ACT: Clio16V I
Gaaf, ligt hier om de hoek. Probeer straks nog even te kieken.J-P-S schreef:Op marktplaats staat een ''raceclio''. lijkt me onmogelijk om zo'n snelle motor te hebben? Iemand interesse in deze auto? ik woon in de buurt en kan een kijkje nemen.

denk dat die pk schatting wel erg hoog ligt hoor!
originele inlaatspruitstuk zit er zelfs nog op.
als je dan een echte race clio zoekt kan je naar mijn mening veel beter op zoek gaan naar een ex cup auto.
originele inlaatspruitstuk zit er zelfs nog op.
als je dan een echte race clio zoekt kan je naar mijn mening veel beter op zoek gaan naar een ex cup auto.
weet iemand of de schroeven en de houdertjes waar de schroeven worden ingedraaid bij de originele deur speakers hetzelfde zijn bij een ph1 en ph2. Heb namelijk een rooster en speaker houder besteld, alleen de schroeven en de schroef indraai dingetjes
die konden niet besteld worden. of is dit universeel spul en kan je dat bij elke bouwmarkt kopen.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
nieuwe vraag
ik heb tegenwoordig wat aparts met mijn koelvloeistof temperatuur meten in me auto. Als ik vanaf koude motor rij dan loopt na een tijdje de temp meter omhoog tot het midden, en dan zakt hij in +- 3 seconden weer terug tot +- 25%. daarna loopt de meter weer tot normaal bedrijfstemperatuur in het midden (en gebeuren er geen plotselingen terugval momenten, behalve op 75% dan kickt de fan in). Iemand een verklaring hiervoor?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ik zit er aan te denken om ook een soort onderlip op mijn achterbumper te zetten, maar wat voorn onderlip gebruiken ze daar het meeste voor???? heb iets gelezen dan ze meestal een megane lip gebruiken.
Misschien wat lucht in je systeem? Probeer de boel eens goed te ontluchten.+Clio16v+ schreef:nieuwe vraagik heb tegenwoordig wat aparts met mijn koelvloeistof temperatuur meten in me auto. Als ik vanaf koude motor rij dan loopt na een tijdje de temp meter omhoog tot het midden, en dan zakt hij in +- 3 seconden weer terug tot +- 25%. daarna loopt de meter weer tot normaal bedrijfstemperatuur in het midden (en gebeuren er geen plotselingen terugval momenten, behalve op 75% dan kickt de fan in). Iemand een verklaring hiervoor?
Evt kan de thermostaat aan zijn einde zijn, goed dat metertje in de gaten houden.
-
- Contacteer:
gewoon de orginele van de voorkant gebruikenjiggy schreef:ik zit er aan te denken om ook een soort onderlip op mijn achterbumper te zetten, maar wat voorn onderlip gebruiken ze daar het meeste voor???? heb iets gelezen dan ze meestal een megane lip gebruiken.
[img]http://i8.photobucket.com/albums/a8/deg ... C00007.jpg[/img]
of die van een espace of laguna

-
Clio16v- schreef:Hoeveel kost het om je hele motorsysteem
te voorzien van siliconen slangen?...Betreft clio16v
wie weet nog leuke ltuninglinks?....
![]()
whahaha dat ik daar zelf niet op kon komen, maare oke bedankt.le mouton noir (sandy) schreef:gewoon de orginele van de voorkant gebruikenjiggy schreef:ik zit er aan te denken om ook een soort onderlip op mijn achterbumper te zetten, maar wat voorn onderlip gebruiken ze daar het meeste voor???? heb iets gelezen dan ze meestal een megane lip gebruiken.
[img]http://i8.photobucket.com/albums/a8/deg ... C00007.jpg[/img]
of die van een espace of laguna
-
- Contacteer:
'k laat die van mijn nog beplakken met folie in carroseriekleur
want verf op rubber gaat niet mooi blijven vrees ik

-
- Contacteer:
Flexibele verf?
ik laat hem mooi zwart. heb geen zin om te liggen klote met verf.le mouton noir (sandy) schreef:'k laat die van mijn nog beplakken met folie in carroseriekleur
-
- Contacteer:
nah! folie is fexibel dus 'k probeer 't gewoonjiggy schreef:ik laat hem mooi zwart. heb geen zin om te liggen k*%$e met verf.le mouton noir (sandy) schreef:'k laat die van mijn nog beplakken met folie in carroseriekleur

ik zal het eens proberen.le mouton noir (sandy) schreef:nah! folie is fexibel dus 'k probeer 't gewoonjiggy schreef:ik laat hem mooi zwart. heb geen zin om te liggen k*%$e met verf.le mouton noir (sandy) schreef:'k laat die van mijn nog beplakken met folie in carroseriekleur
Een schroefset die in de brochure staat als "Williams" past deze ook op een 16v?
De rest van de sets zijn namelijk allemaal voor de Clio 1.2/1.4 ga maar door

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Nee! Door de grotere spoorbreedte van een williams klopt er geen donder van je camber op het moment dat je deze zou monteren.mikko schreef:Een schroefset die in de brochure staat als "Williams" past deze ook op een 16v?
Er zijn gewoon sets voor een 16v. Even beter zoeken

Project: GTT Blue Sport
En Renault maar zeggen dat het niks uitmaakt, en ik die dingen bestellen
Diepe..diepe..diepe zucht jegens de mensen van Renault

Diepe..diepe..diepe zucht jegens de mensen van Renault

heb je nu voor de 4de x de verkeerde gekregen?
Zucht het gaat idd niet helemaal goed, de prutsers 

wat een balletent dan hoor 

-
- Über-Spammer
gister tijdens het sleutelen een enorme domper te verwerken gekregen.... met het monteren van de draad op de zijkant van de abs pomp (die zwarte draad met oog) brak de schroefdraad van de condensator(?) af
waar dient deze draad voor? is dit te repareren of kost dit mij een nieuwe abs pomp?
2 vragen:
1: als het te maken valt, op welke manier?
2: als het mij een pomp kost: wie heeft er een?

