
MartijnG: Renault 9 GTL (VERKOCHT!)
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zolang je een veerspanner gebruikt moet dat wel lukken.. zonder veerspanner wordt iig je dood 

klopt...cliootjes daarentegen willen nog wel eens verrassend ver springen 

klopt...
moet je alleen niet de veer in de bankschroef zetten en dan de moer losdraaien (zoals een stageloper ooit deed)
De schokdemper schoot er vandoor, daar is de NASA jaloers op...
De houten plank op de stelling is inmiddels vervangen, maar er zat een behoorlijk gat in
moet je alleen niet de veer in de bankschroef zetten en dan de moer losdraaien (zoals een stageloper ooit deed)

De houten plank op de stelling is inmiddels vervangen, maar er zat een behoorlijk gat in

-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Ik zie het bij m'n maatje in de garage nog wel eens aan.
Ik heb het er niet op.
Veerspanners en veren
Ik heb het er niet op.
Veerspanners en veren

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nouja, ik ga het morgen proberen bij de garage...en daar hebben we veerspanners liggen dus dat is geen enkel probleem...
Nou maar hopen dat het met de originele schotels wel gaat passen
Nou maar hopen dat het met de originele schotels wel gaat passen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Gewoon twee nieuwe gaten erbij boren bedoel je?
Want als ik de gaten opboor dan zit dat boutje niet zo heel goed meer vast ofwel? Of zou dat geen zak uitmaken??
Want als ik de gaten opboor dan zit dat boutje niet zo heel goed meer vast ofwel? Of zou dat geen zak uitmaken??

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Die bouten zitten er feitelijk alleen maar om te zorgen dat de veerpoten er niet uitlazeren als je vol over een drempel vliegt 
Maargoed die dingen worden niet zo heel zwaar belast dus je kunt er gewoon bijboren. Ik denk niet dat die 9 schotels gaan passen, maja je kan het proberen.

Maargoed die dingen worden niet zo heel zwaar belast dus je kunt er gewoon bijboren. Ik denk niet dat die 9 schotels gaan passen, maja je kan het proberen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Maar zou het nou aan deze schotels van de Koni's liggen dat ze niet van een GTT zijn? Of is het nu dus zo dat de schotels van een GTT sowiezo niet op de 9 gaan passen?
Want als de Koni's gewoon geen GTT poten blijken te zijn, dan ga ik gewoon op zoek naar andere GTT poten...
Want als de Koni's gewoon geen GTT poten blijken te zijn, dan ga ik gewoon op zoek naar andere GTT poten...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Martijn waar komen die veerpoten vanaf?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja ik heb ze van Freakie (hier op het forum) overgenomen. Hij had ze gekocht voor zijn R5 Campus...hij heeft ze er echter nooit onder gehad, maar hij heeft ze dus ook gekocht als GTT Ph1 poten...
Maarja, begin nu een beetje te twijfelen of ze wel echt van een GTT afkomen
Maarja, begin nu een beetje te twijfelen of ze wel echt van een GTT afkomen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
hij had t toen over PH I poten toch? zou dan moeten passen op jouw frikandel...
Maar schotels overzetten heb je nog niet geprobeerd?
anders ff wat
maken 
Maar schotels overzetten heb je nog niet geprobeerd?
anders ff wat


-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Foto':
Bovenaanzicht:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
De schotel van de Koni:
![Afbeelding]()
De afstand tussen twee boutjes (hartafstand) origineel is ongeveer 14 cm en die van de Koni 13,5 cm...
Bovenaanzicht:
De schotel van de Koni:
De afstand tussen twee boutjes (hartafstand) origineel is ongeveer 14 cm en die van de Koni 13,5 cm...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ik zeg: "Ole dremel!!"

ff schotel overzetten? Ik zie 123 geen grote verschillen..

ff schotel overzetten? Ik zie 123 geen grote verschillen..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, ik zal morgen eerst even van 1 poot proberen of de schotel zo over te zetten is...zo niet, dan ga ik even uitvogelen waar ik precies dat nieuwe gaatje ga boren 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Denk wel dat ik meteen voor die oplossing kies ja
Het is indd echt weinig verschil...
Komt wel goed

Komt wel goed

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Behalve dat je dan de geometrie van je ophanging verneukt en hij waarschijnlijk minder netjes rechtdoor gaat, je banden scheef afsluiten en bij hard remmen wel eens goed naar een kant kan trekken....
zou ik zeggen, waarom een gaatje boren als je het ook met een schroefje vast kan zetten..

zou ik zeggen, waarom een gaatje boren als je het ook met een schroefje vast kan zetten..


-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
één schroefje ipv 2 schroeven bedoel je??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Wat loop jij nou te raasCallen? 
Je slijpt gewoon aan beide kanten 2,5mm naar binnen. Dat ga je echt niet merken in die dingen die jij allemaal opnoemt. Je kunt ook overdrijven.
En Martijn uiteraard niet met 1 bout vastzetten, dan gaat ie draaien.
Gewoon netjes inslijpen en beter wel ff langs de uitlijnboer erna, dan komt het helemaal goed.

Je slijpt gewoon aan beide kanten 2,5mm naar binnen. Dat ga je echt niet merken in die dingen die jij allemaal opnoemt. Je kunt ook overdrijven.

