Even voorstellen: Dennis_16v

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

Een goedendag beste Renault rijders.

Mijn naam is Dennis, 18jaar oud, wonend in het midden van Limburg, en van de zomer wil ik me een Clio gaan halen.
Vorige auto was een Honda CRX 1.6 16v waar ik zeer verliefd op was geworden(L), maar door met mn stomme kop, zonder olie te gaan rijden, is het blok naar de mallemoer gegaan :p

Dus van de zomer wil ik me een Cliootje gaan halen. Weliswaar een Phase I, omdat Phase II nog te duur voor me is. :)

Ik zat zelf te denken aan een 1.4 RT (een 16v is natuurlijk ook mooi, maar snel afgetrapt) of een RSi.
Misschien kunnen jullie mij tips geven over de bekende kwaaltjes van de clio.

- Achterschermen is de bekendste plek zover ik weet.

Ik hoop van jullie wat te horen.

Greetz,
Dennis
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Motorisch is er nogal een verschil tussen de 1.4 RT en de RSi. Een goede RT is wel een erg leuke auto om te hebben, fulloption, net interieur en de 1.4 is niet irritant sloom. De RSi heeft een betere ophaning en betere remmen (voor geventileert en schijven rondom).

De RSi is een heel andere slag. Het is zelfs lastig om te kiezen tussen een RSi en een 16v. De RSi heeft enorm veel kracht en legt de 16v het vuur aan de schenen :) Ik ging voor de RSi, qua opties identiek aan de RT.

Even op roest letten idd. Als er nog geen roest opzit (dus ook geen beginnende) hoef je er in de toekomst ook niet erger van te verwachten is mijn ervaring.

Maar let vooral op het rijgedrag, bij beide auto's. Loopt ie netjes stationair, niet inhouden bij gasgeven, niet trillen bij remmen, niet aan het stuur trekken bij gasgeven'/remmen/gas los, goede sporing, geen rare tokkeltjes onder de auto uit, wiellagers geod en koppeling nog in orde. Kraakjes van binnen moet je niet op letten, die koop je bij een clio vaak erbij.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

ja, ik ben van plan om m in Duitsland te gaan halen, aangezien daar de auto's een stuk goedkoper zijn.. Nadeel is wel dat er haast geen RSi tjes meer zijn.. alleen 1.2 RN of een 1.4 RT... dus vandaar denk ik ook dat het een 1.4 gaat worden :) voor 950 heb ik al een best redelijke met 150xxx op de km teller :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

scheelt dat echt veel als je dat ook nog hebt ingevoerd? als dat maar paar tientjes is zou ik zeggen zonde van de moeite :)
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

invoerkosten enzo, meen dat dat ongeveer 250 euro kost..
en 75pk en een 175kmh is al best aardig voor zo'n wagentje :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Voor dat geld vind je ook wel n rsi .

Hier in NL.
En kijk je niet krom op de KM's. Bij 150 komen de leuke dingen zoals koppeling e.d. er allemaal al aan. Reno's gaan niet kapot boven de 2 ton hoor ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rianne RT
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 19 jul 2005 13:20
Locatie: Born

Dennis_16v schreef:invoerkosten enzo, meen dat dat ongeveer 250 euro kost..
en 75pk en een 175kmh is al best aardig voor zo'n wagentje :)
Een 1.4 RT is leuk, alleen die 175kmh: :lol:
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

Riël schreef:Voor dat geld vind je ook wel n rsi .

Hier in NL.
En kijk je niet krom op de KM's. Bij 150 komen de leuke dingen zoals koppeling e.d. er allemaal al aan. Reno's gaan niet kapot boven de 2 ton hoor ;)
ja dat zijn allemaal van die minder leuke grapjes helaas :H:

ik had mijn oog nl. laten vallen op deze clio:

tis wel n witte maja :p
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

Rianne RT schreef:
Dennis_16v schreef:invoerkosten enzo, meen dat dat ongeveer 250 euro kost..
en 75pk en een 175kmh is al best aardig voor zo'n wagentje :)
Een 1.4 RT is leuk, alleen die 175kmh: :lol:
met wat chiptuning kom je ook al n heel eind hoor :p
ander luchtfiltertje erin, veerpootbrug, snelle chip, snelle nokkenas.. kom je al gauw uit op een 100/110pk, aangezien cliootjes snel te chiptunen zijn :worship:

