Hallo ,
ik heb een vraagje of het mogelijk is bij een kangoo turbodiesel van het jaar 2000 de olie te vervangen ? dit wil ik namelijk zelf doen . ik hoorde iets over kopere rondeel (bij de moer) die moet vervangen en komt er geen conflict met de digitale uilezing na de start "olie ok".
ik heb nu sinds mijn aankoop vorige jaar een 12.000km bij gedaan (teller nu op 90.000km) Zijn er andere dingen te doen ? filters vervangen ? die ik zelf kan doen en wat laat ik beter aan de 'profs' ?
Olie verversen is niet moeilijk en je kan ook beter de oliefilter vervangen. De vulring van de aftapplug moet vervangen worden en die ring moet met de openkant naar boven tegen de karterpan aan.. Oliefilter staat niet voorgeschreven maar het is wel beter want de meeste garage's vervangen met een kleine beurt ook steeds vaker het oliefiltertje... Dit is beter voor je motor. En dat er zoveel kilometers tussen zitten voordat de auto weer een beurt krijgt
da's idd 't makkelijkste ringen zonder open kant. Ik gebruik altijd van die fiberen, die kunnen niet verkeerd zitten. En in de Renault garage gebruiken we die ook.
Weet niet juist hoe het bij die kangoo's zit, maar moet bij 90.000KM ook de luchtfilter en de pollenfilter (als je airco hebt) gedaan worden?
da's ook waar, voor de prijs moet je het niet laten.
Voor een dagschotel voor mijn auto (oliefilter en ringetje) betaal je bij ons in de garage (belgië) 8.80 Luchtfilter kost 9. Voor die 9, want het zal bij een kangoo wel ongeveer hetzelfde zijn, moet je het niet laten. Als je namaakonderdelen koopt is het wel goedkoper, maar daarvan heb ik niet direct een factuur in de buurt. En hou er rekening mee dat je 3 keer kan terug rijden eerdat je een passende brandstof of pollenfilter hebt.
ok , thanx guys ... ik denk dus het zelf te doen ...
ja airco heb ik . moet ik ook niet dat gas die voor de koeling zorgt vervangen?
hier in italia kan me dit alles (olie , oiliefilter , luchtfilter dieselfilter enzo vervangen ) gemakkelijk 200 kosten
als ze nog goed genoeg werkt zou ik niets aan de airco doen, en tja, zonder vulmachine zal je weinig aan een airco kunnen doen. Je kan mss eens een school proberen waar ze ook automechanica hebben. Normaal hebben ze daar wel een universele vulmachine, en met een beetje gelukt willen ze jou airco in orde maken.