Hoe kan ik de orginele radio-cd speler uit het dashboard

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Frankie

Hallo allemaal

kan iemand mij vertellen hoe ik de orginele Renault radio-cdspeler uit het dashboard kan halen. ik zie op het apparaat vier gaatjes maar ik kan hier niets mee, er zitten geen schoeven in.

Ik heb al een aantal zoekacties op het forum losgelaten maar nog geen aanwijzingen gevonden.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Hier zijn speaciale beugeltjes voor....kun je zelf ook wel in elkaar buigen.
U-vormige beugeltjes en dan eentje links en eentje rechts in de gaatjes stoppen, doordrukken en dan aan de beugeltjes naar buiten trekken...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
SpiX-

kunt ook gebruik maken van 4 kleine umbrakootjes :wink:
Frankie

@martijnG bedankt voor de reactie,

Kan je mij ook vertellen waar ik die beugeltjes kan kopen, hebben ze deze bij iedere automaterialen zaak of moet ik speciaal naar een renault dealer. En als ik ze zelf zou maken moet de draaddikte dan zo dik zijn, dat ze net in de gaten passen.
Frankie

@SpiX-

Dat moet je mij even uitleggen, wat the f.... zijn UMBRAKOOTJES ????
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

even langs de dealer, die doen dat graag voor je (en anders kun je alsnog zelf iets fabrieken...)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Maus

Een kleine schoevendraaier of iets dergelijks, of een breinaald van je moeder, keuze zat. :)
ericon
Car: Meg RS225 + diversen

Met 4 spijkers wil het ook lukken.
Let wel dat je de spijkers niet recht maar met een lichte druk naar de unit naar binnen drukt.
Dit omdat er 4 veer pinnetjes je unit tegenhoud tegen je dash....

S6!!
Frankie

@Edward, Maus, Ericon

Ik heb het al voor elkaar, op advies van Edward even langs de dealer gereden. Deze kon de haken niet los bestellen, maar pakte gelijk de telefoon en belde naar een automaterialen handel 500 mtr verderop, en vertelde mij dat deze mij wel kon helpen.
Ik weer in de auto er naar toe gereden, en er werden 2 keurige chromen beugeltjes uit een lade gepakt.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMG_1012a.jpg[/img]

En op mijn vraag wat kosten ze, kreeg ik een antwoord, mwaa 50 eurocent ? Dus met een kwartiertje tijd en een halve euro ben ik weer helemaal het ventje, je prikt die dingen erin en sleurt zo de hele radio eruit. Ik heb de type nummers genoteerd, en nu op zoek naar het aansluitschema om te kijken of er een aux ingang op zit en of er eventueel een cd mp-3 wisselaar op aangesloten kan worden en een uitgang voor een extra versteker en flinke woofer.
Heeft een van julie eventueel deze info, het gaat om een model nummer 22DC279/62F, ik heb op het internet helmaal niets over kunnen vinden.
Wel heb ik een aanvraag gedaan bij siemens-vdo of zij dit schema kunnen leveren. (deze hebben de devisie car sterio van philips overgenomen)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

hmm, bij mij kwam er een monteur van de dealer die de radio voor mij eruit haalde, en die dingetjes had ie ook zo gevonden (ik zal wel niet de eerste zijn geweest :) )

gratis en voor niks nog wel (Y)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Plaats reactie