al kost t wel n hoop geld :nee:
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Dennis_16v schreef:
Rianne RT schreef:
Dennis_16v schreef:invoerkosten enzo, meen dat dat ongeveer 250 euro kost..
en 75pk en een 175kmh is al best aardig voor zo'n wagentje :)
Een 1.4 RT is leuk, alleen die 175kmh: :lol:
met wat chiptuning kom je ook al n heel eind hoor :p
ander luchtfiltertje erin, veerpootbrug, snelle chip, snelle nokkenas.. kom je al gauw uit op een 100/110pk, aangezien cliootjes snel te chiptunen zijn :worship:

al kost t wel n hoop geld :nee:
maw, ff doorsparen voor een 1.8 16v :beer:
R 5 Convertible Rulezz
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ik zou ook voor een 16 kleppert gaan :D welkom trouwens.
Rianne RT
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 19 jul 2005 13:20
Locatie: Born

Dennis_16v schreef:
Rianne RT schreef:
Dennis_16v schreef:invoerkosten enzo, meen dat dat ongeveer 250 euro kost..
en 75pk en een 175kmh is al best aardig voor zo'n wagentje :)
Een 1.4 RT is leuk, alleen die 175kmh: :lol:
met wat chiptuning kom je ook al n heel eind hoor :p
ander luchtfiltertje erin, veerpootbrug, snelle chip, snelle nokkenas.. kom je al gauw uit op een 100/110pk, aangezien cliootjes snel te chiptunen zijn :worship:

al kost t wel n hoop geld :nee:
Als je zoiets wilt hebben, kun je idd misschien maar beter een snellere nemen. :~ Mijn persoonlijke voorkeur gaat ipv een RT eerder naar RSI dan naar een 16V. Ga er eens inzitten, rijd een stukje, dan weet je wat je wil...
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

kijk t probleem bij mij is, dat mijn vorige auto (Honda CRX 1.6i ED9) ik er nogal ingeluist ben. Ik had de auto net 3 maanden toen ie voor de apk op moest, er moest voor 1800 euro aan vernieuwd worden...meerendeel laswerk, dus vandaar dat mn ouders ook zeggen, koop het nu liever bij een garage. En aangezien de 16v tjes over de 2000 kosten bij een garage, is mij dat het niet waard. Dan tune ik m liever zo :) En ik kan er laterna altijd nog een 16v blok in leggen als het zou moeten. :ja:
Rianne RT
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 19 jul 2005 13:20
Locatie: Born

Je hebt PM
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

Rianne RT schreef:Je hebt PM
pm terug :p
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Dennis_16v schreef:kijk t probleem bij mij is, dat mijn vorige auto (Honda CRX 1.6i ED9) ik er nogal ingeluist ben. Ik had de auto net 3 maanden toen ie voor de apk op moest, er moest voor 1800 euro aan vernieuwd worden...meerendeel laswerk, dus vandaar dat mn ouders ook zeggen, koop het nu liever bij een garage. En aangezien de 16v tjes over de 2000 kosten bij een garage, is mij dat het niet waard. Dan tune ik m liever zo :) En ik kan er laterna altijd nog een 16v blok in leggen als het zou moeten. :ja:
je hebt dan alleen niet de 16v 'look' en coolheid ;)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

welkom trouwens.

maar dan nog, een 1.4 tune je niet even tot 100/110 pk, dat maak je mij niet wijs met een chip, en de rest wat je wou maar goed. ga voor die rsi of 16v :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

dan moetk toch maar es gaan kijken voor een RSi met stuurbekrachtiging :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je een CRX hebt gereden ga je je dood ergeren in een 1.4
Koop minimaal een RSi en zorg dat je een beetje voorbereid bent als je een auto koopt.
Een beetje garage naait je net zo hard een oor aan, zelfs merkdealers etc.
Dus neem ff de moeite om op je knieen te gaan liggen en ff onder de auto te kijken of zet em ergens open brug. Zo moeilijk isset niet hoor.
En je ouders zien je duidelijk liever in een 1.0 rijden omdat het anders veels te hard gaat. Helaas kan alles wat oud is roesten dusja, daar schiet je weinig mee op.
Plaats reactie