spuiten kunstof

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
PaulM

Ja ik heb al gesearched, maar kon het niet vinden en vind de zoekfuntie bout ;) heb het kunstof kapje van de meegespoten spiegels verwijdert om deze opnieuw te spuiten. Hoe moet ik dit voorbereiden voor het spuitwerk? ik neem aan schuren dan primer dan de lak? moet je dat grof of fijn schuren en met water erbij? wil ff checken wat de prosedure is anders verneuk ik het kapje drek weer (mij kennende ;) )

btw een clio 1 16v ph2
PatrickG

Als je hem lichtjes schuurt zonder dat je de kunstof ondergrond ziet, hoef je geen primer te gebruiken.

Als je wel de ondergrond ziet, moet je er dus eerst primer overheen doen.

Dan:
spuitplamuur/filler, dan heel fijn waterproof schuren.

Dan de lak, en dan de blanke lak.

Het liefste zo fijn mogelijk schuren, des te minder werk heb je daarna om het netjes te krijgen.
PaulM

Ik moet hem denk wel redelijk goed opschuren. Denk dat ik gewoon alle verf eraf haal om er dan frisse laag op te spuiten. zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

de filler/plamuur heb ik niet nodig toch? is meestal voor opvullen van gaten en deuken enz? of moet je laagje over het kunstof smeren?
PatrickG

filler werkt kleine oneffenheden weg. Lijkt me wel mooier als je toch bezig bent..
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

idd..als je het echt netjes wil krijgen is het aan te raden..
en niet te snel willen doen..dus doorschuren (met hele fijne korrel) tot t echt spiegelglad is..anders wordt t niet netjes.

p.s. bedoel je kun-stof kunst-of (of gaat het hier toch echt over kunststof) :lol: :D
-jacco-
Über-Spammer

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
frank_williams

+Clio16v+ schreef:Ja ik heb al gesearched, maar kon het niet vinden en vind de zoekfuntie bout ;)
Dat kun je best vinden, maar dit ligt geheel aan jezelf. Als jij de juiste criteria op geeft had je op het zelfde kunnen uitkomen als Jacco :)
Plaats reactie