2 vragen:
1: als het te maken valt, op welke manier?
2: als het mij een pomp kost: wie heeft er een?
-
Die sets voor de normale clio zijn ook voor de 16v.mikko schreef:Een schroefset die in de brochure staat als "Williams" past deze ook op een 16v?
De meeste merken hebben volgens mij geen aparte set voor de 16v, alleen voor de williams.
Gr, Frits.
is er al eens iemand geweest die op een clio 1.8 16v een G-lader van een golf 2 bijv. gemaakt heeft??? dat leek mij nou wel eens leuk om te proberen. behalve als jullie zeggen dat ik daar mee mijn blok naar de klote help.
Eh.... volgens mij is hier niks raars mee hoor! Is het niet gewoon de overgang waarin je thermostaat opengaat? Die van mij loopt bij een koude motor op tot 3 kwart en daarna gaat de thermostaat open en zakt de temp. terug naar een kwart waarna hij vervolgens weer oploopt tot de helft (bedrijfstemperatuur). Misschien ligt jou bedrijfstemperatuur gewoon iets lager?+Clio16v+ schreef:nieuwe vraagik heb tegenwoordig wat aparts met mijn koelvloeistof temperatuur meten in me auto. Als ik vanaf koude motor rij dan loopt na een tijdje de temp meter omhoog tot het midden, en dan zakt hij in +- 3 seconden weer terug tot +- 25%. daarna loopt de meter weer tot normaal bedrijfstemperatuur in het midden (en gebeuren er geen plotselingen terugval momenten, behalve op 75% dan kickt de fan in). Iemand een verklaring hiervoor?
Groetjes Marieke

ik denk zelf dat het misschien lucht is, had het voor het versnellingsbak debakel nog niet eerder gehad. (dus voor het motortje eruit shit vervangen motortje erin) Heb boel nog niet ontlucht, binnenkort even ontluchten en checken of het over is 
ik let ondertussen wel goed op of ie niet te heet wordt, warm worden doet ie nu wel rap met dit weer

ik let ondertussen wel goed op of ie niet te heet wordt, warm worden doet ie nu wel rap met dit weer

waarschijnlijk zit bij jou er ook lucht in marieke...
Hmmm... lijkt me sterk. Voor zover ik weet werkt mijn koelsysteem prima. Maar ik ben natuurlijk geen expert op auto gebied. Ik heb in elk geval zelf geen reden om aan te nemen dat ik lucht in mijn systeem zou hebben. Er is mij verteld dat het gewoon de thermostaat is die opengaat en dat daardoor de temperatuur na een poosje rijden zakt en vervolgens weer terugkomt op bedrijfstemp (halverwege). Lijkt me ook logisch toch? En bij mij gaat ook de fan aan wanneer de temp. bijna op 75% komt. Maar dat gebeurd met dit weer alleen wanneer ik bv lang moet wachten voor het stoplicht.
Wellicht is de situatie bij jou auto net weer iets anders?? Vooral als het voor die reparatie anders werkte. Dan moeten misschien de echte autokenners je verder helpen met je vraag. Ik hoopte je te kunnen gerust stellen...

Wellicht is de situatie bij jou auto net weer iets anders?? Vooral als het voor die reparatie anders werkte. Dan moeten misschien de echte autokenners je verder helpen met je vraag. Ik hoopte je te kunnen gerust stellen...
bij mij stijgt hij gewoon tot ongeveer halverwege, en dan blijft het metertje mooi zo staan. dit lijkt me toch de normale gang van zaken.
Bij mij danste het metertje altijd een beetje tijdens het rijden met koud weer, omhoog naar ongeveer twee derde in een minuutje en dan in een paar seconden weer terug naar minder dan de helft. Ik heb lopen ontluchten zoveel je maar kan bedenken. Ik heb er na een lekke koppakking een nieuwe pomp en thermostaat ingezet, dus dat kan het bijna niet zijn...
Ik heb me er verder maar geen zorgen over gemaakt, in de zomer deed hij dat dansen nauwelijks, misschien koelt hij wel te hard in de winter -> thermostaat continu open-dicht-open-dicht?
Ik heb me er verder maar geen zorgen over gemaakt, in de zomer deed hij dat dansen nauwelijks, misschien koelt hij wel te hard in de winter -> thermostaat continu open-dicht-open-dicht?
heb er laatst een setje van Bosch ingeduwd, weet type niet zo vanbuiten maar dealer zoekt dat gewoon ff op in zijn boek. niet duur, en ze doen het goed.Arnoud schreef:Wat zijn goede bougies voor een clio1 16v?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
[img]http://www.plracing.com/Cliop.jpg[/img]
[img]http://www.plracing.com/volumetrici/titticlio.jpg[/img]
[img]http://www.plracing.com/volumetrici/titticlio.jpg[/img]