olie vervangen bij 1.9 tdi (2000)

Post hier al je vragen over de Kangoo
Plaats reactie
cleanbread

Hallo ,
ik heb een vraagje of het mogelijk is bij een kangoo turbodiesel van het jaar 2000 de olie te vervangen ? dit wil ik namelijk zelf doen . ik hoorde iets over kopere rondeel (bij de moer) die moet vervangen en komt er geen conflict met de digitale uilezing na de start "olie ok".
ik heb nu sinds mijn aankoop vorige jaar een 12.000km bij gedaan (teller nu op 90.000km) Zijn er andere dingen te doen ? filters vervangen ? die ik zelf kan doen en wat laat ik beter aan de 'profs' ?

dank u.
----
een vlaming in italia in een kangoo :foto:
cleanbread

iemand 100€ ? |:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Olie vervangen is een koekie!

Alleen ff een koperen ringetje halen bij de dealert van een paar cent! Ook meteen oliefiltertje meepakken, kost ook niet de wereld.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Olie verversen is niet moeilijk en je kan ook beter de oliefilter vervangen. De vulring van de aftapplug moet vervangen worden en die ring moet met de openkant naar boven tegen de karterpan aan.. Oliefilter staat niet voorgeschreven maar het is wel beter want de meeste garage's vervangen met een kleine beurt ook steeds vaker het oliefiltertje... Dit is beter voor je motor. En dat er zoveel kilometers tussen zitten voordat de auto weer een beurt krijgt :wink:

Succes (Y)
Fleetwood

AnthonyR schreef: en die ring moet met de openkant naar boven tegen de karterpan aan..
waarom is dit... :wink:
ik word er zoo moei van.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Met de bolle kant naar boven bedoelt ie toch? :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Fleetwood schreef:
AnthonyR schreef: en die ring moet met de openkant naar boven tegen de karterpan aan..
zo kom je wel heel technisch over :lol:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Zo zei me vader het :p
Fleetwood

Gabri schreef:
Fleetwood schreef:
zo kom je wel heel technisch over :lol:
ik wil gewoon weten waarom hij deze tip geeft... (~)

ik heb het nl net andersom geleerd,
je weet wel...vroeger... :ja:
ik word er zoo moei van.
Riël
Über-Spammer

Ik gebruik altijd ringen die geen open kant hebben :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mtbiker

da's idd 't makkelijkste ringen zonder open kant. Ik gebruik altijd van die fiberen, die kunnen niet verkeerd zitten. En in de Renault garage gebruiken we die ook.

Weet niet juist hoe het bij die kangoo's zit, maar moet bij 90.000KM ook de luchtfilter en de pollenfilter (als je airco hebt) gedaan worden?
Tom
Moderator
Car: MB

als je het niet weet gewoon vervangen. Filtertjes kosten niet zoveel en je hebt het overigens zo gezien of ze vervangen moeten worden of niet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mtbiker

da's ook waar, voor de prijs moet je het niet laten.

Voor een dagschotel voor mijn auto (oliefilter en ringetje) betaal je bij ons in de garage (belgië) 8.80€ Luchtfilter kost 9€. Voor die 9€, want het zal bij een kangoo wel ongeveer hetzelfde zijn, moet je het niet laten. Als je namaakonderdelen koopt is het wel goedkoper, maar daarvan heb ik niet direct een factuur in de buurt. En hou er rekening mee dat je 3 keer kan terug rijden eerdat je een passende brandstof of pollenfilter hebt.
cleanbread

ok , thanx guys ... ik denk dus het zelf te doen ...
ja airco heb ik . moet ik ook niet dat gas die voor de koeling zorgt vervangen?
hier in italia kan me dit alles (olie , oiliefilter , luchtfilter dieselfilter enzo vervangen ) gemakkelijk 200€ kosten
Tom
Moderator
Car: MB

airco kan en mag je niets zelf aan doen. Voor reparaties aan de airco en met name het afvullen zul je toch buitenshuis terecht moeten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mtbiker

als ze nog goed genoeg werkt zou ik niets aan de airco doen, en tja, zonder vulmachine zal je weinig aan een airco kunnen doen. Je kan mss eens een school proberen waar ze ook automechanica hebben. Normaal hebben ze daar wel een universele vulmachine, en met een beetje gelukt willen ze jou airco in orde maken.
Plaats reactie