mark 5t schreef:detonatie simuleren??

Ik heb nog een standaard zuiger ergens, Ga morgen eens meten.PtrGte schreef:heb eens een gat geboord in het midden van zo'n F7P zuiger, maar als ik me goed kan herinneren is die in het midden op het dunste punt maar 7 mm in plaats van 8...ik weet het niet zeker meer, maar dat staat me bij...
ik heb er precies 2 mm uitgehaald, omdat ik op minimaal 5 mm dikte uit wilde komen...vandaar ook dat ik bijna zeker weet dat de bodem op het dunste plekkie maar 7 mm is...met een koppakking van 1.6 zou je dan op 8,8 of zoiets uitkomen...TMC16v schreef:Ik heb nog een standaard zuiger ergens, Ga morgen eens meten.PtrGte schreef:heb eens een gat geboord in het midden van zo'n F7P zuiger, maar als ik me goed kan herinneren is die in het midden op het dunste punt maar 7 mm in plaats van 8...ik weet het niet zeker meer, maar dat staat me bij...
Maar ik gok het erop dat het goed gaat. Hoeveel haalde jij uit de zuigers?
Nog eens gerekend met digitale schuifmaat:
Volledige hoogte standaard: 56,5mm
Hoogte van onderkant tot bodom zuigerdak: 49,5mm
Maakt dat het standaard dak dus inderdaad 7mm hoog is.
Er is exact uit alle zuigers 3,9mm af gegaan. 7 - 3,9mm = 3,1mm!!!
robert schreef:'tsja en sterkte van zon zuigerdak is vast bepaald door doorbuiging vant materiaal.
en bij doorbuiging heb je al snel een kwadraatje of derde macht weet ik veel van de dikte te pakken.
dus het neemt nogal af bij dunner worden. spannend hoor.
een beetje motor (hadden we het over vuldruk?) heeft makkelijk een topdruk van meer dan 100 bar. Wat is het oppervlak van dat dunne stukje en hoeveel kg moetie dan houden?
dacht je dat zuigers 4 mm dikker waren dan nodig, en jij gaat ze nog zwaarder belasten ook?
kwil niet lullig doen , maar tis nogal dun.
maar je KEN het proberen. doet jeroen vd belt ook altijd, en die gaat loeihard. (ffentjes, meestal ligt tie uit mekaar)
Dan zie je echt perfect de dunste plek!, dwars doorsnede zegmaarTMC16v schreef:Omdat?Abel schreef:lintzaag er door!
Iig ga ik ze allemaal polijsten om dustspots weg te halen. Zit niet op pingelen te wachten als ikdat nu kan voorkomen.
Nee want kijken of er intresse voor isMarcoG schreef:Kenne ze weer van marktplaats
Met 195/50-15" banden, volgens mijn berekeningen, 200KM=5500rpm en 120KM=3400rpmTMC16v schreef:Of hoeveel toeren draaid een GTT bij 200 en 120 in 5?
Ja, alleen draait een F7P wel iets meer toeren, 7500rpm kan makkelijk.TMC16v schreef:Past een 5 GTT bak achter een F7P?Sander schreef:Met 195/50-15" banden, volgens mijn berekeningen, 200KM=5500rpm en 120KM=3400rpmTMC16v schreef:Of hoeveel toeren draaid een GTT bij 200 en 120 in 5?
gr sander
Dan heb ik beter idee, Gewoon een bak uitelkaar rukken en en 5e gang van een GTT erin. Behoud je vlotte versnelling doorloop en je hebt een mooie overdrive. Bak uit elkaar halen is te doen. Mits je helemaal wakker bent en alles op karton in volgorde legtSander schreef:Ja, alleen draait een F7P wel iets meer toeren, 7500rpm kan makkelijk.TMC16v schreef:Past een 5 GTT bak achter een F7P?Sander schreef:Met 195/50-15" banden, volgens mijn berekeningen, 200KM=5500rpm en 120KM=3400rpmTMC16v schreef:Of hoeveel toeren draaid een GTT bij 200 en 120 in 5?
gr sander
Als je dan 7500rpm draait zou hij theoretisch 280km rijden.
De motor zal niet vlot door de versnellingen lopen waarschijnlijk.
Waarbij (te) kracht op de bak komt, en die zal dan wel snel klappen.
Zijn toch al niet al te sterke bakken.
Kan kunne je beter een 19-16V bak gebruiken, maar beter is een JC5
Ik zelf heb eeb JC5-024 laten bouwen met een versterkte bak helft en het dif . aangepast zodat je geen last hebt meer van die ring.
gr sander
Zon volvo 440 turbo haalt toch 6000?mark 5t schreef:neem de volvo bak zou ik zeggen bij 200 plus km/h zit je nog lekker laag in de toeren.
tenminste bij mijn volvo 480 turbo
het bevalt mij ook wel en ik zit er zelfs aan te denken deze bak in mijn gt te gaan gebruiken.
past in 1 keer is niet duur en genoeg te vinden
Alle versnellingen van een GTT zijn langer,Abel schreef:tja, ik dacht om er een GT bak achter te hangen... En dan heb je 1000 rpm extra dan gaat hij echt wel tegen de 300 tegen de 7000rpm!!
maar niet dat dat haalbaar is in zo'n bakkie..
Mark wat voor bak zit er op de volvo? en wat zou zo'n bak kunnen hebben???
Reinier!! ken jij die volvo bakken??
Dank u voor de informatie,mark 5t schreef:net even proef gereden![]()
bak is idd erg lang maar met zoveel vermogen merk je daar echt niets van![]()
vooral die 3 en 4 erg gaaf hoor![]()
code bak: MS 373 E
022420
1e versn bij 6000 rpm 60km/h
2e versn bij 6000 rpm 100km/h
3e versn bij 6000 rpm 140 km/h
4e versn bij 6000 rpm 200 km/h
5e versn bij 4800 rpm 200 km/h
5e versn bij 5200 rpm 220 km/h verder kon ik niet gaan snelweg was op en het was te druk![]()
120 km/h in 4 3800 rpm en in 5 3000 rpm
erg fijne bak dus wat mij betreft voor een auto met veel vermogen maar geen echte sprint bak
hoop dat je hier wat aan hebt.
o ja kan je voor mij evt ook een set zuigers laten afdraaien? a 40 euries?
en halen ze de zuigers dan ook van de pistonpen af?
Is het niet net andersom? Dat daarom diesels ook een korte 1 hebben.Robke schreef:Hou er ook rekening mee dat wanneer je langere versnellingen hebt, het makkelijker is om het vermogen op de weg te krijgen.
Ik weet wel dat ik met m'n Clio me helemaal lam schakelde als ik eens plankgas wegreed....