Gewoon een vraagje over banden...

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Racer-X

Hoi allemaal,

Geen moeilijke vraag of iets dergelijks maar zou graag wat meningen, ervaringen en adviezen willen horen over banden die door jullie gebruikt worden. De reden dat ik dit vraag is dat ik mijn banden, na zo'n 4 a 5 jaar trouwe dienst (:-) ja zo lang al) wil vervangen. Ik heb een Clio Williams en de banden die er momenteel onder zitten zijn Toyo Proxes T1S met maten 195/50R15. Nu heb ik de bandenmarkt al een tijdje niet meer bijgehouden en weet qua prijs/kwaliteit-verhouding niet welke de beste zijn. Nu kan ik dit natuurlijk overal vinden op internet, maar ik dacht "laat ik het op de RTC-forum eens vragen..

Anyone ..?

Bedankt alvast.

P.S. de banden zijn al echt op ..:-)
Menno

Michelin Pilot Excalto II.

Veel grip, stuurt scherp, stil, ziet er netjes uit, en gaat lang mee. (Y)
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer

Boven die prefereer ik weer de Bridgestone Potenza...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Ben erg tevreden over m'n RoadHog bandjes :worship:

Alleen heb gemerkt dat ze bij erg warm weer wat zacht worden ofzo :~ waardoor ie in de sneller genomen bochten wat grip lijkt te verliezen >-)

Maar verder een heel lekkere all-rounder, presteert goed bij regen, en bij wat 'koudere' omstandigheden (zijn m'n zomerbanden maar deden het midden maart ook erg goed (Y) )

En lijken me misschien net ff wat goedkoper dan een Michelin, Bridgestone of Toyo :)

En het merk zal misschien wat minder bekend klinken, maar heb ze toch al verscheidene malen gezien :p (EDIT: na enig googlen kom ik trouwens tegen dat ze geproduceerd worden door Continental, dacht dat het een onafhankelijk merk was eigenlijk :smile: )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer

Dat meen je niet serieus?
Da's niet echt vergelijkbaar met een beetje 'performance' band hoor
:beer:
Edward
Contacteer:

Dat meen ik idd wel serieus ja :beer:

De vorige auto kreeg ik met Toyo RoadPro's, die zou ik alleen aanraden aan mensen met serieuze zelfmoordneigingen, maar dit zijn gewoon goede banden :smoke: (kan best dat Proxes ofzo veel beter zijn, maar voor mij heeft Toyo al behoorlijk afgedaan door de ervaringen met de RoadPro's)
We proberen steeds met nieuwe initiatieven te komen. Ook de kwaliteit van onze producten op een hoog plan houden hoort daar bij. Zo geven we 3 jaar garantie op onze banden. Daarnaast lanceerden we recentelijk een nieuw bandenmerk, ook door Continental geproduceerd, namelijk Roadhog. Een band gericht op het hoge segment binnen de bandenbranche. Speciaal voor die klanten die wel een high performance band willen, maar niet het budget hebben dat daar meestal bij hoort. Wij bieden met Roadhog hier een alternatief in de hoge segmenten voor de low budget klanten van het autobedrijf."
Bron van het hele artikel: http://www.autokompas.nl/archief/1998/0 ... rijk_.html

edit: ik kijk met een wat 'functioneler' oog, banden die na een half jaar compleet versleten zijn heb je ook niks aan, en aangezien we toch in NL wonen moeten ze ook bij regen hun werk gewoon goed doen 8)
Riël
Über-Spammer

Nou ja ik vind t in elk geval kutbanden :D

Heb ze meteen verwisselt voor n setje wielen met Pirelli Drago banden en dat wil toch wel wat zeggen :p
Racer-X

Thanks for the tips so far. :bang:

Effe een lijstje maken. Ik zet er zelf ook Dunlop en GoodYears bij. Heb Dunlop SP's gehad onder mn vorige auto, Suzuki Swift. Hij leek wel een power-speedboat op het water, wat een grip op natte wegen. Bovendien was ik gek op de V-vormige sporen. Nu ik eraan denk, daar heb ik een beetje aan vastgehouden. Ik had ze ook met de GoodYear's, en dus ook met de Toyo's.

