ACT: 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
kan lucht zijn ja
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
volgens mij is het een teken dat die vacuum trekt als de slang ingeknepen wordt
spiraal voorkom je de gevolgen mee maar is de luchtbel niet mee weg
weet niet hoe gevoelig gtts zijn voor luchtbellen?
bij een alpine moet je dat dus niet doen, dan is het einde verhaal
spiraal voorkom je de gevolgen mee maar is de luchtbel niet mee weg
weet niet hoe gevoelig gtts zijn voor luchtbellen?
bij een alpine moet je dat dus niet doen, dan is het einde verhaal

Trek vd week het hele systeem gewoon leeg,
spoel de radiateur schoon en kijk wel of ik het euvel kan verhelpen.
Lijkt mij toch niet goed dat tijdens het accelereren de slang
dicht trekt,zowel met geopende als gesloten thermostaat.
spoel de radiateur schoon en kijk wel of ik het euvel kan verhelpen.
Lijkt mij toch niet goed dat tijdens het accelereren de slang
dicht trekt,zowel met geopende als gesloten thermostaat.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Ik heb t wel vaker gezien eigenlijk . Wat precies de oorzaak is?
Vindt het ook vreemd,gezien je druk opbouwd zou je toch eerderRiël schreef:Ik heb t wel vaker gezien eigenlijk . Wat precies de oorzaak is?
zeggen dat de slangen moeten gaan uitzetten.
Hoop achter de oorzaak te komen.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
de bovenste slang komt toch water vanuit de radiateur naar de waterpomp?
alsie m daar dichtknijpt, betekent dat toch gewoon datie teveel weerstand trekt? Kortom, dat de doorstroming door je rad niet goed is of je thermostaat teveel weerstand levert oid?
of zit ik de verkeerde kant op te denken? Lang gelee dat ik dat ding van me uit elkaar heb getrokken
alsie m daar dichtknijpt, betekent dat toch gewoon datie teveel weerstand trekt? Kortom, dat de doorstroming door je rad niet goed is of je thermostaat teveel weerstand levert oid?
of zit ik de verkeerde kant op te denken? Lang gelee dat ik dat ding van me uit elkaar heb getrokken

-
???white gtt power schreef:kabel van de koppeling is over achter de pedaal, is het veel werk deze te vervangen?
Toch net andersom,als de thermostaat opent stroomt het water doorHaas schreef:de bovenste slang komt toch water vanuit de radiateur naar de waterpomp?
de bovenste slang je radiateur in?
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Oliedruksensor:
Metertje geeft niks meer aan, dus wil ff de contactjes nakijken. Heb ff gekeken, maar ben niet zeker.
Oliedruksensor is toch dat 'potje' waarvan een olieleiding richting de turbo loopt? En onder dat 'potje' zit de stekker van de oliepeilsensor?
Zitten twee oranje draadjes aan het 'potje' en twee oranje draden richting de stekker.
Kan iemand bevestigen of dat 'potje' de oliedruksensor is? (Daar liggen namelijk twee draadjes met tape er omheen, dus dat zou de mogelijke oorzaak kunnen zijn)
Metertje geeft niks meer aan, dus wil ff de contactjes nakijken. Heb ff gekeken, maar ben niet zeker.
Oliedruksensor is toch dat 'potje' waarvan een olieleiding richting de turbo loopt? En onder dat 'potje' zit de stekker van de oliepeilsensor?
Zitten twee oranje draadjes aan het 'potje' en twee oranje draden richting de stekker.
Kan iemand bevestigen of dat 'potje' de oliedruksensor is? (Daar liggen namelijk twee draadjes met tape er omheen, dus dat zou de mogelijke oorzaak kunnen zijn)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Oliepeil zit in je carterpan, 2 contactjes.
Op dat ding waar de slang van de turbo opzit zitten 2 contactjes. 1 daarvan is je olielampje en 1 daarvan is de oliedruk.
Functioneert het hele oliedruk/peil afwisselprincipe niet dan is vaak ook het metertje stuk in je dash.
Op dat ding waar de slang van de turbo opzit zitten 2 contactjes. 1 daarvan is je olielampje en 1 daarvan is de oliedruk.
Functioneert het hele oliedruk/peil afwisselprincipe niet dan is vaak ook het metertje stuk in je dash.
-
- Über-Spammer
Oliepeil gedeelte werkt wel, maar zodra de motor loopt dan blijft de druk op 0 staan. Ik moet het dus zoeken in 1 van de 2 draadjes ....ok bedankt Riël 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Van een aanluiting is de weerstand oneindig (dat is het lampje). Tenminste, het zou wel goed zijn als ie oneindig was 
De andere is dan een variabele weerstand afhankelijk van de oliedruk.

