een en ander aan mijn Williams (heb inmiddels wel een oliekoeler...). Of begrijp ik het gewoon verkeerd (niets menseliks is mij vreemd).

Groetuh
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij heeft een Williams nooit een externe oliekoeler gehad... :S
GeniustheGzA

dat dacht ik ook. Heb het in ieder geval nooit gezien bij andere exemplaren dan de mijne. Maar misschien in Engeland? Of degene die deze info heeft verschaft praat sh@it...
frank_williams

Nu is de flens van de bocht na m'n uitlaatspruitstuk (dus die op de kat aansluit) een beetje rot. Is deze bocht in z'n geheel te vervangen?
Riël
Über-Spammer

Downpipe heet dat, ja die krijg je wel uitgehaald ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robke
Car: Lexus IS250

GeniustheGzA schreef:dat dacht ik ook. Heb het in ieder geval nooit gezien bij andere exemplaren dan de mijne. Maar misschien in Engeland? Of degene die deze info heeft verschaft praat sh@it...
Met oliekoeler bedoelen ze waarschijnlijk de warmtewisselaar.
Voor zover ik weet zit die ook op elke Clio 16V, dus ook de 1.8.

Hij zat als het goed is standaard niet op de 19 16V, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Een externe oliekoeler heeft een Clio 1 in ieder geval nooit van de fabriek gehad.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

op mijn 19 zit idd geen warmtewisselaar
GeniustheGzA

en wat is/doet een warmtewisselaar??
LotuzClioWilliams

GeniustheGzA

(Y) maar waar tussen zit 'ie dan??

good to "see" you again! Hoestie met de 106? Foto's (in een ander topic anders begint het gemauw...)?

G
LotuzClioWilliams

[off topic]
GeniustheGzA schreef:Hoestie met de 106? Foto's (in een ander topic anders begint het gemauw...)?
Prima hoor. Druk bezig met het transformeren van m'n 16v Sport naar 16v Rallye. :)

Wat foto's:

http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/1 ... 072006.JPG
http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/L ... erieur.JPG
http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/L ... rieurB.JPG

Witte 15" Speedline Chrono's (ook bekend van de Megane Cup) zijn onderweg. Later deze maand wordt de wagen een centimeter of drie verlaagd met H&R veren. De zwarte stootstrips worden volgende maand rood gespoten samen met de Rallye "luchthappers" die in de plaats komen van de verstralers in de voorbumper. De achterklep wordt vervangen door eentje zonder dakspoiler. Die heb ik al in de berging staan en is afkomstig van een 106 met dezelfde kleurcode. Ik hoop alleen dat er niet teveel kleurverschil is na monteren. Er komt ook nog een RVS einddempertje onder (76 mm rond, OMP of Peco). En daarna gaan we een paar maanden sparen om het interieur verder op dat van een Rallye te laten lijken. Daarbij zullen delen rood gespoten moeten worden, want achter de diverse panelen is men helaas nogal zuinig met de verf geweest. En natuurlijk zal de wagen voorzien worden van de Rallye stickers. En dan krijg je een wagen die in grote lijnen hierop lijkt:

http://img136.imageshack.us/img136/4007 ... lye8nf.jpg

[/off topic]

On topic: ik mis de stoelen van de Williams en het roffelende geluid van de twee liter motor wanneer je het pedaal diep intrapt.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Poeh, da's toch wel een flinke stap achteruit, zeg. Motorisch en comfort... Maar ja, dit heeft ook wel wat. :)
GeniustheGzA

LotuzClioWilliams schreef:[off topic]

En dan krijg je een wagen die in grote lijnen hierop lijkt:

http://img136.imageshack.us/img136/4007 ... lye8nf.jpg

[/off topic]
[geen verwijt mode]

Het wordt dus een Rally look-a-like? Zoiets als een Williams-"uitvoering" 16V....? :~

[/geen verwijt mode]

Tof bakkie :smoke: . Idd een beetje een achteruitgang, maar ieder zijn keuze! (Y) :)
LotuzClioWilliams

GeniustheGzA schreef:Het wordt dus een Rally look-a-like? Zoiets als een Williams-"uitvoering" 16V....? :~
De 16v Sport uitvoering die ik heb, is in andere landen als 16v Rallye op de markt gebracht, dus in wezen doe ik niets verkeerd door er het Rallye label aan te hangen. Ik ga alleen nog een stap verder dan Peugeot door de wagen uit te voeren als de 8v Rallye.

Clio 16v's worden volgens mij vooral voorzien van gouden velgen en Williams logo's, omdat men liever de snellere, luxere en exclusieve Williams wil hebben. Ik laat mijn wagen er echter niet uitzien als een snellere, luxere en exclusieve wagen, dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Mijn wagen wordt gewoon de ultieme 106 Rallye. :p
PaulM

zag er zondag weer 1 rijden, zon clio met williams sticker erop. was niet eens een 16v (0), mis je de willie nu niet lotuz? hoop niet dat je er spijt van krijgt...
Robke
Car: Lexus IS250

GeniustheGzA schreef:
(Y) maar waar tussen zit 'ie dan??

good to "see" you again! Hoestie met de 106? Foto's (in een ander topic anders begint het gemauw...)?

G
Da's dat ding wat je eraf hebt moeten slopen om de adapterplaat voor je oliekoeler erop te krijgen, onder het oliefilter dus.

Werkt de oliekoeler een beetje fatsoenlijk?? :)
GeniustheGzA

Robke schreef:Da's dat ding wat je eraf hebt moeten slopen om de adapterplaat voor je oliekoeler erop te krijgen, onder het oliefilter dus.

Werkt de oliekoeler een beetje fatsoenlijk?? :)
Kijk, dat zijn antwoorden! Heb hem niet zelf gemonteerd :~ , maar ik weet (inmiddels :D ) precies wat je bedoelt.

De oliekoeler werkt overigens perfect! 100 graden op de meter en verder komt de temp niet!

Thx nogmaals (Y) .
LotuzClioWilliams

+Clio16v+ schreef:mis je de willie nu niet lotuz? hoop niet dat je er spijt van krijgt...
Er zal ongetwijfeld wel een moment komen, wanneer het enthousiasme voor m'n 106 wat afgenomen is, dat ik terug zal denken aan m'n Williams. Maar ik acht de kans klein dat ik er ooit nog één zal kopen.
paulvanrooij
Contacteer:

LotuzClioWilliams

Nu ga ik toch even twijfelen. Da's niet veel voor een echte Williams. :lol:
paulvanrooij
Contacteer:

dat dacht ik ook :D :lol:
LotuzClioWilliams

paulvanrooij