Die Michelin's zien er erg netjes uit idd.
TheoV
Contacteer:

ik heb uniroyal rainsport 1. die zijn best wel tering goed op een exteem nat wegdek, gaan ook nog wel goed op sneeuw, en op een droog wegdek heb k er ook helemaal geen klachten over. en ze hebben een V-profiel ;)

t enige nadeel dat k gemerkt heb is dat ze (toch zeker met wat sportiever rijden) redelijk snel verslijten....
Menno

Klinkt wel als een aanrader, die roadhok:
These tyres are an "own brand" sold by Just Tyres in the UK. While I have many reasons to recommend this dealer, these are without a doubt the worst performing tyres I have had fitted to any of my 9000s. I remembered the Michelin "Roadhog" range (perhaps I'm getting old?) and only realised my mistake afterwards.

These tyres seemed to have almost zero grip and kept the traction control and ABS very active. I remember approaching a pedestrian crossing at about 30MPH in the rain, seeing a pedestrian about to cross and braking, in what should have been plenty of time, before ABSing very slowly to a stop halfway across the crossing. The pedestrian gestured me to continue!

They wore well and were on the car when I traded it in for the Aero. Perhaps some unfortunate is still trying to figure out how to get 200HP through them and thinking what an awful car the 9000CD is!

I came to the conclusion that whatever tyre you buy and whatever your priorities, the Saab 9000 (especially the more powerful versions) requires at least some consideration concerning tyre grip!
rev it like a rental
Xabre
Car: 19 16V

toen ik m'n auto kocht had ik er ook van die roadhog bandjes onder, sleten als een gek binnen 2 maanden op en grip was ook niet bijzonder

daarna goodyear hydragrip gekocht, beste banden qua grip tot nu toe
Bram (vospower)

Goodyear eagle F1, voor droog weer perfect, ken geen betere band dan die, maar met regen en erg koud weer is deze wat minder...
Riël
Über-Spammer

Ja omdat je daar een half jaar gezeten hebt :smoke:
Vind toch nog altijd jammer dat die potenza's zo onbekend blijven haha

In een hand heb ik een autoband en in de andere 365 gebruikte condooms.

Wat is het verschil? :)
TheoV
Contacteer:

Riël schreef:Ja omdat je daar een half jaar gezeten hebt :smoke:
Vind toch nog altijd jammer dat die potenza's zo onbekend blijven haha

In een hand heb ik een autoband en in de andere 365 gebruikte condooms.

Wat is het verschil? :)
de smurrie die eruit loopt?
Riël
Über-Spammer

Een is n Goodyear en de ander n Very Goodyear

:beer:
Edward
Contacteer:

Xabre schreef:toen ik m'n auto kocht had ik er ook van die roadhog bandjes onder, sleten als een gek binnen 2 maanden op en grip was ook niet bijzonder
hmm, ik loop ze nu opgeteld toch al een 6 of 7 maanden flink af te beulen, nergens last van :)
qua gereden kilometers kom ik op ongeveer 15.000 uit, dit jaar al ruim 10.000 en still going strong, vorig jaar ongeveer 5000 aangezien ze er toen maar 2 maandjes onder hebben gezeten.

maar misschien zit er verschil in typen en/of series (ik heb Supreme 5000, misschien is bijvoorbeeld een 4000 die ik bij het Googlen ergens tegenkwam wel veel slechter van kwaliteit, Continental lijkt me toch geen slechte bandenfabrikant :p )

maar goed, haal de RoadHogs dan maar van de aanraders-lijst :wink:
ik heb er iig goeie ervaringen mee, in tegenstelling tot die Toyo RoadPro dingen, die verdienden het predikaat 'kutbanden' eerder dan mijn RoadHog Supreme 5000's :D
Michelin Energy waar ik ook lange tijd op heb rondgereden vond ik ook wat minder presteren dan de RoadHogs, maar zijn wel enorm slijtvast die dingen :)
Riël
Über-Spammer