En Martijn uiteraard niet met 1 bout vastzetten, dan gaat ie draaien.
Gewoon netjes inslijpen en beter wel ff langs de uitlijnboer erna, dan komt het helemaal goed.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nou weer een paar dingen gedaan vandaag:
Ten eerste, de nieuwe velgen
Gisterenavond overgenomen van Ivo
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
helaas loopt 1 kant nu wel licht aan bij een drempel, dus ik zal binnenkort even wat weg gaan slijpen
Owja, en ik denk dat ik ze toch nog een keer zilver of wit ga spuiten...
Ook eindelijk alles goed gespoten aan de voorkant (de strips onder de koplampen)
![Afbeelding]()
En toen weer verder met de veerpoten...nou dat heb ik opgegeven
Het gaat gewoon niet passen...klaar
De originele schotels passen sowiezo al niet, en ik heb nog even goed gekeken, maar de schotel van de Koni ligt sowiezo niet vlak tegen de carrosserie aan dus gaatjes uitboren had ook geen zin want dan sluit het geheel nog niet aan. Dat zou dan denk ik toch problemen op gaan leveren...
Tsja, wat nu? Ik ga toch maar eens kijken of dit wel echt GTT poten zijn. Even vergelijken dus met een échte GTT poot. Hopen dat ie dan wel passen, want hij moet echt naar beneden nu
Ten eerste, de nieuwe velgen


helaas loopt 1 kant nu wel licht aan bij een drempel, dus ik zal binnenkort even wat weg gaan slijpen

Ook eindelijk alles goed gespoten aan de voorkant (de strips onder de koplampen)
En toen weer verder met de veerpoten...nou dat heb ik opgegeven

De originele schotels passen sowiezo al niet, en ik heb nog even goed gekeken, maar de schotel van de Koni ligt sowiezo niet vlak tegen de carrosserie aan dus gaatjes uitboren had ook geen zin want dan sluit het geheel nog niet aan. Dat zou dan denk ik toch problemen op gaan leveren...
Tsja, wat nu? Ik ga toch maar eens kijken of dit wel echt GTT poten zijn. Even vergelijken dus met een échte GTT poot. Hopen dat ie dan wel passen, want hij moet echt naar beneden nu
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Is je tweede trap al open ? 

cool G!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goed, de Koni's passen dus niet...
Maar de Neger moet naar beneden! Het grootste probleem bij de Ph1 schotels is het conische gedeelte. Dit past namelijk niet door het gat van de carrosserie.
Nou heb ik via het Renault9/11 Forum vernomen dat er iemand is met een Renault 11 met Ph2 veerpoten. Ik heb een plaatje opgezocht van een GTT Ph2 poot en die heeft dus niet dat conische gedeelte. Die is vlak en zou dus wel moeten passen...
Op zoek naar GTT Ph2 veerpoten dus!!
(En de Koni's maar weer de verkoop in denk ik
)
Maar de Neger moet naar beneden! Het grootste probleem bij de Ph1 schotels is het conische gedeelte. Dit past namelijk niet door het gat van de carrosserie.
Nou heb ik via het Renault9/11 Forum vernomen dat er iemand is met een Renault 11 met Ph2 veerpoten. Ik heb een plaatje opgezocht van een GTT Ph2 poot en die heeft dus niet dat conische gedeelte. Die is vlak en zou dus wel moeten passen...
Op zoek naar GTT Ph2 veerpoten dus!!
(En de Koni's maar weer de verkoop in denk ik
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
en alleen die veerschotels overzetten lukt niet? icm camberbouten?
geen idee hoor, hoe dat zit met die ouwe meuk, ik bral ook maar wat
geen idee hoor, hoe dat zit met die ouwe meuk, ik bral ook maar wat

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dit is ongeveer het probleem:
[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/probleem.jpg[/img]
De Ph1 schotel is hol en de schotel van de 9 niet. Daardoor kan de schotel niet bij de veer komen en daarom past het dus niet
[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/probleem.jpg[/img]
De Ph1 schotel is hol en de schotel van de 9 niet. Daardoor kan de schotel niet bij de veer komen en daarom past het dus niet

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
wehhee...alvast een Stevenantwoord: alsie er op staat, komt dat wel goed 

is de veerpoot ook langer van de 9 als die van de GT?
Als die poot vd 9 even lang is dan zou je de veer van de 9 kunnen gebruiken en heb je dus de voordelen van de koni tov de oude meuk van de r9
Als de koni toch korter is als de 9 moet je gewoon de 9 veer gebruiken en iets verder in elkaar duwen. Dus is je auto iets lager en stugger.
Dat de veer een paar cm (2 a 3) verder inelkaar zit als orgineel kan denk ik weinig schelen.. Zelfde idee als dat er 4 man in je auto zitten.
Als die poot vd 9 even lang is dan zou je de veer van de 9 kunnen gebruiken en heb je dus de voordelen van de koni tov de oude meuk van de r9
Als de koni toch korter is als de 9 moet je gewoon de 9 veer gebruiken en iets verder in elkaar duwen. Dus is je auto iets lager en stugger.
Dat de veer een paar cm (2 a 3) verder inelkaar zit als orgineel kan denk ik weinig schelen.. Zelfde idee als dat er 4 man in je auto zitten.