Project J-P-S clio 16v (kachelfan en wissers doen het weer)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de oude remslangen zijn toch nog los gekomen gelukkig. flink warmgestookt en toen gingen ze erg makkelijk los. helaas is het slecht weer en kan de auto niet naar buiten voor het subframe. toch nog de lagers in de fusees geperst, en de binnenschermen voorzien van een laklaag.

hopelijk blijft het even droog dan kan de abs pomp en het subframe er al onder 8) .....
Steven
Car: M536

Telkens als ik jouw forumnaam zie moet ik weer denken aan het scootertuningzaakje waar ik vroeger al mijn onderdelen vandaan haalde: http://www.j-p-s.nl/

Maareh lekker bezig, wat is nu precies de bedoeling dat je van 2 overige clio's 1 goeie of 2 goeie maakt? Waarvan 1 voor circuit ofzo?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Telkens als ik jouw forumnaam zie moet ik weer denken aan het scootertuningzaakje waar ik vroeger al mijn onderdelen vandaan haalde: http://www.j-p-s.nl/

Maareh lekker bezig, wat is nu precies de bedoeling dat je van 2 overige clio's 1 goeie of 2 goeie maakt? Waarvan 1 voor circuit ofzo?
het begon ermee dat ik in boxmeer een clio gehaald had waar geen bumpers opzaten en een paar mankementjes aan waren. bij controle bleek dat er een serieus koelprobleem zat bij deze auto.

toen ben ik gaan zoeken naar eentje met een goede motor, deze stond in noord nederland te koop. hier zat dat achterberg blok in met heel weinig kms. deze auto had ik om mee te rijden, echter hij was iets eerder doorgerot dan gepland, waardoor ik hem maar meteen gesloopt heb.

toen heb ik nog een andere zwarte clio erbij gehaald voor o.a.: achterklep, abs pomp en vele overige pas vervangen onderdelen. dit was een auto met bekende historie dus aantrekkelijk voor de onderdelen.

met andere woorden, ik ben van drie clio's een goede aan het maken. de 2 donorauto's zijn inmiddels ''overleden''.... mijn ouders willen helaas nog op het terras zitten en dat gaat moelijk als er ook nog clio's staan tussen de barbeque :D

op de vraag of ik eentje voor het circuit ga gebruiken: nee, ik heb ze letterlijk gesloopt. hier gaat al veel geld en tijd inzitten. en heb afgelopen winter nog een 16v gekocht (4e) en daar wil ik komende winter het 2.0 williams blok van laten reviseren door Achterberg. het is toendestijds voor bijna 14000 gulden getuned, en de vorige eigenaar heeft een km of 6 gereden met een kapotte oliepomp. het moet dus uitelkaar.

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00310.JPG[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

het lonende werk is begonnen. subframe zit eronder, schokbrekers, klein materiaal in de motorruimte enz..

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00330.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00331.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00332.JPG[/img]

volgende week komen de remklauwen terug van revisie, de motor nog een week later.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

vandaag een andere abs pomp binnengekomen :D de vorige is stukgegaan met monteren :( morgen erop draaien en verder gaan met monteren van alle onderdelen. maandag komen de remklauwen terug van revisie, die moeten dan nog gespoten worden. hopelijk over 2 weekjes het motorblok er ook inhangen :wink:
koorenkip

mooi project! :worship:

heb ook iets met de j-p-s afkorting,
John Player Special komt er elke keer in me op als ik het lees! :smoke:
komt waarschijnlijk omdat er hier in de schuur een Norton staat die langzaam aan vorm begint te krijgen (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

grrrr mijn remmen en motorblok zijn nog steeds niet klaar. :(

gisteren toch maar even een vijfje gered, dan ben ik tenminste weer mobiel, en tevens een nieuw project voor als de zwarte en blauwe clio klaar zijn.

het betreft een vijf GTE uit 89. mooi autotje echter met wat optische roestplekjes. hopelijk kan ik er komende winter aan beginnen. hangt een beetje van de vorderingen van de clio's en de alpine a110 van pap af. er ligt nog veel clio 16v spul, motor, bak, remmen, bedrading en alles, het is de bedoeling om het vijfje te restaureren en opnieuw op te bouwen met clio 16v techniek.