De andere is dan een variabele weerstand afhankelijk van de oliedruk.
-
- Über-Spammer
1 aansluiting ligt horizontaal en de andere staat verticaal geloof ik, zover ik kon voelen. Ik denk dat de horizontale aansluiting (aan de bakzijde zeg maar) voor de druk is...
Ik zal beide draadjes binnenkort eens even proberen goed te verbinden, kijken of het resultaat oplevert
Ik zal beide draadjes binnenkort eens even proberen goed te verbinden, kijken of het resultaat oplevert

Volgens mij staan ze beide vertikaal 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Er gaan wat spullen de verkoop in ......... voor de 5 GT
T25 ( net gereviceerd nog geen 1000 km gedraait )
group a carb
in car boost control (mooi verwerkt in de ruimte voor het klokje )
Bleedvalve met bijbehoorende slangen
Dikke elbow en Downpipe
group a carb
Dikke elbow en Downpipe
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Even een advertentie in de RTCmarkt maken? 
Benieuwd wat ervoor terug gaat komen/wat je met t geld gaat doen!

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
jaja jochem gaat handelen 

geld sparen voor een blok wat het doet?Paul1916v schreef:Even een advertentie in de RTCmarkt maken?

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
waarom neem je m'n bod niet serieus per sms???jochem de haas schreef:Er gaan wat spullen de verkoop in ......... voor de 5 GT
group a carb
Dikke elbow en Downpipe
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
nou ze durven er 786 euri's voor te vragen
Als ik zelf de remmen doe gaat er ruim de helft van af.... dus heb ik nu even een adresje nodig waar ik goedkoop en goede schijven en blokken kan krijgen op korte termijn

Als ik zelf de remmen doe gaat er ruim de helft van af.... dus heb ik nu even een adresje nodig waar ik goedkoop en goede schijven en blokken kan krijgen op korte termijn

Renault 5 GT Turbo '87
dat kan je toch zelf ook? anders mooi voor op de technische dag
bij de brezan, std. vervanging 120euro ongeveer voor schijven en blokken voor.
wat de motorsteun betreft, al sla je me dood.. bij de dealer had ik die tegen je raam zit zeg maar, voor 70euro.. en bij mb zijn ze 100 (?) per 3
bij de brezan, std. vervanging 120euro ongeveer voor schijven en blokken voor.
wat de motorsteun betreft, al sla je me dood.. bij de dealer had ik die tegen je raam zit zeg maar, voor 70euro.. en bij mb zijn ze 100 (?) per 3
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Mss ff stomme vraag... maar kan je gewone remblokken ook gebruiken bij gegroefde schijven? denk het eigenlijk wel. .maar ff tjekken voor de zekerheid. als ik ze toch moet vervangen allemaal kan ik ze het beste gelijk een beetje upgraden
Renault 5 GT Turbo '87
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kan, maar als je nieuwe schijven koopt is het beter om ook nieuwe blokken te monteren
vraagje:
Waar zit het relais voor de aansturing van de koelfan?
De mijne draait wel op contact,maar blijft niet lopen na het van
contact zetten van de auto
Waar zit het relais voor de aansturing van de koelfan?
De mijne draait wel op contact,maar blijft niet lopen na het van
contact zetten van de auto

Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77