ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Jean-Paul-S
Über-Spammer

J-P-S wrote:
Quote:
heb nu een 1916v motor erin liggen(was een zwaar k#t werke om de hele boel over te zetten) maar moet de kabelboom nog aansluiten en dan rijden.

ja is inderdaad bekent bij me. zo heb ik 2 clio's gesloopt. dat was makkelijk. inbouwen is een pokkewerk. als je hem toch eruit hebt kun je het beste de riem en waterpomp vervangen. kom je er lekker makkelijk bij. als je hem toch eruit hebt kun je het beste de riem en waterpomp vervangen. kom je er lekker makkelijk bij. maar wees niet getreurd. een achterBERG blokt verbruikt ook een BERG. een op 10 op zijn zuinigst. een op 3-4 is ook mogelijk
jah dat heb ik al bij mijn oude blok gedaan dus hebben alles over gezet.
dat is verstandig. succes nog met aansluiten. mijn bed schreeuwt om aandacht :lol:

groetjes!
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:
J-P-S wrote:
Quote:
heb nu een 1916v motor erin liggen(was een zwaar k#t werke om de hele boel over te zetten) maar moet de kabelboom nog aansluiten en dan rijden.

ja is inderdaad bekent bij me. zo heb ik 2 clio's gesloopt. dat was makkelijk. inbouwen is een pokkewerk. als je hem toch eruit hebt kun je het beste de riem en waterpomp vervangen. kom je er lekker makkelijk bij. als je hem toch eruit hebt kun je het beste de riem en waterpomp vervangen. kom je er lekker makkelijk bij. maar wees niet getreurd. een achterBERG blokt verbruikt ook een BERG. een op 10 op zijn zuinigst. een op 3-4 is ook mogelijk
jah dat heb ik al bij mijn oude blok gedaan dus hebben alles over gezet.
dat is verstandig. succes nog met aansluiten. mijn bed schreeuwt om aandacht :lol:

groetjes!
jah idd zal ook eens gaan slapen spreekje ciao
Tom
Moderator
Car: MB

zo, vanochtend effe hoesje opgehaald bij renault en net even gemonteerd. Ik zal eens vertellen hoe het gegaan is:

Wiel eraf, centrale moer los (lucht) stuurkogel los, fuseekogel los onderaan fusee. Vervolgens draagarm naar beneden geduwd en zo de aandrijfas eruit gehaald (bewust demper niet los aangezien ik sleufgaten heb in mijn KW dempers, en aangezien hij pas uitgelijnd is had ik daar niet zo'n zin in.
Vervolgens oude klemmen los van de hoes en de hoes weg gesneden. Borgveertje open houden en proberen met dat tooltje homokineet eraf te krijgen. Lukte niet :( (meerdere malen geprobeerd), vervolgens met nylon hamer, lukte ook niet :( . Andere kant pinnetje eruit getikt en toen maar de hele aandrijfas eruit gehaald. Wat bleek, toen ik het pinnetje eruit tikte kwam hij in tweeen naar buiten. Niet goed dus. Gelukkig zit er 200 meter verderop een garage waar ik vaker kom voor de zaak en kon dus kosteloos een nieuwe pinnetje halen (Y) . Daarna as in de werkbank, tooltje erop een weer niets.................(tooltje naar de tering maar homokineet nog steeds vast). uiteindelijk na wat tobben los gekregen met de hamer.
Vet verwijderen waar mogelijk, nieuw borgveertje erin, hoes over de as zetten en homokineet weer monteren. de kleine asklem was vervolgens makkelijk vast te zetten, de grote moet je iets meer geduld hebben (natuurlijk eerst vet erin he!).

Daarna zooitje weer onder de auto gezet (is zo gedaan), alles goed aandraaien rijden met die bak :)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Frits Clio 16v

Heb je wel een nieuwe centrale moer gebruikt?
Anders heb je kans dat die los loopt.
Dat heeft Paul toen met z'n 19 gehad dacht ik.

Gr, Frits.
Riël
Über-Spammer

Riël schreef:Vanwaar al dat lastige?
Je neemt een punttangetje, houdt dat ringetje open wat verstopt zit onder het homokinetenvet, neemt een hamer en tikt de homokineet eraf ?
:beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Frits Clio 16v schreef:Heb je wel een nieuwe centrale moer gebruikt?
Anders heb je kans dat die los loopt.
Dat heeft Paul toen met z'n 19 gehad dacht ik.