john f player en norton? :worship: :worship:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

[mierenneuk]
Zo'n mooie motorruimte verdient eigenlijk een nieuw koelvloeistofvaatje!
[/mierenneuk]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik zal eens flink gaan sparen :wink: !

ben even langs de garage geweest en volgende week kan ik mijn spul ophalen. dan kan de motor er eindelijk ingehangen worden en de hele boel aansluiten.
Patrick L.

die GTE wat je hebt gekocht is dat die uit Beek? ik zag er een op marktplaats staan uit die omgeving. Je hebt leuke projektjes, waar woon je eigenlijk?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

die GTE wat je hebt gekocht is dat die uit Beek? ik zag er een op marktplaats staan uit die omgeving. Je hebt leuke projektjes, waar woon je eigenlijk?
dat is juist :) * u gaat door voor het wasmasjien :D *

ik woon in omgeving maastricht. vlakbij jou dus. leuke auto is die gte, zal echter niet langer dan een jaar origineel zijn :smoke: ....
Patrick L.

ik had naast mijn GTT vorig jaar ook een witte GTE erbij. daar had ik eigenlijk ook het idee om een 16v in te gaan leggen, alleen ben ik zo stom geweet om de GTE te verkopen |:
daar heb ik nu wel spijt van....
maar ja, mischien tot binnenkort, kom ik ook weer eens langs bij de geusselt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Jammer (U)

ik heb er pas tijd voor als allebei mijn clio's klaar zijn. momenteel nog alles uitzoeken hoe het moet, hopelijk komende winter beginnen met strippen.

kom dan maar eens kijken anders als je in de buurt bent. en je kunt altijd eens met de mijne meerijden als het goed lukt allemaal :lol: :wink:
Patrick L.

ik wil zeker wel eens komen kijken tzt (Y)
Rob.H

Heel leuk project ik wil zeker ook wel eens komen kijken en ook naar de auto's van jou vader. Ik vind die Alpine nog geiler dan de 5 gtt.
Hoe kom je erbij om in Elsloo te werken? Rik en ik wonen ook in Elsloo. En waar kon jij mij ook alweer van?
Rob.H

Ah ik weet het alweer, je bent eens bij mij geweest voor een chip in je wielren kleren.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Ga je daar harder van fietsen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Heel leuk project ik wil zeker ook wel eens komen kijken en ook naar de auto's van jou vader. Ik vind die Alpine nog geiler dan de 5 gtt.
Hoe kom je erbij om in Elsloo te werken? Rik en ik wonen ook in Elsloo. En waar kon jij mij ook alweer van?
ik woon in cadier en keer. zegmaar 10 minuutjes van de geusselt af. ik volg de opleiding ondernemer/manager detailhandel, en dat in combinatie met werken tegelijk. zo kan ik alle schoolopdrachten bij de winkel doen waar ik werk. :)
Ga je daar harder van fietsen?
daar moet je voor trainen en doping pakken.....
Jean-Paul-S
Über-Spammer

het clio diesel blok licht in de garage... morgen de krukas eruit halen, om die te laten afdraaien voor het williams blok :smoke:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00001.JPG[/img]

vanmorgen de krukas gedemonteerd. hij ziet er erg netjes uit, slechts op een plek zit een heel licht groefje wat met afdraaien makkelijk te verwijderen is. verder glimmen alle oppervlaktes nog mooi dus heeft nooit grof gelopen. en dat gratis en voor niks :D de krukas is voor de blauwe clio. zal daar tzt een apart project voor openen :wink:

vrijdag komt de motor terug samen met de gereviseerde remklauwen. dan hangt hopelijk komend weekend het blok weer in de zwarte clio. eindelijk! :p
Rob.H

Als ik niet naar de toertocht ga wat ik denk dat ik niet doe omdat ik een examenfeest heb en nix anders te doen heb kom ik wel eens kijken. Of een handje helpen waar het nodig is.
Bart V

