PaulM's Clio I 1.8 16v topic

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
mikko
Contacteer:

Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken Paulus, :)
Thierry

+Clio16v+ schreef:kan in de vraagbaak niks over terugvinden op welke temp ie gaat werken. staat niet echt veel over de e-waterpomp in. (de vraagbaak die ik heb dan)
Ik gok als ie rond de 100 graden is, want die van mij slaat ook alleen aan als het buiten warm is en ik goed heb doorgereden.
PaulM

ja is beetje shit testen zo :) zal wachten tot de zomer worden dan. Kan misschien de sensor nog wel ff doormeten (of vervangen als het geen drol kost, maar reno kennende zal het wel weer uber bedrag zijn :) )
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

@ martijn, (I)

Hoe zat dat ook al weer bij de el. pomp van marieke (cliolady) was het niet de onderste sensor die de el. pomp deed draaien? Wij hebben hem bij haar aan de gang gekregen in velp....
PaulM

was van de week nog bij renault langsgeweest om wat spul te bestellen, en net even opgehaald:

Afbeelding

vanmiddag even de kaartbakken iig erinhangen, dat is zo gepiept. de speakers wordt wat meer werk maar komt wel goed :)

ps ik kreeg er ook nog een originele renault tas bij... jaja ;)
Maarten

Dat ziet er netjes uit Paul!!! (Y)

Straks ook foto's als alles gemonteerd is!? :D :p
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Tom
Moderator
Car: MB

kaartenbakken heb ik er inmiddels ook opzitten. Staat een stuk netter.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM

zo vanmiddag aan de bestuurders deur begonnen. Heb eerst alles t/m deurpaneel eraf gehaald. Zo zag de deur er als eerste uit (was al begonnen met demontage ;) ):

Afbeelding

alles gedemonteerd:

Afbeelding

toen even getest of ik al geluid kreeg uit me boxen op de stekker in de deur, helaas nog geen geluid, dus denk (en hoop) dat de kabels niet op de radio zijn aangesloten maar er wel al klaar liggen. Dat moet ik nog nagaan. Na heel wat afmeten, meer deurpaneel verwijderen en gevloek ziet het er nu dus zo uit, heb alleen nog niet de speaker erin, daarvoor moet ik nog wat meer paneel weghalen, maar het begon te stortregenen :( dus dat komt ook volgende week (+ de rechter deur).

Hier dan het eindresultaat:

Afbeelding

closeup:

Afbeelding

komend weekend de rest ff fixen en die bekabeling checken :biertjuh:

oja en nog fotootje van de pookhoes :

Afbeelding
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

met de eerder genoemde Renault-tas op de achtergrond. :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
PaulM

:beer:
Tom
Moderator
Car: MB

ik zie dat je deurpanelen ook wat begint door te zakken. Verder ziet het er netjes uit. Fijn he, die reno kit in je deuren (das zo ongeveer het enigste aan je auto dat na 13 jaar nog steeds als nieuw fungeerd :lol: )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM

ja in de armsteun van de paneel zit een knik :( heb nog wat teruggeduwd maar hielp niet veel. die kit is echt rommel, bleef heletijd aan me klauwen plakken :D
Maarten

+Clio16v+ schreef:Die kit is echt rommel, bleef heletijd aan me klauwen plakken :D
Klinkt bekend die KIT :lol:
Ziet er netjes uit Paul (Y)
RENAULT CLIO III
Projecttopic
PaulM

vanmiddag kreeg ik sms van sanspeed (na 3 weken stilte) dat me bestelling klaar lag. Dus ik na me werk maar even de matten opgehaald. Ik twijfel nog beetje of ik het geslaagd vind, had gekozen voor bordeaux rood, maar vind dit beetje teveel van het goede, het springt er niet zo uit. Ik kijk nog ff aan hoe het staat in de zon. anders over tijdje maar met normaal rood bestellen. Dit is het geworden:

Afbeelding
PaulM

vanmiddag even bezig geweest met de recther deurpaneel voor inbouwen van de speakers. Heb ik bij het demonteren van de handvat van de deur de bevestigings punten gesloopt. In de deur zit elke bout (van de 2) voor het handvat met een 'moertje' vast gemaakt. Dit moertje wordt op zijn plek gehouden door een PLATIC frampje dat ook het meedraaien tegen moet houden. Erg handig en stevig NOT, dus deze heb ik bij het losschroeven aan gort gedraaid....

hier foto van het fantastische ontwerp:

Afbeelding

nu wil ik bij de dealer nieuwe bouten en de bevestings spulletjes bestellen, maar misschien is er ook een betere oplossing? iemand dit probleem ook gehad?
PaulM

zow vanaaf even wezen shoppen samen met martijn voor wat velgjes, met de charade naar den haag geblazen om daar de velgen op te halen :)

was wel een gezellige rit, nog wel even een mooie springschands gezien en wat horken onderweg :P, vervolgens waren we bij het bedrijf beland. Velgjes ingeladen. Eigenaar was zo aardig om nog even een dikke skyline te laten zien die daar in de garage stond, stonden btw ook nog 2 subaru's impreza's en nog meer mooi spul. De bling bling velgen in geladen en thuis aangekomen nog even een foto gemaakt (en :biertjuh: gedronken):