Gr, Frits.
klopt..liep bij mij los..Ralf had toevallig nog een nieuwe liggen, dus die erop en geen probleem meer..
maar kloddertje loctite doet zn werk ook :)
Tom
Moderator

ja, ik heb ook een nieuwe moer gemonteerd (tuurlijk :wink: )

@Riël, je had idd gelijk. Maar het lukt pas met moeite in de bankschroef, onder de auto lukte het echt niet
mikko
Contacteer:

Iemand een idee waar ik witte mistlampen kan kopen voor mijn 16v, bij de Brezan kosten die dingen 100 euro..
Ik ben bang dat ze nergens goedkoper te vinden zijn?
Tom
Moderator

bij renault zelf, maar die zullen wel duurder zijn en intercarparts.nl levert ze ook meen ik. Veel goedkoper dan bij de gemiddelde automaterialenzaak zul je ze nieuw niet kunnen krijgen
Riël
Über-Spammer

Tom schreef:ja, ik heb ook een nieuwe moer gemonteerd (tuurlijk :wink: )

@Riël, je had idd gelijk. Maar het lukt pas met moeite in de bankschroef, onder de auto lukte het echt niet
Ik neem meestal wel een zware, ijzeren hamer. Op het binnenste huis van de homokineet, het deel wat over de as schuift, steekt een vlak uit als je m naar beneden draait. daar kun je je met de hamer helemaal op uitleven :)

Maargoed,zeg, t is gelukt :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator

door idd de kop te draaien kom je op een "stevig" vlak, die heb ik ook gebruikt omdat ik idd op het roterende deel geen fikse klappen durfde te geven. Probleem blijft echter onder de auto de andere koppeling aan de bakkant. Deze geeft mee als je flink staat te slaan en dat probleem heb je in de bankschroef niet
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Even uitbouwen van de as levert toch wel een paar voordelen op :wink:
PaulM

heeft er wel eens iemand last gehad van een hoge onregelmatige pieptoon tijdens het rijden op snelheden van 140 en hoger?

het begint op me zenuwen te werken, en kan niet echt goed horen waar het vandaan komt, rechtsvoor ergens iig. iemad?
j coupé

ik heb even een vraagje

ik ben wezen kijken naar een clio 16v uit 1991, geimporteerd uit Duitsland in 1996. Laatste beurt bij Renault dealer in 2003 bij 155.000 km (volgens boekje)
op het achterscherm zat een weggewerkte roestplek

bij het rijden heb ik gemerkt dat:
- het stuur erg veel speling had
- er kwam wat gerommel bij de wielen vandaan (wiellagers denk ik?)
- er zat een barst in de voorruit
- distributieriem moet vervangen worden aangezien daar niets over bekend was.

- De motor leek opzich wel goed, oliedruk en temperatuur waren wel ok
- Schakelen ging ook zonder veel moeite (wel zwaar koppelingspedaal, maar dat is maar wat je gewend bent denk ik)

Ik ben geen monteur maar wil best wat "hobbyen" om het een en ander te (laten) vervangen.
Maar wat is zo'n auto in deze staat nog waard? Of wat zou het kosten om bovenstaande problemen te verhelpen. Zou iemand daar wat over kunnen zeggen? Of is het gewoon een rampzalige auto die ik moet laten staan. Alvast bedankt :)
Frits Clio 16v

Eigenlijk alleen maar bekende problemen.
Roest aan de achterschermen krijgen ze allemaal.
Een redelijk zwaar koppelingspedaal is normaal.
Die speling in je stuur (in de middenstand) is op te lossen door een deel van je stuurkolom te lassen. Met de search vindt je hier wel wat topics over, want dat komt vaker voor.
Wiellagers kosten ook niet zo gek veel, hoeveel werk het is hangt er vanaf of het voor of achter is.
De distributieriem is wel even werk, want je kunt er vrij slecht bij. Als je het bij een garage laat doen zou ik uitgaan van 6 uur arbeid.

Heb je een linkje naar de clio die je op het oog hebt?

Gr, Frits.

Had je trouwens deze al gevonden? --> [url=ttp://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=20633]KLIK[/url]
j coupé

ok bedankt voor je info,
dit is em, het wiliams verhaal klopt natuurlijk niet.

Clio 16v
Johan_16v
Contacteer:

erg toch die mensen wat een 16v als een williams aanprijzen...
het is altijd wel wat gokken met die auto's. de prijs is wel redelijk. hebben ze toevallig geen lijst van wat er recent aan vervangen is?
j coupé

er is niets bekend, hij is door die handelaar overgenomen van een peugeotdealer, het is meer een auto van zo meenemen voor een leuk bod.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ga dan voor die zwarte in deventer. linkje heb ik even niet. die was compleet gespoten met nieuwe remmen rondom voor 1600.
PaulM

zal wel meer auto zijn van er mankeert van alles aan, als ie via dealer naar autohandelaar gaat en dan ook nog wordt aangeprijsd als 'willie'. vind maar verdacht, maar kan het mishebben natuurlijk :)
j coupé

het is idd een grote gok met de auto, ik zit er ook sterk aan te twijfelen.
ik heb er ook te weinig verstand van om een juiste beslissing te nemen.
het is allemaal beetje te vaag eigenlijk met die auto.
ik zoek wel verder naar eentje waaraan minder mankeert en aan te tonen is wat er al gerepareerd is.

had ik em toch bijna gekocht :p
Johan_16v
Contacteer:

pak ff een beetje cliokenner mee, second opinion is altijd handig!
ForzaMollie

Hey, ik wil dit weekend naar deze Clio 16v gaan kijken.

Kerel zegt dat hij in orde is, is zelfs bereid er nieuwe apk op te gooien.

Kent toevallig iemand deze auto?
Arnoud

waarom staat de achterruitverwarming aan?

de prijs is niet veel. misschien komt de distributieriem er wel aan en ander groot onderhoud.
daar staat niets over in de advertentie...

bekleding ziet er nog wel goed uit op de foto...

ga gewoon kijken en neem iemand mee die verstand heeft van auto's (renaults) 4 ogen zien meer dan 2, praat, overleg en neem dan de juiste beslissing.
Laatst gewijzigd door Arnoud op vr 2 jun 2006 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Jezus, waar maak je je druk om :p
PaulM

volgens mij is er ook in gerookt.. :P
Erik (Schepjes)
Contacteer:

SCHANDE !!!!!! :gun: :gun: :mg:
Jasper16v

ForzaMollie schreef:Hey, ik wil dit weekend naar deze Clio 16v gaan kijken.

Kerel zegt dat hij in orde is, is zelfs bereid er nieuwe apk op te gooien.

Kent toevallig iemand deze auto?
Laat hem sowieso eerst keuren. Stoelen zien er goed uit ja. Verder kan je voor die prijs weinig verwachten vind ik. 'Motorisch perfect' tjah..hij heeft toch al wat gelopen ;)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

[img]http://www.autotrack.nl/car-img/2297560.jpg[/img]

Is deze bekend bij iemand? Ziet er goed uit, en nog standaard ook.

Ik heb geen zin om ruim 130 km heen en terug te rijden om even te kijken.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Robert-Jan

Wordt ie particulier of door een bedrijf aangeboden, zit sinds januari geen apk meer op :wink:
VLK Groep
Steven
Car: M536

Clio-Power schreef:Ik heb geen zin om ruim 130 km heen en terug te rijden om even te kijken.
Dan heb je dus ook geen serieuze interesse :p
Man ik ben wel es naar België gereden dat ik ff 500 km voor nix reed.
Bovendien als je naar iets kijkt van een paar 1000 euro wat maakt die 50 euro voor benzine dan nog uit?
PaulM

lijkt veel op de mijne maar dan andere kleur :biertjuh:

ps ik ben ook van nijmegen naar rotterdam gereden (2x zelfs, 2de keer met een techneut erbij) om te kijken naar me huidige auto :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Word door een garagebedrijf verkocht in Reusel (van Gorp). Tis een Gran Prix uitvoering, nummer weet ik niet.

Ik wil ook wel, maar als er nu al iemand is die zegt niet doen want, ..... Scheelt mij dat weer een zaterdag.

Als er iemand zin heeft mag die wel meerijden hoor.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dan heb je dus ook geen serieuze interesse
Man ik ben wel es naar België gereden dat ik ff 500 km voor nix reed.
Bovendien als je naar iets kijkt van een paar 1000 euro wat maakt die 50 euro voor benzine dan nog uit?
KLOPT! ben ook naar noord nederland gereden om mijn 16v te halen. dat was bijna 300 heen, en 300 terug :D
Gesloten