Olie temperatuur

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Rob.H

Mijn olie tempratuur klokje van mijn 16v geeft niets aan. Nou weet ik 100 % zeker dat het niet aan het klokje ligt. Want doet ik hem in mijn handen had heb ik het wijzertje verplaatst. En toen ik hem op contact zette ging hij wel naar die plaats staan. Hij beweegt dus wel.
Maar nu kan het nog de bedrading of de sensor zijn. Waar zit die sensor en is die duur?
Miekje16V

Weet je zeker dat je het over de olietemperatuur meter hebt en niet over het oliepeil metertje(meest linkse metertje in de midden console)??? Die laatste geeft namelijk alleen aan hoeveel erin zit wanneer je de auto op contact zet. (dus dan zou het kloppen).Olietemperatuur loopt tijdens het rijden heel langzaam op....

Groetjes Marieke
Rob.H

Ja weet het zeker, het middelste metertje. Maar als ik de auto op contact zet wil dat zeggen dat ik spanning op de spoel komt te staan die het wijzertje laat bewegen. Als ik gewoon spanning op de spoel zou zetten zou hij ook bewegen.

Maar ik had graag geweten waar de sensor zit die deze spoel aanstuurd.
Frits Clio 16v

Sensor is dacht ik oliepeil en temperatuur in 1, een soort stokje die in de olie in het carter steekt.
Ik denk dat hij aan de voorkant van het onderblok zit, net boven de carterpan.
Weet het niet zeker hoor, maar als ik het me goed herinner waar dat "stokje" zat moet hij daar ergens zitten.
Met de search kan ik er ook niks over vinden...

Gr, Frits.
frank_williams

Robke schreef:
#Lennard schreef:Waar zit de sensor die de olie temperatuur meet voor de middelste teller @ dashboard?

Denk namelijk dat de sensor kapot is.
Vlak langs de peilstok, die sensor meet ook het peil het is namelijk een combinatiesensor met 3 draden als ik me niet vergis...
Rob.H

Frank M schreef:
Robke schreef:
#Lennard schreef:Waar zit de sensor die de olie temperatuur meet voor de middelste teller @ dashboard?

Denk namelijk dat de sensor kapot is.
Vlak langs de peilstok, die sensor meet ook het peil het is namelijk een combinatiesensor met 3 draden als ik me niet vergis...
Waar komt dit bericht vandaan?
frank_williams

euhm moet je ff search doen met olie AND sensor en zoeken op posts.

hieah

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... or#1697610
Mark van Nierop
Contacteer:

er zit naast je oliefilter een olietemp. sensor met drie draden en een stekker die is van het middelste metertje (je olietemp.)
is een vrij prijzige sensor heb er zelf ook laatst naar gezocht
kost bij de dealer 78euro brutto ex btw
frank_williams

kijk nou eens 3 posts naar boven... :wink:
Rob.H

Ik ging gisteren een olie sensor bestellen bij de dealer is het eerste wat ik te horen krijg van een monteur dat een 16v geen olie tempratuur meet. Nadat ik hem het klokje heb laten zien ging hij zoeken op de pc. Na een half uur hadden ze met 4 monteurs al gezocht en contact opgenomen met Renault Nederland. Maar die kwamen al aan met een koelvloeistof temp sensor. Ik ze nog verteld waar die zit maar ze wisten het niet zeker. Na een half uur gingen ze me dan geloven en wilde ze hem bestellen. Maar nu moesten ze mijn motornummer hebben en het bouwjaar van de motor. Want er ligt een getuned blok in dat niet dus niet samengebouwd is door Renault in 1991.
Hoe weet ik nu uit welk jaar mijn motor komt? Voor of na 1993?
Want je krijgt dan een andere sensor a.h.v. het bouwjaar.
PaulM

ja die dealers weten er vaak zelf geen reet vanaf... bij mij konden ze de electrische waterpomp niet vinden in de pc...
Riël
Über-Spammer

Frank M schreef:euhm moet je ff search doen met olie AND sensor en zoeken op posts.

hieah

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... or#1697610
Of je zoekt op 'combinatiesensor' :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie