ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

kan lucht zijn ja
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Had ik ook bij mijn gt. De motor kwam niet op temperatuur en zakte zelfs als ik vol gas gaf. Heb er toen een paar spiralen ingedaan en het probleem was opgelost.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

volgens mij is het een teken dat die vacuum trekt als de slang ingeknepen wordt
spiraal voorkom je de gevolgen mee maar is de luchtbel niet mee weg
weet niet hoe gevoelig gtts zijn voor luchtbellen?
bij een alpine moet je dat dus niet doen, dan is het einde verhaal :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Trek vd week het hele systeem gewoon leeg,
spoel de radiateur schoon en kijk wel of ik het euvel kan verhelpen.

Lijkt mij toch niet goed dat tijdens het accelereren de slang
dicht trekt,zowel met geopende als gesloten thermostaat.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb t wel vaker gezien eigenlijk . Wat precies de oorzaak is?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Riël schreef:Ik heb t wel vaker gezien eigenlijk . Wat precies de oorzaak is?
Vindt het ook vreemd,gezien je druk opbouwd zou je toch eerder
zeggen dat de slangen moeten gaan uitzetten.
Hoop achter de oorzaak te komen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

de bovenste slang komt toch water vanuit de radiateur naar de waterpomp?
alsie m daar dichtknijpt, betekent dat toch gewoon datie teveel weerstand trekt? Kortom, dat de doorstroming door je rad niet goed is of je thermostaat teveel weerstand levert oid?

of zit ik de verkeerde kant op te denken? Lang gelee dat ik dat ding van me uit elkaar heb getrokken :S
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

white gtt power schreef:kabel van de koppeling is over achter de pedaal, is het veel werk deze te vervangen?
???
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Haas schreef:de bovenste slang komt toch water vanuit de radiateur naar de waterpomp?
Toch net andersom,als de thermostaat opent stroomt het water door
de bovenste slang je radiateur in?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Oliedruksensor:

Metertje geeft niks meer aan, dus wil ff de contactjes nakijken. Heb ff gekeken, maar ben niet zeker.
Oliedruksensor is toch dat 'potje' waarvan een olieleiding richting de turbo loopt? En onder dat 'potje' zit de stekker van de oliepeilsensor?

Zitten twee oranje draadjes aan het 'potje' en twee oranje draden richting de stekker.

Kan iemand bevestigen of dat 'potje' de oliedruksensor is? (Daar liggen namelijk twee draadjes met tape er omheen, dus dat zou de mogelijke oorzaak kunnen zijn)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oliepeil zit in je carterpan, 2 contactjes.

Op dat ding waar de slang van de turbo opzit zitten 2 contactjes. 1 daarvan is je olielampje en 1 daarvan is de oliedruk.

Functioneert het hele oliedruk/peil afwisselprincipe niet dan is vaak ook het metertje stuk in je dash.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Oliepeil gedeelte werkt wel, maar zodra de motor loopt dan blijft de druk op 0 staan. Ik moet het dus zoeken in 1 van de 2 draadjes ....ok bedankt Riël :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Van een aanluiting is de weerstand oneindig (dat is het lampje). Tenminste, het zou wel goed zijn als ie oneindig was :D

De andere is dan een variabele weerstand afhankelijk van de oliedruk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

1 aansluiting ligt horizontaal en de andere staat verticaal geloof ik, zover ik kon voelen. Ik denk dat de horizontale aansluiting (aan de bakzijde zeg maar) voor de druk is...

Ik zal beide draadjes binnenkort eens even proberen goed te verbinden, kijken of het resultaat oplevert :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij staan ze beide vertikaal :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Er gaan wat spullen de verkoop in ......... voor de 5 GT
T25 ( net gereviceerd nog geen 1000 km gedraait )
group a carb
in car boost control (mooi verwerkt in de ruimte voor het klokje )
Bleedvalve met bijbehoorende slangen
Dikke elbow en Downpipe
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Even een advertentie in de RTCmarkt maken? :)

Benieuwd wat ervoor terug gaat komen/wat je met t geld gaat doen!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jaja jochem gaat handelen :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

ff stom vraagje misschien, de gtt's met CV hadden dit toch alleen op de deuren en niet op de kofferbak?
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Pr0f schreef:ff stom vraagje misschien, de gtt's met CV hadden dit toch alleen op de deuren en niet op de kofferbak?
Klopt
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

klopt als een bus :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Paul1916v schreef:Even een advertentie in de RTCmarkt maken? :)

Benieuwd wat ervoor terug gaat komen/wat je met t geld gaat doen!
geld sparen voor een blok wat het doet? ;)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Een 2.0 Turbo blok uit de Megane RS... :D

Das nix voor Haas, al dat vermogen...., hij gaat volgensmij weer voor Org. :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

jochem de haas schreef:Er gaan wat spullen de verkoop in ......... voor de 5 GT
T25 ( net gereviceerd nog geen 1000 km gedraait )
group a carb
in car boost control (mooi verwerkt in de ruimte voor het klokje )
Bleedvalve met bijbehoorende slangen
Dikke elbow en Downpipe
waarom neem je m'n bod niet serieus per sms???
Immer wieder die verdammte Holländer
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

kan iemand me vertellen wat rondom remmenschijven vervangen + 1 motorsteun vervangen me ongeveer bij de dealert gaat kosten? Dan weet ik namelijk of iemand anders het goedkoper kan 8)
Renault 5 GT Turbo '87
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Iedereen kan het goedkoper dan de dealer ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

ja maar degene die het voor mij kan doen zit nogal een eindje weg... dus wil even weten of het rendabel is om hem daar heen te brengen
Renault 5 GT Turbo '87
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

nou ze durven er 786 euri's voor te vragen :p

Als ik zelf de remmen doe gaat er ruim de helft van af.... dus heb ik nu even een adresje nodig waar ik goedkoop en goede schijven en blokken kan krijgen op korte termijn :)
Renault 5 GT Turbo '87
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

dat kan je toch zelf ook? anders mooi voor op de technische dag :wink:

bij de brezan, std. vervanging 120euro ongeveer voor schijven en blokken voor.

wat de motorsteun betreft, al sla je me dood.. bij de dealer had ik die tegen je raam zit zeg maar, voor 70euro.. en bij mb zijn ze 100 (?) per 3
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Mss ff stomme vraag... maar kan je gewone remblokken ook gebruiken bij gegroefde schijven? denk het eigenlijk wel. .maar ff tjekken voor de zekerheid. als ik ze toch moet vervangen allemaal kan ik ze het beste gelijk een beetje upgraden
Renault 5 GT Turbo '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

kan, maar als je nieuwe schijven koopt is het beter om ook nieuwe blokken te monteren
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

ja nieuwe blokken komen er zowieso op... maar zit ff te kijken welke ik ga monteren :)
Renault 5 GT Turbo '87
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

vraagje:

Waar zit het relais voor de aansturing van de koelfan?
De mijne draait wel op contact,maar blijft niet lopen na het van
contact zetten van de auto :(
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gesloten