Nou ja wij produceren dan ook doorgaans meer dan 100Nm koppel op de banden :p
Ze houden het i.e.g. goed na al je sprintjes dan :D
Edward
Contacteer:

en na al m'n vlot genomen bochtjes (daar doe ik er nog veel meer van namelijk >-) :wink: )
kilometers maak ik ook zat (heb de auto nu over 2 weken een jaar en ff 37.000 op de klok erbij gezet, maar dus niet allemaal met deze Roadhog banden..)
Foeke

Pirelli P ZeroNero
<-------So you know don't mess with a Reno------->
PaulM

vredestein sporttrac 2 :)
Riël
Über-Spammer

Da's een redelijke band! Heb ik mijn vriendin ook om de cliovelgen heen gelegd. Wel n erg mooie band vind ik en er lage slijtage. Grip is weinig van te zeggen bij de clio, maar bij testen met toppers scoort ie toch een sterretje lager overal. Maargoed, daar is de prijs ook naar.
Racer-X

+Clio16v+ schreef:vredestein sporttrac 2 :)
Heb deze ook bekeken, en ziet er aardig uit. Zal deze ook meenemen in mn lijstje. Alhoewel de sporttrac 3 ook niet onaardig is, zo te zien.
Michel S.
Contacteer:

SLICKS :)

Heb verschillende banden gehad. Zowel op de 5, als de clio als op de impreza.
En ik meot zeggen die Goodyear Eagle F1 wel de toppertjes waren qua tegenvallen.... De subaru wilde alleen nog maar vooruit. Bochten ho maar.
Daarna heb ik ze geupgrade naar de Toyo Proxes T1S. Wat een bandje. Mega grip. Slijtage neem ik wel voor lief. Heb ze op de suub en op de 5.
De Pirelli P6000 is ook 1 van mijn favoriet. Lekker grip, slijtage valt reuze mee, en het geluid ach, radio wat harder.
Maar ik heb ook een Novex Speed gehad. Ook een heel fijn bandje, met een hele goede prijs.
Zeer slechte banden:
Fulda year2000, en alle andere fulda's wat ik heb gehad.
Champiro.. OH MY GOD. Na een paar rondjes on the track, alleen nog maar glijden. Grip weg...

Maar niks vergeleken met een setje yokohama slicks... Zo zacht, dat je een halve vinger erin duwt zonder problemen.
dbeukie

banden
ik heb michelin pilot primecy
wat een rubber slijt bijna niet en kan er mee doen wat je wil
goien in de bochten en nog zonder glijden en heel zacht piepen
Tom
Moderator
Car: MB

ik heb michelins onder de willi liggen. Bevallen prima (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dbeukie

ut kost wat die michelin maar dan heb je ook wat >-)
en slijtage valt reuze mee als je beetje normaal rijd
1 mm op 7500 a 10000 km
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

goodyears wil ik gratis nog niet hebben, heb ze ook gehad, waardeloze banden vind ik het

toyo is wel ok
uniroyal wordt ondergewaardeerd
michelins zijn pittig maar goed
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dbeukie

goodyear nooit van me leven
en continetal al helemaal niet
na 19750 km helemaal kaal en niet eens gek mee gedaan
Tom
Moderator

voor een goede michelin band in 195 breed betaal ik voor de willi nog geen 6 tientjes. Valt best mee vind ik
Erik (Schepjes)
Contacteer:

uniroyal rainsports 1 zijn echt super, Ik en me broer zweren erbij :)
dbeukie

uniroyal
word door iedereen zwaar onder gewaardeerd
maar zijn echt klasse banden
ook voor een leuke prijs
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

dat zeg ik uniroyal :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator

rainsport 1 heb ik gehad onder de GTT. Bevielen prima. Overigens ook weer niet overdreven goedkoop
Racer-X

Op de site van Uniroyal is een prijslijst te downloaden. Hierin staan adviesprijzen en die zijn best aardig. Geeft een beetje een indicatie van de prijzen. En het lijken me kwalitatief goede banden..

http://www.uniroyal.nl/Uniroyal_1/home.html
Dennis_16v

ik had onder mn CRX n setje Pirelli P5000 liggen.. deden t ook erg goed (Y)
Ook bij nat weer voldoende grip :)
Plaats reactie