Ik zou even goed kijken of slijpen wel echt nodig is. Als het niet hoeft zou ik het zeker niet doen namelijk.
Haas
Car: Megane RS

zijn de kruktappen van een diesel niet dikker dan? vandaar dat slijpen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Als ik niet naar de toertocht ga wat ik denk dat ik niet doe omdat ik een examenfeest heb en nix anders te doen heb kom ik wel eens kijken. Of een handje helpen waar het nodig is.
leuk. kijk maar wanneer je kunt komen. ik ga proberen om de motor zondag aanstaande in te bouwen.
Ik zou even goed kijken of slijpen wel echt nodig is. Als het niet hoeft zou ik het zeker niet doen namelijk.
zijn de kruktappen van een diesel niet dikker dan? vandaar dat slijpen?
ik meen dat een diesel krukas altijd word afgedraaid. ik heb even contact gehad met Achterberg waar het 2.0 blok vandaan komt. en hij vertelde dat ze de diesel krukas altijd afdraaien en uitbalanceren. wellicht dat ze hem lichter maken om zo de roterende massa verder te verlagen? ik weet sowieso niet of hij zo is over te zetten.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hij staat sinds februari weer op de wielen :)

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00g002.JPG[/img]

verder las ik dat metalen remleidingen niet gebruikt mogen worden als je met abs rijd. zou de abs er eerder inslaan doordat de remmen wat krachtiger worden?

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00g005.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op wo 5 jul 2006 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

verder las ik dat metalen remleidingen niet gebruikt mogen worden als je met abs rijd. zou de abs er eerder inslaan doordat de remmen wat krachtiger worden?
anybody?
Gerard race GT

mijn laguna v6 had ook abs en ook gewoon standaard metalen leidingen, net zoals m'n huidige kangoo, ik zou niet weten waarom je geen metalen leidingen zou mogen gebruiken. Trouwens, zijn er kunststoffen remleidingen dan?

je abs grijpt alleen in als er verschil is in omtreksnelheid tussen voor en achterwielen volgens mij, vandaar de sensoren op de wielen, die doen niets anders dan "kijken" of je wielen ook draaien
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

bedoel je die staalomvlochten remslangen niet?
Haas
Car: Megane RS

dat moet haast wel, de rest is van koper.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

sorry,

ik bedoel ook de remslangen |: ik heb het antwoord op mijn vraag. zolang mijn wielen allemaal evensnel afremmen slaat mijn abs niet in.

dank u :worship: vind het wel vreemd dat ze het dan op een verpakking vermelden, maar dat maakt niet uit verder dan?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ojee,

ik wil mijn blok inbouwen maar mis een beugeltje hiervoor. het gaat om het afdekkapje wat tegen de distributieplaat zit. wie heeft dit kapje voor mij :~ ?

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00004.JPG[/img]

nog even wachten totdat het geld op de clubrekening is, en dan ben ik ook eindelijk officieel lid :lol:
MarcoG
Contacteer:

Ha, druk bezig. (Y)
Kan je vertellen dat er met de ABS niks verandert. :) Gewoon, remmen.
Ruudjuh

Hey JP doet ie t al??? En waar blijven die pica's
en doe er dan ook nog een paar van de autotjes van je pa want die zijn echt :worship: :worship: :worship:
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zo, de motor hangt erin! :) het afmonteren schiet wel lekker op, de bedrading is af en de koeling is ook bijna aangesloten. nog even flink doorwerken en hopelijk kan ik hem komend weekend starten. dat zal wel zonder katalysator zijn, die flens moet 40 graden verdraaid staan om te kunnen passen op de williams voorpijp.

@ Ruud: ik zal een paar foto's van de 5 turbo en alpine voor je maken :wink:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/Foto0752.jpg[/img]

de remmen komen begin volgende week terug van revisie. dan even spuiten en monteren.
Riël
Über-Spammer

Heb ook zo'n klotekapje nodig :lol:
Heb die alu distributiekap/motorsteunprul, nu moet ik alleen nog die 2 kapjes eronder.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie