kan iemand mij uitlegen hoe ik de antenne van een megane cabrio type 1 fase2 kan vervangen.
want deze zit achter de pomp van de cabrio kap.
aan de achterkant van de auto
al vast bedankt
hoe vervang ik mijn antenne cabrio
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Je kan de boutjes van de pomp losdraaien zodat je deze een stuk aan de kant kan schuiven. Ik geloof dat het twee bouten waren. Je moet ook even je achterlicht eruit halen anders kom je er nooit fatsoenlijk bij.
De boutjes van de antenne zitten vervelend gemonteerd, dus veel prutsen om het eruit te krijgen waarschinlijk. Ik zou als ik jou was een magneetantenne in de buurt halen om aen toe naar de boutjes te vissen, die je hebt laten vallen
De boutjes van de antenne zitten vervelend gemonteerd, dus veel prutsen om het eruit te krijgen waarschinlijk. Ik zou als ik jou was een magneetantenne in de buurt halen om aen toe naar de boutjes te vissen, die je hebt laten vallen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG schreef:Je kan de boutjes van de pomp losdraaien zodat je deze een stuk aan de kant kan schuiven. Ik geloof dat het twee bouten waren. Je moet ook even je achterlicht eruit halen anders kom je er nooit fatsoenlijk bij.

thanks voor de snelle reactie
nou ik heb mijn antenne kunnen vervangen .DUCK schreef:kan iemand mij uitlegen hoe ik de antenne van een megane cabrio type 1 fase2 kan vervangen.
want deze zit achter de pomp van de cabrio kap.
aan de achterkant van de auto
al vast bedankt
ik heb het op de volgende manier gedaan
1. demonteer het achterlicht
2. verwijder de lamp unit
3. schroef je antennekabel af van de antenne
4. druk nu onderaan de antennebehuizing en druk deze naar links (nu klikt hij uit zijn bevestigingsvoet.
5. nu kan je de complete antenne via de opening van het achterlicht eruit halen.
6. verwijder nu de steker van stroomtoevoer (antenne)
om de nieuwe antenne weer in te bouwen volg je de stappen omgekeerd.
alles in een uurtje gedaan .
de pomp kun je laten zitten zo die zit .