

eerder 150 -200 kilo dus dat moet geen enkel probleem zijn.
Ja de mijne ook eens..Riël schreef:Klopt wat je zegt. Of je het metertje moet vertrouwen is ook al zoiets, maar op je oliepomp zit een plunjer die de druk regelt. Als die vastzit loopt ie inderdaad erg hoog met de gevolgen vandien.Giovanni schreef:Is er iemand die ma kan vertellen of aan de oliepomp van een gtt ook een "overdrukventiel" staat?
Ik dacht mij te herinneren dat ik daar ergens onderaan een klep zag?
Want ik rij nu al een paar weken rond met een oliedruk die maar niet zakt.
Volgens mij stond de wijzer bij stationair toerental tot net onder de 1 bar bij mooi warme olie.
Tuurlijk, bij koude start klom het wijzertje helemaal bovenaan maar na 10km rijden zag je al aardig wat beweging in het standaard oliedrukmetertje.
Sinds ik de motor heropgebouwd heb dus niet meer.
Ik krijg de teller niet onder de 3 bar.
En bij het minste tikje op het gaspedaal springt de wijzer terug helemaal verticaal.
Na het monteren van een mocal oliekoeler met ingebouwde thermostaat nog steeds zelfde probleem.
5w30 competition elf erin, nog altijd het zelfde...
Andere tellerbak, want misschien was de teller zelf stuk, nope, terug 3 bar.
De zender is ondertussen ook al vernieuwd dus volgens mij steekt de pomp ergens teveel.
Iemand?
Want zolang ik die olie niet op temperatuur krijg, of toch aan een normale druk durf ik de turbo niet echt te gebruikten, want continu zo een hoge oliedruk kan toch niet goed zijn voor de keerringen?
Thanks!
Of je meet eerst eens hoe hoog je druk exact is met een goede drukmeter (6 bar bij koude motor kán nog wel hoor) of je controleert meteen of die plunjer gangbaar en onbeschadigd is aan de pomp.
Mijn motor is ook eens in de soep gelopen door een defecte plunjer.
zonder platen zal ie door de carros heen schieten........dus wordt het eigenlijk nog gevaarlijker als je dat niet zou doen. gewoon ff lassen joh, of laten doen door een lasser die het op een zaterdagmiddagje wel wil doen voor een leuke prijs, kan je de kooi er zelf in zetten evt.......MartijnG schreef:Ok, site is gevonden http://www.improve-tuning.nl , maar dat gedeelte van de GTT staat er niet meer op
Nu dit nog;
Hoe moeilijk is het trouwens om een rolkooi in te bouwen? Moet je daar altijd platen voor op de carrosserie lassen? Of zijn er ook andere mogelijkheden?
no offense Chris maar ik wed liever niet met m'n levenChris schreef:Bij mij zijn er geen platen ingelast, omdat de (in)bouwer dat niet nodig vond.
Hij durft te wedden dat er nix gebeurt. Zeker niet bij hetgeen waarvoor wij de auto gebruiken.![]()
Die Charisma is van martin, ik heb mijn eigen dieseltjeChris schreef:Frits, op de site van MB staat een kooi van Sparco.
Maarre, is het nu je eigen GT? Of hebben jullie hem samen?
Lezen.. RJRobert-Jan schreef:Chris heeft een Devil kooi
Ik heb plaatjes eronder zitten bij alle 6 de bevestigingen die vast zijn gelast op de bodemplaat. De kooi zelf is geschroefd door de plaatjes heen aan de onderzijde van mijn voiture.Frits schreef:Owja.
Wie heeft er een schroefkooi of een laskooi in zitten??
Schroefkooi:
Chris
Laskooi:
Gerard?
Luco?
Arco?
Vul even aan aub.
Sorry, ben er de 16e niet bij helaas.. Mocht je mogelijkheid hebben om hier foto's neer te zetten heel graag...Luco/Alpine-racer schreef:en ik heb geen racekooi maar een rallykooi, de 16e kan je zien hoe die vast zit
Bij de kartbaan in Groningen staat de race GTT van Nico Been, deze heeft een volledig gelaste chroom-molybdeen kooikonstructie.Frits schreef: En is er verder niemand met een compleet gelaste kooi?
Thank UGerard race GT schreef:Bij de kartbaan in Groningen staat de race GTT van Nico Been, deze heeft een volledig gelaste chroom-molybdeen kooikonstructie.Frits schreef: En is er verder niemand met een compleet gelaste kooi?