Afbeelding

volgens mij staat dat het wel vet, moet alleen nog paar bandjes bestellen, en dan velgen erop schroeven :D
Haas
Car: Megane RS

ja, die schans was wel lachen ja...haha! Kutviolen van rijkswaterstaat..leg er een fatsoenlijk plag asfalt neer, die wel aansluit bij de burg :P

Velgen zijn idd erg vet! 17" staat wel netjes, zeker bij jouw auto....lekker stijlvol!

Impreza's waren wel geil ja, S3 van hemzelf ook wel! En die Skyline..... damn.... :bang:

nu tijd voor een biertje :beer:
Haas

Afbeelding

ff snel... ;)
PaulM

nice :worship: :smoke:
GJ
Car: Megane 4 RS

Die zien er zo wel erg groot uit :)
PaulM

17 inch , maak wel weer foto als ze eronder liggen :)
Haas

The bigger, the better.....ask them bitches for shizzle :D
mikko
Contacteer:

Ziet er netjes uit Paulus, (Y)
Hop eronder met die dingen :D
-PAZ-
Über-Spammer

past dat een beetje fatsoenlijk zonder raken en aanlopen in je achterschermen, op de foto lijkt het net of je echt bijna geen plaats hebt, of is dit gezichts bedrog??
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas

denk op zich dat het wel goed komt, maar er zijn nog geen banden, dus passen zal op het moment ff lastig gaan. Die spaken steken wel een btje uit, dus dat zal de bottleneck worden...
-PAZ-
Über-Spammer

wielkasten zullen in elk geval wel mooi opgevult zijn :) , ben benieuwd hoe et eruit ziet als ze er onder zitten. mooie velg (Y) (Y)
PaulM

hijs 3 cm verlaagt, dus ben benieuwd of het gaat passen. Ik wou eerst wachten met de banden op nieuwe $$ inpulz, maar zie net dat die inpulz komt als ik op vakantie ga, dus dan zou ik nog 3 xtra weken moeten wachten. (waar ik geen zin in heb :P )

zal eens kijken/overleggen wat beetje band kost tegenwoordig.
PaulM

zag dat ze ook vredestein sporttrac 2 205/40 ZR17 84W XL hebben. heb nu de 15" variant met 195/50. Zal 205/40 passen, of beter 205/35 of 30 ofzo.
-PAZ-
Über-Spammer

zou je de afrol omtrek van de beide banden eens moeten bekijken en vergelijken , dan weet je ook of je een beetje gunstig uitkomt ivm teller afwijking.
Haas

205/40/17 geeft 3.4% hogere tellerstand aan dan 195/50/15, dus das acceptabel (100 km met 195/50/15 is dus 103.4 met 204/40/17)

:)

35 zou beter zijn, maar heb jij ze ooit gezien? volgens mij wordt die maat niet eens gemaakt ;)
PaulM

kon ze op die autobanden site niet vinden nee (0) maarja weet ik veel :D

ps vond dit nog met de search:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 6v#1601902

staat ook bandenmaat 205/40 dus moet wel passen.
antoine
Car: Renault Clio III RS

+Clio16v+ schreef:vanmiddag even bezig geweest met de recther deurpaneel voor inbouwen van de speakers. Heb ik bij het demonteren van de handvat van de deur de bevestigings punten gesloopt. In de deur zit elke bout (van de 2) voor het handvat met een 'moertje' vast gemaakt. Dit moertje wordt op zijn plek gehouden door een PLATIC frampje dat ook het meedraaien tegen moet houden. Erg handig en stevig NOT, dus deze heb ik bij het losschroeven aan gort gedraaid....

hier foto van het fantastische ontwerp:

Afbeelding

nu wil ik bij de dealer nieuwe bouten en de bevestings spulletjes bestellen, maar misschien is er ook een betere oplossing? iemand dit probleem ook gehad?
Ik heb ze met stevige lijm vastgelijmt, ik weet zeker dat ze nooit meet loskomen. Oja wel voor zorgen dat de moer vrij kan bewegen.
PaulM

heb al setje nieuwe bevestigingspunten gehaald, bout gaat er in als boter dus zit nu wel goed. :)
Robke
Car: Lexus IS250

De originele bandenmaat is 185/55/15, dus daar moet je vanuit gaan bij het vergelijken met afrolomtrek.
Er zijn ook een paar merken die 195/40/17 banden maken.
Robke
Car: Lexus IS250

Kijk en vergelijk zelf maar.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Gesloten