ff kort vraagje, is het schadelijk voorje motor als je electrische waterpomp niet werkt? rij nu al paar maandjes rond met een e-waterpomp die niet werkt.
hoe weetje dan als die niet werkt?
als je temp goed blijft zal het niet veel uit maken maar we gaan hopelijk snel richting de zomer toe en dan heb je hem denk ikw el nodig
meestal zoemt ie na ja..schijnt er voor te zorgen dat alles geleidelijk afkoelt ofzo? dus dat ie t koelwater nog rond blijft pompen totdat de motor helemaal afgekoeld is ofzo..
de mijne zoemt bijna altijd na
Nu vroeg hij of ik hier op forum kon zetten.
of er iemand belang heeft bij zijn motorblok.
2.0 16v motorblok met afgedraaide krukas en afgedraaid vliegwiel. De kop mechanisch gemaakt en geflowed. Ook zijn er snellere nokkenassen gemonteerd en een spaghettie rvs spruitstuk. Op de testbank gaf de auto 191 pk en 204 Nm.
Mocht je het blok kopen is het wel zonder versnellingsbak.
+Clio16v+ schreef:dat doet ie dus niet. misschien van weekend ff kijken hoe ik het beste kan meten of draden verrot zijn of pomp echt naar de k*%$e
Snel naar kijken Paul, ik ken iemand die 3 keer een koppakking heeft laten vervangen bij de dealer. Die snapte niet hoe hij elke keer stuk ging en bij de derde keer kwamen ze erachter dat het pompje de boosdoener was.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
+Clio16v+ schreef:dat doet ie dus niet. misschien van weekend ff kijken hoe ik het beste kan meten of draden verrot zijn of pomp echt naar de k*%$e
Snel naar kijken Paul, ik ken iemand die 3 keer een koppakking heeft laten vervangen bij de dealer. Die snapte niet hoe hij elke keer stuk ging en bij de derde keer kwamen ze erachter dat het pompje de boosdoener was.
? hoe kan zon e-waterpomp je pakking slopen dan? pomp alleen maar koelvloeistof rond als je motor hebt uitgezet?
Nou Paul als het buiten lekker warm is, is je blok heter dan normaal.
Als je je auto na een stukkie sporten stilzet en hij krijgt geen rijwind koeling meer wordt het nog wat warmer in dat blokkie. En dan bestaat er een kans dat hij hem eruit blaast ivm de warmte
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
hey ff weer een vraagje.
waar kan je bij een clio de meeste roest verwachten (behalve dan bij de wielkas randen) hoorde eens iets dat ze ook nog wel eens achter de zij schermen voor willen gaan roesten. want wil binnenkort ff de hele clio weer zo ver mogelijk roest vrij maken.
Nee, ik heb de wagen nooit met eigen ogen gezien. Ik weet van deze wagen, omdat een 106 kennis van me die wagen graag wil kopen zodra hij z'n Rallye verkocht heeft.
De eigenaar van die Clio heet Clio16V op het Autoweek forum.
jiggy schreef:hey ff weer een vraagje.
waar kan je bij een clio de meeste roest verwachten (behalve dan bij de wielkas randen) hoorde eens iets dat ze ook nog wel eens achter de zij schermen voor willen gaan roesten. want wil binnenkort ff de hele clio weer zo ver mogelijk roest vrij maken.
Ja thierry, ehm, als je je spatborden voorzijde demonteerd zit daar ergens een naad in het plaatwerk (die je waarschijnlijk al is weggerot )
En de kokers roesten ook heel graag, eveneens natuurlijk in de naad en in de buurt van de ontwateringsgaatjes.